آموزش فنس کشی و ارتفاع استاندارد فنس (همه چیز درباره نصب فنس)

4.1/5 - (7 امتیاز)

آموزش فنس کشی و ارتفاع استاندارد فنس (همه چیز درباره نصب فنس)

آموزش فنس کشی

قبل از اجرای فنس حصاری، باید ابتدا محیط دقیق زمین را اندازه‌گیری کنید. برای انجام این کار، باید محیط زمین، طول و عرض آن را محاسبه کنید. دو روش برای محاسبه محیط وجود دارد.

۴.۱/۵ - (۷ امتیاز)

همان‌طور که همه‌روزه در مکان‌های مختلف به‌خصوص اطراف زمین و باغ مشاهده می‌کنیم، از فنس برای پوشاندن ملک استفاده می‌شود. نصب فنس کشی جهت تعیین مرز هر ملک یا خصوصی کردن یک منطقه به کار می‌رود. فنس کشی معمولاً توسط افرادی که آموزش دیده‌اند و در این حوزه متخصص هستند، انجام می‌شود.

این کار از ورود غریبه‌ها یا حیوانات به منطقه جلوگیری می‌شود. فنس کشی دور باغ و زمین مزایای زیادی دارد و برای دریافت بهترین نتیجه، باید توسط افرادی که آموزش این کار را دیده‌اند، انجام شود.

از این رو در این مقاله همراه وبلاگ آیرومارت (پیشروصنعت نفت آسیا) باشید تا درباره آموزش فنس کشی باغ اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

مراحل فنس کشی

طریقه نصب توری فنس

برای نصب اصولی توری فنس و نحوه اتصال دو فنس به هم که محصول مفتول یا میلگرد ساده گالوانیزه شده است، باید به موارد مختلفی توجه داشت. در ادامه با مراحل نصب توری فنس را با هم مرور خواهیم کرد:

محاسبه محیط دقیق متراژ زمین یا باغ

در روش اول، اگر زمین چهارضلعی غیر از مستطیل باشد، باید تمام چهار عرض و طول را اندازه‌گیری کرده و با هم جمع کنید. مثلاً اگر طول زمین مستطیل‌شکل ۱۰ متر و عرض آن ۵ متر باشد، محیط آن به این صورت محاسبه می‌شود:

۱۰+۱۰+۵+۵=۳۰

برای زمین‌های مستطیل‌شکل، محیط از جمع طول با عرض و حاصل‌ضرب پاسخ در دو به دست می‌آید:

۱۰+۵=۱۵
۱۵×۲=۳۰

باتوجه‌به پاسخ‌هایی که در مثال بالا داده شد، برای حصارکشی این زمین به یک توری حصاری ۳۰ متری نیاز دارید.

البته در برخی از موارد نیز از گابیون که در انواع مختلف وجود دارد نیز استفاده می شود. برای اینکه بدانید گابیون چیست روی لینک کلیک کنید.

محاسبه محیط دقیق متراژ زمین یا باغ

تعیین ارتفاع استاندارد فنس

در این مرحله شما علاوه بر محیط اطراف زمین، باید ارتفاع فنس را هم مشخص کنید. قبل از تعیین ارتفاع، باید هدف خود را از حصار مشخص کنید. آیا حصاری برای جلوگیری از دسترسی انسان می‌خواهید؟ زمین شما در منطقه شلوغی است؟ آیا به حصاری برای جلوگیری از ورود حیوانات و دام نیازی دارید؟ هنگامی که هدف نصب فنس توری مشخص شد، تعیین ارتفاع آن آسان‌تر می‌شود.

اما در مورد ارتفاع فنس باید به چند نکته مهم توجه کرد. صرف‌نظر از ارتفاع، باید نیم متر به طولِ فونداسیون یا پایه اضافه کنید. لوله‌های فلزی در نیم متر زیرزمین قرار می‌گیرند.

