انتخابات اتحادیه آهن و فولاد تهران

5/5 - (4 امتیاز)

انتخابات اتحادیه آهن و فولاد تهران

اتحادیه آهن فروشان

اتحادیه آهن فروشان تهران، با هدف پیگیری مشکلات صنفی آهن فروشان و تجار فعال در این حوزه، در سال 1345 تشکیل شد. آهن آلات و مقاطع فولادی از جمله مهم‌ترین تولیدات پرکاربرد در صنایع مختلف به‌شمار می‌روند. تا سال 1345، تمامی آهن آلات مورد نیاز کشور از واردات تامین می‌شد و هیچ تولید داخلی وجود نداشت. پروانه کسب را نیز شهرداری‌ها صادر می‌کردند. با شکل‌گیری اتاق اصناف در سال 1350 و 1351، اتحادیه‌ها تحت پوشش اتاق اصناف قرار گرفتند. اتحادیه صنف آهن فروشان تهران که از اولین اتحادیه‌های تحت پوشش به شماره 41 بود، به منظور ساماندهی صنف آهن، آغاز به کار کرد.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

اتاق اصناف در سال ۵۷ و با پیروزی انقلاب اسلامی منحل شد. با انحلال آن، کمیته امور صنفی با هدف نظارت بر اصناف ایجاد شد. پس از آن، اتحادیه‌ها می‌توانستند تحت نظارت این کمیته، پروانه کسب موقت واحدهای صنفی را صادر نمایند.

پس از دو سال، در سال ۱۳۵۹ و با تشکیل شورای مرکزی اصناف، کارهای کمیته امور صنفی بر عهده این شورا قرار گرفت. از زمان تشکیل شورای مرکزی اصناف، کار واحدهای صنفی بازار آهن و صدور پروانه‌های صنفی توسط اتحادیه فروش آهن به صورت مشترک با شورای اصناف، برعهده این اتحادیه قرار گرفت.

پیگیری مسائل و مشکلات در بازار آهن، پیگیری قیمت‌های نامتعادل آهن آلات و پیگیری شکایات اعضای صنف از جمله وظایف اتحادیه آهن و فولاد تهران است. شما می‌توانید نمودار قیمت دلار را برای اثرپذیری قیمت آهن از این عامل مهم بررسی کنید.

زمان انتخابات اتحادیه آهن و فولاد تهران در دوره جدید

هیئت رئیسه اتحادیه آهن فروشان تهران، از ۷ نفر عضو و ۱ نفر بازرس تشکیل شده است که یک نفر در سمت رئیس، دو نفر نائب رئیس، یک نفر خزانه‌دار، یک نفر بازرس، یک نفر دبیر و دو نفر عضو، مسئولیت‌هایی بر عهده دارند. هر دوره، ۴ سال است و اعضا می‌توانند در دوره‌های دیگر نیز کاندید و انتخاب شوند. انتخابات اتحادیه آهن و فولاد تهران سال ۱۴۰۱، در تاریخ ۲ اسفند ماه برگزار شد و به دلیل اینکه تعداد آرا به حدنصاب نرسید، به دوره دوم انتقال یافت. دور دوم انتخابات اتحادیه آهن در نهم خرداد ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

انتخابات اتحادیه آهن فروشان تهران در کجا برگزار می‌شود؟

دور دوم انتخابات اتحادیه آهن و فولاد تهران، در تاریخ نهم خردادماه سال ۱۴۰۲ در بازار آهن شاد آباد برگزار می‌شود. محل دقیق برگزاری، در بازار آهن شادآباد، روبروی مجتمع تجاری آواجنرال، بلوک تیر، مسجد الغدیر است. شما می‌توانید از ساعت ۹ صبح الی ۲ بعدازظهر در این محل، به کاندیدای مورد نظر خود رای دهید.

اعضای اتحادیه آهن و فولاد تهران

اتحادیه آهن و فولاد تهران

در دوره اخیر، ریاست اتحادیه صنف آهن و فولاد و فلزات شهرستان تهران را جناب آقای حمیدرضا رستگار برعهده دارند. جنابان محمد نادری و سید کاظم حسینی، نایب رئیس اول و دوم هیأت رئیسه هستند. آقایان محمدصادق چیت‌ساز در سمت دبیر، حسن تقی تاش کهقی در سمت خزانه دار، ابوالفضل عباس زاده خضرائی بازرس و سید محمدرضا مکی و هادی بحری دیگر اعضای هیئت مدیره اتحادیه هستند.

