مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت خانه کدامند؟

3.6/5 - (29 امتیاز)

مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت خانه کدامند؟

مصالح ساختمانی

اگر شما قصد ساخت ویلا یا ساختمان را دارید و یا فردی فعال در این حوزه هستید، پیش از شروع هر پروژه ساخت‌وساز باید برای خرید مصالح ساختمانی مورد نیاز خود برنامه‌ریزی کنید. نوع اسکلت سازه، منطقه ساخت‌وساز، طبقات و متراژ ساختمان از جمله عوامل مؤثر بر تعیین مقدار برای خرید مصالح جهت ساخت آن به شمار می‌روند.

۳.۶/۵ - (۲۹ امتیاز)

در هر ساختمان با توجه به نوع اسکلت آن، قیمت برخی مصالح اصلی و پراستفاده مانند قیمت روز تیرآهن، قیمت میلگرد آجدار و قیمت سیمان، به محاسبه هزینه کلی سازه کمک می‌کنند. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی انواع مصالح ساختمانی و آشنایی با کاربرد آن‌ها، مصالح ساختمانی جدید را نیز معرفی کنیم.
پیش از آن لازم است انواع اسکلت سازه را به طور مختصر توضیح دهیم تا با مصالح مورد نیاز هر یک آشنا شوید؛ با ما همراه باشید.

انواع سازه

اجرای سازه می‌تواند به یکی از روش‌های اسکلت فلزی یا اسکلت بتنی انجام گیرد. در اسکلت فلزی، از فولاد به‌عنوان مصالح ساختمانی اصلی استفاده می‌شود. در این نوع سازه، ورق و انواع پروفیل فولادی به روش‌های مختلف به هم متصل شده و اسکلتی فلزی تشکیل می‌دهند. برای استعلام قیمت پروفیل روی لینک کلیک کنید.

در اجرای سازه فولادی عموماً از پیچ‌ و مهره به‌عنوان اتصالات استفاده می‌شود. اسکلت فولادی در ساخت سازه‌های عظیم و سوله‌ها کاربرد بالایی دارد.
نوع دیگر سازه، اسکلت بتنی است که مواد اصلی آن را بتن و فولاد تشکیل می‌دهد. بتن از جمله مصالح ساختمانی و بخش اصلی این نوع سازه که در المان‌های اصلی سازه اسکلت بتنی شامل فونداسیون، ستون‌ها، تیرها، دیوارهای برشی، سقف و راه پله به کار می‌رود. تفاوت اسکلت فلزی و بتنی و مزایا و معایب هر یک، در مقاله‌ای مجزا در آیرومارت مورد بررسی قرار گرفته است.

لیست مصالح ساختمانی

لیست مصالح ساختمانی مورد نیاز در ساختمان سازی

لیست مصالح ساختمانی تمامی مواد مورد استفاده در ساخت سازه، تعمیر یا بازسازی آن را دربرمی‌گیرد. مصالح ساختمانی متنوعی چون سنگ، فولاد، بتن، آجر و چوب در ساختمان‌سازی کاربرد دارند.

مقدار و نوع مصالح ساختمانی باتوجه‌به نوع اسکلت ساختمان، شرایط آب‌وهوایی و منطقه، تعداد طبقات و همچنین نوع کاربری سازه مشخص می‌شود. البته بسیاری از مصالح در ساختمان‌های بتنی و فلزی مشترکند، اما این موضوع در رابطه با اسکلت سازه صدق نمی‌کند.

