معرفی کارخانه های تولید کننده ورق فولادی ایران

4.7/5 - (6 امتیاز)

معرفی کارخانه های تولید کننده ورق فولادی ایران

تولید کنندگان ورق فولادی

تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران نقش مهمی در پاسخگویی به نیاز صنایع مصرف کننده این مقطع دارند. ورق فولادی را می‌توان یکی از پرمصرف‌ترین محصولات فولادی دانست. این محصول در دو دسته کلی ورق سرد و ورق گرم تولید می‌شود. قیمت ورق بر قیمت بسیاری از قطعات صنعتی تاثیر گذار است. در این مقاله مروری بر 4 تولید کننده ورق فولادی کشور خواهیم داشت.

۴.۷/۵ - (۶ امتیاز)

با گذشت زمان و دستیابی کارخانه‌های کشور به تکنولوژی نورد بیلت، امروزه ایران در گروه تولید کنندگان انواع ورق فولادی قرار گرفته است. در حال حاضر بازار ورق ایران به دو دسته محصولات وارداتی و تولید داخل تقسیم‌بندی می‌شود. شرکت های تولید کننده ورق فولادی، از استاندارد و روش‌های مختلفی برای تولید انواع ورق استفاده می‌کنند. به همین دلیل تنوع و گستردگی ورق در بازار آهن ایران بسیار زیاد است.

اطلس تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران توسط تیم تحریریه آیرومارت تهیه شده است. این مجموعه، راهنمای مصوری است که به متقاضیان این کالا کمک می‌کند تا با تولیدکنندگان فعال در سراسر ایران آشنا شوند. هر واحد تولید تنها به تولید چند نوع ورق فولادی مشغول است. با این وجود شما با مراجعه به این اطلس در انتهای این مقاله، می‌توانید تولیدکننده مورد نظر خود را بشناسید.

اما پیش از آن پیشنهاد می‌کنیم تا ویدئو زیر را ببینید و به اطلاعات بسیار مفید و کاملی از تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران و مشخصات ورق تولیدی هرکدام دست یابید. این اطلاعات که حاصل سال‌ها تجربه کارشناسان فروش ورق قولادی در بازرگانی فولاد آیرومارت است، به شما کمک می‌کند تا خریدی آگاهانه را تجربه کنید.

ورق فولادی چیست؟

محصولی که از نورد بیلت به دست می‌آید و ضخامت بسیار پایینی دارد، با نام ورق در بازار آهن به فروش می‌رسد. ساختار منعطف و خاص ورق، موجب شده تا در ساخت بسیاری از قطعات صنعتی و غیر صنعتی، ورق فولادی به عنوان ماده اولیه کاربرد داشته باشد. گونه‌ای از شمش‌های فولادی با نام اسلب در تولید ورق فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس دمای کاری، ورق‌ها به دو دسته سرد و گرم تولید می‌شوند. سرد و گرم بودن نورد علاوه بر ظاهر بر خواص ورق تاثیر می‌گذارد. به این ترتیب کاربردهای این دو گروه محصول نیز متفاوت خواهد بود.

تنوع و گستردگی ورق‌های فولادی فراتر از سرد و گرم بودن آن‌ها است. براساس نوع آلیاژ و فرایندهای مختلفی که بر روی این محصولات انجام می‌گیرد، طیف گسترده‌ای از انواع ورق فولادی در بازار آهن‌آلات عرضه می‌شود. تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران معمولا به تولید چند نوع ورق مشغولند.

لیست تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران

تولید کنندگان ورق فولادی در ایران در مقایسه با کالایی چون میلگرد کاملا تازه نفس به حساب می‌آید. با این وجود، کیفیت ورق‌های فولادی ایرانی به اندازه‌ای است که به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

اگر به توزیع استانی کارخانه های تولید ورق ایران توجه کنید، متوجه خواهید شد که عمده تولیدکنندگان، در بخش مرکزی و جنوب غربی ایران متمرکز شده‌اند. مطابق با نمودار توزیع، سه استان اصفهان، البرز و گیلان به ترتیب بیشترین حجم تولید ورق کشور را در اختیار دارند. بدین ترتیب بقیه استان‌ها در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. در ادامه این مطلب با برترین و بزرگترین شرکتهای تولید کننده ورق گالوانیزه و دیگر ورق‌ها در ایران آشنا خواهید شد.

