واردات استیل + محدودیت‌های واردات و ترخیص استیل از گمرک

4.6/5 - (5 امتیاز)

واردات استیل + محدودیت‌های واردات و ترخیص استیل از گمرک

ترخیص ورق استیل
۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)

واردات استیل در ایران به سبب کاربرد این کالا در صنایع گوناگون کشور، بالا است. به دلیل مشکلات تولید استیل و نداشتن تجهیزات کافی برای تولید آن در داخل کشور، تولیدات محصولات استنلس استیل در داخل کشور با محدودیت روبرو است. لذا اکثر محصولات استیل از کشورهای تولید کننده استنلس استیل مانند چین و کره به داخل کشور وارد می‌شوند. در مقاله تولید کنندگان استیل، برترین کشورهای تولید کننده استیل معرفی و به تفصیل درباره آن‌ها بحث شده است.

در ویدیو زیر به جزییات بیشتر در مورد مسائل مربوط به واردات استیل می‌پردازیم. توصیه می‌کنیم حتما این ویدئو آیرومارت را مشاهده نمایید.

کاربرد استیل و افزایش واردات استیل در کشور

ورق استیل یکی از کالاهای اساسی وارداتی در کشور است که کاربردهای متعدد و متفاوتی در صنایع دارد. تحریم‌ها و نبود تکنولوژی تولید استیل در کشور، میزان واردات آن‌ و ترخیص ورق استیل را افزایش می‌دهد.

این کالا به صورت رول و شیت و همچنین نورد گرم و سرد وارد می‌شود. واردات استیل در ایران از کشورهای مختلفی چون تایوان، چین، کره، ترکیه و امارات عربی انجام می‌گیرد. واردات استیل از چین و تایوان از سایر کشورها بیشتر است.

محدودیت‌های واردات فولاد ضد زنگ

مصرف کننده‌‌های استنلس استیل به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • مصرف‌کننده‌های نهایی که از محصولات استنلس استیل برای ماده اولیه تولیدات خود استفاده می‌کنند و نیاز مکرر به استنلس استیل دارند.
  • مصرف‌کنندگانی که به صورت مقطعی به استیل نیاز دارند.

آن دسته از مشتریانی که به صورت مقطعی استیل مصرف می‌کنند بهتر است استیل را از بازار داخلی تهیه کنند و نیازی به واردات استیل ندارند. اما آن‌هایی که نیاز مکرر به استیل دارند می‌توانند برای تهیه استنلس استیل به حجم مشخص سفارشی خود کارت بازرگانی تهیه کنند و استیل وارد کنند.

واردات استیل مشکلات و مسائل مربوط به خودش را دارد، از جمله ترخیص استیل از گمرک، تحویل بار با سلامت کامل و … که در ویدیو بیشتر به آن پرداختیم. در صورتی که مصرف‌کننده خود واردکننده استیل باشد، تضمینی برای به سلامت رسیدن بار خود نخواهد داشت.

علاوه بر این، برخی شرکت‌های بازرگانی با دریافت کارت بازرگانی، توانایی واردات استیل از هند و دیگر کشورها دارند، خرید از شرکت‌های بازرگانی معتبر برای مشتریان فوایدی به همراه دارد. از جمله، امکان بازدید از کالا یا در موارد حساس‌تر امکان نمونه گیری و آنالیز نمونه وجود دارد. به این لحاظ که امکان مغایرت در بار سفارشی به حداقل کاهش پیدا می‌کند و مشتری می‌تواند از صحت و سقم کالای سفارشی خود مطمئن شود. از طرفی با توجه به اینکه برای مشتری مصرف کننده‌ای که در بازه زمانی مشخص به مواد اولیه برای خط تولید خود نیازمند هستند و امکان تاخیر در ترخیص کالا از گمرک زیاد است، خرید از بازار داخلی استنلس استیل از شرکت‌های بازرگانی معتبر، مطمئن‌تر است.

واردات استیل

تعرفه واردات استیل

هر یک از انواع ورق استیل متناسب با مشخصات خود و ضخامتی که دارند با یک کد تعرفه مشخص می‌شود. اختصاص کد تعرفه، کمک می‌‌کند که امور ترخیص استیل با سرعت و دقت انجام شود. مطابق با مصوب سال ۱۳۹۵، واردات استیل تحت تعرفه ۷۲۱۹ تا ۷۲۲۰ انجام می‌گردد. به عنوان مثال، تعرفه واردات ورق استیل از چین و دیگر کشورها در نوع نورد سرد با اولویت گمرکی ۵، از ۷۲۱۹۳۱ تا ۷۲۱۹۳۵ است. در این میان کد تعرفه ۷۲۱۹ حجم بالاتری از واردات را به خود اختصاص می‌دهد.

ترخیص ورق استیل

شناخت دقیق قوانین واردات و ترخیص کالا برای انجام دقیق و درست این فرایند الزامی است. بدین ترتیب، لازم است که کتاب قوانین و مقررات صادرات از پیش مطالعه شود و واردکننده با این قوانین کاملا آشنا شود. این کتاب شما را با کشورهایی که امکان تجارت با آن‌ها را نداریم و یا کالاهای ممنوعه، آشنا می‌کند.
برای واردات و ترخیص کالای استیل، داشتن کارت بازرگانی الزامی است. بنابراین اگر قصد دارید واردکننده استیل باشید باید مجوزهای لازم را دریافت کنید. البته با توجه به محدودیت‌ها و مشکل بودن واردات، کمک گرفتن از یک شرکت واردکننده که کارت بازرگانی واردات استیل داشته باشد برای شما بهتر است.

ترخیص استیل

خرید انواع استیل وارداتی

آیرومارت با امکان ارائه بازدید و نمونه گیری از محصولات استنلس استیل و تحویل به موقع، خرید استیل را برای مشتریان خود راحت‌تر کرده است. این مجموعه، انواع مقاطع استیل از جمله ورق استیل ۳۰۴ را وارد کرده و به قیمت روز به شما عرضه می‌کند. جهت استعلام قیمت ورق استیل ۳۰۴ به صفحه قیمت این کالا در آیرومارت مراجعه نمایید.

نه تنها استیل‌های نگیر بلکه انواع ورق استیل بگیر چون لوله و ورق استیل ۴۳۰ و … از آیرومارت قابل خریداری است. برای استعلام قیمت ورق استیل در گریدهای مختلف به صفحه هر محصول مراجعه نمایید.

مجموعه آیرومارت تمامی این مقاطع را از برندهای معتبر جهانی با گواهینامه به شما عرضه می‌دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با کارشناسان ما در تماس باشید. امکان خرید این مقاطع هم به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری فراهم آمده است.

مدیر

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.6/5 - (5 امتیاز)

  1. سیروان
    تیر ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۵:۴۳
    چرا ایران فقط واردات استیل داره؟ صادرات نداریم؟؟
    1. آیرومارت
      تیر ۳۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۰
      سلام وقت شما بخیر. خیر متاسفانه در حال حاضر امکان تولید استیل به صورت انبوه در ایران وجود ندارد.
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.