در ادامه با فهرست انواع مصالح ساختمانی و کاربرد آن‌ها به تفکیک اسکلت فلزی و غیرفلزی و سایر مصالح مشترک هر دو نوع سازه آشنا خواهید شد؛ با ما همراه باشید. پیش از آن لیست مصالح ساختمانی را به صورت کلی و جامع فهرست می‌کنیم:

  • مقاطع فولادی
  • ورق‌های فولادی
  • میلگرد
  • سیمان
  • شن و ماسه
  • سنگ
  • آجر
  • گچ
  • شیشه
  • خاک
  • ملات
  • داربست
  • وسایل قالب بندی بتن
  • کاشی و سرامیک
  • چوب

مصالح ساختمانی اسکلت فلزی

در ساختمان‌های اسکلت فلزی عمده مصالح مورد استفاده شامل انواع فلزات مانند فولاد، چدن و آلومینیوم می‌شوند. هر یک از این مواد ویژگی‌های خاص خود را دارند و متناسب با این خواص، در بخش‌های مختلف ساخت‌وساز استفاده می‌شوند. فولاد به دلیل داشتن سختی بالا، جوش‌پذیری و قابلیت خمکاری، پرکاربردترین فلز در ساختمان‌سازی به شمار می‌رود.

انواع ورق های فولادی

انواع ورق های فولادی

انواع ورق های فولادی

ورق‌های فولادی یکی از پرکاربردترین مقاطع در ساخت سازه به شمار می‌روند. در ساخت دیوارهای داخلی، سقف، قاب درب و پنجره، عایق‌های خارجی و بام خانه از انواع ورق فولادی استفاده می‌شود.

ورق سیاه، ورق روغنی، ورق استیل و ورق گالوانیزه در بخش‌های مختلف کاربرد بالا دارند. ورق رنگی، ورق سینوسی و ورق شادولاین از دیگر انواع ورق گالوانیزه پرکاربرد در ساختمان‌سازی به شمار می‌روند.

ورق سیاه

ورق سیاه که به آن ورق گرم نیز گفته می‌شود، عموماً در سدسازی، مخزن‌سازی و پروژه‌های پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استعلام قیمت روز ورق سیاه می‌توانید به سایت آیرومارت مراجعه کرده و یا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه از جمله پرکاربردترین‌ ورق‌ها است که علاوه بر استفاده در ساخت بخش‌های مختلف ساختمان، به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و خوردگی، در تولید لوله‌های تأسیسات ساختمان نیز کاربرد دارد.

ورق های فولادی

ورق گالوانیزه با لایه‌ای از فلز روی پوشانده شده است و در ساخت کابینت آشپزخانه، کانال کولر، بخاری، لوله‌های آب صنعت کشاورزی، حمل‌ونقل، اتومبیل، بیلبوردهای تبلیغاتی و هر کاربرد دیگری که احتمال خوردگی آهن در آن وجود داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دیدن قیمت ورق گالوانیزه و ثبت سفارش آسان در سایت آیرومارت کلیک کنید.

ورق رنگی

ورق رنگی ورق گالوانیزه‌ای است که روی آن رنگ پاشیده می‌شود و در کوره‌های خاص قرار می‌گیرد. این نوع ورق در صنایع ساختمانی مثل سقف و بدنه انبارها و کارگاه‌ها، نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها کاربرد دارد.

ورق رنگی همچنین در صنایع لوازم خانگی مثل بدنه خارجی یخچال، آب‌گرم‌کن، اجاق‌گاز، ماشین لباس‌شویی، در صنایع فلزی مانند کابینت، پارتیشن، کامپیوتر و تجهیزات اداری و نیز در صنعت حمل‌ونقل در ساخت کانتینر، سردخانه‌ها و کاروان‌های ثابت و متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استعلام قیمت ورق رنگی کلیک کنید.

ورق شیروانی

ورق شیروانی ورقی است که توسط دستگاه‌های مخصوص به شکل طرح‌های مختلف درمی‌آید و برای سقف‌های شیروانی کاربرد دارد. انواع ورق شیروانی شامل ورق سفال، ورق سینوسی، ورق ذوزنقه، ورق شادولاین و کرکره‌ای می‌شود که ورق شیروانی طرح سفال از پرکاربردترین این ورق‌هاست. قیمت ورق شیروانی را روزانه از آیرومارت بررسی کنید.

