برترین تولید کنندگان ورق استیل در جهان

4/5 - (3 امتیاز)

برترین تولید کنندگان ورق استیل در جهان

عمده مقاطع استیل زنگ نزن، محصولاتی در خارج از کشور تولید می‌شوند. این به این معناست که نیاز استیل بازار ایران عمدتا از تولیدکنندگان استیل در خارج مرزهای کشور و به کمک واردات تامین می‌گردد. در این مقاله سعی داریم تا به بررسی تعدادی از معروفترین تولیدکنندگان استیل در دنیا بپردازیم.

۴/۵ - (۳ امتیاز)

استنلس استیل که در ایران به اختصار استیل نامیده می‌شود به گروهی از آلیاژ فولاد اطلاق می‌گردد که در مقابل خوردگی و اکسایش مقاومت خوبی از خود بروز می‌دهند. مقاطع مختلف محصولات استنلس استیل در صنایع مختلفی چون صنایع پتروشیمی، بویلرها، لوله‌های صنعتی، استراکچرها، لوازم خانگی و همچنین کشتی سازی کاربرد دارند. در مقاله‌ای، به سوال استیل چیست پاسخ داده‌ایم. باتوجه به چالش‌های تولید این آلیاژهای خاص، محصولات موجود در بازار از منابع خارج از کشور تأمین می‌گردد. مقاطع استنلس استیل از کشورهای ایتالیا، تایوان، کره، چین، هند وارد می‌شوند.

در این مقاله از سایت شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا (آیرومات) به بررسی برخی از شرکت‌ها و تولیدکنندگان ورق استیل در جهان می‌پردازیم. در نهایت نیز بررسی می‌کنیم که ایا ایران استیل تولید میکند یا خیر. همراه ما باشید.

ویراج هند

ویراج هند که امروز یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات طویل از جنس استنلس استیل در جهان است و سال گذشته گردش مالی ۱.۵ میلیارد دلار را رقم زد، در سال ۱۹۹۲ شروع به کار کرد. محصولات فولاد ضد زنگ ویراج (میلگرد استیل، سیم ، سیم جوش ، فلنج ، اتصال دهنده ها ، ورق استیل و پروفیل استیل) را به بیش از ۱۳۰۰ مشتری مستقر در ۹۰ کشور در ۶ قاره جهان صادر می شود. این شرکت با ظرفیت ذوب ۵۲۸۰۰۰ تن در سال ، محصولات استیل در رده های مختلفی مانند Austenitic ، Ferritic ، Martenistic ، Duplex تولید می کند.

تولیدکنندگان استیل

کنیه ایتالیا

این کارخانه در اوایل قرن بیستم شروع به کار کرد و در شمال غربی ایتالیا قرار دارد. محصولات عمده این شرکت میلگرد، مفتول، راد، شمش، بیلت و بلوم گرد است و در بازار ایران به بار ایتالیایی معروف بوده و از  آنالیز شیمیایی دقیقی برخوردار است. این شرکت از بزرگترین تولیدکنندگان استیل در اروپا است.

پوسکو کره

این تولیدکننده استیل کره ای که در سال ۱۹۶۸ شروه به کار کرده است در حوزه تولید انواع محصولات فولادی و آلیاژی فعالیت دارد. تمامی گریدهای مختلف استیل  از جمله سری ۳۰۰ ، ۴۰۰، مارتنزیت و داپلکس  در این شرکت تولید می‌گردد.

تولید کنندگان ورق استیل

وای سی ایناکس تایوان

سبد محصولات این شرکت تولیدکننده ورق استیل تایوانی از کامل‌ترین مجموعه‌های موجود در بازار است. این شرکت که در سال ۱۹۷۳ شروع به فعالیت کرده است مقاطع طویل (نبشی استیل، ناودانی استیل، میلگرد،پروفیل و ..)، ورق‌ها و دیگر محصولات استیل را تولید می‌کند.

تولیدکنندگان ورق استیل

آرسلور میتال (ArcelorMittal)

یکی‌دیگر از تولیدکنندگان استیل که به عنوان یکی از معروف‌ترین‌ها شناخته می‌شود آرسلور میتال است. آرسلور میتال شرکتی چند ملیتی در آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۶ با ادغام دو شرکت فولاد میتال و آرسلور شکل گرفت. آرسلور میتال در حال حاضر بخش عظیمی از تولیدات کل فولاد آفریقای جنوبی را تامین می‌کند. نه تنها به عنوان یکی از تولیدکنندگان ورق استیل بزرگ شناخته می‌شود بلکه انواع مقاطع تخت، مقاطع فولادی طویل و لوله‌های فولادی را نیز در مقیاس وسیع تولید می‌کند.

