وزن قوطی ۱۰*۱۰

3.4/5 - (14 امتیاز)

وزن قوطی ۱۰*۱۰

وزن قوطی ۱۰*۱۰

وزن قوطی 10×10، 20×20 و بقیه سایزها را می‌توان از دو روش محاسبه کرد: جدول وزن اشتال یا محاسبه فرمول. اما پیش از اینکه با این دو روش و نحوه استفاده از آن آشنا شوید، درباره اهمیت محاسبه وزن قوطی 10 در 10 بحث خواهیم کرد. همراه آیرومارت باشید.

۳.۴/۵ - (۱۴ امتیاز)

وزن قوطی 10*10

چرا محاسبه وزن قوطی ۱۰*۱۰ اهمیت دارد؟

قوطی یا همان پروفیل فولادی توخالی ساخته شده به شکل مربع یا مستطیل، معمولا در ساختمان‌سازی و ماشین‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن این نوع آهن‌آلات با توجه به ابعاد یعنی طول، عرض و ضخامت، تغییر می‌کند. بنابراین برای پی بردن به وزن قوطی آهن ۱۰×۱۰ لازم است تا از ضخامت نیز اطلاع داشته باشید.

دلایل بسیاری می‌تواند بر محاسبه وزن قوطی اهمیت داشته باشد. اما معمولا دو عامل بهینه سازی و کنترل هزینه بیشتر اهمیت دارد. در واقع یک طراح و یا ساختمان ساز باید از وزن دقیق پروفیل اطلاع داشته باشد تا سازه‌ای بنا کند که فرو نریزد.

اگرچه تفاوت وزن قوطی ۱۰×۱۰×۳ به نسبت وزن قوطی ۱۰×۱۰×۴ ناچیز است، اما این سازه‌های حساس همین تفاوت وزن نامحسوس می‌تواند مشکل آفرین باشد. از طرف دیگر رابطه قیمت قوطی با ابعاد و وزن نیز بر اهمیت هرچه بیشتر این موضوع می‌افزاید.

محاسبه وزن قوطی ۱۰*۱۰

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، به یکی از دو روش زیر می‌توان وزن قوطی ۱۰*۱۰ را متوجه شوید:

جدول وزن قوطی ۱۰*۱۰

فرمول محاسبه وزن

وزن قوطی ۱۰*۱۰ از رابطه ریاضی که در ادامه آمده، قابل محاسبه است. به کمک این فرمول، با جاگذاری مقدار طول و ضخامت می‌توانید وزن قوطی ۱۰*۱۰ را حاسب کنید:

۰.۳۱۲ × طول شاخه (متر) × ضخامت(میلی‌‌متر) = وزن هر شاخه قوطی ۱۰*۱۰ (کیلوگرم)

جدول وزن اشتال

یک راه آسان برای پی بردن به وزن تمام مقاطع فولادی وجود دارد و آن استفاده از جدول وزن اشتال است. جدول وزن مقاطع فولادی که در ابعاد استاندارد ساخته شده‌اند، در یک کتابچه گردآوری شده تا به راحتی بتوانید به اطلاعات مورد نیاز قطعه فولادی دست پیدا کنید. آیرومارت برای دسترسی سریع شما، جدول وزن مقاطع فولادی را به تفکیک در سایت مجموعه قرار داده است.

جدول اشتال پروفیل، تمامی ابعاد استاندارد این محصول در بازار را در برمی‌گیرد. در این بخش، به طور اختصاصی جدول وزن قوطی ۱۰*۱۰ را از جدول اصلی استخراج کردیم و به صورت مجزا برای شما آورده‌ایم.

جدول وزن قوطی ۱۰×۱۰
ابعاد قوطی طول عرض ضخامت وزن هر متر قوطی (kg/m)
۱۰×۱۰ ۱۰ ۱۰ ۱/۵ ۰/۴۶۸
۱۰×۱۰ ۱۰ ۱۰ ۱ ۰/۳۱۲

استعلام قیمت قوطی و خرید از آیرومارت

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا که فعالیت خود را با نام تجاری آیرومارت در بازار آهن دنبال می‌کند، از استعلام قیمت قوطی ۴۰×۸۰، ۲۰×۲۰ و … تا خرید و تحویل در محل مورد نظر مشتریان را همراهی می‌کند. برای اینکه بیشتر با فعالیت‌های مجموعه آشنا شوید و در جریان قیمت روز آهن آلات قرار بگیرید، کافیست از طریق شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس حاصل فرمایید.

زینب نصیریان

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
3.4/5 - (14 امتیاز)

  1. omrani
    بهمن ۹, ۱۴۰۱ ۱۶:۲۳
    قیمت قوطی ۱۰*۱۰ سنگین چقدره؟
    1. آیرومارت
      بهمن ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۳:۵۰
      سلام. قیمت قوطی ۱۰*۱۰ سبک و سنگین رو در صفحه این کالا مشاهده بفرمایید.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.