ساندویچ پانل سقفی چیست و آشنایی انواع آن

5/5 - (5 امتیاز)

ساندویچ پانل سقفی چیست و آشنایی انواع آن

ساندویچ پنل سقفی چیست و آشنایی انواع آن

سقف سازه‌ از مهم‌ترین اجزای آن است و امنیت و کارایی را تامین می‌کند. به همین دلیل تجهیزات گوناگونی برای بهبود عملکرد سقف‌ها تعبیه می‌شود که یکی از آنها سازه‌ای پیش ساخته و سه لایه، به‌نام «ساندویچ پانل سقفی» است.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

ساندویچ پانل سقفی، یک نوع سازه مدرن است که پانل‌هایی با دولایه فلزی یا فلزی و چوبی به همراه عایق حرارتی، درون آن قرار می‌گیرند. این پانل‌ها به‌عنوان سقف اصلی فوق‌العاده قوی، برای پوشش سقف‌ها در بسیاری از ساختمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.
استفاده از ساندویچ پنل‌های سقفی به دلیل سبک بودن، قابلیت نصب آسان، عایق حرارتی و صوتی بودن، مقاومت در برابر رطوبت و آتش‌سوزی، طول عمر بالا و قابلیت بازیافت، به‌عنوان یک راه‌حل بهینه برای پوشش سقف‌های ساختمان‌های مختلف مطرح است. همچنین، این پانل‌ها می‌توانند به‌عنوان آلاچیق‌های بیرونی یا پوشش محوطه‌های باز نیز استفاده شوند.

در این مطلب از وبلاگ آیرومارت به بررسی این محصول فولادی، شیوه عملکرد، موارد استفاده، مزایای استفاده و بررسی قیمت آن پرداخته‌ایم.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل یک نوع سازه سه‌لایه است که شامل دولایه بیرونی از مواد مختلف مانند فولاد، آلومینیوم، بتن، پلی‌استر و … و یک‌لایه میانی از موادی مانند فوم پلی‌یورتان، پلی‌استایرن است.

این سازه برای ساخت دیوارها، سقف‌ها و بعضاً بدنه کامل ساختمان‌ها استفاده می‌شود. ساندویچ پانل‌ها به دلیل داشتن وزن کم، عایق حرارتی و صوتی بالا، نصب آسان و قیمت مناسب، در صنایع ساختمانی بسیار محبوبند.

همچنین، این سازه‌ها مقاوم در برابر حریق و زلزله بوده و قابلیت بازیافت دارند. قبلاً در مورد ساندویچ پانل و انواع آن به‌صورت مفصل صحبت کرده‌ایم.

ساندویچ پنل چیست؟

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

سازه‌هایی پیش ساخته که دو طرف آن یک ورق فولادی و در میان‌شان لایه‌ای عایق  وجود دارد، ساندیچ پنل یا ساندویچ پانل سقفی هستند. معمول ترین ورق مورد استفاده ورق گالوانیزه است از همین رو قیمت ورق گالوانیزه به نوعی تعیین کننده قیمت این محصول است.

لایه عایق

فوم یا عایقی که مابین این دو فلز قرار می‌گیرد معمولا از جنس پلی یورتان (پلی اورتان) یا پلی استایرن می‌باشد. پلی اورتان، در سال ۱۹۳۷ در آلمان کشف شد و پس از آن به‌ صورت‌های گوناگون در بخش‌های مختلف صنایع، مورد استفاده قرار گرفت.

این ماده، به سرعت اعمال می‌شود، ضد خوردگی است و قیمت مناسبی هم دارد. از سوی دیگر، پلی استایرن، یک پلیمر مصنوعی است که در سال ۱۹۳۴، کشف شده است. همچنین از این ماده در جنگ جهانی دوم به عنوان یک عایق بسیار عالی، موثر و با ارزش شناخته می‌شده است.

به جز این دو ماده، پشم شیشه و پشم سنگ نیز می‌تواند در لایه میانی ساندویچ پانل سقفی استفاده شود و کارایی بسیار بالایی نیز داشته باشد. در نهایت هر کدام از این عایق‌ها با فلزهایی از جمله آلومینیوم، ورق‌های گالوانیزه و… پوشیده می‌شوند تا ساندویچ پانل سقفی ، آماده استفاده گردد.

