فولاد کاویان اهواز تولید کننده ورق‌های ضخیم فولادی

4.7/5 - (3 امتیاز)

فولاد کاویان اهواز تولید کننده ورق‌های ضخیم فولادی

فولاد-کاویان-اهواز

شرکت فولاد کاویان به عنوان اولین تولید کننده ورق های فولادی سنگین و اسلب های نازک مطابق با استاندارد های بین المللی (DIN,EN,ASTM,JIS و ...) شناخته می شود. فولاد کاویان اهواز با داشتن بیش از دو دهه تجربه و حضور درخشان در زمینه اقتصاد و صنعت، با تکیه بر دانش فنی و تجربه ستودنی خود توانسته است محصولات را مطابق استاندارد بین المللی و با استفاده از امکانات مدرن تولید و به نیازهای مشتریان داخلی و خارجی پاسخ دهد.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

اسلب فلزی چیست

 

استاندارهای محصولات

کیفیت و صافی سطح محصولات فولاد کاویان اهواز بر اساس استاندارد EN10163، تست کشش بر اساس استاندارد EN10002t ، تست ضربه بر اساس استاندارد EN10045 آزمایش می شود. سایر تست های مکانیکی، تست های غیر مخرب و آنالیز های شیمیایی مطابق نیازهای مشتری انجام میشود .

تامین مواد اولیه

فولاد کاویان مواد اولیه برای تولید ورق های فولادی سنگین و اسلب های نازک را از تامین کنندگان داخلی و خارجی خریداری می کند. مواد خریداری شده به انبار منتقل داده میشود.

تجهیزات

همه تجهزات کارخانه فولاد کاویان توسط SMS آلمان تولید شده و طراحی و نصب شده تحت نظارت SMS انجام گرفته است .تجهیزات خریداری شده توسط کارخانه فولاد کاویان شامل پایه نورد افقی با بار نورد ۳۰۰۰تن ، پایه نورد عمودی ایستاده به منظور کنترل لبه های محصول، دستگاه برش ورق داغ، ۴ بستر خنک کننده که با دمش هوا محصولات را خنک می کند،است .

کوره پیش گرم

طبق برنامه تولید فولاد کاویان صفحات اسلب خام از انبار به کوره های پیش گرمایش منتقل می شود. برای پیش گرم کردن اسلب های فولادی از دو کوره حرکت گامی شش ناحیه ای به طول ۲.۰.۱۸ و عرض ۱۳.۵۸ متر استفاده می شود. درون این کوره ها از مواد دیرگداز ساخته بدنه با ورقه پوشیده شده است. سقف کوره به صورت کمانی طراحی شده است. زمانیکه دمای صفحات به ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد رسید، از کوره خارج می شوند.

پوسته زدایی

سطح اسلب ها به دلیل دمای بالای کوره اکسید می شود.برای حذف لایه اکسیدی تشکیل شده بر روی اسلب ها پس از پیش گرم کردن با توسط میز غلتک به واحد پوسته زدایی منتقل می شوند. آب با فشار ۱۸۰بار توسط پنج پمپ اچ پی و دو کمپرسور که به صورت دستی کنترل می شود با روی اسلب ها پاشیده می شود.

نوردکاری

نورد گرم یکی از متداول ترین روش ها برای شکل دهی فلزات است که محصول نهایی آن به دلیل مات بودن ورق سیاه نامیده می شود.در نورد گرم اسلب ها از بین دو غلتک که فاصه بین آن ها اندکی کمتر از ضخامت اسلب ها است به صورت رفت و برگشتی نورد میشود. ضخامت محصول تولیدی پس از عبور نهایی از طریق اشعه گاما اندازه گیری می شود. جهت مطالعه بیشتر درباره فرآیند های شکل دهی و نورد مقاطع فولادی بر روی لینک کلیک کنید.

فرایندهای تکمیلی

بر روی ورق های حاصل از نورد سطح اسلب ها موج و یا چین خوردگی ایجاد می شود. با موجگیری گرم این عیوب را برطرف می کنند. با استفاده از دستگاه برش صفحات داغ را به ابعاد دلخواه برش می دهند و سپس به بستر های خنک کننده منتقل می کنند. در طول فرایند تولید از طریق اندازه گیری پارامتر های ضروری برای کیفیت سطح و دقت ابعادی کیفیت ورق ها کنترل میشود. بر روی هر صفحه درجه کیفیت و عدد تریس ثبت میشود و در نهایت محصولات به انبار منتقل می شوند.

ورق فلزی چیست

 

ویژگی‌های محصولات نورد شده

کارخانه فولاد کاویان مجهز به PLC و فرآیند اتوماسیون است. محصولات تولید فولاد کاویان اهواز به دلیل خواص متالورژیکی عالی خواص جوشکاری خوبی دارند. به دلیل توانایی ماشین کاری برای فرایند هایی مثل سنگ زنی مناسب هستند.ورق های تولیدی با ضخامت کمتر از ۲۰میلی متر قابلیت خم کردن، لبه دار کردن و گوشه دار کردن بدون ایجاد ترک و نقص های دیگر می توانند مورد استفاده قرار گیرند.برا اساس خواص ممحصولات نوردی می توانند تنش زدایی شوند.سخت کاری ورق ها برای سازه های فولادی توصیه نمی شود ولی برای سایر مصارف مشکلی ندارد.

