بازار آهن تهران کجاست

4.2/5 - (27 امتیاز)

بازار آهن تهران کجاست

بازار شادآباد تهران

وقتی درباره بورس آهن آلات تهران صحبت می‌شود، اولین جاهایی که ممکن است به ذهن همه برسد، نام دو منطقه آهن مکان و بازار آهن شادآباد است.
بسیاری افراد به اشتباه، این دو بازار را یکی درنظر می‌گیرند اما باید گفت که کاملا متمایز از یکدیگرند.

۴.۲/۵ - (۲۷ امتیاز)

با این وجود، وقتی گفته می‌شود بازار آهن، درواقع منظور همان بازار آهن شادآباد است که در آن، تمامی محصولات فلزی (آهنی و غیرآهنی)، ابزارآلات صنعتی و ساختمانی به فروش می‌رسد.

معاملات در بازار آهن نیز مانند سایز بازارها، تنها به خرید و فروش حضوری منتهی نمی‌شود، بلکه در راستای پاسخگویی هرچه سریعتر به نیاز مردم، تامین‌کنندگان معتبر چون بازرگانی فولاد آیرومارت، امکان خرید آنلاین مقاطع فولادی را فراهم نموده و با این کار، بازار آهن را به وسعت ایران، گسترش داده‌اند. با مزایای خرید آنلاین، افراد در هر جایی که باشند، با صرف کمترین زمان و هزینه می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

برخی افراد که معاملات سنتی را در دستور کار خود دارند، بر این باورند که خرید حضوری، بهتر است. بازرگانی آیرومارت، در راستای ایجاد اطمینان از خرید، تمامی کالاها را با گواهی تضمین کیفیت و سرتیفیکیت معتبر، به همراه مشاوره فنی تیم مهندسی متالورژی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

بازار آهن تهران

آهن مکان کجاست؟

در ادامه، درباره بازار آهن تهران، به طور مفصل صحبت خواهیم کرد. اما پیش از آن می‌خواهیم به یکی از سوالات متداول خریداران مقاطع فولادی پاسخ دهیم و بگوییم که آهن مکان کجاست؟

بازار آهن مکان نیز مانند بازار شادآباد، بورس آهن آلات و ماشین آلات صنعتی در تهران به‌شمار می‌رود که در بزرگراه آزادگان و جنب پل صنیع خانی واقع شده است. این بازار، گرچه تنوع بازار شادآباد را ندارد، اما یکی از مراکز مهم خرید و فروش محصولات آهنی و غیرآهنی در ایران محسوب می‌شود.

تاریخچه بازار آهن تهران

تا دهه هفتاد، بازار آهن تهران در منطقه خیام و مولوی، یعنی بخش مرکزی تهران واقع بود. قرار گرفتن بازار بزرگی مانند بازار آهن در بخش مرکزی تهران، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کرد که از آن جمله می‌توان به مواردی چون آلودگی هوا، افزایش ترافیک به دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین، آلودگی‌های صوتی در اثر عبور و مرور شبانه خودروهای حمل بار و … اشاره نمود.

وجود چنین مشکلاتی سبب شد تا در اواسط دهه هفتاد، شهرداری تهران تصمیم به انتقال این بازار به منطقه شاد آباد و بازار آهن فعلی بگیرد.

آدرس بازار آهن

آدرس بازار آهن شادآباد

بازار آهن شادآباد در جنوب غرب تهران (منطقه ۱۸) و جنوب میدان شیر پاستوریزه و بزرگراه فتح (احمد متوسلیان) واقع شده است. از محله‌های مجاور این بازار می‌توان به شادآباد، کوی هفده شهریور، محله امام خمینی و کوی فردوس اشاره کرد.

مسیرهای حمل و نقل عمومی به سمت بازار آهن

اگر بخواهید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به بازار آهن شادآباد اقدام کنید، سه راه کلی در پیش دارید:

  1. ایستگاه مترو آزادی: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بازار، ایستگاه آزادی است. شما می‌توانید از این ایستگاه خارج شده و بعد از آن برای رفتن به بازار آهن، از تاکسی‌های خط آزادی – شاد آباد و یا اتوبوس‌های خلیج استفاده کنید.
  2. ایستگاه مترو صادقیه: می‌توانید در این ایستگاه پیاده شوید و با اتوبوس‌های مسیر صاقیه شادآباد، به بازار آهن برسید.
  3. ایستگاه مترو نعمت آباد: این ایستگاه در خط ۳ مترو واقع شده که پس از آن باید با خط ۱۰ بی آر تی، به یافت آباد بروید و سپس از آنجا با تاکسی به مقصد بازار آهن حرکت کنید.