توزیع استانی تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران

توزیع استانی تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران

معرفی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان؛ بزرگترین تولیدکننده ورق ایران

ظرفیت و توان تولیدی فوق العاده بالای کارخانه فولاد مبارکه، اصفهان را به قطب ورق فولادی ایران تبدیل کرده است. این مجتمع در سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسید. فولاد مبارکه یکی از بزرگترین تولید کننده ورق های فلزی و فولادی در کشور به شمار می‌رود. ظرفیت اسمی این مجتمع ۱۱/۵ میلیون تن محصولات مختلف فولادی است. همچنین ناحیه فولاد سبا، فولاد امیرکبیر کاشان و فولاد هرمزگان به‌عنوان زیر مجموعه‌های فولاد مبارکه اصفهان، تولید کننده ورق گالوانیزه، ورق رنگی و … به شمار می‌روند. فولاد مبارکه را می‌توان بزرگترین تولید کننده ورق در ایران دانست. تنوع ورق فولاد مبارکه به اندازه‌ای است که قابلیت پاسخگویی بیشتر نیازهای مشتریان را دارد. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه به دلیل مرغوبیت و کیفیت کالا همواره برای خریداران جذاب است.

کارخانه فولاد مبارکه پس از پیروزی انقلاب و در سال ۱۳۶۰ تاسیس و در سال ۱۳۷۲ به بهره‌برداری رسید. انواع محصولات فولادی بزرگترین تولیدکننده ورق فولادی ایران، در ضخامت‌های ۱۸/۰ تا ۱۶ میلیمتر تولید و به بازار عرضه می‌شود. با اعمال فرایندهای جانبی، ورق سرد و گرم تولیدی در این واحد صنعتی به ورق های پوششداری چون ورق گالوانیزه و یا به ورق‌های طرحداری چون ورق آجدار تبدیل می‌شود. این مجموعه تولید کننده محصولات ذیل است:

ورق سیاه مبارکه

ورق سیاه، محصول اولیه برای تولید انواع ورق های سرد به شمار می‌رود. فولاد مبارکه اصفهان تولید کننده ورق سیاه در ضخامت‌های ۰/۱۸ تا ۱۶ میلیمتر به صورت کلاف است. فولاد مبارکه از اصلی‌ترین کارخانه های تولید ورق سیاه در ایران به شمار می‌رود. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه، به دلیل کیفیت بالاتر، قیمت بالاتری نسبت به سایر برندهای این محصول در بازار دارد.

شما می‌توانید لیست قیمت ورق سیاه را در آیرومارت مشاهده کرده و آن را آنلاین سفارش دهید.

ورق آجدار مبارکه

این محصول در ضخامت‌هاي ۲ تا ۶ ميليمتر و عرض‌هاي ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ ميليمتر تولید می‌شود. همچنین به لحاظ كيفي، ورق آجدار در گریدهای ST37-2 و ST44-2 راهی بازار می‌شود. قیمت ورق آجدار مبارکه را می‌توانید در صفحه اصلی وبسایت آیرومارت مشاهده کنید.

ورق روغنی مبارکه

ورق روغنی فولاد مبارکه با استفاده از روش نورد سرد تولید و به بازار عرضه می‌شود. مراحل تولید ورق روغنی در کارخانه فولاد مبارکه به این صورت است که ورق سیاه حاصل از نورد گرم در اثر پاشش اسید، اسید شویی می‌شود تا اکسیدهای سطحی آن حذف گردد. سپس تحت عملیات نورد سرد قرار می‌گیرد.

در پروسه تولید ورق روغنی مبارکه، در دو مرحله، پاشش روغن به سطح ورق انجام می‌گیرد. یک بار در حین انجام نورد سرد، مخلوطی از آب و روغن با هدف کاهش اصطکاک، به سطح ورق پاشیده می‌شود. پس از انجام مرحله نورد نیز برای جلوگیری از زنگ‌زدگی مجدد، دوباره به صورت الکترواستاتیک روغن‌کاری می‌گردد. در نهایت هم آزمایشات کنترل کیفیت برای کنترل دقت ابعادی و کیفیت سطحی انجام می‌گیرد.

استفاده از تجهیزات مدرن در تولید ورق، بهره‌گیری از دانش کارشناسان باتجربه و نیز انجام دقیق آزمایشات کنترل کیفی، باعث شده است تا ورق روغنی فولاد مبارکه از کیفیت خوبی برخوردار بوده و از مقاطع فولادی پرفروش در بازار ایران محسوب شود.

