جدیدترین پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲

4.6/5 - (10 امتیاز)

جدیدترین پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲

پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲

پیش بینی قیمت میلگرد به عنوان یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی به خصوص در صنعت ساختمان سازی موضوعی چالش‌برانگیز و مورد توجه فعالان بازار آهن است. پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲ تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد که از تغییرات قیمت مواد اولیه گرفته تا تقاضای بازار و همچنین تحولات سیاسی و اقتصادی را شامل می‌شود.

۴.۶/۵ - (۱۰ امتیاز)

در این مقاله، ضمن بررسی روش‌ها و رویکردهای مختلف پیش بینی قیمت این مقطع فولادی، نمودار قیمت میلگرد ۱۴۰۲ را ارائه می‌کنیم. با مطالعه مقاله پیش‌رو قادر خواهید بود ضمن آشنایی با روش های تحلیل و پیش بینی قیمت میلگرد، مسیر بازار این مقطع فولادی را در آینده با دقت مناسبی ارزیابی کنید؛ با وبلاگ آیرومارت همراه باشید.

قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲

عوامل موثر بر قیمت میلگرد

قیمت انواع سایز میلگرد تحت تاثیر عوامل مختلفی در نوسان است که برای پیش بینی قیمت میلگرد در روزهای آینده لازم است آن‌ها را مد نظر قرار دهیم. این عوامل عبارتند از:

قیمت مواد اولیه

قیمت میلگرد به طور مستقیم تحت تاثیر قیمت مواد اولیه یعنی شمش فولاد یا بیلت قرار دارد و افزایش قیمت این مواد منجر به بالا رفتن قیمت میلگرد خواهد شد. برخی از کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد، تجهیزات موردنیاز برای تولید شمش را در مجموعه خود دارند، ولی برخی دیگر از شمش‌های تولیدی کارخانه‌های فولادسازی به عنوان ماده اولیه خطوط نورد استفاده می‌کنند.

بنابراین تامین ماده اولیه در محاسبه قیمت میلگرد تولیدی توسط کارخانه‌های مختلف، تفاوت ایجاد می‌کند. پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲ از قیمت سنگ آهن و شمش در این سال تاثیر می‌پذیرد. برای این منظور لازم است از جدیدترین پیش بینی قیمت آهن در آینده مطلع باشید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از روند قیمت آهن آلات در آینده به وبلاگ آیرومارت مراجعه کنید.

نرخ ارز

نوسانات ارز یکی از عوامل اصلی و تعیین‌کننده در پیش بینی قیمت مقاطع فولادی مختلف از جمله میلگرد است. پیش بینی قیمت میلگرد در هفته آینده و روزهای آتی بستگی زیادی به نرخ دلار دارد؛ از همین رو بررسی نمودار دلار و روند قیمت آن می‌تواند به ما در محاسبه و پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲ کمک زیادی کند. گفتنی است روند قیمت دلار در نیمه اول سال جاری بر خلاف سال گذشته افزایشی نبود و به میزان جزئی کاهش یافت، اما در نیمه دوم سال احتمال افزایش آن وجود دارد.

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا یک عامل تعیین‌کننده و موثر در قیمت انواع کالا است که شامل میلگرد نیز می‌شود. اگر تقاضا برای میلگرد افزایش یابد و عرضه کم باشد، قیمت میلگرد افزایش یافته و در شرایط عکس نیز کاهش قیمت را شاهد خواهیم بود.

برای تحلیل وضعیت عرضه و تقاضای میلگرد در آینده و در نتیجه پیش بینی قیمت میلگرد لازم است از پیش بینی قیمت مسکن در ماههای آینده و وضعیت این بازار مطلع باشیم، چرا که عمده مصرف میلگرد در صنعت ساختمان است.

نکته قابل توجه دیگر در بحث عرضه و تقاضا این است که عمده ساخت و سازهای کوچک و کلان، آغاز کار خود را به دلیل شرایط جوی به نیمه اول سال موکول می‌کنند؛ البته این وضعیت به منطقه جغرافیایی نیز بستگی دارد. بنابراین در بسیاری از نقاط کشور می‌توان در نیمه اول سال انتظار افزایش تقاضا را داشت.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد

هزینه‌های تولید

برای پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲ و پس از آن می‌بایست به هزینه‌های تولید این محصول و روند آن در آینده توجه کرد. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های نیروی کار، انرژی، تجهیزات و سایر عوامل تولید میلگرد می‌شوند که باید همه آن‌ها را در نظر گرفت.