بازار آهن تهران چه بخش‌هایی دارد؟

در جای جای بازار آهن، مغازه‌های زیادی مشغول به‌کارند که از فروش آهن آلات گرفته تا فروش ابزار، شیرآلات و اتصالات، آلیاژهای غیرآهنی، مصالح ساختمانی، دستگاه‌های صنعتی و ارائه خدمات در حوزه آهن و فولاد را انجام می‌دهند. بنابراین، این تصور که در شادآباد، فقط محصولات آهنی را می‌توان تهیه کرد، اشتباه است.

بازار آهن شادآباد مشتمل بر چند بازار کوچکتر ازجمله بازار شادآباد، بهاران یک، بهاران ۲، پاییزان و گلستان است که حدود دو هزار باب مغازه و محل تجاری را شامل می‌شود. همچنین در چند سال اخیر مجتمع‌های تجاری در زمینه‌های ابزار، ماشین‌الات، شیرآلات صنعتی و ساختمانی، لوازم بهداشتی ساختمانی و موارد مشابه مانند جنرال آوا، پارسیان و … تاسیس شده است.

بازار آهن فروشان تهران

بازار آهن فروشان شادآباد

این بخش، مهم‌ترین بخش بازار آهن است که در آن، انواع محصولات آهنی و فولادی شامل انواع میلگرد، قوطی و پروفیل، تیرآهن، ورق و … به فروش می‌رسد.

به همین دلیل، شما با تنوع محصولات آهنی مواجهید و درصورتی که اطلاعات و شناخت کافی نداشته باشید، ممکن است در خرید خود با مشکلاتی روبه‌رو شوید. هرچند که انتخاب یک منبع معتبر، می‌تواند به خرید شما کمک کند.

بورس ابزار آلات

یکی از بزرگترین بازارهای ابزار ایران در منطقه شادآباد واقع شده است که هر نوع ابزاری که نیاز داشته باشید، اعم از صنعتی و غیرصنعتی، انواع پیچ و مهره و … در این بخش به فروش می‌رسد.

به دلیل حضور دفاتر فروش تولیدکنندگان ابزارآلات، اگر نیاز به اقلام سفارشی مانند پیچ و مهره در ابعاد خاص داشتید، به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

فروشگاه های مصالح ساختمانی

در این فروشگاه‌ها، می‌توانید صفر تا صد مصالح ساختمانی مانند انواع لوله و پروفیل (آهنی و غیرآهنی)، شیرآلات صنعتی و ساختمانی، انواع اتصالات و… را خریداری کنید. علاوه بر مصالح ساختمانی، بسیاری از لوازم خانگی نیز در این بازار به فروش می‌رسند.

بورس آهن آلات تهران

کارگاه‌های ارائه خدمات

در بازار شادآباد، علاوه بر بنگاه‌های فروش، با کارگاه‌هایی مواجه می‌شوید که اغلب در دو حوزه زیر فعالیت دارند:

  • به تولید محصولات فلزی و غیرفلزی مورد استفاده در صنایع مختلف (در حد امکانات محلی) می‌پردازند و کالای سفارشی مشتری را تهیه می‌کنند.
  • خدماتی چون برشکاری، سایزکردن، خمکاری، پانچکاری ورق فلزی و … را بر روی محصولات نهایی انجام می‌دهند. ارائه این خدمات، خصوصا در رابطه با کالاهای آهنی، بسیار رایج است.

بازار استیل تهران

بازار استیل تهران با نام های بازار استیل شادآباد و بازار استیل هفده شهریور نیز شناخته می‌شود. این مجموعه، بزرگترین بازار استیل ایران است که در منطقه شادآباد، در بزرگراه فتح، بین پل کن و میدان شیر پاستوریزه قرار دارد.

