ورق شادولاین چیست؟

4.7/5 - (4 امتیاز)

ورق شادولاین چیست؟

ورق شادولاین از جمله مقاطع گالوانیزه و رنگی فولادی است که کاربرد گسترده‌ای در ساختمان سازی و ساخت پروژه‌های صنعتی دارد. این نوع ورق ضمن داشتن زیبایی ظاهری، در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاوم است و طول عمر بالایی نیز دارد. ورق شادولاین با فرم و طرح ذوزنقه‌ای را می‌توان در رنگ‌های متنوع و مطابق با استاندارد رال تولید کرد. قیمت ورق شادولاین به دلیل عملیات اضافه‌ای که بر روی آن انجام می‌گیرد، از ورق فولادی رنگی و ورق گالوانیزه ساده بیشتر است. در این مقاله، ضمن پاسخ به این سوال که ورق شادولاین چیست ؟ به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای آن می‌پردازیم. با آیرومارت همراه باشید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

ورق شادولاین و ویژگی‌های آن

ورق شادولاین (Shadow line)، از جمله ورق‌های رنگی موجدار پرکاربرد در ساختمان سازی است که به زیبایی ساختمان می‌افزاید. ورق شادولاین کاربرد بسیاری در ساخت شیروانی دارد. پیشتر از ورق‌های شادولاین در ساخت ساندویچ پانل استفاده می‌شد، اما امروزه زیبایی این نوع ورق‌ها منجر به افزایش کاربرد آن‌ها شده است.

ورق شادولاین  نوعی از ورق‌های رنگی گالوانیزه است. پس از گالوانیزاسیون ورق فولادی و سپس رنگ کردن آن، می‌توان با فرم‌دهی آن، ورق شادولاین تولید کرد. ساخت ورق شادولاين در حقیقت طی فرآیند رول فرمینگ ورق گالوانیزه رنگی انجام می‌گردد.

برای ساخت ورق رنگی، رنگ کوره‌ای به عنوان لایه دوم محافظتی که خاصیت ضد خوردگی دارد، بر روی ورق اعمال می‌‌شود. رنگ‌ها با تنوع بالا و با کدهای متفاوت عرضه شده و کد رنگی بر اساس استاندارد جهانی رال استفاده می‌گردد. شایان ذکر است که ورق شادولاین را می‌توان به صورت بی‌رنگ نیز تهیه کرد.

ورق شادولاین

ورق شادولاین

ویژگی ورق شادولاین

  • هر ورق شادولاين، دارای یک پوشش روی است. گالوانیزه بودن ورق شادولاین آن را در برابر آسیب‌های ناشی از خوردگی محافظت می‌کند.
  • ویژگی دیگر این ورق‌ها، دارا بودن یک پوشش دوم به عنوان رنگ است. رنگ کردن ورق گالوانیزه با هدف زیباتر کردن ظاهر آن و همچنین افزودن لایه دوم محافظ و مقاوم به خوردگی انجام می‌گیرد. رنگ‌آمیزی ورق گالوانیزه پس از خروج از خط تولید و طی فرآیندهای خاصی انجام می‌شود.
  • ورق گالوانیزه رنگی پس از تولید برای تبدیل شدن به ورق شادولاین به شکل ذوزنقه‌ای در می‌آید و در نهایت ورق شادولاین به دست می‌آید. زیبایی ظاهری و شکل‌ خاص این ورق‌ها سازه را از حالت سنتی خارج می‌کند. نوع فرم‌دهی وابسته به کاربرد قابل تغییر است. ورق شادولاین در سقف شیروانی‌ها یا سوله‌ها کاربرد دارد و با توجه به فرم‌دار بودنشان، از آن‌ها برای هدایت آب باران به سمت زمین استفاده می‌شود.

ابعاد ورق شادولاين

ورق شادولاین در ابعاد فابریک یا سفارشی قابل خریداری است. به طور کلی ورق شادولاین چنین ویژگی‌های ابعادی دارد:

  • عرض ورق شادولاین پیش از رول فرمینگ ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتی‌متر است. پس از این عملیات عرض آن کمتر شده و به ۹۰ تا ۱۱۵ سانتی‌متر می‌رسد.
  • عموما ورق‌های شادولاین در طول ۶ متر برش خورده و عرضه می‌شوند.
  • با خم کردن لبه ورق‌ها در هنگام نصب عرض آن‌ها به ۸۰ تا ۱۰۲ سانتی‌متر می‌رسد.
  • ضخامت این ورق‌ها از ۰.۳ تا ۰.۷ میلی‌متر متغیر است.
  • وزن ورق شادولاین وابسته به نوع رنگ، ابعاد و ضخامت وابسته است. با این حال بر اساس اندازه‌گیری‌های انجام شده هر متر از ورق شادولاین به طور میانگین ۵ کیلوگرم وزن دارد.

