بزرگترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران

4.7/5 - (15 امتیاز)

بزرگترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران

کارخانه های تولیدکننده تیرآهن

تولیدکنندگان تیرآهن در ایران، نقش مهمی در جهت رشد و توسعه کشور ایفا می‌کنند. ساخت سازه‌های بزرگ و ایمن بدون استفاده از مصالح فولادی، امری غیرممکن تلقی می‌شود.

۴.۷/۵ - (۱۵ امتیاز)

چرا که سازه پایدار در مقیاس‌های بزرگ به خواص منحصر به فرد فولاد نیازمندند. در میان انواع مقاطع مختلف فولادی، نقش و حضور تیرآهن در این بخش از ساخت و ساز کاملا ملموس است.

بازار تیرآهن و هاش در ایران، شامل برندهای داخلی و خارجی می‌شود. خوشبختانه تلاش و پیشرفت کارخانه ‌های فولادی در کشور به اندازه‌ای بوده که ایران در زمینه تولید انواع تیرآهن به خودکفایی رسیده است.

تولیدکنندگان تیرآهن و هاش در ایران، با دو هدف تامین بازار داخل و نیز فعالیت در مسیر صادرات، دست به تولید با کیفیت‌ترین محصولات فولادی زده‌اند. نیاز به تجهیزات ویژه از یک سو و مصرف محدود از سوی دیگر موجب شده تا تولید هاش، به عنوان یک استاندارد خاص تیرآهن، در ایران تنها توسط چند تولیدکننده محدود صورت گیرد.

تیم تحریریه آيرومارت به منظور آشنایی بیشتر متقاضیان این گروه از مقاطع فولادی با برندهای داخلی، لیست کارخانه های تولیدکننده تیرآهن و هاش در ایران را گردآوری کرده است.

این مجموعه ارزشمند، نه تنها برندهای معتبر داخلی تیرآهن و هاش را به شما معرفی می‌کند، بلکه پراکندگی و ظرفیت تولیدکنندگان سراسر کشور را نیز نشان می‌دهد.

تیرآهن چیست؟

ساخت سازه‌های آسمان خراش و بزرگ، تنها به خواص فولاد به‌کاربرده شده در ساختار تیرآهن نیست، بلکه شکل ظاهری این مقطع نیز در تعیین نمای کلی سازه تاثیرگذار است. به طور کلی، تیرآهن به مقطعی فولادی گفته می‌شود که از یک جان و دو بال تشکیل شده است.

شکل مقطع به صورت حرف I انگلیسی و در مواردی به صورت H می‌باشد. تیرآهن با استاندارد IPB با شکل مقطع H، در میان اهالی بازار آهن ایران به هاش شهرت دارد. مطابق با جدول وزن تیرآهن، هاش وزنی به مراتب بیشتر از سایر استانداردهای این مقطع دارد.

شکل خاص تیرآهن این امکان را برای سازنده فراهم می‌کند تا برای گسترش سازه با محدودیت مواجه نشود. به همین خاطر این مقطع مورد اقبال واقع شده است. برای آنکه بهتر بدانید تیرآهن چیست و چه کاربردی دارد،‌ بر روی لینک کلیک کنید.

لیست کارخانه های تولیدکننده تیرآهن و هاش در ایران

تولید تیرآهن و هاش در ایران توسط کارخانه‌ها متعددی در سراسر کشور انجام می‌گیرد. آمارها نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از تولیدات در مرکز ایران و در استان اصفهان متمرکز شده‌اند.

فعالیت‌های فوق العاده بالای شرکت ذوب آهن اصفهان در این ناحیه برای تولید تیرآهن و هاش با کیفیت در حجم بالا، موجب شده تا اصفهان به عنوان یکی از مراکز اصلی این گروه از مقاطع باشد.

همانطور که در نمودار توزیع استانی کارخانه های تولید تیرآهن و هاش در ایران نشان داده شده، دو استان خراسان رضوی و آذربایجان شرقی نیز پس از اصفهان، در تولید این بخش از مقاطع فعالیت بسیاری دارند.