همچنین از ورق گالوانیزه رنگی نیز برای ساخت این محصول استفاده میشود. قیمت روز این کالا را با کلیک روی لینک قیمت ورق رنگی دنبال کنید. در ادامه درباره ورق‌های ساندویچ پانل سقفی بیشتر بخوانید.

انواع ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها برای کاربردهای مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند. ساندویچ پانل سقفی ممکن است با ویژگی‌های مختلفی مانند ضخامت، ابعاد، رنگ، نوع پوشش، نوع هسته و … تولید شود. به همین دلیل، بسته به نیاز و کاربرد موردنظر، انتخاب نوع مناسب ساندویچ پانل سقفی بسیار مهم است. برخی از انواع ساندویچ پانل سقفی عبارت‌اند از:

ساندویچ پانل سقفی فلزی

این نوع پانل‌ها به‌عنوان یکی از رایج‌ترین انواع ساندویچ پنل سقفی، به دلیل قابلیت تولید بالا، وزن سبک، مقاومت در برابر رطوبت و آتش، نصب سریع و آسان و همچنین قابلیت بازیافت استفاده می‌شوند.

ساندویچ پانل سقفی چوبی

پانل سقفی چوبی شامل یک هسته از چوب سخت درون دولایه فلزی است که به دلیل ظاهر زیبا، عایق حرارتی و صوتی بالا، مقاومت در برابر رطوبت و قابلیت بازیافت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ساندویچ پنل چوبی

ساندویچ پانل سقفی حرارتی

ساندویچ پانل سقفی حرارتی شامل یک هسته حرارتی درون دولایه فلزی یا چوبی است که در برابر دمای بالا و یخ‌بندان مقاومت دارند. این پانل‌ها به‌خصوص برای ساخت ساختمان‌های صنعتی و فضای باز کاربرد فراوان دارند.

ساندویچ پنل سقفی شیشه‌ای

ساندویچ پنل سقفی شیشه‌ای شامل یک هسته از شیشه درون دولایه فلزی یا چوبی است که برای استفاده در ساختمان‌های طراحی شده با معماری‌های منحصربه‌فرد مناسب است.

ساندویچ پنل شیشه ای

ساندویچ پانل سقفی ساختمان‌های بتنی

این نوع پانل‌ها شامل یک هسته از بتن سبک درون دولایه فلزی یا چوبی است که برای ساخت ساختمان‌های بتنی‌های بلند استفاده می‌شوند. پانل سقفی ساختمان‌های بتنی به دلیل مقاومت بالا در برابر آتش، مقاومت در برابر زلزله، عایق حرارتی و صوتی بالا، قابلیت بازیافت و نصب آسان، برای ساخت ساختمان‌های بلند استفاده می‌شوند.

ساندویچ پانل سقفی روکش‌دار

ساندویچ پانل سقفی روکش‌دار شامل یک‌لایه روکش پوشیده شده بر روی ساندویچ پنل‌های سقفی است. این روکش می‌تواند از جنس فلزی، پلی‌استر، پلی‌کربنات، پلی‌یورتان یا پلی‌استایرن باشد. این پنل‌ها برای ساختمان‌های صنعتی، تجاری و مسکونی با طراحی زیبا و بارز و همچنین عایق حرارتی و صوتی بالا استفاده می‌شوند.

ساندویچ پانل سقفی کامپوزیت

این نوع پانل‌ها شامل یک هسته کامپوزیتی درون دولایه فلزی است که برای ساختمان‌های صنعتی و تجاری با مقاومت بالا در برابر آتش و عایق حرارتی و صوتی بالا کاربرد دارند.

انواع ورق فلزی در ساندیچ پانل سقفی

ورق‌های فلزی به‌کاررفته در ساندویچ پانل سقفی، بسیار اهمیت دارند. آنها باید مقاومت به خوردگی باشند، بتوانند در برابر بارندگی، تغییرات دما، تغییرات فصلی و… ایستادگی مناسبی از خود نشان دهند و از سقف مراقبت کنند.

