سوله چیست، معرفی انواع سوله و مزایا و معایب هر یک

5/5 - (3 امتیاز)

سوله چیست، معرفی انواع سوله و مزایا و معایب هر یک

[caption id="attachment_45216" align="aligncenter" width="797"]سوله های کشاورزی سوله های کشاورزی[/caption]

۵/۵ - (۳ امتیاز)

سوله چیست؟ این سؤال ممکن است برای بسیاری از افراد که به‌تازگی وارد صنعت شده‌اند، مطرح شود. در پاسخ به این سؤال باید گفت که سوله‌ها یکی از مهم‌ترین سازه‌های صنعتی‌اند که برخلاف ساختار ساده‌ای‌ که دارند، کاربرد‌های بسیاری برای آن‌ها تعریف شده که به‌سادگی قابل‌جایگزینی با یک الگوی فضایی دیگر نیست.

سوله به انگلیسی frame portal، در واقع سازه فلزی با سقف شیب‌دار است که طراحی و ساخت آن با استفاده از محاسبات فنی انجام می‌شود. کاربرد سوله عموماً در کارخانه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، سالن‌های بدن‌سازی، مرغداری‌ها، انبارها و … است که بر حسب کاربرد در انواع مختلف ساخته می‌گردد.

سوله چیست

انواع سوله

اگر بخواهیم در مورد انواع سوله چیست صحبت کنیم، سوله‌ها سازه‌های ساختمانی به شمار می‌روند که به‌طور عمده برای استفاده در صنعت و کشاورزی طراحی و ساخته می‌شوند.

این سازه‌ها معمولاً از یک یا چند بالابر، ستون‌ها، تیرها، ورق‌ها و سیستم‌های دیگر تشکیل شده‌اند که عمدتاً به‌منظور ایجاد یک ساختمان باز و بدون دیوارهای داخلی به کار می‌روند.

بسته به نوع کاربری و نیازهای پروژه و شکل آنها، سوله‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه بررسی می‌شوند.

سوله صنعتی

انواع سوله از نظر کاربرد

سوله ها باتوجه‌به نوع کاربری انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

سوله های کشاورزی

برای استفاده در کشاورزی و دامداری طراحی می‌شوند و معمولاً دارای سقف‌های بلند، بازوها و متعلقات مربوط به کشاورزی مانند سیستم‌های آبیاری ورودی‌ها و خروجی‌ها برای ورود و خروج ماشین‌آلات و دام‌ها است.

همچنین برای ایمن‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین کشاورزی این سوله ها مناسب‌اند. سوله‌های مزرعه، بسته به نیاز شما می‌توانند کاملاً ایمن شده یا در فضای باز باشند و برای اهداف روستایی از جمله ذخیره‌سازی لوازم و تجهیزات مناسب باشند. حتی می‌توان از آن‌ها به‌عنوان سوله‌های پشم‌چینی یا برای نگهداری خوراک دام و دانِ مرغ استفاده کرد.

سوله های کشاورزی

سوله های کشاورزی

سوله های صنعتی

برای استفاده در صنایع تولیدی و کارگاه‌ طراحی می‌شود و معمولاً دارای ارتفاع بالا، تیرها و ستون‌های قوی، ورق‌های مقاوم در برابر شرایط جوی و سیستم‌های تهویه است.

سوله خرپایی نیز نوعی سوله صنعتی است. اگر این سؤال مطرح می‌شود که سوله خرپایی چیست؟ می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

سوله های صنعتی

سوله های صنعتی

سوله‌های ورزشی و تفریحی

طراحی این سوله به‌منظور انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریح انجام می‌شود و معمولاً دارای سقف‌های بلند، سیستم‌های روشنایی و تهویه، میدان ورزشی و امکانات ورزشی مانند آبشارها، استخرها، سونا و غیره مناسب است.

سوله‌ها گاهی برای اهداف تفریحی نیز ساخته می‌شوند. اگر می‌خواهید در هرکجای کشور یک سوله ورزشی بسازید، آیرومارت می‌تواند تأمین‌کننده قطعات و پروفیل‌های ساختمانی خوبی برای شما باشد.