در سایر استان‌ها نیز با توجه به امکانات و تجهیزات تلاش هایی در زمینه تولید انواع تیرآهن صورت می‌گردد. در ادامه با کارخانه های تیرآهن و هاش در ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

لیست کارخانه های تولیدکننده تیرآهن و هاش در ایران

توزیع استانی تولیدکنندگان تیرآهن و هاش در ایران

شرکت ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگترین مجموعه تولیدکننده مقاطع فولادی در ایران شناخته می‌شود. این مجموعه با دراختیار داشتن بروزترین تجهیزات و تولید باکیفیت‌ترین محصولات، نه تنها توانسته بازار داخل را تصاحب کند، بلکه در جوامع بین الملل نیز بسیار قوی عمل کرده است. چنین عملکردی موجب شده تا کارخانه تیرآهن اصفهان در زمره برترین تولیدکنندگان تیرآهن و هاش در ایران قرار ‌گیرد.

تیرآهن اصفهان در سه استاندارد تولید می‌گردد:

• تیرآهن IPE یا بال نیم‌پهن موازی ذوب آهن در سایزهای ۱۲ تا ۳۰ مطابق با استاندارد DIN1025-5
• تیرآهن IPN یا با بال باریک شیبدار در دو سایز ۱۲۰ و ۱۴۰ مطابق با استاندارد DIN1025-1
• تیرآهن IPB یا بال پهن موازی یا هاش، در سایزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۳۰ مطابق با استاندارد DIN1025-2

پروفیل صنعت ماهان

مقاطع طویل چون تیرآهن در ساخت و سازهای عظیم چون پل سازی، به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در میان برندهای رایج چنین مقاطعی در بازار ایران، به کارخانه تیرآهن ماهان باید اشاره کرد.

این شرکت در سال ۸۹ با هدف تولید انواع مقاطع طویل فولادی پر کاربرد در صنایع مختلف تاسیس شد. در حال حاضر محصولات متنوع این شرکت با نماد psm به راحتی قابل شناسایی است.

تیرآهن ماهان به عنوان یکی از مهمترین تولیدات این مجموعه شناخته می‌شود که تیرآهن ۱۴ آن بیش از همه مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. برای اطلاع از قیمت امروز تیرآهن ۱۴ ماهان و هر برند دیگری کافیست به صفحه قیمت تیرآهن ۱۴ در وبسایت آیرومارت سر بزنید.

نورد فولاد یزد

در ادامه روند فعالیت‌های گروه تولیدی و صنعتی فولاد یزد در سال ۷۵، شرکت نورد فولاد یزد در نزدیکی شهر یزد تاسیس شد. با گذشت سال‌ها فعالیت، در حال حاضر کارخانه تیرآهن یزد با قابلیت تولید بیش از ۱۲ نوع محصول فولادی، در زمره مهم‌ترین واحدهای فولادی کشور قرار می‌گیرد.

در میان سبد محصولات نورد فولاد یزد، تیرآهن اهمیت و جایگاه به خصوصی دارد. تیرآهن یزد در سایزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ تولید و از بازار قابل تهیه است. همچنین از سه آلیاژ فولادی st37، st44 و st52 در ساخت تیرآهن نورد فولاد یزد استفاده می‌شود. قیمت تیرآهن یزد را در سایت آیرومارت می‌توانید مشاهده کنید.

شرکت های تولیدکننده تیرآهن و هاش در مرکز و جنوب ایران

نورد آریان فولاد

کارخانه نورد آریان فولاد با هدف تولید مقاطع طویل چون تیرآهن در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد. احداث چنین مجموعه بزرگ در یک بخش محروم، نه تنها به صنعت مقاطع فولادی کشور کمک شایانی کرد، بلکه موجب ایجاد اشتغال برای افراد ساکن در منطقه شد. تولیدات این واحد تولیدی علاوه بر تیرآهن، شامل انواع مقاطع طویل فولادی چون میلگرد آجدار و ساده، نبشی، ناودانی و ریل می‌گردد.

بهره گیری از جدیدترین تجهیزات برندهای معتبر آلمانی، ژاپنی و ایتالیایی در تولید به کیفیت محصولات نورد آریان فولاد کمک کرده است. این مجموعه قابلیت تولید انواع تیرآهن در استانداردهای IPE و IPB را دارد. تیرآهن آریان فولاد در سایزهای ۱۴ تا ۲۷ تولید می‌شود.