عرض ورق روغنی فولاد مبارکه در دو حالت ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ در بازار موجود است. ضخامت ورق روغنی این مجتمع تولیدی بین ۰/۳ تا ۳ میلیمتر است. قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه را می‌توانید در صفحه قیمت ورق روغنی، مشاهده کنید.

ورق گالوانیزه مبارکه

این محصول به روش غوطه وری پیوسته تولید می‌شود. ضخامت ورق گالوانیزه مبارکه بین ۰/۲۵ تا ۲ میلیمتر و عرض این محصول بین ۷۵۰ تا ۱۵۱۰ میلیمتر است. هر کلاف از این محصول، ۳ تا ۲۰ تن وزن دارد. ظرفیت تولید ورق گالوانیزه مبارکه حدود ۲۰۰ هزار تن در سال است. مبارکه نیز همانند دیگر تولیدکنندگان ورق گالوانیزه، از ورق سرد برای تولید استفاده می‌کند. قیمت ورق گالوانیزه، به دلیل انجام فرایندهای اضافه از قیمت ورق سرد بیشتر است.

ورق رنگی مبارکه

فولاد مبارکه همچنین یکی از تولید کنندگان ورق رنگی بزرگ ایران نیز به شمار می‌رود. ظرفیت تولید ورق رنگی این مجموعه ۱۰۰ هزار تن در سال است. ورق رنگی مبارکه در ضخامت‌ ۰/۲۵ تا ۱/۵ میلیمتر و عرض ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ میلیمتر تولید می‌شود. هر کلاف رنگی مبارکه بین ۳ تا ۱۲ تن وزن دارد. مجموعه فولاد مبارکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ورق رنگی در داخل کشور است گه انواع ورق رنگی در رنگ‌های گوناگون تولید می‌کند.

ورق رنگی مبارکه در رنگ‌های مختلف سفید، قهوه‌ای، نارنجی، قرمز، آبی و بنفش تولید و به بازار عرضه می‌شود. قیمت روز ورق رنگی فولاد مبارکه در رنگ‌ها، ابعاد و ضخامت‌های مختلف، به دلیل وابستگی به عوامل مختلفی چون نرخ دلار، نوسانات بسیاری دارد.

ورق قلع اندود مبارکه

قلع اندود کردن ورق فولادی، به آن ویژگی‌های مطلوبی چون امکان لحیم‌کاری و قابلیت رنگ‌کاری مطلوب می‌بخشد. ظرفیت تولید این محصول در مبارکه اصفهان ۱ میلیون و ۳۰ هزار تن در سال است. ورق قلع اندود تولیدی بین ۰/۱۸ تا ۰/۴ میلیمتر ضخامت دارد. این نوع ورق هم به صورت کلاف و هم به صورت بسته (تشکیل شده از تعدادی شیت) راهی بازار می‌شود. همچنین عرض ورق تولیدی این مجموعه بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر است. هر کلاف و هر بسته ورق قلع اندود به ترتیب بین ۲ تا ۱۶ تن و ۱ تا ۲ تن وزن دارد. کارخانه مبارکه اصفهان بزرگترین تولید کننده ورق گالوانیزه قلع اندود در ایران است.

مجتمع فولاد گیلان

استان گیلان در میان سه استان اول تولید ورق (به لحاظ ظرفیت) قرار دارد. کسب چنین جایگاهی تا مقدار زیادی به دلیل قرار گرفتن مجتمع فولاد گیلان در این استان است. مجتمع فولاد گیلان در سال ۱۳۸۲ در شمال کشور به عنوان اولین و بزرگترین کارخانه نورد فولاد کشور در بخش خصوصی تأسیس گردید. ظرفیت تولید کنونی فولاد گیلان با بهره گیري از تکنولوژي روز دنیا، ۲/۵ میلیون تن در سال براي محصولات نورد گرم و ۵۰۰ هزار تن در سال براي محصولات نورد سرد است. فولاد گیلان بزرگترین تولیدکننده ورق فولادی در بخش خصوصی به شمار می‌رود. این مجموعه به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران شناخته می‌شود. ورق گیلان در ضخامت‌های ۲ تا ۳۵ میلیمتر به صورت رول در بازار موجود است.

پیش از این در مقالات آیرومارت با بیان نحوه تولید ورق گیلان، درباره مجتمع فولاد گیلان و نیز روش‌های تولید ورق گیلان توضیح داده‌ایم. محصولات مجتمع فولاد گیلان در ادامه معرفی می‌شوند.