مشتری می‌تواند مطابق با نیاز خود ورق شادولاین را در ابعاد دلخواه سفارش دهد. ورق مورد نظر برش داده شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از ورق شادولاین

با وجود مزایای زیر، حذف ورق شادولاین از پروژه‌ها ممکن نیست:

  • افزودن زیبایی به سازه
  • ورق‌های نازک شادولاین، با وجود دو لایه پوشش روی و رنگ، وزن پایینی داشته و مناسب برای استفاده از ساخت و ساز هستند. به همین دلیل انتقال و حمل و نقل آن‌ها نیز به سادگی انجام می‌شود.
  • ورق شادولاین در برابر تغییر رنگ، تغییر شکل، شکستگی، فشار و ضربه مقاومت بالایی دارد.
  • ساخت ورق شادولاین بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود. بدین ترتیب می‌توان از کیفیت و استاندارد بودن ابعاد و وزن آن اطمینان حاصل کرد.
  • مقاومت بالایی که ورق‌های شادولاین به اکسیداسیون و خوردگی دارند، آن‌ها را از آسیب‌های ناشی از رطوبت حفظ می‌کند. بدین ترتیب از این نوع ورق‌ها در مناطقی که رطوبت بالایی دارند استفاده می‌شود.
  • وجود دو لایه محافظ بر روی ورق فولادی، طول عمر آن را افزایش می‌دهد. ورق گالوانیزه و رنگ شده فولادی در مناطق مرطوب تا ۳۰ سال عمر می‌کند.

کاربردهای ورق شادولاین چیست؟

همانطور که پیش از این گفته شد از ورق شادولاین در گذشته برای ساخت ساندویچ پنل سردخانه، سقف انبارهای بزرگ، سوله‌ها و … استفاده می‌شد. در طول زمان، مزایا و زیبایی ظاهری این ورق‌ها مورد توجه قرار گرفت و کاربرد آن‎ها گسترش یافت. از ورق شادولاین در مناطق شمالی و پرباران برای سقف‌های شیروانی و در نواحی مرطوب به وفور استفاده می‌شود. این نوع ورق شیروانی طول عمر بالایی در برابر رطوبت دارد.

برای استعلام قیمت ورق شیروانی می‌توانید علاوه بر مشاهده آن در سایت با کارشناسان حرفه‌ای آیرومارت تماس بگیرید.

موارد زیر از جمله کاربردهای ساخت و ساز و صنعتی ورق شادولاین هستند:

  • ساخت سقف‌های شیروانی
  • استفاده در پارتیشن‌بندی سالن‌های کارخانه یا کارگاه
  • ساخت انواع خانه‌های پیش ساخته
  • ساخت اتاقک‌های فلزی
  • ساخت سقف‌ و دیوارهای کاذب
  • ساخت سایه‌بان، پارکینگ و کارگاه
ورق شادولاین

ورق شادولاین

عوامل موثر بر قیمت ورق شادولاین چیست؟

عوامل مختلفی بر قیمت ورق شادولاین تاثیرگذار است. اعمال پوشش گالوانیزه و رنگ بر روی ورق فولادی، هر یک نیازمند فرآیند مجزایی است که قیمت ورق را تحت تاثیر قرار داده و افزایش می‌دهد. با توجه به انجام عملیات فرم‌دهی، قیمت این نوع ورق از قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق رنگی بیشتر است. استفاده از رنگ‌های فابریک کارخانه‌ای یا دستی کارگاهی از دیگر عواملی هستند که بر قیمت تاثیر می‌گذارند. از سوی دیگر، قیمت ورق شادولاین هر برند متناسب با کیفیتی که دارد متفاوت خواهد بود. نرخ ارز و ماده اولیه تولید ورق شادولاين از دیگر عوامل موثر بر قیمت نهایی آن هستند.

استعلام قیمت ورق شادولاين از آیرومارت

خرید نوع و میزان ورق‌های شادولاین به کاربرد آن بستگی دارد. انتخاب نوع فرم‌دهی ورق، رنگ و ابعاد آن باید بر اساس نیاز مشتری باشد. از سوی دیگر، قیمت از عوامل موثر بر خرید است. با توجه به نوسانات نرخ ارز و قیمت مواد اولیه، استعلام قیمت به روز ورق شادولاین و دیگر مقاطع فولادی اهمیت دارد. جهت دریافت مشاوره خرید مقاطع فولادی و استعلام قیمت ورق گالوانیزه و شادولاین می‌توانید به وبسایت آیرومارت مراجعه کنید و یا با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

 

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.7/5 - (4 امتیاز)

  1. بهاره عطار
    شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۲۱:۵۴
    هر رنگی از ورق شادولاین رو میتونیم سفارش بدیم؟
    1. آیرومارت
      آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۰
      سلام وقت بخیر . بله تمام رنگ های ورق شادولاین را می‌توانید از بازرگانی آیرومارت تهیه کنید.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.