ورق مورد استفاده در ساخت سوله و مشخصات آن

امتیاز بدهید post

ورق مورد استفاده در ساخت سوله و مشخصات آن

ساخت سوله

سوله یکی از مهمترین سازه های صنعتی است که کاربردهای فراوانی دارد. اما برای داشتن عملکرد مناسب، باید وزن آن کم باشد و در عین حال بتواند با موادی مقاوم ساخته شود. از این‌رو، ورق سوله سازی اهمیت زیادی پیدا می‌کند، زیرا بخش‌های مختلفی از سازه با استفاده از ورق ساخته می‌شوند.

امتیاز بدهید post

در بازار انواع مختلفی از ورق‌ها به فروش می‌رسند که تنها برخی از آنها را می‌توانند در لیست ورق های مناسب برای ساخت سوله در نظر گرفت. بنابراین در این مقاله قصد داریم به بررسی ورق مورد استفاده در سوله و مشخصات آن بپردازیم. در ادامه همراه وبلاگ آیرومارت باشید.

سوله چیست

سوله چیست؟

ما پیش‌تر درباره اینکه سوله چیست، به طور مفصل صحبت کرده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید. به طور خلاصه، سوله یک سازه فلزی بزرگ است که با ویژگی‌هایی مثل سقف شیبدار، وزن سبک، دهانه‌ها و ستون‌های بزرگ دیده می‌شود.

سوله کاربردهای زیادی دارد که از مهمترین آنها می‌توان به انبارهای بزرگ، سالن‌های ورزشی، تعمیرگاه‌ها، مرغداری‌ها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها اشاره کرد. به همین دلیل سوله اکثرا برای کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش های ساخت سوله

عموما انواع سوله به سه روش زیر ساخته می‌شوند:

خرپایی: در ساخت سوله خرپایی، از قوطی پروفیل استفاده می‌شود.
تیر ورقی: برای ساخت سوله تیر ورقی، ورق‌های فولادی خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به آنها تیر ورق گفته می‌شود.
یو بی ام: در این روش، سوله با ساختاری قوسی شکل و با استفاده از ورق‌های مقاوم گالوانیزه ساخته می‌شود.

روش های ساخت سوله

انواع ورق مورد استفاده در سوله

در مراحل ساخت سوله صنعتی، انواع ورق مورد استفاده قرار می‌گیرند که مهمترین آنها عبارت‌اند از:

۱. ورق سیاه؛ ورق سوله سازی

این نوع ورق فولادی به عنوان مصالح ساختمانی در ساخت سوله کاربردهای فراوانی دارد. ورق سیاه نوعی ورق فولادی است که در فرآیند نورد گرم تولید می‌شود. به دلیل استفاده از روش نورد گرم، این ورق‌ها براق و کاملا صیقلی نیستند، از این رو به آنها ورق سیاه می‌گویند.

به طور کلی ورق سیاه به صورت رولی و شیت و در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف در بازار عرضه می‌شود. ضخامت این ورق می‌تواند از ۱.۵ تا ۱۰۰ میلی‌متر متغیر باشد که تاثیر زیادی بر قیمت ورق سیاه در سایزهای مختلف همچون قیمت ورق آهن ۲ میل خواهد داشت.

ورق سیاه در دو نوع صنعتی با نام‌های تجاری ST37 و ST52 تولید می‌شود. تفاوت ورق st37 و st52، میزان عناصر به‌ویژه کربن به کار رفته در آنها است. در واقع، این عدد میزان کربن مصرفی در آلیاژ ورق را نشان می‌دهد. در واقع هرچه کربن کمتری مصرف شود، انعطاف‌پذیری و چکش‌خواری ورق بیشتر خواهد بود. ورق سیاه ST37 پرکاربردترین ورق سوله سازی است که از نظر استحکام و انعطاف‌پذیری در حد وسط قرار دارد.

۲. ورق گالوانیزه؛ بهترین ورق برای ساخت سوله

اگر به دنبال ورق مورد استفاده در سوله هستید، حتما باید با ورق گالوانیزه نیز آشنا شوید. در واقع ورق گالوانیزه نوعی ورق روغنی است که طی فرآیند خاصی با فلز روی پوشش داده می‌شود.

این ورق در کنار ورق سیاه از مهمترین ورق‌هایی است که برای ساخت سوله مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این ورق‌ها، پیشنهاد می‌کنیم مطلب تفاوت ورق سیاه و گالوانیزه را مطالعه کنید.

خاصیت ضد زنگ بودن ورق گالوانیزه باعث استفاده گسترده از آن در صنایع مختلف به ویژه در ساخت سوله شده است. این ورق‌ها در برابر مواد شیمیایی، رطوبت، گرما و سرما نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. بنابراین، ورق گالوانیزه گزینه مناسبی برای سقف و دیوار سوله محسوب می‌شود.