ورق گرم گیلان

این مجموعه ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول ورق گرم را دارد. ضخامت ورق گرم گیلان بین ۲ تا ۱۷ میلیمتر و همچنین محدوده عرض ورق گرم این کارخانه بین ۶۰۰ تا ۱۴۲۰ میلیمتر است. هر کلاف ورق گرم گیلان نیز حداکثر ۲۰ دارد.

کارخانه های تولید ورق سیاه کشور، با تجهیزات و مواد اولیه متفاوت محصولات خود را تولید می‌کنند. از این‌رو قطعا تفاوت کیفیت در تولیدات آن‌ها مشاهده می‌شود. کیفیت ورق گیلان به عنوان یکی از برترین کارخانه های تولیدی ورق، زبانزد خریداران است. به همین خاطر قیمت ورق سیاه گیلان روزانه توسط بازاریان استعلام می‌شود.

ورق سرد گیلان

کارخانه نورد گیلان یکی از بزرگترین واحدهای تولید کننده ورق سرد در کشور به شمار می‌رود و ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن ورق نورد سرد شده را دارد. ضخامت ورق سرد گیلان بین ۰/۱۷ تا ۵ میلیمتر است. همچنین ورق سرد گیلان بین ۶۰۰ تا ۱۶۵۰ میلیمتر عرض دارد. حداکثر وزن هر کلاف این نوع ورق ۳۰ تن است.

ورق گالوانیزه گیلان

ظرفیت تولید سالانه ورق گالوانیزه گیلان ۱۸۰ هزار تن است. این محصول در ضخامت ۰/۲ تا ۲ میلیمتر تولید می‌شود. همچنین عرض ورق گالوانیزه گیلان بین ۷۱۴ تا ۱۲۵۰ میلیمتر است.

فولاد اکسین اهواز

استان خوزستان از مراکز فعال در تولید ورق فولادی به حساب می‌آید. از مهم‌ترین واحدهای فعال تولید ورق در این ناحیه باید به کارخانه فولاد اکسین خوزستان اشاره کرد. این مجموعه با هدف تکمیل زنجیره تامین نیاز صنایع مختلف به ورق در سال ۱۳۸۴ ثبت و در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید. ورق اکسین برای مصارف مختلفی چون کشتی سازی، مخازن تحت فشار، خطوط انتقال گاز، ساختمان سازی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فولاد اکسین اهواز به عنوان یکی از واحدهای بزرگ تولیدکننده ورق فولادی و ورق گرم، در کشور دارای به روز ترین خط نورد مقاطع تخت فولادی است. تجهیزات نورد این کارخانه قابلیت نورد عرضی را نیز در اختیار قرار می‌دهد. قیمت ورق سیاه اکسین اهواز و یا گریدهای A283، A516 و … را می‌توانید در سایت آیرومارت مشاهده کنید.

ورق A283 اکسین

این مجموعه ورق A283 در گرید C را در ضخامت‌های ۸ تا ۱۵۰ میلیمتر و عرض ۱۱۰۰ تا ۴۵۰۰ میلیمتر تولید می‌کند. این محصول به صورت شیت و در طول‌های ۲۵۰۰ تا ۲۴۰۰۰ میلیمتر راهی بازار می‌شود. فولاد اکسین اهواز را می‌توان به روز ترین تولید کننده ورق آلیاژی در داخل کشور عنوان کرد.

ورق A516 اکسین

فولاد اکسین تولید کننده ورق A516 در گرید ۷۰ میباشد. ضخامت این محصول فولاد اکسین بین ۸ تا ۱۲۰ میلیمتر و عرض این ورق بین ۱۱۰۰ تا ۴۵۰۰ میلیمتر است. این نوع ورق به صورت شیت در طول‌های ۲۵۰۰ تا ۲۴۰۰۰ میلیمتر تولید می‌شود. قیمت ورق A516 را در وبسایت آیرومارت دنبال کنید.

فولاد کاویان

فولاد کاویان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و خوش سابقه‌ترین تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران شناخته می‌شود. تاسیس این مجموعه به پیش از انقلاب برمی‌گردد. کارخانه فولاد کاویان دارای بیش از ۳۰سال سابقه در صنعت تولید آهن آلات و همچنین به صورت تخصصی در حوزه نورد، فعالیت دارد. این مجموعه، جزو بزرگترین کارخانه های تولید ورق سیاه در داخل کشور است. مطلب مربوط به فولاد کاویان، می‌تواند شما را با این مجتمع تولیدی، انواع محصولات آن و استانداردهای تولیدی این مجموعه بیشتر آشنا کند.

