صفر تا صد مراحل ساخت سوله صنعتی

5/5 - (4 امتیاز)

صفر تا صد مراحل ساخت سوله صنعتی

انواع سوله صنعتی

سوله سازه‌ای است که برای ذخیره مواد خام یا برای ساخت محصولات ساخته می‌شود. در هنگام ساخت سوله با تیرآهن، شما به فضایی نیاز دارید که وسیع و باز باشد و ستون‌ها مانع رفت و آمد در بین آن نشوند.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

از طرفی ساختمان باید به اندازه‌ای خوب و باکیفیت باشد که خطری افراد و تجهیزات داخل را تهدید نکند. موارد ذکر شده همگی به این بستگی دارند که شما روش ساخت سوله را به‌طور اصولی پیش ببرید.

ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره مراحل ساخت سوله صنعتی و مصالح مورد نیاز آن را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه همراه وبلاگ آیرومارت باشید.

مراحل ساخت سوله صنعتی

روش ساخت سوله

۱. تعیین هدف از ساخت سوله

اولین قدم ساخت سوله، تعیین کردن هدف ساخت سوله است. شاید برخی از مردم دقیقا بدانند هدف آنها از ساخت سوله چیست، ولی برخی دیگر هیچ ایده‌ای ندارند و با جزئیات کار آشنا نیستند.

عناصر زیادی وجود دارند که یک سوله را تشکیل می‌دهند، بنابراین مهم است که قبل از شروع کار، دقیقا بدانید به چه چیزی نیاز دارید و چگونه از سوله استفاده خواهید کرد. در اینجاست که مرحله تعیین هدف را به خوبی درک می‌کنید.

در ابتدا دقیقا مشخص کنید که سوله مورد نظر را برای چه کابردی می‌سازید و در آینده قرار است جهت چه منظوری استفاده شود. با این کار شما می‌دانید که به فکر ساخت سوله کوچک هستید یا باید سوله بزرگ باشد، آیا قرار است که در آینده آن را گسترش دهید یا خیر؟ زیرا ممکن است پس از ساخت دیگر امکان گسترش سوله وجود نداشته باشد.

مواردی مانند تعداد بخش‌های سوله، عرض سوله و تعداد دیوارهای محصور سوله، همه از عوامل مهمی محسوب می‌شوند که باید در ابتدا مورد بحث قرار گیرند.

با این کار سرمایه‌گذاری شما نیز در معرض خطر قرار نمی‌گیرد. برنامه‌ریزی مناسب و بحث در مورد جزئیات در ابتدا تضمین می‌کند که سوله‌ی مناسبی بسازید.

۲. بازرسی از محل ساخت سوله

شاید شما پیش از ساخت سوله صنعتی خود، دقیقا محل سایت را بررسی کرده باشید و تمام جزئیات منطقه را بدانید. در غیر این صورت پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع هر کاری، سایت را بررسی کنید و مطمئن شوید این محل برای سوله مناسب است. اگر یک بازرسی کامل انجام شود، می‌توان از مسائل احتمالی مانند دسترسی راحت به محل سوله و زهکشی اطلاع پیدا کرد.

ساخت سوله صنعتی

۳. طراحی اولیه

هنگامی که سایت شما بازدید و بررسی شد، حال نوبت به ساخت سوله با کمترین هزینه می‌رسد. البته هزینه کم به معنای بی‌کیفیت بودن کار نیست، بلکه شما باید با تحقیق در مورد قیمت میلگرد، ورق فولادی و …، بهترین قیمت را پیدا کنید تا در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود.

از تجهیزات مورد نیاز و رنگ سوله گرفته تا ورودی و بخش‌های مختلف آن را باید در این مرحله طراحی کنید. گزینه‌هایی مانند پوشش، تهویه، اتصالات داخلی و کف‌های نیم طبقه و … را در برنامه خود قرار دهید.

۴. دریافت مجوزهای لازم

یکی از عوامل بازدارنده بزرگ برای بسیاری از افرادی که به فکر ساخت سوله هستند، درخواست هرگونه مجوز ساختمانی و شورایی است. بنابراین شما باید این کار را یا خودتان انجام دهید یا از مشاوری مجرب کمک بگیرید تا تمام مجوزهای لازم را دریافت کند. زیرا در صورت عدم وجود هر کدام از این مجوزها، ممکن است بعدا به مشکل بربخورید. بنابراین پس از تعیین محل ساخت و پلان اولیه، طرح را به اداره‌های مربوطه ببرید و برای کسب جواز اقدام کنید.

۵. شروع به ساخت سوله

هنگامی که هرگونه مجوز مورد نیاز وجود دارد، می‌توانید به جزئیات نهایی مرحله طراحی و مهندسی بپردازید. اینجاست که طراحی سازه شما نهایی می‌شود و هزینه ساخت سوله را برآورد می‌کنید. سپس در این مرحله از فرآیند ساخت همه چیز واقعا شکل می‌گیرند و مرحله نهایی ساخت و ساز است.

