آشنایی با شرکت فولاد البرز ایرانیان ( فایکو )

5/5 - (3 امتیاز)

آشنایی با شرکت فولاد البرز ایرانیان ( فایکو )

فایکو

کارخانه فولاد البرز ایرانیان که با نام تجاری فایکو شناخته می شود یکی از بزرگترین واحدهای تولید مقاطع فولادی به روش نورد گرم در ایران و خاورمیانه است. کیفیت و حجم بالای تولیدی سبب شده محصولات فایکو علاوه بر رفع نیازهای داخلی، به کشورهای دیگر هم صادر شود. در ادامه به معرفی این کارخانه و محصولات تولیدی آن می پردازیم.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

فولاد البرز ایرانیان در سال ۱۳۹۳ در مازندران، کیلومتر ۱۵ جاده مشهد-ساری تاسیس شد. با بهره گیری از دو خط تولید مجهز و تمام اتوماتیک، هرکدام به ظرفیت ۷۵۰ هزار تن، فایکو به یکی از مهمترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در ایران و خاورمیانه تبدیل شده است.

ویژگی های اصلی فایکو

محصولات این کارخانه شامل انواع میلگردهای صنعتی و ساختمانی در سایزهای مختلف با قطر ۸ تا ۳۲ میلیمتر، تیرآهن IPE و IPN، ناودانی های سری UPE، UPN و نبشی بال مساوی و بال نامساوی با ارتفاع ۸۰ الی ۳۲۰ میلیمتر است. قیمت روز مقاطع طویل مثل میلگرد را با کلیک روی لینک قیمت میلگرد استعلام گیری کنید.

داشتن جاده ریلی اختصاصی متصل به راه آهن تهران- مشهد سبب شده است حمل و نقل محصولات فایکو به نقاط مختلف کشور به آسانی انجام شود. پست اختصاصی برق و گاز طبیعی به این کارخانه، کنترل دقیق آنالیز شیمیایی محصولات، مواد اولیه مرغوب و پیروی از آخرین استانداردهای ملی و بین المللی سبب مرغوبیت بسیار بالای محصولات این کارخانه شده است.

به دلیل کیفیت و تناژ بالای تولیدی، بهره گیری از تجهیزات روز دنیا و کنترل کیفی دقیق محصولات، بخشی از مقاطع تولیدی فایکو به خارج از کشور صادر می شود. محصولات فایکو به همراه گواهی کنترل کیفی که نشانه تعهد شرکت و تضمین کیفیت محصولات می باشد ارائه می شوند.

محصولات کارخانه فایکو به روش نورد گرم تولید می شوند. در این روش با توجه به نوع مقطع نهایی، شمش، بیلت یا بلوم در کوره پیشگرم شده و به دمای مورد نظر می رسد. پس از پوسته زدایی که به منظور حذف پوسته های اکسیدی ناشی از فرآیند ریخته گری و گرم و سرد شدن قطعه اولیه می باشد با عبور پیاپی از غلتک به ضخامت مورد نظر می رسد. جهت استعلام قیمت تیرآهن فایکو روی لینک قیمت تیرآهن کلیک کنید.

شرکت فولاد البرز ایرانیان

محصولات فایکو

میلگرد آجدار

میلگرد فایکو تحت استانداردهای بین المللی A615M, JISG3112, ASTM A615, DIN488 و استاندارد ملی INSO3132 در ضخامت های ۸ تا ۳۲ میلیمتر تولید می شوند. میلگردهای این کارخانه در انواع مختلف آجدار دوکی-AJ400، آجدار یکنواخت-AJ400 و AJ500 عرضه می شود.

این مقاطع به صورت گسترده در ساختمان سازی کاربرد دارند. طرفیت سالانه فایکو در زمینه تولید میلگرد، ۷۰۰ هزار تن است که این محصولات با علامت اختصاری فایکو در بازار موجود هستند که نشانه اصل بودن میلگرد است. به عنوان مثال میلگرد A3 این شرکت با علامت FAICO_TC عرضه می شود.