گاهی مشاهده می‌شود که برای کاهش ارتفاع توری حصاری، حدود نیم متر روی زمین را بلوک‌بندی می‌کنند. البته این کار واجب نیست و می‌توان آن را انجام نداد، ولی باعث افزایش استحکام پایه‌ها می‌شود.

بلوک‌بندی معمولاً در مکان‌هایی که باد بسیار شدید است، استفاده می‌شود. همچنین این بلوک مانع ورود موجودات جونده می‌گردد تا مطمئن شوید که زیر حصار نمی‌روند.

اگر می‌خواهید به فنس انواع سیم خاردار هم بچسبانید، باید نیم متر کنار بگذارید و از ارتفاع اصلی کم کنید. یعنی اگر مکان شما سه متر ارتفاع دارد، یک توری حصاری دو و نیم‌متری و به نیم متر سیم خاردار احتیاج است.

در نهایت بسته به نیاز خود می‌توانید سیم خاردار را در دو ردیف یا یک خط بکشید. در ضمن، سیم خاردار می‌تواند دوطرفه یا حتی یک‌طرفه باشد.

تهیه فنس، توری حصاری و سیم خاردار

اینکه چه نوع لوله و چه نوع توری حصاری را برای فنس کشی دور باغ یا زمین خود انتخاب می‌کنید، کاملاً به هدف حصارکشی شما بستگی دارد. اگر به دنبال استحکام بسیار قوی هستید، باید از پایه‌هایی با قطر زیاد استفاده کنید.

برای این کار لوله‌های فلزی گالوانیزه به کار می‌روند که کیفیت بالایی دارند. قیمت لوله نیز در فنس کشی تاثیرگذار است. توری حصاری نیز در انواع مختلفی ساخته می‌شود و شما باید باتوجه‌به نیاز خود توری بخرید.

توری‌های ظریف، برای حصارکشی زمین‌هایی که محصولات کشاورزی دارند و حیوانات کوچک را جذب می‌کنند، ایده‌آل به شمار می‌روند. قیمت توری حصاری را می‌توانید در سایت آیرومارت به صورت آنلاین استعلام کنید.

توری حصاری با بافت بزرگ‌‌تر برای مصارف دیگر نیز استفاده می‌شود. در نظر داشته باشید که این توری‌ها در ضخامت‌های مختلفی وجود دارند و هر چه استحکام فنس برای شما مهم‌تر باشد، باید از توری با ضخامت بیشتری برای حصارکشی دور زمین استفاده کنید.

نکته مهم در خرید توری، توجه به شرایط آب‌وهوایی منطقه است. اگر در یک مکان مرطوب زندگی می‌کنید، باید توری زنگ‌نزن یا گالوانیزه بخرید تا فنس شما به‌مرور زمان خراب و پوسیده نشود. با مشاهده ویدئو نحوه تولید فنس، به درک بهتری از تولید این محصول دست خواهید یافت.

توری حصاری

تعیین محل کاشت پایه فنس

بهترین فاصله بین پایه‌های فنس، تقریبا ۳ تا ۴ متر است. اما اگر استحکام بیشتری می‌خواهید و هزینه بالا هم برایتان اهمیتی ندارد، بهتر است که فاصله دو متری را برای لوله در نظر بگیرید.

محل کاشت را با گچ، خاک رس یا سنگ تعیین کنید. همچنین برای افزایش استحکام لوله‌ها، بادبندهایی به کار می‌روند که در فاصله مشخصی نصب می‌شوند. نصب بادبند از حرکت و لرزش فونداسیون جلوگیری می‌کند.

حفر چاله

پس از تعیین محل کاشت پایه، چاله حفر کنید. عمق چاله‌ها باید نیم متر باشد و برای سرعت بخشیدن به کار بهتر است از چاله کن موتوری استفاده کنید.