انواع مصالح مورد نیاز برای ساخت سوله

در ساخت سوله مصالح ورقه‌ای شکل به کار می‌روند. به طور معمول، ورق تیپ ST37 با ضخامت ۵ میلیمتر تا ۳۰ میلیمتر و در بعضی موارد دیگر از ورق های ST52 استفاده می‌شود. جوش‌های مصرفی نیز از ۴ میلیمتر تا ۳۰ میلیمتر تغییر می‌کنند.

از انواع مختلف پوشش و مصالح مورد استفاده در ساخت سقف و دیوار سوله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورق گالوانیزه قیمت مناسب
  • آلوزینک
  • آلومینیوم همراه با عایق پشم شیشه
  • ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری از نوع پلی یورتان (با ضخامت‌های ۴ و ۵ و۶ و۸ و ۱۰)
  • آجر و سیمان برای دیوارهای سوله و ورق سقفی برای پوشش سقف

سوله های پرکاربرد

۱. ساخت سوله umb

سوله umb از ورق گالوانیزه باکیفیت تولید می‌شود و آن را در زمان کوتاهی توسط فرآیند سرد می‌سازند. این نوع سوله به دلیل تولید و اجرای سریع بسیار مقرون به‌صرفه است. همچنین به دلیل نوع سازه‌ی قوسی خود، در برابر بارهای وارده مانند برف، باد، طوفان و زلزله مقاومت بالایی دارد. از کاربردهای این سوله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالن‌های ورزشی
  • سالن‌های خط تولید
  • سوله‌های کشاورزی
  • سوله‌های انبار صنعتی
  • انبار مهمات
  • سالن بسته‌بندی

۲. ساخت سوله hss

سوله hss از طریق مقاطع ساختمانی طراحی و ساخته می‌شود، همین امر کیفیت سازه را بالا می‌برد و زمان ساخت سوله را کاهش می‌دهد. مقاطع توخالی و فولادی HSS به عنوان ستون‌ها و اعضای مهار در منازل مسکونی، تجاری، استادیوم‌ها، استخرها، سازه‌های فضایی، سکوهای دریایی، ایستگاه‌های مترو و سالن‌های فرودگاه نیز استفاده می‌شود.

هزینه ساخت سوله

قیمت ساخت سوله معمولا به عوامل زیادی بستگی دارد. زیرا سوله‌ها کاربردهای متفاوتی دارند و قیمت آنها نیز متفاوت است. مثلا اینکه شما به فکر ساخت سوله سبک و کوچک باشید یا سوله شما بزرگ باشد، همگی در قیمت نهایی تاثیر دارند. بنابراین هزینه ساخت سوله ۲۰۰ متری با هزینه ساخت سوله ۲۰۰۰ متری متفاوت است و این تفاوت به خاطر دلایل مختلفی اتفاق می افتد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره کرده ایم:

  • نوع استفاده و هدف شما از ساخت آن چیست؟
  • ابعاد سوله و نوع سوله‌ای که قرار است بسازید.
  • آیا به جرثقیل نیاز دارید؟
  • شرایط آب و هوایی و نوع محل ساخت و ساز
  • مواد مورد نیاز برای پوشش دیوار
  • مصالح مورد استفاده برای سقف
  • مصالح مورد نیاز برای نمای سوله
  • پوشش کف سالن
  • تجهیزات مورد نیاز برای روشنایی
  • تجهیزات مورد نیاز برای تامین تهویه مطبوع

مصالح مورد نیاز برای ساخت سوله

در صورت آگاهی از موارد فوق شما می‌توانید به راحتی هزینه مربوط به سوله مورد نظر را بررسی کنید. این هزینه بر اساس متر مربع حساب می‌شود. تخمین دقیق هزینه ساخت سوله کمی دشوار است، اما اگر موارد فوق را بدانید، می‌توانید راحت‌تر قیمت نهایی را حساب کنید.

خرید تجهیزات برای ساخت سوله

با استفاده از این موارد کاربردی، شما می‌توانید مرحله به مرحله پیش رفته و سوله خوب و مناسبی را بسازید. جهت ساخت سوله ارزان، به تجهیزات مقرون به‌صرفه و باکیفیت نیاز دارید.

آیرومارت با سابقه‌ای درخشان در خدمت شماست، کارشناسان ما به شما کمک می‌کنند تا مصالح مورد نیاز را با قیمت خوبی تهیه کنید. در آیرومارت انواع مقاطع فولادی از جمله تیرآهن، میلگرد، ورق، نبشی و … به صورت آنلاین به فروش می‌رسند.

همانطور گفتیم، ورق فولادی در ساخت سوله بسیار پرکاربرد است و بخش عظیمی از هزینه های ساخت آن را در بر می‌گیرد. با مراجعه به صفحه قیمت ورق، به قیمت امروز این محصول فولادی در بازار، دسترسی خواهید داشت.

برای دریافت مشاوره پیش از خرید هر نوع اهن آلاتی، کافیست با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید یا از طریق چت آنلاین سایت ما، اقدام کنید.

منبع: abcsheds

احسان ناجی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (4 امتیاز)

  1. هادی
    اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۵:۰۴
    تو ساخت سوله از کدوم تیرآهن استفاده میشه؟
    1. آیرومارت
      اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۱ ۱۴:۵۲
      با سلام . برای ساخت سوله از تیرآهن معمولی یا ipe استفاده می‌شود.
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.