علامت TC یا CT نشان دهنده نوع میلگرد و فرآیند تولید آن می باشد. CT میلگرد A3 سرد شده به روش ترمکس است که در این روش میلگرد پس از تشکیل شدن از تونل پاشش آب عبور کرده و به سرعت سرد می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع مقاله علائم حک شده روی میلگرد در ایران را بخوانید.

قیمت میلگرد فایکو تحت تاثیر عواملی مانند نوسانات بازار فولاد و ارز، ابعاد میلگرد و به تبع آن وزن میلگرد قرار دارد.

تیرآهن

تیرآهن فایکو در دو نوع کم آلیاژی و ساده کربنی با استانداردهای IPB، IPN و IPE تولید می شود. ظرفیت تولیدی این واحد صنعتی برای تولید هر یک از مقاطع با شکل هاش(H)  یا I 150 هزار تن است.

تیرآهن تولیدی کارخانه فایکو مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می شود و وزن آن ها را می توان با استفاده از جدول اشتال تیرآهن به دست آورد. فولاد مورد استفاده در این تیرآهن St44, St37 و St52 می باشد. تیرآهن در مقیاس بالا در ساختمان سازی استفاده می شود و به همین علت قیمت تیرآهن تاثیر بسیار زیادی بر قیمت تمام شده ساختمان دارد.

نبشی

نبشی فایکو در ابعاد  به طول های ۶ و ۱۲ متر، طبق استانداردهای ملی و بین المللی ISIRI 13968-1، DIN EN 10056-2 و GOST 8510 تولید می شود. نبشی بال مساوی نورد گرم شده در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی، آسانسور، پل سازی، اتصالات ستون ها و سازه های فلزی کاربرد دارد. برای استعلام قیمت نبشی، کلیک کنید.

ناودانی

ناودانی پروفیلی است که در دو نوع مشبک و ساده به بازرا عرضه می شود. ناودانی سنگین فایکو طبق استاندارد DIN EN 1026 1:2009 و ناودانی سبک طبق استاندارد GOST 8240:1997 تولید می شوند. کارخانه فایکو ناودانی در سایزهای U_140 تا U_200 در تناژ ۱۳۵ هزار تن تولید می کند. قیمت ناودانی یا توجه به وزن آن مشخص می شود که به پارامترهایی مانند ارتفاع، عرض بال، ضخامت جان، ضخامت بال و شعاع گوشه وابسته است.

محصولات فایکو

گواهی کنترل کیفیت

از نقاط قوت کارخانه فایکو می توان به کنترل کیفی و بازرسی دقیق پس از تولید اشاره کرد. محصولات این کارخانه با گواهی کنترل کیفی به بازار ارائه می شوند.

آزمایش های کنترل کیفی که روی میلگرد فایکو انجام می شوند شامل آزمایش کشش، تاشدگی میلگرد و جوش پذیری است.

در گواهینامه میلگرد فایکو موارد زیر ذکر شده اند:

  • شماره گواهینامه
  • نام و طول محصول
  • استاندارد محصول
  • نوع شمش
  • خواص مکانیکی (شامل استحکام کشش نهایی (UTS)، استحکام تسلیم و درصد ازدیاد طول)
  • خواص شیمیایی (درصد مواد شیمیایی موجود در میلگرد)

فایکو در بورس

طبق مصوبه دویست و پنجاه و نهمین جلسه کمیته عرضه بورس کالا، میلگرد، تیرآهن و ناودانی شرکت فایکو در بورس کالا عرضه خواهد شد.

فولاد فایکو با کیفیت بالا عرضه می شود که سبب شده است متقاضیان آن در داخل و خارج کشور بسیار زیاد باشند. با توجه به نوسانات قیمت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و قیمت محصولات کارخانه فایکو با کارشناسان آیرومارت تماس بگیرید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.