آقای هادی بحری، تجربیات خود در بازار فولاد را در هیئت رئیسه در دوره پیشین به کار گرفتند و در کنار دیگر اعضای پرتلاش و باتجربه اتحادیه، در راستای بهبود صنف آهن و فولاد گام برداشتند. امید است در دوره بعد نیز، شاهد حضور گرم و پرانرژی ایشان باشیم.
به نقل از حاج هادی بحری، دوره پیشین اتحادیه، پرسنلی باانرژی را داشت که در کنار هیئت مدیره، در تلاش بودند که فضایی جدید در اتحادیه ایجاد نموده و ضمن رفع مشکلات مالی و بدهی‌های اتاق اصناف، گام‌هایی موثر در راستای رفع مشکلات هم‌صنفان خود در بازار آهن برداشتند.

حاج آقا بحری، عضو هیئت مدیره پیشین اتحادیه آهن و فولاد تهران، سی سال سابقه فعالیت خود در بازار فولاد را به کار گرفتند تا با شناسایی مشکلات و نیاز بازار آهن، در راستای رفع آن‎ها فعالیت کنند.

هادی بحری

اقدامات اتحادیه آهن در حمایت از صنف آهن، فولاد و فلزات تهران

تمامی اعضای هیئت مدیره، با هدف نظارت بر انجام صحیح معاملات و تجارت گردهم‌آمدند تا امنیت را برای هم‌صنفان و مشتریان ایجاد کنند.
ایشان، در حمایت از صنف آهن فروشان در روبرو شدن با دارایی‌ها، قوانین و مصوبات جدید آموزش‌ها و همکارایی‌هایی خواهند داشت. در معاملات و روش‌های جدیدی که دولت سامان می‌دهد، نهادهای دیگری چون بیمه درگیری‌های مالی با اصناف خواهند داشت. آموزش هم‌صنفان ما در بازار آهن، به کمک هیأت مدیره اتحادیه انجام خواهد شد.

دغدغه‌ها و مسائل بسیاری در بازار فولاد وجود دارد. یکی از این دغدغه‌ها، حضور افراد فرصت طلب در بازار است که دادوستدهای غیرمعقول ایشان چون کم‌فروشی، گران‌فروشی و تقلب در کالا، صنف را آلوده کرده‌است. حاج هادی بحری و سایر همکاران در این اتحادیه، در راستای قطع دست این افراد از بازار فولاد و معرفی آن‌ها به نهادهای قضایی گام‌هایی برداشتند.

تغییر ضریب مالیاتی آهن با در نظر داشتن سود کمی که بازار آهن آلات دارد، یکی دیگر از اقدامات اتحادیه آهن در دوره جاری بود.

هدف از ایجاد اتحادیه آهن و فولاد تهران چیست؟

هر اتحادیه، با حضور افراد فعال در یک صنف یا صنف‌‌های مشابه ایجاد می‌شود. اتحادیه‌های صنفی، با هدف حمایت از حقوق اصناف زیرمجموعه اتحادیه، نظارت بر فعالیت اصناف و همچنین ساماندهی به آن‌ها تشکیل می‌شوند. هر اتحادیه، در هر شهر به صورت مستقل و جداگانه فعالیت دارد.

اتحادیه صنف آهن فروشان تهران، به منظور صدور و تمدید جواز کار، ساماندهی صنف‌ها، آموزش و نظارت بر فعالیت آن‌ها تاسیس شده است. نحوه توزیع آهن آلات از جمله مواردی است که اتحادیه بر آن نظارت می‌کند. از دیگر اهداف اتحادیه بازار آهن تهران، حفظ و حمایت از حقوق صنفی و پیشرفت اقتصادی است. در شهر تهران هر اتحادیه نیاز به حداقل ۳۰۰ واحد صنفی برای تشکیل شدن دارد.