اگر تابحال سری به بازار استیل زده باشید، متوجه می‌شوید بخش‌های مختلفی دارد که شامل چند مجتمع تجاری بزرگ و برخی مغازه‌های کوچکتر می‌شود. در ادامه برخی از پاساژهای بزرگ این بازار و اقلامی که در آن‌ها به فروش می‌رسند را معرفی خواهیم کرد.

بازار استیل تهران

بازار استیل پارس امیر

بازار پارس امیر، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای استیل مطرح می‌شود اما باید گفت که فروش محصولات غیرآهنی مانند آلیاژهای آلومینیوم، برنج، فسفربرنز و …، نسبت به استیل، در این مجتمع بسیار بیشتر است.

بازار استیل پارس غدیر

این بازار، بزرگترین مجتمع تجاری فروش استیل در تهران و ایران است که انواع مقاطع استیل صنعتی مانند ورق استیل، لوله، پروفیل، میلگرد، نبشی، ناودانی و … در آن به فروش می‌رسند.

مرکز تجارت استیل

بازار تجارت استیل درمقایسه با پارس غدیر، کوچکتر است و اغلب در زمینه فروش محصولات استیل دکوراتیو فعالیت دارد و درمقایسه با مجتمع پارس غدیر، فروش اقلام صنعتی در آن کمتر است.

مرکز فولاد استیل ایران

این مرکز تجاری، جدیدترین بازار استیل تهران است که در اوایل دهه نود، در مجاورت پاساژهای پارس غدیر و پارس امیر احداث شد. با این که در مقایسه با سایر بازارهایی که گفتیم، تازه تاسیس محسوب می‌شود، اما جایگاه خوبی را در بین متقاضیان محصولات استیل و خصوصا استیل دکوراتیو پیدا کرده است.

ساعت کاری بازار آهن شادآباد

ساعت کاری بازار آهن تهران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر و روز پنجشنبه، از ساعت ۹ تا حدود ۱۴ است.

مقایسه بازار آهن شادآباد و آهن مکان

بازار شادآباد و آهن مکان، تفاوت‌هایی با هم دارند که دانستن آن‌ها کمک زیادی به شناخت بیشتر این دو بازار مهم خواهد کرد. برخی از این تفاوت‌ها عبارتند از:

  • بازار آهن شادآباد، قدمت بیشتری از آهن مکان دارد.
  • در بازار آهن شادآباد، تردد ماشین‌های سنگین با مشکل مواجه است. اما در آهن مکان، اینطور نیست و خیابان‌های عریض آن، امکان تردد وسایل نقلیه و کامیون‌ها را فراهم می‌کند.
  • در آهن مکان، فضا برای پارک ماشین‌ها وجود دارد اما خیابان‌های باریک شادآباد، این امکان را به مراجعین نمی‌دهد و مراجعین همیشه دچار مشکل پارکینگ هستند.
  • برخی کالاها مانند لوله و محصولات استیل در آهن مکان بسیار کم است اما معمولا منابع بسیاری برای فروش تسمه در آنجا وجود دارد.
  • آهن مکان علی‌رغم بعد مسافت، دسترسی بهتری دارد.

بازار آهن مکان

قیمت دهی آهن آلات در بازار شادآباد

همانطور که توضیح داده شد، در بازار آهن محصولات فولادی و غیرفولادی زیادی عرضه می‌گردد، اما به دلیل هزینه‌های جانبی که از خریداران اخذ می‌شود، معمولا خریدهای کوچک و خرد توجیه‌پذیر می‌گردد و اگر خریداران نیاز به مقدار کالای بیشتری داشته باشند، قیمت‌های عرضه شده رقابتی نیستند.

قیمت‌دهی در بازار آهن تحت تاثیر عواملی چون میزان عرضه و تقاضای هر کالا، تغییرات نرخ ارز در کشور، سیاست‌های بنکداران و عمده‌فروشان، بورس کالا، سیاست‌های حاکم بر بازار و بسیاری موارد دیگر تعیین می‌شود و اغلب افت و خیزهای زیادی را تجربه می‌کند. بنابراین، افرادی که قصد تهیه هرکدام از مقاطع فولادی و غیرفولادی را داشته باشند، حتما پیش از خرید باید استعلام قیمت بگیرند.

