هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد

5/5 - (1 امتیاز)

هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد

هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد

مهمترین مرحله برای ساخت هر نوع کارخانه، محاسبه هزینه آن است که در ابتدای کار صورت می‌گیرد. کارخانه میلگرد نیز از این قاعده مستثنی نیست و پیش از اقدامات لازم برای ساخت، اول باید هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد را برآورد کنید و بر اساس بودجه خود پیش بروید. از آنجایی که میلگرد یکی از مهمترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شود، همیشه پرفروش و پرکاربرد بوده است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

در این مطلب قصد داریم مهمترین عوامل موثر بر هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد را معرفی کنیم تا با در نظر گرفتن هر کدام موفق به تخمین هزینه نهایی شوید. همراه وبلاگ آیرومارت باشید.

کارخانه میلگرد

عوامل موثر بر هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد

جهت تاسیس کارخانه میلگرد به بخش‌های مختلفی نیاز است که هر کدام بر هزینه نهایی تاثیرگذارند. لازم به ذکر است، تولید میلگرد بر اساس وزن استاندارد اهمیت دارید. بدین منظور می‌توانید جدول وزن انواع آن همچون وزن میلگرد ۱۶ را در آیرومارت بررسی فرمایید. بنابراین تولیدکنندگان میلگرد در ایران باید پیش از تاسیس کارخانه این موارد را بررسی کنند. مهمترین آنها عبارت‌اند از:

۱. قیمت زمین

پیش از شروع مراحل ساخت ساختمان، ابتدا باید محلی را برای ساخت آن در نظر بگیرید. این مسئله برای ساخت کارخانه هم صدق می‌کند و بدون شک راه اندازی کارخانه میلگرد نیاز به زمین بزرگی دارد. زیرا صرف نظر از روش تولید میلگرد، هر خط میلگرد به تجهیزات و دستگاه‌های زیادی نیاز دارد که اندازه همگی بسیار بزرگ است و نمی‌توان آنها را در محیط کوچک نگهداری کرد. به عنوان مثال، برای راه اندازی یک کارخانه میلگرد با ظرفیت ۶ تن در ساعت، به مساحت زمین حداقل ۲۵۰۰ متر (۰.۲۵ هکتار) احتیاج است. در ضمن، این میزان ظرفیت تولید حداقل است و برای ظرفیت بیشتر باید زمین را در ابعاد هکتاری خریداری کرد.

اگر می‌خواهید خودکفا شوید و شمش فولادی مورد نیاز برای تولید میلگرد را خودتان نورد کنید، مساحت مورد نیاز کارخانه بالا می‌رود. البته تولیدکنندگان شمش فولادی نیز می‌توانند آن را برای شما تامین کنند.

افزودن خط نورد شمش باعث افزایش فضای مورد نیاز برای انبار کارخانه و هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد می‌شود. همچنین انبارهای تولید و مواد اولیه بزرگترین فضای مورد نیاز در یک کارخانه به حساب می‌آیند.

۲. هزینه ساختمانی

جهت راه اندازی کارخانه میلگرد، به ساخت سوله نیاز است. سوله‌ها در انواع مختلفی مثل سوله سبک، سوله تیر ورق و … ساخته می‌شوند.

کم هزینه‌ترین آنها، سوله سبک یا سوله خرپایی است. در ضمن، سوله کارخانه به تجهیزات دیگری مثل جرثقیل نیاز دارد که هزینه ساخت کارخانه میلگرد را بالا می‌برد.

قیمت خط تولید کارخانه میگرد

۳. قیمت خط تولید میگرد

به ندرت خط تولید میلگردی پیدا می‌شود که ۰ تا ۱۰۰ دستگاه‌های آن تولید داخل باشند. برخی از این تجهیزات مانند قیچی از کشورهای دیگر وارد می‌شود و به همین دلیل هزینه خط تولید میلگرد بستگی به قیمت دلار دارد و شما باید نمودار قیمت دلار را مدام چک کنید. خرید مدل دست دوم آنها نیز پیشنهاد نمی‌شود، زیرا هزینه تعمیر و نگهداری آن بسیار بالاست.