وظایف و اختیارات اتحادیه‌ها

هر اتحادیه، وظایفی برعهده دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • اتحادیه موظف است پیشنهادات خود در خصوص تهیه، تنظیم و یا تغییر ضوابط صدور پروانه کسب و سایر پروانه‌های لازم برای مشاغل را به مجمع امور صنفی ارائه دهد.
  • مصوبات و بخشنامه‌های هیأت عالی نظارت و کمیسیون نظارت که در قالب قانون به اتحادیه ابلاغ می‌شوند، باید توسط اتحادیه اجرا شوند.
    د پیشنهاداتی که برای امور اصناف داده می‌شود، توسط اتحادیه بازار آهن به مجمع امور صنفی ارائه می‌گردد.
  • در صورت تقاضای متقاضیان، اتحادیه وظیفه صدور پروانه کسب را برعهده دارد.
  • در صورتی که واحدهای صنفی بدون پروانه کسب دایر شوند یا پروانه آن‌ها به عللی باطل شود، اتحادیه موظف است که نسبت به تعطیلی محل کسب اقدام نماید.
  • اتحادیه فروش آهن، باید بودجه سال آینده را تنظیم کرده و تا آخر دی ماه هر سال به مجمع امور صنفی ارائه دهد.
  • تسهیلات لازم برای آموزش‌های مورد نیاز افراد صنفی باید از سوی اتحادیه تامین شود.
  • مالیات، عوارض، هزینه خدمات به نمایندگی از طرف شهرداری‌‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت از سوی اتحادیه وصول می‌شود.
  • اتحادیه می‌بایست به منظور ایجاد شهرک‌های صنفی و تمرکز معاملات عمده فروشی در میادین و مراکز معین را مطابق با قوانین و مقررات با شهرداری هماهنگ نماید.
  • پیشنهادات تعیین نرخ کالا و خدمات، تعداد واحدهای صنفی مورد نیاز برای صدور پروانه کسب و حدود صنفی باید توسط اتحادیه آهن و فولاد تهران به مجمع امور صنفی ارائه شود.

استعلام قیمت روز میلگرد میانه و سایر برندها و همچنین سایر مقاطع فولادی و استیل از جمله قیمت ورق، قیمت تیرآهن و … را از صفحه هر محصول در آیرومارت انجام دهید.

تلفن اتحادیه آهن فروشان تهران

منابع مالی اتحادیه فروش آهن

سوال بعد این است که هزینه‌های اتحادیه آهن و فولاد تهران از کجا تامین می‌شود؟ منابع مالی این اتحادیه کدام است؟
منابع مالی اتحادیه آهن فروشان تهران را می‌توان موارد زیر دانست:

  • حق عضویت افراد صنفی در اتحادیه.
  • وجوه دریافت شده در قبال خدمات از جمله خدمات فنی و آموزشی به اعضای صنف.
  • کارمزد وصول مالیات، عوارض و هزینه خدمات شهرداری‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت.
  • کمک‌های دریافتی از افراد حقیقی و حقوقی

آدرس و تلفن اتحادیه آهن فروشان تهران

اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در خیابان سعدی شمالی، خیابان شهید برادران قائدی (هدایت) و پلاک ۲۹۰ واقع است. شما می‌توانید از طریق تلفن اتحادیه آهن فروشان تهران به شماره ۷۷۶۱۰۱۱ الی ۱۹ با این اتحادیه تماس بگیرید.

نتیجه انتخابا‌ت اتحادیه آهن‌ فروشان تهران خردادماه ۱۴۰۲

انتخابات اتحادیه آهن و فولاد تهران که در تاریخ دوم اسفندماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد، علی‌رغم استقبال فعالان صنف آهن به حدنصاب نرسید و به‌دور دوم موکول شد.

دور دوم این انتخابات که در ۹ خرداد سال ۱۴۰۲ برگزار شدف نتایج زیر را در پی داشت:

  • حمیدرضا رستگار: رئیس هیئت مدیره
  • کاظم حسینی: نایب رئیس
  • هادی بحری: نایب رئیس دوم
  • محمد عباس‌زاده: دبیر
  • حسن تقی تاش: خزانه‌دار
  • سیدمحمدرضا مکی: عضو هیئت مدیره
  • اکبر اکبری: عضو هیئت مدیره
  • محمد نادری: بازرس

امید است با تلاش این بزرگواران، قدمی بزرگ در راستای بهبود فعالیت صنف آهن برداشته شود و شاهد موفقیت و رضایت روزافزون فعالان صنف آهن، فولاد و فلزات باشیم.

احسان ناجی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (4 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.