تیرآهن

تیرآهن یکی از نیازهای اساسی برای مقاوم‌سازی و اسکلت‌بندی ساختمان به شمار می‌رود که در سه نوع استاندارد INP، IPE و IPB تولید و عرضه می‌شود. تیرآهن در مراحل مختلف ساخت ساختمان اسکلت فلزی کاربرد دارد که از آن جمله می‌توان به کفی‌های ستون، ستون‌ها، تیرهای اصلی یا شاه‌تیر، تیرک‌های میانی و تیرهای باریک کرومیت اشاره کرد.

تیرآهن

تیرآهن

ناودانی

ناودانی نوعی پروفیل است که در انواع مختلف گالوانیزه، استنلس استیل و آلومینیوم تولید و عرضه می‌شود. این مقطع از نظر ظاهری، سطح مقطعی به شکل U است و آن را در دو نوع ساده و مشبک می‌سازند.

در ساخت ناودانی علاوه بر فولادهای کربنی و گالوانیزه از آلومینیوم، کامپوزیت‌های پلیمری و فولادهای زنگ نزن نیز استفاده می‌شود. قیمت ناودانی باتوجه‌به نوع آن تعیین شده و هر یک خواص و کارآیی متفاوتی دارد.
نوع آلومینیومی ناودانی دارای وزن کمتر، قابلیت شکل‌پذیری و استحکام بالایی است که معمولاً در اسکلت سازه‌ها، ساخت درب و پنجره و ماشین آلات کاربرد دارد.

نبشی

نبشی معمولاً به دو شکل نبشی با بال‌های مساوی و نبشی با بال‌های نامساوی در بازار موجود است. این نوع پروفیل در ساخت اشکال مرکب مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید براساس استانداردهای شماره ۱۷۹۲ و ۱۹۷۴ ایران ساخته شود.

نبشی علاوه بر استفاده در صنعت ساختمان مانند اتصالات اسکلت فلزی و زیرسازی سقف کاذب، در صنایع مختلف دیگر مانند خودروسازی و کشتی‌سازی نیز کاربرد دارد. شما می‌توانید قیمت روز نبشی در انواع مختلف همچون قیمت نبشی ۴ را با مراجعه به سایت آیرومارت بررسی کنید.

سپری

این پروفیل در صنعت ساختمان سازی کاربردهای مختلفی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ساخت اسکلت، شیروانی، درب و پنجره و سقف کاذب اشاره کرد. دو نوع سپری در بازار وجود دارد؛ نوع اول سپری که قاعده‌اش دو برابر ارتفاعش است و نوع دوم سپری که ارتفاع و قاعده‌اش با هم برابر است.
قیمت سپری با توجه به برند و سایز آن متفاوت است؛ شما می‌توانید به طور روزانه قیمت انواع مختلف این مقطع را از آیرومارت استعلام بگیرید.

عرشه فولادی

عرشه فولادی یک ورق فولادی موجدار است که از آن برای ساخت سقف یا کف سازه در ساختمان اسکلت فلزی استفاده می‌شود. شما می‌توانید قیمت عرشه فولادی را از طریق سایت آیرومارت بررسی کرده و به آسانی ثبت سفارش خود را انجام دهید.

عرشه فولادی

عرشه فولادی

مصالح ساختمانی اسکلت بتنی

در ساختمان‌های اسکلت بتنی نیز برای ساخت اسکلت سازه از دو مصالح ساختمانی عمده یعنی میلگرد و بتن استفاده می‌شود که جزو پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی به شمار می‌روند.

‌میلگرد

بتن در برابر نیروی فشاری مقاومت خوبی دارد، اما در مقابل نیروی کششی از خود ضعف نشان می‌دهد. برای این منظور از میلگرد جهت تامین مقاومت کششی ساختمان استفاده می‌شود. این محصول پرکاربردترین نوع از مقاطع فولادی و یکی از پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی است که در اسکلت سازه‌های بتنی شامل فونداسیون، ستون‌ها، تیرها، سقف‌ها و نیز راه پله به میزان بالایی به کار می‌رود.