ورق سیاه کاویان

این واحد صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۸۴۰ هزار تن ورق سیاه در سال، تولیدات خود را با عرض بین ۱۲۵۰تا ۱۵۰۰ میلیمتر و ضخامت بین ۸ تا ۲۰ میلیمتر تولید و به بهره برداری می‌رساند. نوسانات بازار فولاد، خریداران را ملزم به استعلام قیمت ورق سیاه کاویان و دیگر برندها به صورت روزانه کرده است.

صنایع هفت الماس

شرکت صنایع هفت الماس از تولید کنندگان ورق گالوانیزه در ایران، به بهره برداری رسید. در حال حاضر ورق‌های فولادی این مجموعه شامل ورق سرد و گرم، روغنی، گالوانیزه، ورق گالوانیزه رنگی، گالوالوم و اسیدشویی می‌شود. گرچه صنایع هفت الماس با ظرفیت صد هزار تن فعالیت خود را آغاز کرد، ولی در حال حاضر سالیانه بیش از دو میلیون تن ورق سرد و گرم را روانه بازار می‌کند. همچنین بخشی از تولیدات این مجموعه به سایر کشورها صادر می‌شود.

شرکت نورد و قطعات فولادی البرز

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی البرز از جمله تولیدکنندگان ورق فعال و قدیمی در بازار فولاد ایران محسوب می‌شود. قطعات فولادی در سال ۱۳۴۲ با هدف ایجاد ذوب و ریخته‌گری، تولید ورق گرم، ماشین سازی و ساخت تجهیزات صنعتی تاسیس شد. در حال حاضر، حوزه تخصصی شرکت تولید ورق گرم است که در گریدهای آلیاژي زیر عرضه می‌شود:

  •  St37-2
  •  St44-2
  • St52-3N
  • St60-2
  • St70-2
  • CK45
  • CK60
  • WR100
  • WR300
  • Mo40

هر کدام از ورق‌های قطعات فولادی البرز، مطابق با خواصی که دارند در ساخت و سازهای صنعتی چون ماشین‌سازی، قالب‌سازی،‌ ساختمان‌سازی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تولیدکنندگان ورق فولادی در شمال و شمال غربی ایران

تولیدکنندگان ورق فولادی در شمال و شمال غربی ایران

شرکت فولاد تاراز چهارمحال، پیشتاز تولیدکنندگان ورق رنگی

در استان چهارمحال و بختیاری یکی از مهم‌ترین واحدهای تولید ورق گالوانیزه و تولید کننده ورق عرشه فولادی،‌ مشغول به فعالیت است. شرکت فولاد تاراز چهار محال که پیش از این با نام صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال شناخته می‌شد، در سال ۱۳۸۷ تاسیس و سه سال بعد به بهره‌برداری رسید. تولید ورق گالوانیزه در این مجموعه با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات به روش غوطه‌وری گرم صورت می‌گیرد.

فولاد تاراز چهارمحال با تولید کلاف گالوانیزه از ضخامت ۳/۰ تا ۲ میلیمتر به صورت گل ریز و یا بدون گل، بهترین کیفیت این نوع ورق فولادی را به بازار عرضه کرده است. مهم‌ترین ویژگی این مجموعه تولید ورق‌های گالوانیزه رنگی با پوشش TOC است. به همین دلیل فولاد تاراز به عنوان اولین تولید کننده ورق گالوانیزه رنگی خاورمیانه شناخته می‌شود.

تولیدکنندگان ورق فولادی در خوزستان و چهارمحال و بختیاری

تولیدکنندگان ورق فولادی در خوزستان و چهارمحال و بختیاری

فولاد امیرکبیر کاشان

شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان در سال ۷۴ به منظور تهیه و تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه وری گرم در استان کاشان تاسیس شد. این مجموعه ۵ سال بعد به بهره برداری رسید و هم اینک با نام شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، به تولید انواع ورق فولادی مشغول است.

فولاد امیر کبیر کاشان با در اختیار داشتن خطوطی چون اسیدشویی و بازیافت اسید،‌ خط نورد سرد تک قفسه رفت و برگشت، واحد آنیلینگ، خط گالوانیزه، خطوط برش عرضی، خطوط شکل دهی ورق به صورت ذوزنقه و سینوسی توانسته با ایجاد تنوع در تولید انواع ورق فولادی بخشی از بازار آهن کشور را در اختیار بگیرد. در حال حاضر ورق فولاد امیرکبیر کاشان در چهار گروه ورق گالوانیزه، ورق آنیل شده، ورق فولادی و ورق اسیدشویی شده روانه بازار می‌شود. علاوه بر خرید ورق گالوانیزه کاشان، ورق عرشه فولادی را نیز از این برند می‌توانید تهیه نمایید.

