تیرآهن ظفر بناب در چه استانداردی تولید می‌شود؟

4.8/5 - (11 امتیاز)

تیرآهن ظفر بناب در چه استانداردی تولید می‌شود؟

تیرآهن ظفر بناب محصول مجتمع فولاد ظفر بناب، واقع در آذربایجان شرقی و شهرستان بناب است. این مجتمع تولیدی، با بهره‌گیری از متخصصین و مهندسین مجرب و همچنین تجهیزات مدرن، توانسته است قدم بزرگی در تولیدات مقاطع فولادی در کشور بردارد. تیرآهن ظفر بناب با استاندارد IPE تولید و به بازار عرضه می‌شود.
مجتمع فولاد بناب ظفر

۴.۸/۵ - (۱۱ امتیاز)

تیرآهن (beam)، یکی از مقاطع پرمصرف در صنایع مختلف مانند صنایع ساختمانی، پل‌سازی و پتروشیمی است. این مقطع فولادی با توجه به هندسه سطح مقطع آن در دو دسته کلی تیرآهن معمولی و تیرآهن هاش قرار می‌گیرد. سطح مقطع تیرآهن متشکل از دو بخش اصلی به نام جان و بال است. بال یا flange به دو بخشی که به طور موازی با هم قرار گرفته‌اند، گفته می‌شود. جان یا web نیز بخش عمودی است که این دو بال را به هم متصل می‌کند. در تیرآهن معمولی، شکل سطح مقطع به شکل حرف I انگلیسی است و در آن بال‌ها کوچک‌تر از جان هستند اما در تیرآهن هاش، بال‌ها پهن‌تر شده و غالبا اندازه آن‌ها با جان یکی می‌شود.

از اصلی‌ترین کاربردهای تیرآهن می‌توان به کاربرد آن در اسکلت ساختمان اشاره کرد. بنابراین قیمت تیرآهن ازجمله موارد بسیار تاثیرگذار بر روی بازار مسکن است.

به دلیل گستردگی کاربرد این مقطع در صنایع مختلف، تولیدکنندگان بسیاری در داخل و خارج از کشور دست به تولید این مقطع فولادی زده‌اند. ازجمله آن‌ها می‌توان به تیرآهن ظفر بناب اشاره کرد که با توجه به کیفیت مطلوبی که ارائه می‌دهد، جایگاه ویژه‌ای در بازار ایران یافته است. در این مقاله سعی داریم به تيرآهن ظفر بناب ، مجتمع تولیدی ظفر بناب، کاربردها و عوامل موثر بر قیمت تیرآهن ظفر بناب بپردازیم.

استاندارد تولید تیرآهن ظفر بناب

تیرآهن ظفر بناب در استاندارد IPE، تولید می‌شود. در حالت کلی تیرآهن در سه استاندارد مختلف شامل IPE، IPB و IPN تولید می‌شود. که هرکدام از این استانداردها دارای شکل، خواص مکانیکی و به تبع آن، دارای کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف است. مقاله آشنایی با انواع تیرآهن، تولید تا عرضه به بازار می‌تواند کمک زیادی در شناخت بیشتر این مقطع فولادی به شما بکند.

تیرآهن IPE ظفر بناب

تیرآهن IPE ( I Profile European) به تیرآهن بال نیم پهن موازی نیز معروف است. این نوع تیرآهن به شکل حرف I انگلیسی بوده و مطابق با استانداردهای اروپایی تولید می‌شود. به همین دلیل به آن i beam نیز گفته می‌شود. IPB و INP دو نوع استاندارد دیگری هستند که در تولید تیرآهن کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع استاندارد تیرآهن کلیک کنید.

تیرآهن IPB

تیرآهن IPB

تیرآهن ظفر بناب، محصول مجتمع فولاد ظفر بناب

کارخانه ظفر بناب با مساحت کل ۳۰ هکتار در قطب صنعتی شمال غرب ایران که دسترسی سریعی به شاهراه ترانزیتی منطقه دارد، واقع شده است. همچنین یکی از پرافتخارترین واحدهای تولید میلگرد در ایران محسوب می‌شود.

مجتمع ظفر بناب شامل سه خط تولید با نام‌های خط تولید ظفر، خط تيرآهن نبشی و ناودانی و خط تولید نوین گستر است. که در این خطوط تولید، محصولاتی مانند میلگرد، نبشی و ناودانی و تیرآهن ظفر بناب را تولید و به بازار عرضه می‌دارد. این مجموعه با ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰۰ نفر به طور غیر مستقیم، نقش عمده‌ای را در اشتغال‌زایی برای منطقه آذربایجان شرقی داشته است.

مجتمع فولاد ظفر همچنین به دلیل قرارگیری در شهرک صنعتی بناب و دسترسی سریع به نواحی مختلف ایران و همچنین فاصله نزدیک آن با مرکز استان و گمرک‌های مرزی، برتری محسوسی را به خود اختصاص داده است.