بتن ریزی

حالا نوبت اجرای فنس با پایه بتنی است. در این مرحله پایه‌ها بعد از بتن ریزی، در زمین گذاشته می‌شوند و مهم‌ترین مرحله نصب فنس توری به‌حساب می‌آید. به‌طورکلی برای ساخت هر بتن ابتدا ذرات ریز مانند ماسه را در میکسر ریخته و سپس به مقدار کافی آب، سیمان یا ملات در میکسر ترکیب کنید. سپس میکسر، مواد بتن را به مدت پنج دقیقه با هم مخلوط می‌کند.

برای بتن با حجم کم، از میکسر ۱۲۰ لیتری و برای بتن با حجم بالا، از میکسر ۲۵۰ لیتری استفاده کنید. پس از آماده‌شدن بتن، پایه را در داخل چاه قرار دهید. سپس بتن را دور آن بریزید. برای ترازکردن پایه، یک طناب بکار ببرید.

در این صورت طناب به همه پایه‌ها بسته می‌شود تا همه آنها در یک عمق یکسان قرار بگیرند. برای جلوگیری از کج‌شدن پی، ابتدا محیط پی را قبل از بتن‌ریزی با قلوه‌سنگ نگه دارید و پس از مطمئن شدن از صاف بودن پایه بتنی، آن را داخل چاله قرار دهید.

نصب توری حصاری

آخرین مرحله نصب فنس، اجرای توری حصاری است. اجرای انواع توری روی قیمت آن تاثیر گذار است به طور مثال قیمت توری مش فولادی با دیگر توری ها متفاوت است. در اینجا نکاتی وجود دارند که به شما در شروع کار کمک می‌کنند. اول اینکه دانستن این نکته ضروری است که قبل از نصب توری، باید چند روز یا حداکثر یک هفته صبر کنید تا بتن کاملاً خشک شود و فونداسیون مستحکم شود.

سپس توری حصاری را روی زمین پهن کنید. اگر توری‌ها یک‌تکه نبودند، حتماً قبل از اتصال آن‌ها را با سیم به قسمت پایین وصل کنید. اگر می‌خواهید سیم‌خاردار هم داشته باشید، حتماً روی زمین سیم‌ها را به توری حصاری وصل کنید.

بعد از تمام این نکات، ابتدای توری را به پایة اول وصل کنید. برای اتصال توری به پایه نیاز به سیم دارید و برای هر پایه حداقل از پنج سیم استفاده کنید تا توری را کاملاً به پایه محکم کنید.

سپس به سراغ آخرین پایه بروید و توری را کاملاً بکشید و سیم را مانند پایه اول وصل کنید. حالا کار برای شما ساده می‌شود، کافی است بقیه پایه را به کمک سیم به توری بچسبانید. در نهایت، برای اطمینان از استحکام پایه‌ها، بادبندها را در فواصل زمانی معین نصب کنید.

البته توری‌ها در انواع مختلف و با کاربردهای متفاوتی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به توری پرسی، مرغی، مش فولادی و … نام برد.

قیمت توری‌ها با یکدیگر متفاوت است برای اطلاع از قیمت توری پرسی یا سایر توری‌ها می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

فنس کشی

ابزار کشیدن فنس

برای نصب فنس باغ، به ابزار مخصوصی نیاز است که در ادامه این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم:

  • ترانس جوشکاری برای انجام انواع جوشکاری پایه‌های نگهدارنده فنس
  • چرخ سنگ و ورق استیل بُر
  • ریسمان کار
  • شاقول یا تراز بنایی
  • میخ چوبی برای مشخص‌کردن جای پایه‌ها
  • گچ برای مشخص‌کردن محدوده فنس‌کشی
  • کمچه بنایی
  • بیل و کلنگ برای کندن حفره پایه‌ها
  • گاز انبر

ارتفاع فنس باغی

همان‌طور که گفته شد، برای تعیین ارتفاع فنس باغی، عوامل مختلفی را باید در نظر گرفت. اما نکته مهمی که باید برای انتخاب ارتفاع فنس مدنظر قرارداد، این است که هر مقداری برای ارتفاع فنس در نظر بگیرید، ارتفاع پایه‌ها برای فونداسیون باید ۴۰ سانتیمتر بیشتر باشد.