تولیدکنندگان ورق فولادی در مرکز ایران

تولیدکنندگان ورق فولادی در مرکز ایران

فولاد غرب آسیا

ورق سرد به دلیل استحکام و کیفیت ظاهری مطلوب، به میزان زیادی مورد توجه صنایع مصرف کننده ورق‌های فولادی قرار گرفته است. شرکت فولاد غرب آسیا به عنوان یک تولید کننده مطرح ورق سرد فولادی در سطح کشور، بسیار موفق عمل کرده است. این مجموعه در سال ۱۳۸۳ در استان مرکزی تاسیس شد. در ابتدای راه، فولاد غرب آسیا فعالیت خود را با ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن در سال برای تولید انواع ورق سرد به ضخامت ۱۸/۰ تا ۳ میلیمتر، عرض ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیمتر و وزن کلاف ۶ تا ۳۰ تن، آغاز کرد. با توجه به اهداف و طرح توسعه شرکت فولاد غرب آسیا،‌ طرفیت تولیدی این مجموعه در سال‌های آتی تا میزان ۸۰۰ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

تولیدکنندگان ورق فولادی در تهران، قم و سمنان

تولیدکنندگان ورق فولادی در تهران، قم و سمنان

خرید مستقیم ورق از کارخانه چه شرایطی دارد؟

برای بسیاری افراد و صنایع مصرف‌کننده ورق، این سوال مطرح است که آیا می‌توان ورق را به طور مستقیم از کارخانه خریداری کرد؟ چه شرایطی دارد؟ در ویدئو زیر به طور کامل به این سوال پاسخ داده شده است.

هدف از این ویدیو شرح شرایط خرید برای مصرف کنندگانی است که تمایل به خرید مستقیم از کارخانه‌های تولید ورق را دارند و اطلاعاتی بیشتر از قیمت ورق سیاه، قیمت ورق روغنی و … بازار در اختیار ندارند. البته اگر از لیست قیمت ورق کارخانه‌های مختلف نیز بی خبر هستید، آیرومارت این مسئله را برای مشتریان حل کرده و جدول قیمت کالای کارخانه‌های فولادی را در سایت مجموعه به روزرسانی می‌کند.

تولید کنندگان برتر ورق مانند کارخانه فولاد مبارکه اصفهان ، فولاد اکسین اهواز و فولاد کاویان شرایط متفاوتی برای فروش محصولات خود دارند. یک سری از این کارخانه‌ها مانند فولاد مبارکه، فروش مستقیم محصولات خود را دارند. اما برخی از آن‌ها مانند کارخانه کاویان این قابلیت را ندارند و افراد نمی‌توانند به طور مستقیم از این کارخانه خرید کنند. در زیر به بررسی نکات خرید ورق در گریدها و انواع متفاوت از کارخانه فولاد مبارکه می‌پردازیم.

سیاست فروش فولاد مبارکه اصفهان به این شکل است که فقط به مصرف کننده نهایی، کالای خود را می‌فروشد. کسی که به نحوی در شرایط مختلف، هویت خود را به عنوان مصرف کننده نهایی که از این کالا در خط تولید خود استفاده می‌کند، احراز کند. که در نهایت فولاد مبارکه با توجه به تناژ و البته تحوه تسویه حساب این تولیدی، محصولات خود را در قالب معاملات سلف یا سلف مچینگ به وی می‌فروشد.

به عبارتی می‌توان گفت مشتری که تولید کننده نیست و در مقدار تناژ خیلی محدود برای پیش‌برد پروژه‌ی خود نیامند ورق فولادی است، باید از بازار خرید کند و البته لازم است نکات خرید ورق از بازار را هم بداند.

نکات خرید ورق از کارخانه اکسین اهواز شامل این موارد است که، مشتری باید توانایی خرید اسلب و مقدار مصرف تناژ سالیانه در حدود ۱۰۰۰ تن داشته باشد. در غیر اینصورت مشتری نمی‌تواند به طور مستقیم از این کارخانه خرید کند. مگر اینکه از کارگزاری‌هایی که با کارخانه اکسین اهواز قرارداد دارند و در خط تولید این کارخانه اسلب دارند، خرید کند. آیرومارت توانایی ارائه چنین خدماتی و تامین انواع ورق‌های اکسین برای مشتریان خود را دارد.