استعلام قیمت آهن، امروزه به راحتی و از طریق اینترنت و فضای مجازی، می‌تواند انجام شود. قیمت روز تمامی مقاطع فولادی مانند قیمت میلگرد، لوله، پروفیل، تیرآهن، ورق، محصولات استیل و … هر روز در وبسایت آیرومارت به روزرسانی می‌شود و در دسترس همه قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات جامعی را از بزرگ‌ترین بورس آهن آلات کشور، در اختیار شما قرار دهیم. بازرگانی فولاد آیرومارت، از تامین‌کنندگان مقاطع فولادی و استیل در بازار آهن ایران است که با پشتوانه بیش از ۳۵ سال سابقه در حوزه فروش آهن آلات، همواره سعی بر ارائه سبدی کامل و بسیار متنوع از محصولات و خدمات به مشتریان خود داشته است. این مجموعه با ارائه پشتیبانی عالی، امکان خرید آنلاین، به‌روز رسانی همه روزه قیمت تمامی مقاطع فولادی و استیل، ارائه تحلیل بازار آهن و فولاد به صورت هفتگی، فروش اعتباری آهن آلات، خدمات انبارداری، خدمات مربوط به هر محصول مانند برشکاری، خمکاری، جوشکاری و …، ساخت پالت فلزی، جرثقیل سقفی و …، قدمی بزرگ در راستای فروش آهن آلات برداشته است.

چنانچه قصد خرید هر نوع آهن آلاتی را داشتید، برای استعلام قیمت لحظه‌ای هر کالایی مانند قیمت میلگرد ۱۶، قیمت میلگرد ۱۴، تمامی سایزهای تیرآهن و هاش، انواع ورق سرد و گرم و … ، دریافت مشاوره فنی و کسب اطلاعات درباره خدمات قابل ارائه توسط آیرومارت، کافیست با شماره ۴۵۳۰۶-۰۲۱ تماس بگیرید. ما بازار آهن را به داخل گوشی شما انتقال داده‌ایم، منتظر تماس شما هستیم.

سحر اشکواری

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.2/5 - (27 امتیاز)