شرکت آسرینکوس (ACERINOX)

شرکت آسرینکوس، یکی از گروه‌های رقابتی سراسر جهان در تولید استیل شناخته می‌شود. این کارخانه فعالیت خود را بر پایه توسعه نوآوری‌های تکنولوژیکی پیش می‌برد و در برخی موارد، نقطه عطفی در تولید استیل ایجاد کرده است. این کارخانه، ظرفیت تولید سالانه ۲.۵ تن فولاد زنگ نزن را دارد.

شرکت جهانی AK Steel

شرکت AK Steel، تولیدکننده‌ای جهانی است که در بسیاری کشورهای جهان فعالیت می‌کند. این کارخانه، محصولات فولادی را به منظور استفاده در صنایع مختلفی چون هوافضا تولید می‌کند. این کارخانه در سال ۱۹۹۸، تولید فولاد کربنی نورد گرم را متوقف کرد و به تولید تسمه و ورق استیل مشغول شد.

کارخانه استیل ایران و جهان

بائواستیل شانگهای (Baosteel)

بائو استیل به عنوان یکی از تولیدکنندگان ورق استیل معروف جهان شناخته می‌شود که تولید فولاد خام آن سالانه ۴۰ میلیون تن اندازه‌گیری شده‌است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ عنوان اولین تولیدکننده فولاد در جهان را از آن خود کرد.

تسکو استیل (Tesco)

واحد تولیدی تسکو استیل در کره جنوبی، در تولید ورق استیل سری ۳۰۰ فعالیت دارد. از تولیدات دیگر این کارخانه می‌توان به ورق استیل، انواع لوله و اتصالات و میلگرد استیل اشاره کرد.

ایا ایران استیل تولید میکند؟

یکی از سوالات پرتکرار مشتریان از آیرومارت، این است که در کنار برندهای خارجی، ایا ایران استیل تولید می کند؟ پاسخ، خیر است. اگرچه تقاضا برای خرید ورق استیل در داخل کشور ما بسیار زیاد است اما ایران استیل تولید نمی کند. کارشناسان، اصلی‌ترین علت را عدم وجود تکنولوژی ساخت ورق استیل در داخل کشور دانست. علی‌رغم تلاش که تولیدکنندگان بزرگ فولاد در کشور، هنوز نتوانسته‌ایم به تکنولوژی تولید این فلز دست پیدا کنیم.

دلیل دیگر را می‌توان عدم وجود نیکل در داخل کشور دانست. نیکل عنصری بسیار مهم در ساخت استیل است که باید از خارج وارد شود. واردات استیل مشکلات خاص خود را دارد و هزینه هنگفتی به تولیدکنندگان ورق استیل وارد می‌کند.

با این حال، ورق به عنوان مواد اولیه تولید پروفیل و لوله استیل شناخته می‌شود و برخی تولیدکنندگان داخلی، از ورق استیل وارداتی برای تولید این مقاطع استفاده می‌کنند. قیمت پروفیل استیل طلایی دکوراتیو و صنعتی و قیمت لوله استیل را از سایت آیرومارت استعلام بگیرید.

ایا ایران استیل تولید میکند

خرید انواع مقاطع استیل از آیرومارت

مجموعه بازرگانی آیرومارت، فعال در حوزه تامین انواع مقاطع فولادی و استیل فعالیت دارد. آیرومارت با اطلاع از نگرانی‌های مشتریان، تمامی کالاهای استیل را با سرتیفکیت معتبر و گواهینامه اصالت کالا عرضه می‌کند. آیرومارت، مرجعی است که قیمت روز تمامی کالاها و مقاطع را به شما ارائه می‌کند. قیمت لوله استیل قطر ۸، قیمت ورق استیل ۳۰۴، نسوز و قیمت استیل بگیر و نگیر را در سایت آیرومارت مشاهده کنید. شما کدام یک از برندهای استیل را خریداری می‌کنید؟ کدام یک برای کاربرد شما مناسب است؟

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4/5 - (3 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.