مهمترین عامل در این قسمت، انتخاب نوع خط تولید میلگرد است. انواع روش های تولید میلگرد عبارت‌اند از:

  • نورد سرد
  • نورد گرم
  • آلیاژسازی
  • ترمکس

از طرفی، امروزه ضایعات آهن نقشی مشابه مواد اولیه در صنعت دارد. بسیاری معتقدند که خرید خط تولید میلگرد از ضایعات، هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. البته تولید میلگرد از ضایعات نیاز به تجهیزات خاصی دارد.

در ضمن، تولید میلگرد مستلزم هزینه‌های اضافی برای مراحلی مانند پردازش، تصفیه، شکل‌دهی و آزمایش کنترل کیفیت ضایعات است.

با این حال اگر به دنبال راه اندازی کارخانه میلگرد هستید، می‌توانید پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۲ را مطالعه کنید. زیرا در هر صورت قیمت آهن بر هزینه ساخت شما تاثیرگذار است.

۴. قیمت تجهیزات کارخانه

برای راه اندازی کارخانه میلگرد، به تجهیزات و ابزار خاصی نیاز دارید که موارد زیر را در برمی‌گیرند:

  • کوره پیش گرم: برای پخت شمش
  • رول کوره: برای انتقال شمش از جهت نورد به طرف رافینگ
  • رافینگ: برای نورد و کاهش ابعاد شمش و افزایش طول آن
  • رول رافینگ: برای انتقال مواد به طرف استند
  • استند: موتور گیربکس، گاردان غلطک مونتاژ شده و راهنماهای ورودی و خروجی
  • قیچی متراژ: برش میلگرد به طول‌های مشخص
  • شانه‌های بسته‌بندی: برای خنک‌سازی و آماده‌سازی برای بسته‌بندی محصول

۵. دستمزد نیروی کار

با افزایش ظرفیت تولید، تعداد کارکنان مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه میلگرد افزایش می‌یابد و پیچیدگی فرآیند تولید آن نیز نیاز به نیروی متخصص را بالا می‌برد. مطمئنا دستمزد نیروی کار حرفه‌ای نیز به‌طورکلی بالاتر است.

همچنین برای تولید میلگرد باید اصول استاندارد ملی ISIRI 3132 را رعایت کنید و این استاندارد، احداث آزمایشگاه کنترل کیفیت میلگرد را اجباری اعلام کرده است. در راه اندازی این آزمایشگاه جدا از هزینه ماشین آلات، طبیعی است که هزینه مربوط به نیروهای متخصص نیز افزایش یابد.

عوامل موثر بر هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد

 

عوامل ثانویه موثر بر هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد

جدای از عوامل ذکر شده، عوامل دیگری نیز در هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد موثر است که از عوامل فرعی محسوب می‌شوند. اگرچه این عوامل و هزینه‌های مربوط به آنها در مراحل اولیه راه اندازی کارخانه میلگرد ضروری نیستند، اما اگر در نظر گرفته نشوند، کارخانه نمی‌تواند موفق باشد. این عوامل فرعی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • هزینه اجرای طرح برای کارخانه
  • حجم محصول مورد نظر
  • هزینه‌های نگهداری و حمل و نقل
  • هزینه تست کنترل کیفیت میلگرد
  • هزینه‌های بسته بندی
  • قیمت میلگرد امروز در بازار

خرید انواع میلگرد از آیرومارت

همانطور که عنوان شد، قیمت میلگرد به تنهایی می‌تواند جزو عوامل فرعی موثر بر هزینه کارخانه باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که جهت اطلاع از قیمت میلگرد میانه، قیمت میلگرد شاهرود و …، وارد سایت آیرومارت شوید و قیمت‌های روز را مطالعه کنید. در ضمن، ما پیش‌تر درباره پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲ صحبت کرده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.