انتخاب سایز میلگرد که در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود، مطابق با نقشه ساختمان صورت می‌گیرد. پرکاربردترین سایزهای میلگرد در ساختمان‌های معمولی ۱۴ و ۱۶ است. برای استعلام قیمت میلگرد امروز در اندازه‌های مختلف و ثبت سفارش می‌توانید به سایت آیرومارت مراجعه کنید. همچنین می‌توانید محاسبه میلگرد مورد نیاز ساختمان را از طریق این لینک انجام دهید.

میلگردها به عنوان آرماتور در آرماتور بندی ساختمان اسکلت بتنی استفاده شده و بعد از آن عملیات قالب بندی بتن و بتن ریزی انجام می‌شود. آرماتور بندی نیز شامل مراحل محتلفی از جمله خمکاری است. خمکاری میلگرد یکی از خدماتی است که در بازرگانی آیرومارت ارائه می‌شود.

مصالح ساختمانی اسکلت بتنی

میلگرد

بتن

بتن به دلیل داشتن مقاومت فشاری بسیار بالا به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمان‌های اسکلت بتنی در این نوع سازه به کار می‌رود. این ماده از ترکیب شن، ماسه، سیمان و آب به دست می‌آید.

بتن را با استفاده از میلگرد (آرماتور بندی) مسلح می‌کنند که به آن بتن مسلح یا بتن آرمه می‌گویند. جبران مقاومت کششی در بتن آرمه به کمک میلگردهای فولادی انجام می‌شود. میلگرد، مقاومت بالایی در برابر نیروهای کششی دارد و از ترک‌خوردگی و ترکیدن بتن در صورت وارد شدن این نیروها جلوگیری می‌کند.
گفتنی است پیش از شروع مراحل بتن ریزی، در تمامی المان‌های سازه وسایل قالب بندی بتن هم نیاز است که باید اقدام به تهیه آن‌ها کنید.

سیمان

سیمان علاوه بر بتن، در ساخت انواع ملات نیز کاربرد دارد و نقش چسب را در این مواد ایفا می‌کند. سیمان انواع مختلفی دارد که نوع پرتلند، پزولانی و سیمان سفید بیشترین استفاده را در ساختمان سازی دارند.

سیمان

سیمان

شن و ماسه

شن و ماسه دو جزء اصلی ساخت بتن و انواع ملات به شمار می‌روند و در صنعت ساختمان استفاده گسترده‌ای دارند. در ساخت سازه‌ها به دانه‌های سنگی با قطر تقریبا ۲ میلی‌متر یا کوچکتر ماسه و به دانه‌های دارای قطر ۶ میلی‌متر یا بیشتر شن می‌گویند. دانه‌های سنگی با قطر بین ۲ تا ۶ میلی‌متر نیز شن نخودی نام دارند.

سایر مصالح ساختمانی

تا اینجا مصالح مربوط به اسکلت سازه‌های فلزی و بتنی را شرح دادیم. در ادامه مصالح دیگر را که برای ساخت دال‌ها مانند دال بتنی، دیوارچینی و نیز نازک کاری ساختمان نیاز است، معرفی خواهیم کرد.

تیرچه

تیرچه قطعه‌ای ساخته شده از بتن و فولاد است که وقتی بلوک به‌عنوان قالب بتن پوششی روی آن قرار داده می‌شود، مقطعی به شکل T را تشکیل می‌دهد. انواع مختلفی از تیرچه‌ها از جمله تیرچه پیش‌تنیده، تیرچه صنعتی، تیرچه سنتی و تیرچه کرومیت یا فلزی که در سقف کرومیت به کار می‌رود، وجود دارد.

تیرچه پیش‌تنیده از جمله تیرچه‌هایی است که هنگام استفاده، حدود ۴۰ درصد مصرف بتن را کاهش می‌دهد. همچنین وزن فونداسیون و سازه را کاهش داده و قیمت آن کمتر از انواع دیگر تیرچه است.

آجر

آجر از جمله مصالح دیوارچینی ساختمان محسوب می‌شود. در بازار انواع آجر در دسترس است که پرکاربردترین آن‌ها آجر معمولی، سفالی و فشاری است. برای افزایش مقاومت و دوام سازه می‌توان از آجرهای نسوز نیز استفاده کرد.