همچنین در ساخت یک استادیوم به شکل سوله در قالب با قطعات متعدد پیش‌ساخته و مانند آن می‌توانیم با شما همکاری داشته باشیم. مواد موردنیاز شما همگی از میان برخی از بهترین تولید کنندگان پروفیل تأمین می‌گردد.

سوله‌های ورزشی و تفریحی

سوله‌های ورزشی و تفریحی

سوله‌های انبارداری

این نوع سوله برای استفاده به‌عنوان انبار مقاطع فولادی و یا هر وسیله دیگر و حمل‌ونقل آنها طراحی می‌شود و معمولاً دارای سیستم‌های مدیریت انبار، درب‌های بزرگ باربری، سیستم‌های جابه‌جایی و حمل‌ونقل مواد و مسیرهای داخلی برای جابه‌جایی کالاها است.

سوله‌های انبارداری

سوله‌های انبارداری

سوله‌های تجاری و تولیدی

این نوع سوله برای استفاده در تجارت و تولید طراحی می‌شود و معمولاً دارای فضاهای باز و بزرگ، درب‌های باربری، ورودی‌ها و خروجی‌ها برای بارگیری و تخلیه کالاها، سیستم‌های نورپردازی و تهویه هوا است.

سوله‌های تجاری و تولیدی

سوله‌های تجاری و تولیدی

سوله‌های پارکینگ

برای استفاده در پارکینگ‌ها و پارک‌های عمومی طراحی می‌شود و معمولاً دارای سقف‌های بلند، سیستم‌های روشنایی ورودی‌ها و خروجی‌ها، برای ورود و خروج خودروها ساخته می‌شود.

سوله‌های پارکینگ

سوله‌های پارکینگ

آشیانه هواپیماهای کوچک

حتی می‌توان سوله‌هایی ساخت که می‌توانند هواپیماهای سبک و پهپادها را در خود جای دهند.

آشیانه هواپیماهای کوچک

آشیانه هواپیماهای کوچک

کارگاه‌ها یا کانکس‌های تولیدی

چه یک تعمیرگاه و یا مرکز خدمات خودرو باشد، کانکس‌های فولادی مناسب برای مقاصد کارگاهی و تولیدی است که می‌تواند شامل امکانات بارگیری و حتی فضای اداری باشد!

کارگاه‌ها یا کانکس‌های تولیدی

کارگاه‌ها یا کانکس‌های تولیدی

سوله‌های خرده‌فروشی

سوله‌ها همچنین می‌توانند به‌عنوان بازار سرپوشیده غرفه‌های خرده‌فروشی، مورداستفاده قرار گیرند یا یک نمایندگی کامل را در خود جای دهند، خواه یک فروشگاه قایقرانی و دریایی باشد یا یک تجارت سخت‌افزاری و باغبانی.

به‌طورکلی سوله‌ها ممکن است به‌صورت ساده و موقت ساخته شوند و بعد از اتمام پروژه از بین بروند یا به‌صورت دائمی باشند که برای مدت‌زمان طولانی به کار می‌روند. هر کدام از انواع سوله‌ها، باتوجه‌به نیاز و متناسب با کاربری موردنظر، طراحی و ساخته می‌شوند.

امکانات چنین فضاهایی شامل ویژگی‌های فراوانی مانند کناره‌های باز، پانل‌های شیب‌دار و کف‌پوش‌های بتنی است تا مطمئن باشیم که ماشین‌آلات و مصالح دپو شده‌ی شما نه تنها در برابر آب‌و‌هوا ایمن و محافظت می‌شوند، بلکه به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن هم انبارداری می‌گردند.