مزایای نصب فنس

بعد از کسب اطلاع از آموزش فنس کشی و اجرای آن، خوب است با برخی از مزایای استفاده از آن آشنا شوید.

ماندگاری برای چندین سال

استفاده از فنس به‌خصوص اگر آبکاری و گالوانیزه باشد، دوام بالایی را برای شما تضمین می‌کند. عمر مفید این فنس‌ها تا پنجاه سال است و در صورت عدم تماس دائمی با رطوبت، عمر آنها بیشتر می‌شود.

کاهش هزینه

نصب فنس فلزی به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن، باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. زیرا هزینه فنس کشی از دیوارکشی یا سایر مصالح ارزان‌تر است. به‌علاوه، متراژ زمین یا ملک مهم نیست، با فنس کشی به‌راحتی می‌توان آن را تا هر مسافتی پوشاند.

در صورتی که فنس کشی با مفتول یا میلگرد ساده انجام شود هزینه متفاوتی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات در مورد تفاوت مفتول و میلگرد روی لینک کلیک کنید.

سرعت بالای نصب

نصب فنس روی دیوار یا دور باغ، عملیاتی است که به مهارت زیادی نیاز ندارد و هر فردی که توانایی و دانش کمی هم داشته باشد، می‌تواند آن را انجام دهد.

تنوع بالا

فنس در اشکال، ضخامت‌ها و طول‌های مختلف ساخته می‌شود. بسته به فنس کشی، هر نوع را می‌توان انتخاب کرد. در ضمن فنس به صورت کلاف بسته‌بندی می‌شود و قیمت آن را بر اساس وزن محاسبه می‌کنند.

جابجایی و نگهداری

پس از نصب توری یا همان فنس، دیگر به نگهداری خاصی نیاز نیست. هرچند ماه یک‌بار باید کل حصار برای وجود هرگونه ترک یا دررفتگی بررسی شود. در این صورت می‌توانید از سیم برای تعمیر فنس‌های ترک‌خورده استفاده کنید.

ایجاد امنیت

فنس کشی ضمن محافظت از زمین و محصولات باغ، از زمین در برابر مزاحمان محافظت می‌کند.

مزایای نصب فنس

قیمت و هزینه فنس کشی دور باغ و زمین

امروزه فنس کشی بسیار گسترش‌یافته و در مکان‌های مختلفی می‌توانید از آن استفاده کنید. برآورد هزینه فنس کشی به جنس متریال و مساحت مکان بستگی دارد. همچنین شما باید از انواع لوله استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم جهت اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه و دیگر تجهیزات فولادی که در محاسبه فنس کشی بسیار اهمیت دارند، با آیرومارت در ارتباط باشید.

ما شرایطی را فراهم کرده‌ایم که شما بهترین کیفیت را با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت تهیه کنید. جهت اطلاع از قیمت‌ها به سایت ما سر بزنید یا با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.

 

منبع : youtube

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.1/5 - (7 امتیاز)

  1. کرمی
    دی ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۷
    تو فنس کشی قبل بتن ریزی نباید قالب بندی انجام بشه؟
    1. آیرومارت
      دی ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۶:۴۶
      سلام وقت بخیر. در اینجا با حفر چاله در زمین دیگر نیازی به قالب بندی بتن نیست.
      1. حامد
        شهریور ۲۴, ۱۴۰۱ ۰۲:۰۴
        مصرف بتن خیلی بالا میره از قالب استفاده کنید یا چاله را کوچک و منظم یا قبل از بتن ریزی خیس که اب بتن کشیده نشود
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.