بورس کالا

بورس کالا را می‌توان از مهم‌ترین عواملی دانست که در تعیین قیمت میلگرد دخالت مستقیم دارد. در بورس کالا محصول عرضه‌شده، مشابه با معاملاتی که در بورس اوراق بهادار صورت می‌گیرد، توسط کارخانه با قیمتی کمتر از بازار آزاد به فروش می‌رسد.

در واقع عرضه‌کنندگان بازار میلگرد پس از انتشار قیمت میلگرد بورسی، قیمت‌های خود را اعلام می‌کنند. عرضه منطقی در بورس کالا به کنترل قیمت میلگرد در بازار آزاد کمک شایانی می‌کند.

سیاست‌های دولت

دولت‌ها با سیاست‌های خود می‌توانند بر روند قیمتی انواع مقاطع فولادی از جمله قیمت میلگرد تاثیر به‌سزایی داشته باشند. سیاست‌های واردات و صادرات، میزان مالیات، وضعیت تولید و کنترل قیمت‌ها از جمله اقداماتی به شمار می‌روند که دولت‌ها با انجامشان بر روند قیمت میلگرد اثر می‌گذارند.

شرایط بازار جهانی

نوسانات قیمت جهانی سنگ آهن عامل دیگری است که موجب تغییر قیمت مقاطع فولادی از جمله میلگرد می‌شود. به علاوه، تغییر در قوانین و وضعیت تجارت بین‌الملل می‌تواند بر پیش بینی قیمت میلگرد اثر بگذارد.

استاندارد میلگرد

میلگرد در استانداردهای مختلفی تولید می‌شود. استانداردهای تولید یک مقطع، نشان‌دهنده شکل ظاهری، خواص مکانیکی و روش تولید آن است. از معروف‌ترین استانداردهای میلگرد در ایران یک استاندارد روسی است که مطابق با آن، میلگردها در ۴ دسته A1 تا A4 قرار می‌گیرند.

میلگرد ساده، با استاندارد A1 شناخته می‌شود که دارای سطحی صاف و بدون برآمدگی است و میزان منگنز و کربن در ترکیب شیمیایی آن کمتر از انواع آجدار است. با افزایش مقدار کربن در ترکیب شیمیایی میلگرد، سختی آن افزایش می‌یابد.

این میلگردها معمولا به صورت شفت در سازه‌های مختلف کاربرد دارند و به صورت شاخه‌ای و کلاف در بازار به فروش می‌رسند. تغییرات روزانه قیمت میلگرد ساده را می‌توانید در صفحه این محصول در وبسایت آیرومارت مشاهده کنید.

میلگرد آجدار دارای آج‌هایی است که در اثر نورد بر روی آن ایجاد می‌شود و انواع این نوع میلگرد را بر اساس استاندارد روسی در سه نوع A2، A3 و A4 می‌سازند. تفاوت این سه نوع میلگرد در ترکیب شیمیایی و در نتیجه خواص مکانیکی و شکل آج‌های آن‌ها است. برای آشنایی با تفاوت میلگرد a2 و a3 و مقایسه انواع استانداردهای میلگرد، کلیک کنید.
قیمت میلگرد آجدار کمی ارزان‌تر از قیمت میلگرد ساده است. دلایل این امر تفاوت وزنی، ترکیب شیمیایی و همچنین میزان تولید کمتر میلگرد ساده در بازار عنوان می‌شوند.

جدیدترین پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲

وزن میلگرد

وزن میلگرد از عوامل دیگری است که علاوه بر تاثیر روی قیمت این محصول، بر موارد دیگر مانند هزینه‌های حمل و نقل و انبارداری نیز موثر است. برای انواع مقاطع پرمصرف فولادی از جمله میلگرد، با توجه به ابعادشان یک استاندارد جهت تخمین وزن آ‌ن‌ها تدوین شده است که به صورت یک جدول به نام جدول اشتال ارائه می‌شود.

جدول وزن میلگرد شامل اطلاعاتی از قبیل قطر، سطح مقطع، حجم یک شاخه میلگرد و وزن هر متر میلگرد است. جدول مذکور انتخاب مناسبی برای تخمین وزن و محاسبه قیمت میلگرد محسوب می‌شود.

جدول وزن انواع سایز میلگرد همچون جدول وزن میلگرد ۱۶ در وبسایت آیرومارت قابل مشاهده است. گاهی اوقات، میلگردهای تولیدی برخی از برندها تفاوت ناچیزی با استاندارد اشتال دارند؛ از این رو باید هنگام خرید، سرتیفیکیت محصول را کنترل کنید.