درواقع، سوله‌ها یکی از کارآمدترین سازه‌ها برای ادامه عملیات تولیدی شما به‌شمار می‌روند. آن‌ها ساختارهای کامل و محکمی محسوب‌ می‌شوند که می‌توانند در اشکال و اندازه‌های مختلف ساخته شوند. مونتاژ و جداسازی آن‌ها نیز چندان دشوار نیست. از این جنبه بسیاری از انواع سوله صنعتی قابلیت چندبار استفاده دارد.

یعنی می‌توانید از یک محل جمع‌آوری‌اش کنید و در محل دیگری از نو آن را مونتاژ کنید. در این رابطه، ساندویچ پنل سقفی یا دیواری دیگر تکنولوژی ساده‌کننده این ابنیه‌ی درجاساز به‌شمار می‌رود.

از سویی دیگر، سوله‌های یک کارخانه با ساختار قوی، کیفیت بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد خود جزو امتیازات یک واحد صنعتی تلقی می‌شوند. از سقف‌های سنگین و بلند گرفته تا پریزهای برق فشارقوی، این سوله‌ها امکاناتی دارند که برای اطمینان از اینکه یک سفارش مشتری را از دست ندهید، به آن نیاز دارید.

سوله‌ها کسب‌وکار شما را بزرگ می‌کنند و نقش پشتیبانی و پدافندی از نوع غیرعامل در کار شما ایفا می‌کنند.

مراحل ساخت سوله بسیار ساده است و این سازه‌های ساده می‌توانند سرعت را برای احداث و راه‌اندازی واحد‌های صنعتی و یا شهرک‌های عمرانی سرعت ببخشند.

در این مطلب تلاش گردیده تا برخی از انواع رایج سوله‌های صنعتی به صاحبان مشاغل و صنعتگران معرفی گردد. با این همه، پیش از اینکه وارد بخش بعدی شویم، بد نیست این موضوع به شکلی اجمالی بیان شود که هزینه ساخت سوله چندان که به نظر می‌رسد گران تمام نمی‌شود؛ این خود یک مزیت بسیار مهم در این رابطه برآورد می‌گردد.

انواع سوله از نظر شکل

سوله ها باتوجه‌به شکل به موارد زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • قوسی
  • تک شیب
  • تک شیب با یک ستون وسط
  • تک شیب با چند ستون وسط
  • تک شیب متصل به ساختمان
  • چند دهانه با ستون
  • با ستون مشترک
  • با ستون‌های وسط مشترک

انواع سوله برای سایت‌های ساختمانی

سوله‌ها، گزینه‌ای همه‌کاره و قابل‌اعتماد برای افزودن ظرفیت موقت به سایت تولیدی شما به شمار می‌روند. سوله‌ها گسترش عملیات توسعه سایت‌های صنعتی را برای برآورده‌کردن تقاضای اضافی در مواقع ضروری برای شما آسان‌تر می‌کنند.

سوله های تک (High-Tech)

اگر به دنبال یک سوله صنعتی با طراحی آینده‌نگر هستید، سوله‌های پیشرفته انتخابی فوق‌العاده برای کسب‌و‌کار شما محسوب می‌شوند. آنها برای حداکثر بهره‌وری انرژی با مواد پایدار و ساختاری جادار و مستحکم ساخته شده‌اند.

سوله‌های High-Tech، برای به‌حداقل‌رساندن اتلاف انرژی از محیط سازه از طریق مواد عایق کاراتری طراحی شده‌اند که شما را قادر می‌سازد تا قبض‌های آب و برق خود را کاهش دهید.

این باعث می‌شود که آن‌ها ماندگاری طولانی‌تری داشته باشند و نگهداری از این سوله‌ها آسان‌تر شود. این کیفیت، روی‌هم‌رفته به چیزی منجر می‌شود که این روزها به آن تاب‌آوری یا Resiliency می‌گویند.

سوله جعبه ای یا باکس صنعتی

سوله‌های باکس صنعتی، سازه‌های فولادی‌اند که برای پایداری، دوام و مقاومت در برابر آب‌و‌هوا ساخته می‌شوند. آن‌ها برای کاربردهای صنعتی با ظرفیت بالا مانند چوب‌بری و نیروگاه‌های برق فشار بالا مناسب‌اند.