فولاد البرز ایرانیان

از جمله برندهای به نام و مشهور تیرآهن در بازار آهن می‌توان به فایکو اشاره کرد. شرکت فولاد البرز ایرانیان با نام تجاری فایکو از سال ۹۳ تاسیس شد. مهم‌ترین مقاطع طویل فولادی چون میلگرد ساده و آجدار، تیرآهن، نبشی و ناودانی توسط این مجموعه تولید و روانه بازار می‌شود.

کارخانه تیرآهن فایکو و ذوب آهن دو تولیدکننده اصلی هاش در کشور به حساب می‌آیند. فولاد البزر ایرانیان قابلیت تولید تیرآهن با استانداردهای IPE و IPN را نیز دارد.

در تولید تیرآهن فایکو از آلیاژهای فولادی ST37، ST44 و ST52 استفاده می‌شود. در صفحه قیمت تیرآهن فایکو می‌توانید قیمت امروز این محصول در بازار را مشاهده کنید.

مجتمع فولاد ظفر بناب

استان آذربایجان شرقی، از قطب‌ های فولادی کشور به حساب می‌آید. وجود کاخانجات تیرآهن در این بخش، بر فعالیت صنایع وابسته به این گونه تاثیر مستقیمی دارد.

مجتمع فولاد ظفر بناب از سال ۸۶ به جهت تولید میلگرد تاسیس شد. در سال ۹۵ اقدام به تاسیس فاز سوم کارخانه، یعنی خط تولید تیرآهن، نبشی و ناودانی، با طرفیت ۲۰۰ هزار تن گرفته شد تا در نهایت، این بخش در سال ۹۷ به بهره برداری رسید.

در حال حاضر فولاد ظفر بناب با ارائه باکیفیت‌ترین مقاطع فولادی چون میلگرد و تیرآهن به بازارهای آسیایی و اروپایی توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.

فولاد صنعت بناب (شاهین بناب)

مجتمع فولاد صنعت بناب مجموعه بزرگی است که از زیر مجموعه‌های متعددی تشکیل می‌شود. فولاد صنعت بناب از سال ۸۳ فعالیت خود را در استان آذربایجان شرقی آغاز کرد.

فولاد شاهین بناب، فولاد صنعت بناب، فولاد صنعت شهریار و فولاد سهند تبریز شرکت‌های تابعه مجتمع فولاد صنعت بناب هستند که تا سال ۱۳۹۰ همگی به بهره‌برداری رسیدند.

کارخانه تیرآهن بناب، با تولید انواع مقاطع فولادی به دنبال تامین نیاز داخلی به این قبیل آهن آلات بوده است. انواع تیرآهن این واحد صنعتی در کنار محصولات دیگری چون میلگرد مطابق با استاندارد ملی ایران تولید و عرضه می‌شود. تیرآهن بناب در سایزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ در دو گرید آلیاژي st37 و st44 تولید می‌گردد.

کارخانجات تیرآهن و هاش در شمال و شمال شرقی ایران

فولاد ناب تبریز

توجه داشته باشید چندی است که فولاد ناب تبریز و مجتمع نورد آذربایجان ادغام شده و تمامی فروش توسط فولاد ناب تبریز انجام می‌شود. این ادغام از سال ۹۸ کلید خورد و تمامی فعالیت‌های مالی و فروش از ابتدای سال ۹۹ بر عهده فولاد ناب تبریز قرار گرفت.

این شرکت با تولید انواع نبشي, ناودانی و تیرآهن بر اساس استانداردهاي ملی و جهاني توانسته است در بين مصرف‌كنندگان و مشتريان در اقصي نقاط داخل كشور، سهم بازار مناسبی بدست آورد.

آغاز به کار پروژه ساخت این واحد تولید کننده در اوایل سال ۱۳۸۳بود که یک سال بعد از آن یعنی در سال ۱۳۸۴ منجر به اولین تولید آزمایشی آن شد. کارخانه تیرآهن تبریز، در ۳۵ کیلومتری غرب تبریز در زمینی به وسعت ۱۷۰ هزار متر مربع بنا نهاده شده و فضای سرپوشیده آن به میزان ۴۶۵۰۰ متر مربع است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران

گروه ملی صنعتی فولاد ایران یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در ایران است. این گروه علاوه بر رفع نیاز داخلی، یکی از ارکان صادرکننده این محصولات به کشورهای همسایه نیز به شمار می‌رود.