گرید آلیاژی میلگرد

میلگرد از نظر جنس یا نوع آلیاژ در سه نوع فولادی، آلیاژی و استیل عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع آلیاژ میلگرد در محاسبه و پیش بینی قیمت میلگرد فردا نقشی تعیین‌کننده دارد و باید توجه داشت قیمت میلگردهای استیل و آلیاژی بیشتر از میلگردهای فولادی است. در ادامه به طور مختصر به انواع میلگرد اشاره می‌کنیم.

میلگرد فولادی

میلگردهای فولادی در واقع همان میلگردهای با ترکیب شیمیایی فولاد ساده کربنی هستند که در بازار به این نام شناخته می‌شوند.

میلگرد استیل

میلگرد استیل از جنس فولاد زنگ نزن یا استنلس استیل است که در گریدهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌‌شود. انواع میلگردهای استیل در سه دسته زیر قرار می‌گیرند:

  • میلگرد استیل نگیر
  • میلگرد استیل بگیر
  • میلگرد استیل نسوز

این میلگردها به دلیل وجود عناصری مانند کروم و نیکل در ترکیب شیمیایی خود، در مواردی استفاده می‌شوند که به مقاومت در مقابل خوردگی و اکسیداسیون نیاز است. گرید آلیاژی میلگرد استیل از جمله مواردی است که در محاسبه و پیش بینی قیمت میلگرد استیل موثر است. از آنجایی که تمامی کالاهای استیل وارداتی است، پیش بینی قیمت میلگرد استیل در سال ۱۴۰۲ وابستگی زیادی به نرخ دلار دارد.

میلگرد آلیاژی

این نوع میلگرد از جنس فولاد آلیاژی است. معروف‌ترین کارخانه‌های تولید فولاد آلیاژی در ایران شامل فولاد آلیاژی اسفراین و فولاد آلیاژی اصفهان می‌شوند. از فولادهای آلیاژی مانند فولاد ابزار و فولاد هاردکروم برای تولید میلگرد آلیاژی بهره می‌برند.

قیمت میلگرد 1402

برند تولیدکننده میلگرد

با توجه به پیشرفت صنایع و گستردگی کاربرد میلگرد در حوزه‌های مختلف خصوصا صنعت ساختمان‌سازی، استفاده از میلگرد طی دهه‌های اخیر افزایش یافته است. به همین دلیل کارخانه‌های بسیاری در کشور اقدام به تولید میلگرد کرده و محصولاتی با کیفیت‌های متفاوت را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. برند تولیدکننده مقاطع فولادی از جمله میلگرد، در محاسبه قیمت میلگرد اثرگذار است؛ در نتیجه برای پیش بینی قیمت میلگرد می‌بایست برندهای مختلف را نیز در نظر بگیریم.

برای آشنایی با کارخانه‌های تولید میلگرد و محصولات هر کدام به لیست تولیدکنندگان فولاد ایران مراجعه کنید. همچنین می‌توانید قیمت روز میلگرد اصفهان، حسن رود، بافق یزد و سایر برندها را در وبسایت آیرومارت مشاهده کنید. با بررسی قیمت میلگرد از برندهای مختلف، متوجه تفاوت قیمت آن‌ها خواهید شد.

هزینه‌های حمل و نقل

هزینه‌های حمل و نقل نیز می‌تواند قیمت میلگرد را تحت تاثیر قرار دهد. در این مورد فاصله محل کارخانه با مکانی که میلگردها قرار است به آنجا حمل شوند، اهمیت دارد.
همان‌گونه که اشاره شد پیش بینی قیمت میلگرد به دلیل حجم بالای مصرف این مقطع در حوزه‌های مختلفی چون ساخت و ساز بسیار مهم است. پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲ به متقاضیان این کالا کمک می‌کند تا در برنامه‌ریزی‌های خود بهترین تصمیم را بگیرند و با یک دید مناسب اقتصادی، پروژه‌های خود را پیش ببرند.

همچنین باید توجه داشت محصولی که روانه بازار می‌شود باز هم شانس تغییر قیمت را دارد، چرا که عوامل خارج از کارخانه مانند نوسانات نرخ ارز بر روند بازار میلگرد اثر می‌گذارند. با توجه به موارد مذکور باید گفت که پیش ‌بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲ با توجه به آنچه در سال ۱۴۰۱ گذشت و با نگاه به اتفاقات سال جاری، تا حد مطلوبی امکان‌پذیر است.

پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲

در سال گذشته بسیاری از کارشناسان انتظار بازاری تورمی را داشتند؛ امری که به دلایل مختلف به خصوص احتمال قطع برق در نیمه اول سال جاری پیش بینی می‌شد. به همین دلیل اواخر سال گذشته، فعالان بازار آهن انبارهایشان را انباشته از مقاطع فولادی مختلف از جمله میلگرد کردند.

همین امر باعث پر بودن انبارها بیش از حد نیاز شده و با وجود قطع برق البته به صورت منظم و پیش‌بینی‌شده، عدم گران شدن دلار و برخی دلایل دیگر، قیمت میلگرد در نیمه اول سال ۱۴۰۲ روند کاهشی را تجربه کرد. نکته قابل ذکر دیگر اینکه تحریم‌های غرب علیه روسیه موجب شده است تا این کشور محصولات فولادی خود را با قیمتی ارزان‌تر فروخته و مشتریان ایران را به سمت خود بکشاند.

چنین امری در کنار واقعی‌تر شدن قیمت حامل‌های انرژی می‌تواند جلوی افزایش تولید میلگرد در ایران را بگیرد و یا حتی موجب کاهش تولید شود. نکته مهم دیگر وضعیت صنعت ساخت و ساز است که میلگرد به عنوان یکی از پرکاربردترین مقطع فولادی در این صنعت شناخته می‌شود. آگاهی از شرایط ساخت و ساز در آینده به پیش بینی قیمت میلگرد کمک فراوانی خواهد کرد.

در وضعیت فعلی، صنعت ساختمان در رکود عمیقی به سر می‌برد و در صورت تداوم این شرایط نمی‌توان به بهبود وضع ساختمان سازی امیدوار بود. به نظر می‌رسد با ادامه وضعیت کنونی و احتمال افزایش نرخ ارز، انتظار افزایش قیمت میلگرد با شیب ملایم در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ دور از ذهن نیست.

بررسی نمودار قیمت میلگرد

نمودار قیمت میلگرد امروز و همچنین نمودار قیمت این مقطع فولادی در گذشته، علاوه بر اینکه امکان پیش بینی بهتر را برای ما فراهم می‌کند، بررسی قیمت میلگرد نسبت به روزهای گذشته را نیز میسر می‌سازد.

در زیر نمودار قیمت میلگرد جهان فولاد سیرجان و نمودار قیمت میلگرد اصفهان را در نیمه اول سال ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

بررسی نمودار قیمت میلگرد جهان فولاد سیرجان

بررسی نمودار قیمت میلگرد اصفهان

جدیدترین پیش بینی قیمت میلگرد در آیرومارت

حال که با طریقه پیش بینی قیمت میلگرد آشنا شدیم، به هنگام خرید آن نیاز به مراجع معتبری داریم که امکان استعلام روزانه قیمت انواع این محصول را برای مصرف‌کنندگان فراهم کنند. شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری آیرومارت بیش از ۳۵ سال است که در بازار آهن فعالیت دارد و از همین‌رو کارشناسان خبره و توانایی در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

شما می‌توانید پیش از تهیه انواع میلگرد و دریافت مشاوره که امری بسیار مهم در مرحله خرید محسوب می‌شود، با کارشناسان مجرب آیرومارت به صورت آنلاین یا تلفنی مشورت کنید. این شرکت علاوه بر عرضه میلگرد از برندهای معتبر و در تناژ دلخواه، با داشتن زیرساخت‌های لازم شامل انباری به مساحت ده هزار متر مربع در شورآباد تهران، آماده ارسال سریع محصولات به سراسر کشور است.

آیرومارت قیمت انواع سایز میلگرد مانند قیمت میلگرد ۱۴ و قیمت میلگرد ۱۶ امروز از برندهای مختلف را به صورت روزانه در سایت و کانال تلگرامی خود قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس حاصل فرمایید.

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.6/5 - (10 امتیاز)

  1. yazdani
    شهریور ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۵:۲۶
    برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰، پیش بینی شما از قیمت میلگرد چیه؟
    1. آیرومارت
      مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۶:۳۷
      سلام وقت بخیر. انتظار می‌رود با افزایش قیمت جهانی سنگ آهن و دلار نیمایی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با افزایش قیمت میلگرد و آهن آلات روبرو باشیم.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.