‌سوله‌های جعبه‌ای همچنین محیط بسیار کنترل‌شده‌ای را فراهم می‌کنند که در آن، فرایندهای تولید می‌توانند بدون مانع پیش بروند‌ آن هم بدون توجه به آب‌وهوای بیرون و سایر شرایط محیطی.

سوله پیش‌ساخته

با افزایش محبوبیت سازه‌های مدولار، سوله‌ها پیشرفت کرده‌اند. چون می‌توانیم آن‌ها را در محل کارخانه برش بزنیم، اندازه کنیم و کار را مطابق با نقشه‌های مهندسی شده با حداکثر دقت پیاده کنیم و سرزمین آن‌ها را مونتاژ کنیم و نهایتاً یک چاه اگو و فونداسیون ساده بتنی موردنیاز ما خواهد بود. این فرایند باعث می‌شود سازندگان سوله بتوانند سازه‌ای را طراحی کنند که نیازهای خاص مشتریانشان را برآورده کند.

بسته به محلی که می‌خواهید سوله در آن تحویل داده شود، سوله‌های پیش‌ساخته را می‌توان با ابعاد بسیار دقیق و مواد باکیفیت طراحی کرد که نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری دارند.

از جمله این موارد تیر ورق است. برای درک درست اینکه تیر ورق چیست می‌توانید به وبلاگ آیرومارت مراجعه کنید. اما به طور خلاصه، این محصول از سه ورق فولادی ساخته می‌شود و یک عضو سازه‌ای بسیار پرکاربرد در ساخت پل‌ها، سوله‌ها و تأسیسات فاضلاب محسوب می‌گردد.

سوله‌های پیش‌ساخته

سوله های سفارشی

طراحی سوله‌های سفارشی ممکن است برای برآوردن محیط عملیاتی خاصی که شما نیاز دارید، انجام شوند. به‌عنوان‌مثال، شما با محصولاتی کار خواهید کرد که به شرایط خاص دما و فشار نیاز دارند.

اگر علاقمند به کسب اطلاعات در مورد تفاوت سوله خرپایی و تیر ورق هستید روی لینک کلیک کنید.

اجزای ستون سوله

ستون سوله از چندین قطعه تشکیل شده است که عبارت‌اند از:

ستون

وظیفه اصلی ستون تحمل بار، مقاومت در برابر زلزله، باد و وزن سازه است که یکی از اصلی‌ترین اجزای سوله محسوب می‌شود. ستون‌ها از سازه‌های فلزی، بتنی و یا ترکیبی از این دو تشکیل شده‌اند که با هم ترکیب شده و بدنه‌ی سوله را تشکیل می‌دهند.

تیرها

تیرها به‌صورت افقی از ستون‌ها عبور می‌کنند و برای ایجاد پایه‌ها و حمایت از سقف سوله استفاده می‌شوند.

سقف

سقف سوله معمولاً از بلوک‌های فلزی و یا ساندویچ پنل سقفی ساخته می‌شود که به طول موردنیاز بریده شده و بر روی تیرها قرار می‌گیرند.

درب‌ها

درب‌های سوله معمولاً از فلز و یا بتن ساخته شده‌اند و برای ورود و خروج ماشین‌آلات و کالاها از سوله، به کار می‌روند.

پنجره‌ها

پنجره‌های سوله معمولاً از شیشه و یا پلاستیک ساخته می‌شوند و برای نورافشانی و تهویه هوا در سوله استفاده می‌شوند.

رفتر

رفتر که فریم نیز نامیده می‌شود یکی دیگر از قطعات اصلی سوله است که بار را از سقف به ستون منتقل می‌کند.

بالشتک‌ها

بالشتک‌ها به‌منظور کاهش ضربه‌های حاصل از بارگذاری و حمایت از ستون‌ها و تیرها استفاده می‌شوند.

پرلین

این قطعه وظیفه انتقال بار به فریم‌ها را دارد و فرمان‌ها به شکل z است.