  1. رمضانعلی
    اسفند ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۵:۵۳
    ممنون از اطلاعات عالیتون،
    1. آیرومارت
      اسفند ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۰
      خوشحالیم که براتون مفید بوده
  2. ZeinabNasirian
    اسفند ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۵:۵۳
    بسیار جامع
    1. آیرومارت
      اسفند ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۵
      سلام وقت بخیر. ممنون از لطف شما
  3. صمدی
    اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱ ۱۶:۴۳
    اگه نخوایم به شادآباد بریم و از خود کارخونه خرید کنیم چطور میشه با کارخونه ارتباط گرفت؟
    1. آیرومارت
      اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱ ۱۵:۵۴
      سلام معمولا کارخانه‌ها با افراد حقیقی به صورت خرد معامله نمی‌کنند. بنابراین برای اینکه مثلا میلگرد ذوب آهن اصفهان و یا هر برند دیگر را بتوانید مستقیما از درب کارخانه خریداری کنید، می‌توانید از تامین کنندگان معتبر بازار همچون آیرومارت کمک بخواهید.
  4. امیر اسماعیلی فرد
    اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۹
    خیلی عالی عاقبت بخیر بشید
    1. آیرومارت
      اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۶
      سلام وقت بخیر. ممنون از همراهی و لطف شما
  5. شهرام منتظری
    شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۱۶:۳۷
    سلام من به دنبال خرید تسمه فلزی سیاه به ضخامت هشت دهم میل و عرض ۱/۲۵ اینچ هستم از کجا می تونم تهیه کنم
    1. آیرومارت
      شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۰
      با سلام لطفا برای خرید تسمه آهنی با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید و یا شماره تلفن خود را برای ما ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم.
  6. Mehrdad
    آبان ۸, ۱۴۰۱ ۲۲:۱۷
    سلام ببخشید برای رفتن به آهن مکان راه داره با اتوبوس و مترو بریم؟
    1. آیرومارت
      آبان ۹, ۱۴۰۱ ۱۶:۳۹
      سلام. با مراجعه به ایستگاه متروی علی آباد و در ادامه با استفاده از اتوبوس می‌توانید خود را به آهن مکان برسانید.
  7. رسولی
    آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۴:۰۷
    ننوشتید که بازار آهن مکان کجاست
    1. آیرومارت
      آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۶:۰۶
      سلام. وقت بخیر. در متن ذکر کردیم که بازار آهن مکان، در بزرگراه آزادگان و جنب پل صنیع خانی واقع شده است.
  8. محمد رضا گودرزی
    دی ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۳:۳۴
    ورق فروشی آهن مکان قیمت مناسبی داره یا شاد آباد؟
    1. آیرومارت
      دی ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۶:۳۳
      سلام. وقت شما بخیر. قیمت ورق متناسب با برندهای مختلف تغییر می‌کنه. میتونید قیمت ورق فولادی برندهای مختلف رو از صفحه این کالا در وبسایت ما مشاهده بفرمایید.
  9. pouria
    دی ۲۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۴
    سلام برای عمده فروش آهن تهران شاد آباد گزینه خوبیه.
    1. آیرومارت
      دی ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۶
      سلام. درست هست. مجموعه آیرومارت هم در حوزه خرید و فروش آهن با بهترین قیمت بازار در خدمت شماست.
  10. حمید رضا شکاری
    دی ۲۶, ۱۴۰۱ ۲۰:۳۰
    داخل مطلب خوندم که فروش اعتباری دارین. قصد خرید دارم میخواستم بدون شما بازار آهن مکان فعالیت دارین یا شادآباد؟
    1. آیرومارت
      دی ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۶:۳۶
      سلام. آدرس شرکت در تهران، جردن و خیابان تابان غربی پلاک ۳۶ واقع است. انبار ما هم در شورآباد قرار دارد. برای هماهنگی‌های خرید می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با ما تماس بگیرید و یا شماره تلفن خود را قرار دهید. در صفحه فروش اعتباری آهن آلات، می‌توانید درخواست خرید اعتباری خود را ثبت بفرمایید. در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.
  11. سپاسی
    بهمن ۴, ۱۴۰۱ ۰۹:۵۳
    سلام میشه آدرس غرفتونو در شاد آباد و بدین ممنون میشم
    1. آیرومارت
      بهمن ۵, ۱۴۰۱ ۱۶:۴۰
      سلام. شرکت ما در تهران، جردن و خیابان تابان غربی پلاک ۳۶ واقع است. انبار آیرومارت با نام انبار پیشرو نیز در شورآباد است. برای هماهنگی‌های خرید می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با ما تماس بگیرید و یا شماره تلفن خود را قرار دهید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.
  12. ali yari
    بهمن ۹, ۱۴۰۱ ۱۶:۱۶
    ممنونم از اطلاعات کاملتون فقط فکر میکردم در شادآباد مقاطع فولادی معامله می شود که با مطالعه مقاله متوجه شدم برای تهیه مصالح ساختمانی و ابزارآلات هم میتوان به بازار آهن مراجعه کرد.
    1. آیرومارت
      بهمن ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۴:۵۱
      سلام و وقت شما بخیر. بله. شادآباد بازار کاملی از محصولاتی هست که فرمودید. البته ما در آیرومارت این شرایط رو به وجود آوردیم که بتونید خرید انواع مقاطع فولادی از جمله خرید تیرآهن رو با چند کلیک انجام بدید.
  13. زندی
    فروردین ۱۱, ۱۴۰۲ ۲۱:۲۹
    سلام منمیخوام از شهرستان با شما همکاری کنم آیا امکانش هست؟
    1. آیرومارت
      فروردین ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۲
      سلام. وقت شما بخیر. بله حتما. از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا شماره تماس خودتون رو برای ما قرار بدید.
  14. ثنایی محمد
    اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۸
    خیلی کامل توضیح دادین ممنونم از مقاله خوبتون. البته تجربه ثابت کرده قبل از رفتن به بازار آهن تهران و اون جو شلوغش، اول انلاین قیمت بگیرید
    1. آیرومارت
      اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹
      سلام و وقت بخیر. بله. بهتره که ابتدا قیمت‌ها رو بررسی کنید. البته خرید آنلاین آهن هم مزایای خودش رو داره و میتونه به‌صرفه‌تر باشه.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.