سایر مصالح ساختمانی

آجر

ملات

ملات ماده‌ای خمیری شکل است که در ساختمان سازی کاربرد وسیعی دارد. ملات شفته‌آهک، ملات گچ، ملات ماسه سیمان و ملات گل رس از انواع مختلف ملات به شمار می‌روند که برای چسباندن مصالح ساختمانی مختلف به هم استفاده می‌شوند.

گچ

سفیدکاری ساختمان، هموارکردن سطوح، سرامیک کاری، کاشی‌کاری و ایجاد انواع سقف کاذب در ساختمان با استفاده از پودر گچ انجام می‌شوند. از این ماده سفیدرنگ و ریزدانه در ساخت ملات، المان‌های دکوراتیو و پنل‌های پیش‌ساخته بهره می‌برند.

سنگ

انواع سنگ در گذشته برای ساخت خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه سنگ‌ها اغلب برای ایجاد نمای خارجی و داخلی ساختمان کاربرد دارند. سنگ، ظاهری زیبا و طول عمری بالا دارد. البته هزینه ساخت نمای سنگی، نسبت به سایر انواع نمای ساختمان مانند نماهای آجری یا نمای سیمان سفید بیشتر است.

چوب

در گذشته چوب کاربرد بالایی در ساخت خانه‌ها داشت. امروزه نیز از این ماده به شکلی محدودتر در ایجاد نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود.

شیشه

یکی دیگر از مواد مورد استفاده در نمای ساختمان، شیشه مقاوم در برابر ورود اشعه‌های مضر به ساختمان است. زیبایی شیشه به ساخت سازه‌ای با نمای مدرن کمک می‌کند.

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک در ساختمان سازی به شکل عمده برای پوشش کف و دیوارها استفاده می‌شوند. این مصالح ساختمانی با داشتن خصوصیاتی مانند ضد آب بودن، مقاومت در برابر حرارت و آتش‌سوزی، تمیزکاری آسان، طول عمر بالا و ظاهری زیبا کاربرد گسترده‌ای در صنعت ساختمان دارند.

لوله و اتصالات داربست

داربست یکی از مصالح فلزی است که در ساخت ساختمان از آن استفاده می‌شود. داربست‌های فلزی معمولاً از لوله‌هایی ساخته می‌شوند که ضخامتی حدود ۴ سانتی‌متر دارند. البته داربست‌ها همیشه فلزی نیستند و گاهی اوقات ممکن است چوبی باشند.

نوع داربست به کارآیی و مکان مورد استفاده بستگی دارد که برای خرید لوله داربست و اجزای آن باید اطلاعات لازم را کسب کنید. از انواع داربست می‌توان به داربست معلق و داربست پایه‌دار اشاره کرد.

داربست اجزای مختلفی دارد که شامل لوله‌ها، تخته، پایه مهارکننده، جک و برخی قطعات دیگر می‌شود. باید در نظر داشت بستن داربست نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد تا ایمنی آن تضمین شود. گفتنیست، قیمت لوله داربست ۱۷ کیلویی به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع در آیرومارت قابل استعام است.

مصالح مورد استفاده در ساخت ساختمان بسیار گسترده‌اند که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شد. پوکه معدنی، خاک، قیر، پلاستیک، پودر سنگ و درب و پنجره یوی پی وی سی از جمله دیگر مواد لیست مصالح ساختمانی به شمار می‌روند.

لوله و اتصالات داربست

لوله و اتصالات داربست

مصالح ساختمانی جدید

منظور از مصالح ساختمانی مدرن موادی نیست که پیش از این در ساختمان سازی وجود نداشته‌اند، بلکه این نوع مصالح به طور کلی متشکل از همان مصالح ساختمانی قدیمی هستند، با این تفاوت که با توجه به پیشرفت علم و توسعه فناوری‌ها دستخوش تغییراتی شده و به لحاظ کیفی بهبود یافته‌اند.