بادبند سقف

این قطعه وظیفه انتقال نیروی باد از طریق فریم‌ها را دارد و افزایش استحکام و مقاومت سقف را به دنبال دارد.

سگراد

از این قطعه به‌عنوان مهاربند عمل می‌کند و باعث تنظیم زاویه پرلین‌ها و دهانه می‌شود.

وال پست یا ستون باد

وظیفه نگهداری از دیوارها در قالب‌های اصلی از ابتدا تا انتهای سازه را برعهده دارد.

جرثقیل سوله

جرثقیل عضو جدانشدنی از اجزای سوله است که کاربرد زیادی دارد. جرثقیل سقفی یکی از پراستفاده‌ترین انواع جرثقیل است که در سوله مورداستفاده قرار می‌گیرد. این جرثقیل به‌صورت دو پل و تک پل و در حالت عرضی و طولی به کار برده می‌شود.

ناودانی سوله

سیستم ناودانی سوله برای حفظ و بهینه‌سازی مصرف آب و کاهش هزینه‌های اجرایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سیستم به دلیل کارایی بالا و سهولت در نصب و استفاده، در بسیاری از سوله‌ها از جمله سوله صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اجزای سوله

آشنایی با سوله و نحوه ساخت آن

سوله‌ها سازه‌های آشنایی به شمار می‌روند. در هر محله و یا شهرک صنعتی یا حتی در واحد‌های آموزشی مثل دانشگاه‌ها آن‌ها را دیده‌اید و یا در آن‌ها فعالیتی‌ را به شکل فردی و یا گروهی به انجام رسانده‌اید.

‌دلیل این امر پرکاربرد بودن سوله‌ها است. این سازه‌های سبک همیشه کاربری‌های متفاوتی داشته‌اند: گاهی آزمایشگاه بوده‌اند، گاهی استخر سرپوشیده، گاهی هم آشیانه‌ی پهپاد‌های آزمایشی شده‌اند. این امر به دلیل ویژگی‌های انکارناپذیر این سازه‌های چندکاره است.

سوله به‌عنوان یک راه‌حل اقتصادی به‌عنوان پارکینگ ماشین‌آلات سنگین در کارخانه‌های بزرگ و متوسط و گاهی حتی در محیط‌های نظامی مورداستفاده قرار می‌گیرد. مصالح ساختمانی برای ساخت سوله‌ها در همه جای دنیا کم‌وبیش به یک اندازه در دسترس است. از نظر مهندسی ساخت و تولید، احداث سوله، ‌ یک عملیات اجرایی ساده‌ محسوب می‌شود.

امکانات چنین فضاهایی شامل ویژگی‌های فراوانی مانند کناره‌های باز، پانل‌های شیب‌دار و کف‌پوش‌های بتنی است تا مطمئن باشیم که ماشین‌آلات و مصالح دپو شده‌ی شما نه‌تنها در برابر آب‌و‌هوا، ایمن و محافظت می‌شوند، بلکه به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن هم در انبار نگهداری می‌شوند.

درواقع، سوله‌ها یکی از کارآمدترین سازه‌ها برای ادامه عملیات تولیدی به شمار می‌روند. آن‌ها ساختارهای کامل و محکمی محسوب‌ می‌شوند که می‌توانند در اشکال و اندازه‌های مختلف ساخته شوند. مونتاژ و جداسازی آن‌ها نیز چندان دشوار نیست. از این جنبه، بسیاری از انواع سوله قابلیت چند بار استفاده دارد.

یعنی می‌توانید از یک محل جمع‌آوری‌اش کنید و در محل دیگری از نو آن را مونتاژ کنید. دراین‌رابطه، ساندویچ پنل سقفی یا دیواری، دیگر تکنولوژی ساده‌کننده این ابنیه‌ درجاساز به شمار می‌رود.

