صادرات تیرآهن یکی از راهکارهای ارز آوری

5/5 - (3 امتیاز)

صادرات تیرآهن یکی از راهکارهای ارز آوری

صادرات-تیرآهن

صادرات تیرآهن و صادرات میلگرد به سایر کشورها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده‌است. تلاش و فعالیت کارخانه‌های داخل کشور در زمینه تولید تیرآهن به گونه‌ای بوده که می‌توان ادعا کرد که در این حوزه به خودکفایی رسیده‌ایم. استفاده از این مقطع فولادی منجر به ساخت ساختمان‌های بلند و آسمان خراش‌ها شد. در ادامه درباره صادرات تیرآهن و نکات مربوط به آن بیشتر صحبت خواهد شد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

صادرات تیرآهن

هر تولید کننده‌ای مدتی پس از رسیدن به تولید مطلوب، سودای صادرات را در ذهن می‌پروراند. در حقیقت صادرات حکم تولدی دوباره برای یک مجموعه را دارد و آغازگر مسیری جدید برای آن‌ها است. همان‌طور که در مقاله بزرگترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران مطرح شد، شرکت ذوب آهن ایران به عنوان برترین تولید کننده این مقطع در ایران شناخته می‌شود. این مجموعه در صادرات تیرآهن و سایر مقاطع با بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی در ارتباط است.

براساس آمار منتشر شده، صادرات فولاد ایران در شش ماهه اول سال ۹۹ در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته با افت شدیدی مواجه بوده‌است. صادرات فولادی ایران شامل دو بخش محصولات میانی و فولادی می‌شود. آمار ۳ میلیون و ۵۲۷ هزار تنی صادرات فولاد ایران بیانگر این نکته است که نسبت به سال گذشته کشور در بخش صادرات کاهش ۳۰ درصدی داشته است. مهم‌ترین علت این اتفاق، شیوع ویروس کرونا در دنیا می‌باشد. آمار سال جاری برای صادرات تیرآهن به طور خاص به گونه‌ای بوده است که در شش ماهه اول سال نسبت سال گذشته ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

صادرات تیرآهن

تولید تیرآهن

تیرآهن براساس استانداردهای مختلفی تولید می‌شود. برای آشنایی با انواع استاندارد تیرآهن می توانید بر روی لینک کلیک کنید و مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید. با وجود اینکه تمام نیاز کشور به این مقطع فولادی توسط تولید کنندگان داخل تامین نمی‌شود، ولی برخی کارخانه‌ها بخشی از تولیدات خود را به سایر کشورها، به خصوص همسایگان ایران، صادر می‌کنند. خوشبختانه افزایش تولیدات کارخانه‌ها در سال‌های اخیر باعث افزایش صادرات تیرآهن شده‌است. بررسی آمار تولید کارخانه‌ها نشان می‌دهد که استان اصفهان بیشترین مقدار تولید تیرآهن را در کشور، در اختیار دارد. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، کارخانه ذوب آهن که در این استان قرار دارد، از برترین تولید کنندگان تیرآهن ایران می‌باشد.

عوامل موثر بر صادرات تیرآهن

در ابتدا باید بدانید که بر صادرات تیرآهن و یا هر کالای دیگر همواره ۴ عامل موثر است: عوامل اقتصادی، عوامل سیاسی، کالاهای جانشین و سطح قیمت‌ها. حتما در جریان هستید که در سال‌های اخیر آنچه بیش از همه معاملات ایران با سایر کشورها را تحت تاثیر قرار داده، بحث تحریم­ها است. به واسطه وجود چنین مسئله‌ای در بخش فولاد، معامله با برخی کشورها دچار مشکل شد. به این ترتیب بخشی از بازارها در این حوزه از دست رفتند. البته مدتی بعد با دور زدن تحریم‌ها و کشف بازارهای جدید، صادرات تیرآهن و کالاهای فولادی مجددا قوت گرفت. فراموش نکنید که این دور زدن‌ها بدون هزینه نبوده‌است. علاوه‌بر تحریم،قانون منع معاملات در سال ۹۱ گرچه به مدت کوتاهی اجرا شد، اما همان مدت کوتاه باعث از دست رفتن برخی بازارهای هدف شد.

