انواع پروفیل آلومینیوم کدامند؟

5/5 - (1 امتیاز)

انواع پروفیل آلومینیوم کدامند؟

انواع پروفیل آلومینیوم

آلومینیوم فلزی براق با خواص گوناگون است که روز به روز بر کاربرد آن افزوده می‌شود و با استفاده از آن محصولات مختلفی را می‌سازند. پروفیل آلومینیومی نیز یکی از این محصولات پر مصرف به حساب می‌آید که در اکثر مکان‌ها دیده می‌شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

کافیست به درب و پنجره منازل خود دقت کنید تا انواع پروفیل های آلومینیومی را از نزدیک ببینید. البته این پروفیل‌ها در مکان‌های دیگری نیز کاربرد دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم. در این مطلب همراه وبلاگ آیرومارت باشید و با انواع پروفیل های آلومینیومی و مزایای آن آشنا شوید.

پروفیل آلومینیوم چیست؟

پروفیل‌ها قطعاتی با سطح مقطع مشخص و طول بلند به حساب می‌آیند که معمولا از فولاد، آلومینیوم و … ساخته می‌شوند. انواع پروفیل، وزن‌های متفاوتی دارند و برای مصارف ساختمانی و صنعتی استفاده می‌شوند.

فلز آلومینیوم با خواص منحصر به فرد خود، امروزه یکی از پرمصرف ترین مواد اولیه در تولید پروفیل به حساب می‌آید. پروفیل های آلومینیومی در زمینه‌های مختلف از نمونه‌های فولادی پیشی گرفته و سهم زیادی از بازار مصرفی را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین قیمت پروفیل آلومینیوم با توجه به مزایای آن، کاملا مناسب است.

پروفیل آلومینیوم

ویژگی های انواع پروفیل آلومینیوم

از ویژگی های برجسته انواع پروفیل آلومینیوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک، نرم و انعطاف‌پذیر است.
  • به دلیل لایه اکسیدی روی آن، واکنش کمتری با هوا دارد و زنگ‌زدگی و خوردگی آلومینیوم دیرتر اتفاق می‌افتد.
  • استحکام قابل قبول
  • به دلیل دارا بودن خاصیت تبادل دمایی، مصرف انرژی و اتلاف آن را کاهش می‌دهد.
  • رنگ روشن و سفید پروفیل آلومینیومی باعث می‌شود در محیط زیباتر جلوه کند.

کاربرد انواع پروفیل آلومینیوم

کاربردهای پروفیل آلومینیوم عبارتند از:

  • ساخت و ساز
  • درب و پنجره
  • برای ساخت قوطی کنسرو، بسته بندی نیمه مقاوم غذا
  • در صنایع پزشکی و داروسازی
  • صنعت برق
  • ساخت ماشین آلات و تجهیزات
  • ساخت لوازم بادوام و استقامت بالا

کاربرد انواع پروفیل آلومینیوم

مزایای انواع پروفیل آلومینیوم چیست؟

این محصولات آلومینیومی، نقش عمده‌ای در زندگی روزمره ما دارند و به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه ۵ دلیل اصلی برای استفاده از پروفیل های آلومینیومی را بررسی می‌کنیم:

۱. فلز آلومینیوم با ویژگی‌های منحصر به فرد

فلز آلومینیوم دارای خواص منحصر به فرد بسیاری است. این فلز سبک در ترکیب با فلزات دیگر می‌تواند مقاومت بالایی در برابر شرایط نامطلوب داشته باشد. مهمترین دلیل محبوبیت پروفیل های آلومینیومی، خواص ماده اولیه آن یعنی آلومینیوم است. بسته به آلیاژهای آلومینیوم مورد استفاده، این فلز ممکن است ویژگی‌های خاصی داشته باشد.

۲. تولید محصول با سطح مقطع دلخواه

آلومینیوم به شکل بیلت، به عنوان ماده اولیه برای اکستروژن به کار می‌رود. بیلت آلومینیومی با استفاده از دستگاه اکستروژن آلومینیومی از قالب مورد نظر عبور داده می‌شود.

سپس پروفیل آلومینیوم به عنوان خروجی از دستگاه اکستروژن خارج می‌شود. قابلیت اکسترودپذیری آلومینیوم به ما این امکان را می‌دهد که قالب اکستروژن مناسب را برای ایجاد سطح مقطع مورد نظر طراحی کنیم.

۳. در دسترس بودن انواع پروفیل آلومینیوم

امروزه با در نظر گرفتن کاربردهای پروفیل آلومینیومی، شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. شما می‌توانید ازطریق تماس با مراکز فروش پروفیل آلومینیوم، محصول مورد نظر خود را سفارش داده و دریافت نمایید. اینکه طراحی مورد نظر شما چقدر خاص است، بر زمان تحویل محصول نهایی تاثیر می‌گذارد.

اما انواع پروفیل های آلومینیومی نیز در بازار عرضه می‌شوند که نیازی به طراحی ندارند و به راحتی می‌توانید آنها را سفارش دهید.
لوله آلومینیومی، پروفیل شیاردار، پروفیل قوطی آلومینیومی از انواع پروفیل آلومینیوم محسوب می‌شوند که در اندازه‌ها و ابعاد مختلف به فروش می‌رسند.