ضخامت ورق گالوانیزه بین ۰.۱۸ میلی‌متر تا ۱۰ میلی‌متر متغیر است. کیفیت ورق گالوانیزه به میزان ضخامت لایه روی بستگی دارد. یعنی ورق‌هایی با لایه ۶ میکرومتری، مقاومت و کیفیت بالایی دارند.

این ورق‌ها را می‌توان به صورت رول یا قطعات شیت انتقال داد. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت ورق ۵۰ گالوانیزه و دیگر سایزها، وارد سایت آیرومارت شوید و قیمت روز این ورق را مشاهده کنید. در ضمن، ما خدمات گالوانیزه کردن را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت برای شما انجام می‌دهیم.

بهترین ورق برای ساخت سوله

ورق گالوانیزه؛ بهترین ورق برای ساخت سوله

۳. ورق رنگی؛ ورق به کار رفته در سوله

ورق رنگی در صنایع مختلف و همچنین در ساخت سوله کاربردهای فراوانی دارد. در واقع این ورق همان ورق گالوانیزه است که با تکنیک خاصی رنگ آمیزی شده است. این ورق‌ها عمدتا در ساخت سقف سوله شیروانی استفاده می‌شوند و از آنها می‌توان برای ساخت لوازم خانگی نیز استفاده کرد.

در واقع ورق گالوانیزه پس از سرد شدن به ورق رنگی تبدیل می‌شود. معمولا در این فرآیند از پلی استر، پلی اورتان، اپوکسی و سایر رنگ‌های موجود استفاده می‌شود. این رنگ‌آمیزی باعث می‌شود ورق در محیط‌های اسیدی و قلیایی قوی در برابر خوردگی مقاومت بیشتری داشته باشد.

ضخامت رنگ در سطحِ بالایی ورق مورد استفاده در ساخت سوله، بین ۲۰ تا ۲۵ میکرون و در سطح زیرین ورق بین ۷ تا ۱۵ میکرون است. اگر در حین ساخت سوله هستید و به ورق رنگی نیاز دارید، می‌توانید قیمت ورق رنگی را به طور به روز شده در سایت آیرومارت بررسی کنید.

۴. ورق روغنی؛ ورق مناسب برای ساخت سوله

در ساخت سوله با ورق می‌توانید از ورق روغنی با ساختار ساده نیز استفاده کنید. ورق روغنی مانند ورق‌های فولادی دیگر، در طول فرآیند نورد به اشکال مختلف در می‌آید. ضخامت ورق سوله سازی روغنی، ۰.۳ تا ۳ میلی‌متر است. از ورق روغنی به عنوان ورق اولیه در تولید ورق گالوانیزه نیز استفاده می‌شود.

این ورق‌ها به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند، به این نام خوانده می‌شوند و ربطی به رنگ روغنی ندارند. کربن موجود در ساختار این ورق‌ها در استحکام و انعطاف‌پذیری آنها موثر است. پس از اعمال تغییرات لازم در سقف و بدنه سوله، از ورق روغنی استفاده می‌شود.

ورق مناسب برای ساخت سوله

سوله ساخته شده با ورق روغنی

۰ تا ۱۰۰ طراحی و ساخت سوله با آیرومارت

اگر به فکر ساخت سوله هستید و در این راه به مشاوره نیاز دارید، کارشناسان تیم آیرومارت در خدمت شما هستند. مشاوران ما با تجربه بالا در ساخت انواع سوله و با تسلط بر انواع تجهیزات و ورق‌های مورد استفاده، می‌توانند در طراحی سوله مورد نظر بهترین مشاور برای شما باشند.

در ضمن، ساخت و نصب سوله را هم می‌توانید به تیم ما بسپارید و سازه را با قیمت مناسب و بهترین کیفیت تحویل بگیرید. از طرفی اگر به دنبال اطلاع از هزینه ساخت سوله هستید، می‌توانید شرایط مد نظرتان را با کارشناسان ما به اشتراک بگذارید تا این هزینه را برای‌تان تخمین بزنند.

خرید انواع تجهیزات برای ساخت سوله از آیرومارت

برای ساخت سوله به تجهیزات مختلفی نیاز دارید که بخش زیادی از آنها را می‌توانید از آیرومارت به صورت آنلاین تهیه کنید. جهت اطلاع از قیمت پروفیل زد، قیمت نبشی امروز، قیمت ورق گالوانیزه ۶۰ و سایر تجهیزات، به سایت ما سر بزنید و قیمت‌های به روز را مشاهده کنید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس ۰۲۱۴۵۳۰۶ بگیرید و به طور رایگان مشاوره شوید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
امتیاز بدهید post

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.