خدمات تیرآهن و آشنایی با فرآیندهای ثانویه قابل اجرا

5/5 - (5 امتیاز)

خدمات تیرآهن و آشنایی با فرآیندهای ثانویه قابل اجرا

خدمات تیرآهن

در این مقاله مروری بر خدمات تیرآهن خواهیم داشت. خدمات تیرآهن عبارتند از فرآیندهای ثانویه‌ای که پس از خرید این محصول قابل اجرا است. تیرآهن در استاندارد IPE و هاش در استانداردهای HEA (هاش سنگین) و HEB (هاش سبک) بیشترین کاربرد را دارد. خرید و فروش این کالا در این انواع در حجم بالایی انجام می‌شود. علاوه بر نکاتی که در مقاله‌های پیشین در خصوص خرید تیرآهن و هاش مرور شد، دانستن خدمات قابل ارائه آیرومارت برای این محصول نیز ضروری می‌باشد.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

آیرومارت ارائه دهنده کلیه خدمات تیرآهن همچون برشکاری، خمکاری، شبکه کردن و … است. 

همچنین جهت خرید این کالا و استعلام قیمت روز این محصولات روی لینک قیمت تیرآهن کلیک کنید.

برشکاری تیرآهن

خرید و فروش این مقاطع عمدتا در شاخه‌ها‌ی ۱۲ و در برخی مواقع در شاخه ‌های ۶ متری انجام می‌شود. در برخی مواقع مصرف‌کننده نیاز به یک طول دلخواه از تیرآهن دارد. از آنجایی که این امر نیاز به تجهیزات خاصی دارد، برشکاری به عنوان یکی از مهمترین خدمات تیرآهن مطرح می‌شود. برشکاری و سایر خدمات تیرآهن و هاش معمولا با روش‌های مختلفی انجام می‌گردد. به این ترتیب با ارائه قابلیت برشکاری این محصولات امکان خریداین محصولات در تمامی سایزها برای مشتری فراهم می‌شود.

برشکاری تیرآهن

روش‌های برش تیرآهن

روش‌هایی برش تیرآهن به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شوند. دو مورد از اصلی‌ترین این روش‌های با نام‌های کوپال و برنول شناخته می‌شوند:

روش کوپال

این روش که روش دما پایینی است به کمک دستگاه گیوتین سنگین انجام می‌شود. این روش معمولا در کارخانه های تولید کننده تیرآهن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش برنول

این روش در دمای بالا انجام می‌شود و با نام عمومی هوا برش شناخته می‌شود. به کمک یک لوله نازل که به لوله برنول معروف است مخلوط هوای پرفشار و گاز سوختنی در حالی که شعله ور است به محل مورد نظر برش اعمال می‌شود. معمولا برای برشکاری تیرآهن و تولید تیرآهن شبکه از این روش برای برشکاری استفاده می‌شود. با توجه به ماهیت این روش معمولا پس از خرید تیرآهن ۱۲ متری انجام میشود.

جهت ارائه خدمات تیرآهن و در صورت نیاز به برشکاری، اکثرا از روش گرم آن ستفاده می‌شود.

تولید تیرآهن لانه زنبوری یا شبکه (CPE)

شبکه کردن یا تولید تیرآهن لانه زنبوری از دیگر خدمات تیرآهن است. تیرآهن شبکه برای اولین بار در سال ۱۹۱۰ طراحی و تولید شد. این نوع تیرآهن به دلیل حفرات ۶ ضلعی در جان خود به این نامها شناخته می‌شود. البته هندسه این حفرات به شکل دایره‌ای نیز تولید می‌شود. هدف اصلی تبدیل تیرآهن معمولی به شبکه کاهش وزن سازه است.