کرونا، مهمان ناخوانده این روزها، سبک زندگی و ارتباطات را دچار تغییر و تحول کرده است. تاثیر آن را در بخش صادرات نیز شاهد بوده‌ایم. محدودیت عبور و مرور در مرزها منجر به کم شدن صادارت و تاخیر در انجام تعهدات شده‌است. هرچند مسئولین در تلاش هستند تا با استفاده از راهکارهای مختلف این مشکل را حل و فصل کنند.

از اوایل امسال رئیس گمرک اعلام کرد که تولید کنندگان برای صادرات باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت یا صمت مجوز دریافت کنند. این تصمیم به منظور تامین نیاز داخل به مقاطع فولادی گرفته شده است. به موجب این اتفاق، تولید کنندگان پس از پاسخ گویی به تقاضای کشور، مجاز به صادر کردن محصولات خود هستند.

عوامل موثر بر صادرات تیرآهن

با کلیک روی لینک زیر می‌توانید قیمت تیرآهن را به صورت روزانه چک کنید.

اهمیت صادرات تیرآهن

صادرات برای پیشرفت یک جامعه بسیار حائز اهمیت است. در حقیقت هر کشور با پا گذاشتن در راه صادر کردن محصولات به دنیا نشان می‌دهد که در بخش تولید به حد مقبولی از کیفیت و کمیت دست پیدا کرده‌است. علاوه‌بر این، ثروت به دست آمده از این مسیر بسیار قابل توجه و سودمند می‌باشد. به واسطه صادرات است که امکان فراهم کردن زندگی مطلوب برای مردم به وجود می‌آید. هم­چنین صادرات به رونق گرفتن اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

نکته‌ی مهم دیگری که در این مسیر باید به آن توجه شود، گذر از صادرات تک محصولی است. مسئله‌ای که سال‌ها با آن مواجه بودیم و نفت اصلی ترین کالای صادراتی محسوب می‌شد. اما امروزه صادرات تیرآهن و کالاهای متنوع دیگر به طور گسترده انجام می‌شود.

اگر به عنوان یک تولید کننده قصد صادرات محصول خود را دارید، فراموش نکنید که این مسیر در کنار مزایای بی شماری که دارد، می‌تواند شما را متحمل ضرر کند. نوسانات ارز و مداخلات دولتی می‌تواند معاملات شما را تحت تاثیر قرار داده و خسارات سنگینی را به بار بیاورد. بنابراین لازم است در مسئله صادرات با افراد زبده و با تجربه مشورت کنید.

مراحل صادرات تیرآهن

برای صادرکردن تیرآهن باید مراحل زیر طی شود:

  • دریافت سفارش
  • صدور پیش فاکتور
  • مشخص کردن بهای گمرکی کالا
  • دریافت مجوز صادرات کالا
  • اظهار کالای صادراتی به گمرک
  • بیمه کردن کالا و قرارداد با حامل
  • دریافت گواهی بازرسی
  • اخذ گواهی مبدا و صدور پیش فاکتور فروش
  • صدور کالا

هر مرحله بایستی به دقت انجام شود تا در ارسال محموله با مشکل رو به رو نشوید. بازرگانی آیرومارت در زمینه تجارت تیرآهن و مابقی کالاهای فولادی با کشورهای همسایه مثل ارمنستان تجربه‌های موفق آمیزی دارد.

همان‌طور که مطرح شد، تیرآهن مقطعی پرمصرف در ساخت سازه به حساب می‌آید. گاهی اوقات برای استفاده از این مقطع در ساختمان سازی باید آن را زنبوری کرد. لانه زنبوری کردن به برشکاری تیرآهن، ایجاد ساختار شش ضلعی و درنهایت جوشکاری آن گفته می‌شود. جهت خرید هرگونه مقطع فولادی مثل انواع تیرآهن با مشاوران ما در آیرومارت تماس حاصل فرمایید. شما با انتخاب بازرگانی آیرومارت، علاوه‌بر خرید می‌توانید از خدمات مجموعه مثل زنبوری کردن و انبارداری بهره‌مند شوید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.