محصولات فولاد کاویان

فولاد ساختمانی

St33:

فولاد st33 در ضخامت های کمتر از ۱۶ میلی متر ۰.۱۹ درصد کربن و در ضخامت های بیشتر ۰.۲۱ درصد کربن دارد. مدول الاستیکی در دمای ۹۴۴ درجه سانتی گراد ۵۴۷ مگاپاسکال و دارای سختی ۳۴۴ برینل است.

St37:

فولاد st37 یا فولاد نرمه بین ۰.۱۵ تا ۰.۲۹ درصد کربن دارد. درجه کیفیت این فولاد با اعداد ۱، ۲ و۳ مشخص میشود. درجه ۱ معمولا نوشته نمیشود و برای مصارف معمول بکار می رود. St37-2 برای مواردی که استحکام بالا مهم نیست کاربرد دارد. St37-3 دارای خوص بالا و خواص جوش عالی است. با کلیک روی لینک قیمت ورق سیاه st37 ،از قیمت های به روز این کالا آگاه شوید.

St44:

فولاد st44 در حدود ۰.۲۱ درصد کربن دارد. در ضخامت های کمتر از ۱۶میلی متر حداقل تنش تسلیم ۲۷۵ مگاپاسکال و در ضخامت های بیشتر از ۸۰ میلی متر بیشتر از ۲۳۵ مگاپاسکال است.

St52:

فولاد st52 یا فولاد پر مقاومت کم آلیاژ ازز ۲درصد کربن، ۵۵ درصد سیلیسیم و ۶.۱ درصد منگنز تشکیل شده است. حضور منگنز خواص شکل پذیری ،مقاومت و جوش پذیری را بهبود می بخشد. هزینه کمتر فولاد st52 باعث کاهش مصرف فولاد های پران تر شده است. جهت آگاهی از قیمت های روز قیمت ورق st52 بر روی لینک کلیک کنید.

فولاد آلیاژی

ASTM A36:

در حدود ۰.۲۵تا۰.۲۹ درصد کربن، ۰.۲درصد مس و ۱.۰۳ درصد منگنز دارد. این فولاد به طور کلی در موارد ساختمانی مثل ساختن پل و ساختمان کاربرد دارد.

ASTM A283:

فولادی با استحکام کم و متوسط است. فولاد ASTM A283 تولید شده در کارخانه فولاد کاویان از لحاظ کیفیت ساختاری به چهار دسته A ،B، C و D با درصد کربن به ترتیب ۰.۱۴، ۰.۱۷، ۰.۲۴ و ۰.۲۷ تقسیم بندی میشود. برای اطلاع از آخرین قیمت ورق A283 بر روی لینک کلیک کنید.

ASTM A285:

مقدار کربن آن از ۰.۱۷ تا ۰.۲۸ درصد تغییر می کند و بر اساس درصد کربن به سه دسته A،B و C تقسیم بندی میشود. حداقل تنش تسلیم برای سه دسته مذکور به ترتیب ۱۶۵، ۱۸۵ و۲۰۵ مگاپاسکال است.

فولاد های کم آلیاژ با قابلیت عملیات حرارتی

۱۱MnSi6:

کربن آن در حدود ۰.۰۷تا۰.۱۴ درصد کربن است. حداقل ۰.۷ درصد سیلیسیم و حداقل ۱.۳ درصد منگنز دارد. خواص مکانیکی ـآن به صورت تنش کشی بیشتر از ۳۲۴مگاپاسکال، تنش تسلیم بیشتر از ۹۹۳ مگاپاسکال و سختی ۴۴۱ برینل است.

۵۸CrV4:

درصد کربن آلیاژ از ۰.۵۵ تا ۰.۶۲ تغییر می کند. حداقل مقدار سیلیسیم و منگز آن ۰.۱۵ و ۰.۷ درصد است. تنش کشی بیشتر از ۶۴۸ مگاپاسکال و تنش تسلیم بیشتر از ۸۸۳ مگاپاسکال است. سختی در حدود ۱۱۴ برینل است.

۴۲CrMo4:

ساختار از۰.۳۸ تا ۰.۴۵ درصد کربن ۰.۴ درصد سیلیسیم و ۰.۶ درصد منگنز تشکیل شده است. خواص مکانیکی ـآن به صورت تنش کشی بیشتر از ۴۳۶ مگاپاسکال، تنش تسلیم بیشتر از ۸۳۶ مگاپاسکال و سختی ۱۲۱ برینل است.

۳۱CrV3:

ساختار شامل ۰.۲۸ تا ۰.۳۵ درصد کربن ۰.۲۵ درصد سیلیسیم و ۰.۴ درصد منگنز میشود. تنش کشی بیشتر از ۴۱۸ مگاپاسکال، تنش تسلیم بیشتر از ۵۲۹ مگاپاسکال و سختی ۳۴۱ برینل است.

کاربرد محصولات

ورق های سیاه تولیدی فولاد کاویان در کشتی سازی، تانکر ها، واگن هاو… کاربرد دارد.اسلب های نازک فلزی در ساخت انواع فلنج، زنجیر، چرخ دنده و… به کار می رود. در این مطلب تلاش شد تا کلیات از واحد فولاد کاویان اهواز ارائه شود تا شما با این مجتمع صنعتی بیشتر آشنا شوید.

جهت خرید محصولات کاویان اهواز با کارشناسان ورق فولادی ما تماس حاصل کنید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.7/5 - (3 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.