از سویی دیگر، سوله‌های یک کارخانه با ساختار قوی، کیفیت بالا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، جزو امتیازات یک واحد صنعتی تلقی می‌شوند. از سقف‌های سنگین و بلند گرفته تا پریزهای برق فشارقوی، این سوله‌ها امکاناتی دارند که برای اطمینان از اینکه یک سفارش مشتری را از دست ندهید، به آن نیاز دارید.

سوله‌ها، کسب‌وکار شما را بزرگ می‌کنند و نقش پشتیبانی و پدافندی از نوع غیرعامل در کار شما ایفا می‌کنند.

مراحل ساخت سوله بسیار ساده است و این سازه‌های ساده می‌توانند سرعت را برای احداث و راه‌اندازی واحد‌های صنعتی و یا شهرک‌های عمرانی سرعت ببخشند.

در این مطلب تلاش گردیده تا برخی از انواع رایج سوله‌های صنعتی به صاحبان مشاغل و صنعتگران معرفی گردد. بااین‌همه، پیش از اینکه وارد بخش بعدی شویم، بد نیست این موضوع به شکلی اجمالی بیان شود که هزینه ساخت سوله چندان که به نظر می‌رسد گران تمام نمی‌شود؛ این خود یک مزیت بسیار مهم دراین‌رابطه برآورد می‌گردد.

آشنایی با سوله و نحوه ساخت آن

معایب و مزایای ساخت سوله

۵ مزیت سوله که باید بدانید در زیر فهرست شده‌اند:

  • سهولت در انبارداری در محیط سوله
  • هزینه پایین
  • دارای تهویه مناسب
  • تعمیر و نگهداری کم
  • بسیار سازگار و انطباق‌پذیر
  • البته این‌همه‌ی داستان نیست و سوله ها معایبی نیز دارند که در زیر به چندتایی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:
    نیاز به پیمانکار برای اجرا
  • نیاز به مصالح بادوام
  • عمر کوتاه‌تر نسبت به ساختمان بنایی.

سوله های در چه مواردی کاربرد دارند؟

به‌عنوان یک سازنده سوله، ما متوجه می‌شویم که نحوه استفاده افراد از سوله با نگاهی به صنعت و نیازهای ذخیره‌سازی آن‌ها متفاوت است. هیچ سوله ای در عین شباهت‌های ساختاری و عمده‌ای که با هم دارند، مشابه نمونه دیگر نیست؛ بنابراین، باید مدنظر داشته باشیم که هر فضایی نیاز به یک سوله صنعتی مختص و ویژه‌ دارد.

در طول سال‌ها، ما با مشاغل مختلف برای توسعه سوله‌های فولادی بادوام و کاربردی کار کرده‌ایم. آیرومارت می‌تواند این امر را به شما تضمین بدهد که در زمینه قیمت روز پروفیل صنعتی همواره به‌روز است، چیزی که برای ساخت یک سوله به آن نیاز وافری دارید.

آماری دررابطه‌با میزان ابعاد بازار سوله وجود دارد که در نوع خود شگفت‌انگیز است:

انتظار می‌رود طی پنج سال منتهی به سال ۲۰۲۳، صنعت ساخت‌وساز سوله‌ها سالانه ۳.۴ درصد کاهش یابد و به ۲۴.۴ میلیارد دلار برسد. این آمار را بانک مرکزی بریتانیا منتشر کرده است که خود گویای بزرگی اندازه بازار سوله سازی صنعتی در کشورهای توسعه‌یافته است. در این زمینه قیمت پروفیل ساختمانی به‌عنوان ماده اصلی برای چارچوب سوله اهمیت می‌یابد.

چون مصالح اصلی ساخت قطعات پیش‌ساخته سوله در اکثر موارد پروفیل‌های فولادی یا موارد مشابه‌اند، براین‌اساس، معمولاً سوله‌های ساخته شده از فولاد یا آلومینیوم گالوانیزه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار قیمت دارند که باتوجه‌به نوسانات قیمت ارز نمی‌شود معادل ریالی دقیقی برای آن در نظر گرفت.