مصالح ساختمانی نوین نسبت به انواع پیشین، عمدتا سبک‌تر و مقاوم‌ترند و در نتیجه کارآمدی بالاتری را در صنعت ساختمان ارائه می‌دهند. سازگاری بیشتر با محیط زیست، نصب سریع و آسان و نیز تنوع بالاتر از جمله خصوصیات دیگر این نوع مصالح ساختمانی است. در ادامه برخی از مصالح ساختمانی جدید را معرفی می‌کنیم.

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل نوعی مصالح ساختمانی نوین است که از چند لایه به هم فشرده تشکیل شده و برای پوشش ساختمان‌ها استفاده می‌شود. انواع ساندویچ پانل وجود دارد، با این حال این نوع مصالح را اغلب از سه لایه شامل دو لایه ورق فلزی بیرونی می‌سازند که میان آن‌ها یک لایه با خواص عایق حرارتی و صوتی قرار دارد.

لایه‌های بیرونی سازه ساندویچ پنل یا پنل ساندویچی می‌توانند از ورق فولادی یا فویل آلومینیومی ساخته شوند یا اینکه یک رو ورق فولادی باشد و روی دیگر فویل آلومینیومی. در نتیجه قیمت ساندویچ پنل تحت تاثیر قیمت ورق آلومینیوم و قیمت ورق گالوانیزه است.

پانل کامپوزیت آلومینیومی

پانل کامپوزیت آلومینیومی مانند ساندویچ پانل از سه لایه شامل دو لایه بیرونی آلومینیومی و یک لایه وسط پلی اتیلن تولید می‌شود. این نوع مصالح ساختمانی علاوه بر طول عمر بالا، در مقابل تابش آفتاب، رطوبت، ضربه و انجماد دوام بالایی دارد. قیمت پانل کامپوزیت آلومینیومی نیز متاثر از قیمت ورق آلومینیوم است.
امروزه مصالح ساختمانی جدید متنوعی در دسترس است که بتن خود ترمیم شونده، بتن اسفنجی و شیشه هوشمند از جمله این مواد به شمار می‌روند.

مصالح ساختمانی جدید

پانل کامپوزیت آلومینیومی

خرید مصالح ساختمانی فلزی از آیرومارت

برای خرید انواع مصالح ساختمانی فلزی، تمامی مقاطع فولادی چون تیرآهن، پروفیل و ورق فولادی می‌توانید به شرکت بازرگانی پیشرو صنعت نفت آسیا با نام تجاری آیرومارت مراجعه کنید. استعلام روزانه قیمت میلگرد از جمله قیمت میلگرد ۱۴ و قیمت میلگرد ۲۰ از سایت این شرکت امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با ثبت سفارش مصالح ساختمانی به صورت آنلاین یا از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با آیرومارت در ارتباط باشید.

کارشناسان این مجموعه علاوه بر خدمات فروش مصالح ساختمانی فولادی، شما را در انتخاب مقاطع موردنیاز خود راهنمایی می‌کنند. آیرومارت باتوجه‌به اهمیت قیمت مقاطع فولادی در زمان خرید، همه‌روزه قیمت تمامی محصولات را در وب‌سایت، صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام خود به‌روزرسانی می‌کند.

مرضیه آلکلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
3.6/5 - (29 امتیاز)

  1. sohrab
    شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۵:۵۴
    خیلی خوب میشد اگه مطالب بیشتری درمورد ساختمان سازی و سازه های فلزی تو سایتتون میزاشتین
    1. آیرومارت
      آبان ۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۰
      سلام وقت بخیر برای دریافت مطالب بیشتر در خصوص صنعت ساختمان سازی به بخش وبلاگ آیرومارت مراجعه کنید.
  2. سید حسین جواهری
    اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۱
    تولید مطلوب و با کیفیت، قیمت مناسب، ضمانت و گارانتی در کنار خدمات پس از فروش، راهی است که شما انتخاب نموده اید و ما را در این مسیر به آینده ای روشن تر امیدوار می کند.
    1. مرضیه آلکلی
      اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۵:۳۰
      سلام. وقت شما بخیر. رضایتمندی شما باعث افتخار ماست.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.