ورق گیلان هم شرایط ورق اکسین را دارد. با تفاوت و پیچیدگی‌هایی، مانند اینکه کارخانه معادل میزان اسلبی که مشتری در اختیار آن قرار می‌دهد، محصول ورق تحویل می‌دهد.

راهنمای خرید ورق فولادی از بازار آهن ایران

تامین‌کنندگان بسیاری در سراسر کشور به فروش انواع مقاطع فولادی ازجمله ورق، می‌پردازند. اما یک تامین‌کننده معتبر آهن آلات چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور با اطمینان از یک فروشنده خرید کنیم؟

از جمله نکات مهم در خرید ورق از بازار فولاد، مدیریت خرید سبد کالای خود، از فروشندگان تخصصی هریک از مقاطع فولادی است. بهتر است بگوییم بنا به تجربه، هر یک از فروشندگان در کالای به خصوصی در بازار فولاد فعالیت دارند. به این دلیل بهتر است، همه کالاهای سبد خرید خود را از یک فروشنده نخریم. مگر در شرایطی که از یک شرکت تخصصی بازرگانی فولاد خرید کنیم، زیرا در این شرکت‌ها گروه‌های کالایی متفاوتی هستند که هرکدام به طور تخصصی در مقطع خاصی فعالیت دارند.

بازرگانی فولاد آیرومارت با داشتن مشاوران تخصصی در هر مقطع فولادی، آماده ارائه انواع مقاطع با بهترین قیمت به مشتریان خود است.

نکته دیگر تقسیم بندی سبد کالای خود به دو دسته، کالای نرمال و ویژه است. به طور کلی می‌توان گفت در بازار فولاد، هر مقطع فولادی دو گروه کالا دارد. گروه اول، کالایی که اصطلاحا به آن کالای نرم بازار می‌گویند. میزان عرضه و تقاضا در این گروه از کالاها همسان است و گردش صورت خرید آن در بازار فولاد، روی قیمتش تاثیر گذار نیست. در حالیکه گروه دوم، کالاهایی هستند که به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، معمولا در دست عده‌ای محدود هستند و با گردش صورت خرید آن‌ها در بازار، با افزایش قیمت شدیدی مواجه می‌شوند.
نکته بعدی در خرید ورق یا به طور کلی همه مقاطع فولادی در بازار، مدیریت زمان خرید خود از بازار است. از آنجایی که بازار فولاد تحت تاثیر عوامل مختلف به شدت نوسانی عمل می‌کند، مشتریان باید زمان نیاز به کالای خود را در نظر بگیرند و با توجه به آن، برای خرید برنامه ریزی کرده و زودتر از موعد برای آن اقدام کنند. زیرا خریدهای دیرهنگام و عجله‌ای در اکثر مواقع، خریدار را متحمل ضرر می‌کند.

در ویدئو زیر، به‌طور مفصل درباره نحوه انتخاب بهترین تامین‌کننده در بازار و معیارهایی که برای این تصمیم‌گیری باید درنظر بگیرید، صحبت شده است.

 

چطور از کیفیت ورقی که خریده‌ایم مطمئن شویم ؟

از جمله نکات مهم خرید ورق روغنی، گرم و دیگر ورق‌ها که برای اطمینان از اصالت کالا، باید به آن دقت کرد؛ قید کردن همه ویژگی‌ها و خصوصیات کالای سفارشی به همراه شرایط تخلیه، بارگیری، تسویه حساب و … پیش از انجام معامله است.

با توجه به تنوع بالای محصولات، قید همه ویژگی‌های محصول مورد نظر، خطاهای احتمالی را که منجر به مغایرت در سفارش کالا خواهد شد، کاهش می‌دهد و باید گفت، هرچقدر نکات ذکر شده با جزییات بیشتر باشد، خطای احتمالی کمتر خواهد شد.

نکته بعدی که در این مورد حائز اهمیت است، بازرسی کالای مورد نظر قبل از بارگیری است. بازرسی کنترل کیفیت مقاطع فولادی یکی از راهکارهای سازنده برای جلوگیری از مغایر فروشی است. این فرایند به خصوص در انواع ورق های آلیاژی که کابردهای خاص و صنعتی دارند بسیار پر اهمیت است.