کیفیت محصولات کارخانه ظفر بناب

این مجموعه جهت انجام انواع تست‌های غیرمخرب و مخرب جهت کنترل کیفی محصولات خود، دارای آزمایشگاه کنترل کیفیتی است که با انواع دستگاه‌های کشش، کوانتومتری، انواع ترموکوپل‌های لیزری و بسیاری از دستگاه‌های دیجیتالی و نرم‌افزاری مدرن دیگر مجهز شده است. در کنار این دستگاه‌های پیشرفته و مدرن، از کارشناسان و متخصصانی مجرب بهره گرفته می‌شود تا آزمون‌های کنترل کیفیت را بر روی مواد اولیه و محصولات نهایی خود انجام داده و محصولات با کیفیت بالاتری را به مشتریان خود ارائه دهد.

فولاد ظفر بناب با دریافت تاییدیه‌های مختلف سازمان های استاندارد جهانی و دریافت گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه تخصصی فولاد از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، خود را از نظر تضمین کیفیت در سطح شاخص‌های بین‌المللی و در رقابت با محصولات تولیدی سایر کشورهای صنعتی قرار داده است.
تیرآهن بناب ظفر

محصولات کارخانه ظفر بناب

محصولات کارخانه ظفر بناب عبارت است از:

  • میلگرد ظفر بناب

کارخانه ظفر بناب دو خط تولید میلگرد دارد که شامل خط تولید نوین‌گستر و خط تولید ظفر است. در مجموع، این دو خط تولید، میلگرد آجدار سایز ۸ الی ۳۲ را تولید می‌کنند. بنابراین گستره وسیعی از سایزهای میلگرد آجدار را پوشش می‌دهند. آیرومارت، لیست قیمت میلگرد ظفر بناب را به روز به شما ارائه می‌کند.

  • تیرآهن ظفر بناب

تیرآهن ظفر بناب در خط تولید تیرآهن و در گستره سایزی ۱۲ الی ۲۷ تولید می‌شود. در ادامه به بررسی بیشتر تیرآهن ظفر بناب می‌پردازیم.

  • نبشی و ناودانی ظفر بناب

ناودانی ظفر بناب در سایز ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰ و ۱۶۰ در دو نوع سبک و سنگین و در خط تولید تيرآهن، تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نبشی ظفر بناب در سایزهای  ۴۰*۴۰*۴، ۵۰*۵۰*۵، ۶۰*۶۰*۶، ۷۰*۷۰*۷، ۹۰*۹۰*۹ و ۱۰۰*۱۰۰*۱۰ تولید می‌شود. استاندارد تولید نبشی‌های بال مساوی ظفر بناب شامل استانداردهای ۱۰۰۵۶EN 1028 ، DIN و استاندارد ملی ایران است. سایز و استاندارد تولید نبشی و ناودانی از عوامل تعیین‌کننده قیمت نبشی و قیمت ناودانی است.

تیرآهن ظفر بناب

تیرآهن ظفر بناب تحت استاندارد IPE  تولید می‌شود و همانطور که در بالا به آن اشاره شد، در گستره سایزهای ۱۲ الی ۲۷ میلی‌متر در بازار موجود است. سایز تیرآهن به طول جان آن اشاره دارد. طول تیرآهن‌ها معمولا ۶، ۹ یا ۱۲ متر است که پرمتقاضی ترین آن در بازار، ۱۲ متر می‌باشد. پراستفاده‌ترین سایز تیرآهن‌ ظفر بناب در بازار، شامل تيرآهن ۱۴ و ۱۶ است.

تیرآهن IPE که به تیرآهن بال نیم پهن موازی نیز شناخته می‌شود، ازجمله پرکاربردترین مقاطع در سازه‌ها محسوب می‌شود. سبک وزن بودن و همچنین مقاومت خمشی تیرآهن ظفر بناب موجب می‌شود که در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد گسترده‌ای یابد.

از مشخصات تیرآهن ظفر بناب این است که با توجه به استاندارد تولیدی آن، بال‌های آن دارای ضخامت یکسانی در

سرتاسر مقطع هستند و شیب ندارند. همین ویژگی موجب شده تا اتصالات پیچی در این مقاطع به راحتی انجام شود. از سوی دیگر گوشه‌ها و لبه‌های بال برخلاف نوع INP، حالت تیز دارد.

وزن تیرآهن ظفر بناب

وزن تیرآهن ظفر بناب را می‌توان با در اختیار داشتن جدول وزن تیرآهن یا جدول اشتال تیرآهن تخمین زد. جدول وزن تیرآهن شامل اطلاعاتی مانند ابعاد تیرآهن، مساحت سطح مقطع، وزن هر متر و وزن هرشاخه تیرآهن در طول‌های مختلف می‌باشد. بنابراین با در اختیار داشتن ابعاد تیرآهن ظفر بناب ، می‌توان وزن آن و در نتیجه قیمت تیرآهن ظفر بناب را تخمین زد.