ساخت سوله چگونه انجام می‌شود؟

برای ساخت سوله شما باید مراحل زیر را یک‌به‌یک اجرا کنید:

  • اخذ مجوز؛
  • نقشه‌برداری؛
  • گودبرداری؛
  • رگلاژ کردن زمین؛
  • اجرای بتن مگر – بتن با عیار ۱۵۰ به ضخامت محدود برای بستر گودبرداری؛
  • اجرای شبکه مش؛
  • بتن‌ریزی شالوده؛
  • احداث ستون‌ها؛
  • اجرای سقف؛
  • اجرای تأسیسات، لوله‌کشی و کفسازی.

دررابطه‌با مورد آخر، می‌توانید با مراجعه به وبسایت آیرومارت از قیمت لوله، انواع و جنس هرکدام اطلاعات لازم را کسب کنید.

جوشکاری سوله چیست؟

جوشکاری سوله، به فرایند جوشکاری اجزای سازه‌ی فلزی سوله گفته می‌شود. سوله‌ها معمولاً شامل اجزایی مانند ستون‌ها، تیرها، ناودانی‌ها، پیچ و مهره‌ها و …هستند که برای ساخت آن‌ها به جوشکاری نیاز است.

در جوشکاری سوله، از روش‌های مختلفی مانند جوشکاری تیگ، جوشکاری میگ، جوشکاری الکترودی و… استفاده می‌شود. هدف اصلی جوشکاری در سوله، اتصال قوی و پایدار اجزای فلزی سوله است. گاهی اوقات نیز از جوشکاری الکترود دستی برای این کار استفاده می شود.

برای انجام جوشکاری سوله، نیاز به داشتن تجهیزات و ماشین‌آلات جوشکاری مناسب است. همچنین، جوشکاران باید دارای مهارت و تخصص کافی در زمینه‌ی جوشکاری باشند تا بتوانند کیفیت اتصالات را تضمین کنند.

با انجام صحیح و کامل جوشکاری، می‌توان از سوله‌های فلزی با عمر طولانی و قابلیت استفاده بلندمدت برای نگهداری محصولات و تجهیزات صنعتی استفاده کرد.

قیمت سوله چقدر است؟

ساخت سوله از نظر هزینه‌ای بسیار به‌صرفه است. هزینه کلی ساخت سوله بسیار کمتر از میزان پولی می‌شود که برای ساخت یک ساختمان سنتی به روش بنایی هزینه می‌کنید.

علاوه‌برآن، این امکان باعث می‌شود این سرمایه‌گذاری یکی از مؤثرترین سرمایه‌گذاری‌ها با بازگشت سرمایه فوق‌العاده باشد، به این معنی که سرمایه اولیه شما هرگز از بین نمی‌رود. روی‌هم‌رفته، قیمت سوله به‌طورکلی پایین است. دراین‌رابطه قیمت سوله دسته دوم به‌مراتب پایین‌تر است.

هزینه سوله سازی

سخن نهایی

در این مطلب نگاهی داشتیم به مسائل مربوط به سوله سازی، هزینه ساخت سوله، قیمت مواد موردنیاز و دیگر مواردی ازاین‌دست. چون ما در آیرومارت به دنبال ارائه بهترین‌ها به شما هستیم.

اگر می‌خواهید یک سوله با حداقل هزینه و با بهترین متریال داشته باشید، روی آیرومارت برای تأمین قطعات و مقاطع فولادی و آلومینیومی موردنیاز، همچنین انواع لوله و راه‌پله‌های پیش‌ساخته فلزی حساب کنید.

یک تماس با کارشناسان ما پاسخ بسیاری از سؤالات شما را می‌دهد. همین حالا تصمیم بگیرید و انتخابی درست داشته باشید. آیرومارت همیشه تلاش کرده است تا در خط مقدم خدمت‌رسانی به صاحبان صنعت و سرمایه باشد.

زینب نصیریان

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

  1. سازنده
    مرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۲۰:۳۷
    مطلب بسیار کاملی درباره سوله نوشتین با تشکر از وبسایت خوب و مفید شما
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.