یکی از انواع بازرسی‌های غیرمخرب، بازرسی چشمی است. در این مورد توصیه می‌شود فرایند بازرسی چشمی حتما در محل انبار و در حضور فروشنده و مشتری انجام شود.

اگر برای بازرسی محصول مورد نظر، احتیاج به نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه بود، نکته قابل توجه نشانه گذاری روی نمونه ارسالی و باقی محصولات است. به طوریکه برخی از شرکت‌های بزرگ قبل از ارسال نمونه به آزمایشگاه، روی کلیه کالاهای سفارشی خود هولوگرام می‌زنند.

از دیگر نکات خیلی مهم خرید ورق فولادی، تسلط بر سایز و مشخصات محصولات کارخانه‌ های تولید کننده ورق فولادی است. در قسمت اول از این سلسله ویدیو‌ها، به تفصیل در مورد سایز و مشخصات ورق های تولیدی از برترین کارخانه های تولید کننده ورق فولادی پرداختیم. تسلط به ویژگی ظاهری و فیزیکی محصولات فولادی منجر به اطمینان بیشتر از اصالت کالا خواهد شد.

نکات دیگری در ویدئوی زیر مطرح شده است که پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید ورق فولادی در بازار فولاد، حتما آن را مشاهده کنید.

 

استعلام قیمت انواع ورق فولادی از آیرومارت

ورق فولادی به دو صورت کلاف و شیت‌های برش خورده و با گریدهای مختلفی از آلیاژهای فولادی تولید و در صنایع پایین دست به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص و ویژگی‌های منحصر به فرد ورق‌های فولادی دامنه کاربرد این کالا را گسترش می‌دهد. بنابراین تعداد متقاضیان ورق بسیار قابل توجه هستند.

عوامل متعددی در انتخاب و خرید ورق فولادی موثر است. برند، از جمله پارامترهایی است که تعیین کننده کیفیت و کارآیی ورق فولادی است. مطالعه اطلس تولیدکنندگان ورق فولادی درایران شما را با کارخانه‌های فعال این حوزه در داخل کشور آشنا کرد. هرچند که برخی از انواع ورق چون ورق های آلیاژی استیل در حال حاضر در داخل ایران به مرحله تولید انبوه نرسیده‌اند. به همین خاطر خرید انواع ورق متناسب با نیاز مصرف کننده نیازمند راهنمایی و مشورت است. کارشناسان بازرگانی فولاد آیرومارت آماده همکاری و ارائه مشاوره پیش از خرید به مشتریان هستند. جهت استعلام قیمت انواع ورق فولادی همچون قیمت ورق ۱۷Mn4 و ارتباط با کارشناسان آیرومارت کافی است با شماره تلفن ۴۵۳۰۶-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

فایل PDF اطلس تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران را از طریق لینک زیر می‌توانید دانلود کنید:

دانلود PDF اطلس تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.7/5 - (6 امتیاز)

  1. نیلوفر
    مهر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹
    پاینده باشید
    1. آیرومارت
      مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۶:۴۳
      سلام ممنون از حسن توجه شما
  2. رضایی
    شهریور ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۲
    ممنونم بابت معرفی تولیدکننده ها. خیلی کمک کرد
    1. آیرومارت
      مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۶:۴۵
      سلام وقت بخیر. بسیار خرسندیم که آشنایی با تولیدکننده ورق فولادی برتر ایران برای شما مفید واقع شده
  3. soheil
    مهر ۱۷, ۱۴۰۰ ۰۹:۱۴
    واقعا متشکرم بابت توضیحاتتون. بسیار خوب بود
    1. آیرومارت
      آبان ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۶:۱۳
      سلام روز بخیر. ممنون از همراهی شما امیدواریم با مطالعه این مطلب، اطلاعات شما در رابطه با تولیدکنندگان ورق فولادی در ایران ارتقا پیدا کرده باشد.
  4. محمدی نیا
    آبان ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۵:۳۶
    سلام تاجایی که اطلاع دارم فولاد مبارکه از اون دست تولیدکننده های وزرق فولادی هست که فقط به صورت کویل محصولاتش رو میفروشه. اگه رولش رو لازم نداشته باشم ولی حتما برند فولاد مبارکه رو بخوام امکانش هست؟
    1. آیرومارت
      آذر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۶:۲۱
      سلام وقت بخیر. علاوه بر خرید ورق فولادی، خدمات جانبی مورد نیاز شما همچون برشکاری، جوشکاری و … توسط بازرگانی فولاد آیرومارت انجام می‌شود.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.