اما گاهی اوقات تفاوت‌هایی در وزن استاندارد اشتال و تولیدات کارخانه‌های مختلف وجود دارد که در این موارد باید حین خرید، شناسنامه محصول را با دقت مورد بررسی قرار داد.

تیرآهن ۱۴ ظفر بناب

تیرآهن ۱۴ در واقع تیرآهنی با سایز ۱۴ است. عدد ۱۴ در این نام‌گذاری اشاره به طول جان تیرآهن دارد. این نوع تیرآهن ظفر بناب ، در دسته تیرهای سبک وزن قرار می‌گیرد و از پرمصرف‌ترین سایزهای تیرآهن در صنایع مختلف بخصوص صنایع سازه‌ای است.

وزن تیرآهن ۱۴ تولید شده توسط کارخانه‌های مختلف، متفاوت است. بنابراین برای خرید تیرآهن باید به شناسنامه آن که توسط کارخانه ارائه می‌شود توجه شود. برای دریافت سایر نکات خرید تیرآهن معمولی و تیرآهن هاش، مقاله راهنمای خرید هاش را مطالعه کنید. همچنین، برای استعلام قیمت هاش می‌توانید به صفحه این مقطع فولادی در سایت ایرومارت مراجعه نمایید.
هاش بناب ظفر

علاوه بر تیرآهن ظفر بناب ، تیرآهن سایز ۱۴ توسط کارخانه‌های دیگری مانند ذوب آهن اصفهان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، نورد آریان فولاد و … نیز در داخل کشور تولید می‌شود.

تیرآهن ۱۶ ظفر بناب

این سایز از تیرآهن ظفر بناب در کنار تیرآهن ۱۴، در ردیف سایزهای پرمتقاضی و مهم، در بازار قرار دارد. ازجمله مهم‌ترین کاربردهای تیرآهن ۱۶ می‌توان به کاربرد آن در ستون، خرپا، نعل، تیر در پوشش سقف و پل‌های لانه‌زنبوری اشاره کرد. این تیرآهن در طول‌های ۶، ۹ و ۱۲ متر در بازار موجود است. برای استعلام قیمت روز تیرآهن ۱۶ کلیک کنید.

استعلام قیمت تیرآهن ظفر بناب

کاربرد زیاد تیرآهن در اسکلت ساختمان و تاثیر آن بر قیمت مسکن، موجب شده تا قیمت تیرآهن توسط فعالین صنعت ساخت و ساز بسیار مورد توجه قرار گیرد. آیرومارت تامین‌کننده انواع تیرآهن و هاش تولید داخل ایران مانند تیرآهن ظفر بناب و سایر تولیدکنندگان و همچنین هاش باکیفیت وارداتی می‌باشد. برای استعلام قیمت تیرآهن ظفر بناب می‌توانید با کارشناسان آیرومارت تماس حاصل کنید تا از قیمت به‌روز این مقطع در بازار، مطلع شوید.

خرید تیرآهن ظفر بناب

علاوه بر تیرآهن ظفر بناب ، مقطع تیرآهن در انواع برندها در بازار آهن‌آلات موجود است. انتخاب مناسب از بین هر کدام از این برندها متناسب با حوزه کاری مورد نظرتان، نیازمند این است که با انواع محصولات هرکدام آشنایی داشته باشید. علاوه بر این سایز، وزن و سایر مشخصات اصلی محصولات هر برند را بدانید. بزرگترین تولیدکنندگان تیرآهن در ایران را بشناسید.

همچنین اگربه راهنمایی بیشتر برای خرید تیرآهن برای حوزه کاری موردنظرتان نیاز دارید، بهتر است که از کارشناسان و متخصصانی که در این حوزه فعالیت دارند، کمک و مشاوره دریافت کنید. متخصصان آیرومارت این امکان را به طور کامل در اختیار شما قرار می‌دهند که از طریق دریافت مشاوره و راهنمایی، به شما کمک کنند تا بهترین و مقرون‌ به صرفه‌ترین انتخاب را داشته باشد. فقط کافیست که با آن‌ها تماس برقرار کنید. همچنین شما می‌توانید قیمت تیرآهن در سایزهای مختلف از جمله قیمت تیرآهن ۱۸ برندهای مختلف را، از سایت آیرومارت استعلام کنید.

 

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.8/5 - (11 امتیاز)

  1. mohammad
    شهریور ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۳:۲۱
    وقتی میگید یک کارخونه این سایزها رو تولید می‌کنه یعنی اینکه همیشه خط تولیدش این سایزها رو داره؟ یا اینکه نه سفارشی باید تولید بشن؟
    1. آیرومارت
      مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۶:۳۹
      سلام وقت بخیر برخی از تولیدکنندگان میلگرد در ایران تنها به تولید برخی از سایزها مشغولند و تمام سایزها را پوشش نمی‌دهند.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.