روش تولید تیرآهن شبکه

در ابتدا ویدئوی کوتاهی در خصوص نحوه تولید تیرآهن شبکه مشاهده کنید:

تیرآهن CPE دو مرحله اصلی برشکاری و جوشکاری تولید می‌شود. برشکاری تیرآهن به یکی از روش هایی که در بالا بیان شد انجام می‌شود. البته عمدتا از روش حرارتی یا لیزر برای برش تیرآهن به شکل مورد نظر استفاده می‌شود. بسته به هندسه مورد نیاز تیرآهن شبکه، برشکاری به یکی از اشکال زیر در جان یک تیرآهن معمولی انجام می‌شود:

مرحله برشکاری تیرآهن

مرحله برشکاری تیرآهن

پس از برشکاری تیرآهن دو نیمه بالایی و پایینی از هم جدا می‌شوند. این دو قسمت به شکلی قرار می‌گیرند که ارتفاع تیرآهن به اندازه یک دندانه افزایش پیدا کند. پس از این درز بین دو قسمت تیرآهن با دقت جوشکاری می‌شود. این مرحله تاثیر زیادی بر استحکام تیرآهن لانه زنبوری دارد به همین دلیل جوشکاری باید با دقت و طبق استاندارد صورت بگیرد.

قسمتی از بدنه بالایی و پایینی تیرآهن در این حال با یکدیگر هم پوشانی ندارند با برش این قسمت‌ها تیرآهن لانه زنبوری تولید می‌شود. حفراتی که در قسمت جان این نوع تیرآهن ایجاد می‌شود با انتقال تنش با دو سر تیرآهن باعث افزایش مقاومت خمشی آن می‌شود. در برخی مواقع برای تولید تیرآهن‌های شبکه طویل از قطعات ورق فولادی برای تقویت آن استفاده می‌شود. این تقویت کننده‌ها در طول جان تیرآهن شبکه جوش داده می‌شوند. با شبکه سازی تیرآهن نصف سایز تیرآهن اولیه به سایز آن اضافه می‌شود. یعنی برای مثال تیرآهن ۱۶ پس از شبکه سازی به تیرآن ۲۴ تبدیل می‌شود. در شکل زیر افزایش سایز تیرآهن بعد از شبکه شدن دیده می‌شود:

مرحله جوشکاری

مرحله جوشکاری

لازم به ذکر است ویدئویی در خصوص این نوع از خدمات تیرآهن را میتوانید با کلیک روی لینک روش تولید تیرآهن شبکه مشاهده کنید.

هدف ساخت تیرآهن CPE

  • افزایش مقاومت خمشی تیرآهن
  • افزایش سایز تیرآهن که باعث افزایش استحکام آن می‌شود
  • وزن کمتر این نوع تیرآهن در مقایسه با نوع هم سایز و معمولی آن
  • حفرات ایجاد شده مسیر مناسبی برای عبور تاسیسیات ساختمان مثل لوله و … است

ضعف‌های تیرآهن شبکه

کاهش مقاومت برشی تیرآهن

وابستگی شدید خواص مکانیکی تیرآهن شبکه به نحوه جوشکاری آن

آیرومارت با توجه به سفارش مشتری امکان تهیه تیرآهن لانه زنبوری را به مشتری می‌دهد.

خمکاری تیرآهن

ویژگی اصلی تیرآهن و هاش مقاومت خمشی بالای آنهاست. اما آیا می‌دانستید برای برخی کاربردهای خاص تیرآهن را نیز می‌توان با خمکاری به شکل مورد نظر در آورد؟ ویدئوی زیر که مربوط به یک ماشین خمکاری تیرآهن است را تماشا کنید:

 

راهنمای خرید تیرآهن

به طور کلی علاوه بر خدمات تیرآهن نکات موردی زیر را هم جهت خرید این کالا در بالاترین کیفیت در نظر بگیرید:

  • جدول اشتال تیرآهن :

نشان دهنده وزن این مقطع و جزئیات ابعادی آن در تمامی سایزها است. با کلیک روی لینک جدول اشتال تیرآهن میتوانید جدول وزن این محصول را مشاهده کنید.

  • برند تولیدی تیرآهن :

کارخانه تولید کننده محصول همواره یکی از عوامل موثر بر کیفیت و قیمت این مقطع است. به همین دلیل قیمت تیرآهن اصفهان و قیمت تیرآهن اهواز در بازار با هم برابر نیست.

در صفحه این محصول در وبسایت آیرومارت میتوانید استعلام قیمت این محصول در برندهای مختلف را داشته باشید.

  • حمل و نقل:

با توجه به وزن سفارش ابعاد و تعداد شاخه ها روش مناسب و اقتصادی حمل و نقل را انتخاب کنید.

جهت ارتباط با کارشناسان آیرومارت و خرید تیرآهن ۱۶ و بقیه انواع آن با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس حاصل کنید.

 

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (5 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.