این گروه در اهواز احداث شده و دارای چند کارخانه با محصولات متنوع است. راه اندازی کارخانه تیرآهن اهواز به سال ۱۳۵۱ بازمی‌گردد و در حال حاضر محصولات زیر را به بازار عرضه می‌کند:

• تیرآهن‌های بال نیم پهن موازی
• تیرآهن‌های بال نیم پهن موازی نیمه سبک
• تیرآهن بال موازی (IPE) با باله ۱۲۰ و ۱۴۰ میلی‌متری و جان ۱۲ متری
• تیرآهن بال باریک شیب دار (IPN) با باله ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلی‌متری و جان ۶، ۹ و ۱۲ متری

مجتمع جهان فولاد غرب

عملیات احداث این مجموعه ازسال ۱۳۸۴ درمجاورت شهر کرمانشاه آغاز گردید و این کارخانه، در سال ۱۳۸۶ به اولین تولید آزمایشی خود دست پیدا کرد.

فاز اول این مجتمع در سال ۱۳۸۷ پروانه بهره‌بردای خود را از اداره صنایع و معادن دریافت نمود و در زمانی کوتاه با تولید تیرآهن در این کارخانه توانست پروانه استاندارد ملی ایران را دریافت کند.

شرکت مجتمع جهان فولاد غرب مجهز به سیستم نورد گرم با تکنولوژی روز دنیاست و قابلیت تولید تیرآهن و سایر مقاطع فولادی مثل نبشی و ناودانی را با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال را دارد.

کارخانه تیرآهن کرمانشاه در سال‌های اندک حضور خود در بازار فولاد ایران همواره از برندهای معتبر شناخته شده است. قیمت تیرآهن کرمانشاه هر روز در وبسایت ایرومارت به‌روزرسانی شده و در دسترس فعالان حوزه آهن و فولاد و مشتریان این محصول قرار می‌گیرد.

محصولات خط تولیدی تیرآهن این مجموعه عبارت‌اند از:

• تیرآهن نیم پهن I، ردیف IPE
• تیرآهن عریض I، ردیف IPB

استعلام قیمت تیرآهن و هاش از آيرومارت

تولید تیرآهن در استانداردها و گریدهای آلیاژی مختلف این امکان را در اختیار سازنده قرار می‌دهد تا دامنه انتخاب وسیع‌تری در خرید این مقطع داشته باشند. فعالیت کارخانه های تولیدکننده هاش و تیرآهن در ایران موجب شده تا برای تامین آهن آلات تنها به برندهای خارجی متکی نباشیم.

کارشناسان آیرومارت با تکیه بر تجربه چندین ساله خود از فعالیت در بازار آهن تهران و به صورت مجازی در کل ایران، در تلاش‌اند تا مشتریان را در خرید محصول بهترین کارخانه های تیرآهن راهنمایی کنند. همچنین این مجموعه بازرگانی با وجود نبود کارخانه تیرآهن در تهران با تامین کالا از بقیه شرکت های تولیدکننده تیرآهن، فرایند تهیه مواد اولیه را برای ساختمان‌سازان تسهیل کرده است.

قیمت تیرآهن اهواز، قیمت تیرآهن ۱۴ کرمانشاه، قیمت تیرآهن ۱۴ فایکو و … تحت تاثیر عوامل مختلف و در برهه‌های زمانی متفاوت، دچار نوسان می‌شود. بنابراین حضور یک مشاور با تجربه در شناسایی بهترین زمان خرید، درچنین شرایطی اهمیتی دو چندان می‌یابد.

برای آگاهی از جدیدترین قیمت هاش و انواع تیرآهن کافی است از طریق شماره تلفن ۴۵۳۰۶-۰۲۱ با کارشناسان آیرومارت در تماس باشید.

فایل PDF لیست کارخانه های تولیدکننده تیرآهن و هاش در ایران را از طریق لینک زیر می‌توانید دانلود کنید:

دانلود PDF اطلس تولیدکنندگان تیرآهن و هاش در ایران

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.7/5 - (15 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.