۴. کاربردی بودن پروفیل آلومینیوم

این نوع پروفیل در هر صنعت و هر مکانی قابل استفاده است. پروفیل های آلومینیومی در صنایعی مثل صنایع الکترونیک، ساخت و ساز و ابزارآلات بسیار محبوبیت دارند. این محصولات آلومینیومی به دلیل تنوع بالا و قابلیت طراحی بر اساس طرح دلخواه، در بین صنعتگران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۵. ظاهر نهایی زیبا با رنگ دلخواه

شما می‌توانید پروفیل آلومینیومی مورد نیاز خود را همانطور که می‌خواهید، پوشش دهید. آنودایز کردن پروفیل های آلومینیومی هم استحکام آنها را بهبود می‌بخشد و هم زیبایی محصول نهایی را افزایش می‌دهد. رنگ‌های مورد استفاده در این پروفیل‌ها نیز تنوع بسیار زیادی دارند.

پوشش محصولات آلومینیومی را می‌توان بر اساس کاربرد و مصرف آنها انتخاب کرد. در صنایعی که ظاهر پروفیل از اهمیت زیادی برخودار است، گزینه‌های زیادی مانند آنودایز، رنگ الکترواستاتیک و رنگ تزئینی وجود دارند.

مزایای انواع پروفیل آلومینیوم

انواع پروفیل آلومینیومی

این پروفیل‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که عبارتند از:

۱. پروفیل آلومینیوم شیاردار

با تنوع در ساختار و انعطاف‌پذیری در طراحی، پروفیل های شیاردار این امکان را فراهم می‌کنند که هر آنچه در ذهن دارید را پیاده سازی کنید. بنابراین با استفاده از این ابزارها، محدودیتی برای طراحی نخواهید داشت.

با توجه به این ویژگی، بسیاری از صنعت‌گران و مهندسان از پروفیل آلومینیومی استفاده می‌کنند. با این نوع مقاطع می‌توان انواع میز و صندلی، قفسه و سازه‌هایی مانند ریل آلومینیومی را ساخت.

۲. پروفیل آلومینیوم هندریل و نما

هندریل یا نرده‌های آلومینیومی یکی از پرکاربردترین فریم‌های شیشه‌ای محسوب می‌شوند که نقش گیره و نگهدارنده شیشه را ایفا می‌کنند. این پروفیل آلومینیومی نوعی محصول اکستروژن است که بر حسب نیاز با سطح مقطع مشخص و استحکام مورد نظر تولید می‌شود.

امروزه با مدرن شدن صنعت معماری و طراحی ساختمان، استفاده از پروفیل های آلومینیومی در نرده‌ها و نماها رایج شده است. پروفیل های آلومینیومی به دلیل قابلیت ساخت به صورت دلخواه، محبوبیت فراوانی دارند.

۳. پروفیل آلومینیومی اختصاصی

پروفیل اختصاصی پروفیلی است که به طور منحصر به فرد برای استفاده‌های ویژه طراحی می‌شود. در واقع این پروفایل ها به صورت جداگانه طراحی شده‌اند و نمی‌توانید آنها را در فروشگاه‌ها پیدا کنید.

فردی که این نوع پروفیل را می‌سازد، باید بداند که کدام مقطع آلومینیومی قابل اکسترود شدن است و کدام را نمی‌تواند اکسترود کرد. در ضمن، این موضوع باعث کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود.

۴. انواع پروفیل آلومینیومی پنجره

انواع پروفیل آلومینیومی در ساخت پنجره استفاده‌های فراوانی دارند. بنابراین در این بخش به طور جداگانه به آن می‌پردازیم:

۱. پنجره آلومینیومی ساده

این نوع پروفیل در دو نوع ST و Coronet در ایران تولید می‌شود. پنجره ST به دلیل عایق بودن هوا، حرارت و دما و دارا بودن قفل مناسب نسبت به Coronet، از اهمیت بیشتری در بازار برخوردار است. البته، پنجره coronet عایق‌بندی و یراق آلات ضعیفی دارد و جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار و دود به داخل ساختمان عایق مناسبی محسوب نمی‌شود.

۲. پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره آلومینیومی ترمال بریک عایق بسیار خوبی در برابر حرارت است. این پنجره به خاطر استفاده از تسمه پلی آمید، قابلیت آن را دارد که تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد گرما را تحمل کند. در این نوع پروفیل آلومینومی، لایه بیرونی قاب از لایه داخلی آن جدا است.

۳. پنجره چوب آلومینیومی

پنجره چوب آلومینیومی، نوعی پروفیل کامپوزیتی است که لایه داخلی آن از چوب و لایه بیرونی آن از آلومینیوم ساخته می‌شود.

انواع پروفیل آلومینیومی

عوامل موثر بر قیمت پروفیل های آلومینیومی

به طور کلی قیمت پروفیل به قیمت ارز، مقدار عرضه و تقاضا و برند سازنده بستگی دارد. در ضمن، قیمت پروفیل آلومینیوم به عواملی غیر از موارد فوق بستگی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • قیمت آلومینیوم
  • روش تولید
  • هزینه قالب‌سازی (در صورت سفارش توسط مشتری)
  • نوع پوشش و آندایزینگ
  • ضخامت و طول پروفیل

خوشبختانه امروزه انواع پروفیل های آلومینیومی وجود دارند و به همین دلیل در اکثر مواقع، نمونه‌های آماده از محصول مورد نظر شما در بازار موجود است. بنابراین، نیازی به سفارش جدید ندارید و همین موضوع هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

خرید انواع پروفیل از آیرومارت

همانطور که عنوان کردیم، پروفیل در بسیاری از پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در آیرومارت پروفیل‌ها را از بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل آلومینیوم در ایران عرضه می‌کنیم و شما می‌توانید مناسب ترین قیمت را خریداری کنید.

در ضمن، قیمت روز ورق آلومینیومی و قیمت ورق آلومینیوم آجدار نیز به طور روزانه آپدیت می‌شوند و می‌توانید اکثر تجهیزات آلومینیومی مورد نظرتان را از ما خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌های رایگان، کافیست با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.