به همین دلیل با ترکیب فولاد و آلومینیوم فلزی به ‌نام آلوزینک تولید می‌شود که می‌تواند انتخابی مناسب برای پنل‌های سقفی باشد. علاوه بر این، از ورق فلاشینگ، ورق شادولاین، ورق دامپا یا سایر فرمینگ‌های ورق گالوانیزه می‌توان در ساندویچ پانل‌ها استفاده کرد.

ورق‌های گالوانیزه نیز که می‌توانند در طرح‌ها و رنگ‌های جذابی اجرا شوند، از دیگر ورق‌های فلزی هستند که در ساختن ساندویچ‌ها قابل‌استفاده است.

برای استعلام قیمت ورق آلومینیوم و دیگر ورق ها می توانید با کارشناسان آیرومارت به شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید. همچنین برای آشنایی بیشتر با انواع فرمینگ ورق گالوانیزه روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

انواع ورق فلزی در ساندیچ پانل سقفی

مزایای استفاده از ساندویچ پانل سقفی

در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایلی پرداخته‌ایم که مصرف کنندگان ساندویچ پانل، از آن یاد می‌کنند.

کاهش هزینه و زمان ساخت سازه

پیش ساخته بودن، عدم نیاز به مصالح دیگر و شرایط نصب آسان، از جمله دلایلی است که باعث شده تا سازندگان، این پروفیل را به عنوان مصالحی مقرون به صرفه بدانند. با خرید ساندویچ پانل، در زمانی کوتاه، نتیجه مورد نظرتان را به دست می‌آورید.

ضد آب بودن

آب بندی شدن سقف، بسیار اهمیت دارد و معمولا هزینه‌های زیادی برای انجام آن، صرف می‌شود. حال آنکه ساختار ساندویچ پانل کاملا ضد آب است و می‌تواند در همان زمان نصب، سقف سازه را کاملا ضد آب کند.

ضد حریق بودن

مقاومت در برابر آتش، از دیگر ویژگی‌های مهم ساندویچ پنل سقفی است. این مهم به خصوص در سقف آشپزخانه‌ها، اتاق‌های پخت و بخش‌هایی از سازه که در مجاورت گرمای زیاد قرار می‌گیرد، بسیار اهمیت دارد. انتخاب ساندویچ پانل، می‌تواند مرز بین مرگ و زندگی ساکنان یک سازه اداری، مسکونی، صنعتی و… باشد.

مقاومت در برابر زلزله

امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرنشینی، گسل‌های شهری است که به نقاط گوناگون ریشه دوانده‌اند. این گسل‌ها هرگز قبل از فعال‌شدن خبر نمی‌دهند و در صورت عدم رعایت مسائل ایمنی ممکن است فاجعه‌آفرین شوند. به همین دلیل استفاده از ساندویچ پنل اهمیت دارد و می‌تواند ایمنی ساختمان‌ها را بالاتر ببرد.

مقاومت در برابر باد

وزش باد و طوفان یکی دیگر از مخاطرات طبیعی است که سازه‌ها باید برای رویارویی با آن آماده باشند. وزش باد شدید می‌تواند به سازه‌هایی که مسائل ایمنی را رعایت نمی‌کنند و یا از مصالح بی کیفیت استفاده کرده‌اند، صدمات سنگینی وارد کند.

ساندویچ پانل سقفی علاوه بر مقاومت در برابر باد، عایق صدا نیز هست و می‌تواند برای محیط‌هایی که در معرض وزش بادهای شدید قرار دارند، آلودگی صوتی را تا حد زیادی برای ساکنان کاهش دهد.

نصب سریع و آسان

برای نصب ساندویچ پنل سقفی، نیاز به قالب‌بندی، دستگاه‌های خاص و یا نیروهای آموزش‌دیده ندارید. به همین دلیل، با کمک این پروفیل، به‌سرعت سقف سازه آماده می‌شود و می‌تواند به پیشبرد بقیه کارها نیز کمک کند.

سازگاری با محیط زیست

از آنجا که پایداری ساندویچ پانل سقفی بالاست و مقاومت خوبی دارد، در نتیجه زباله و مشکلات دیگری را برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند. از سوی دیگر سازه‌هایی که از این پروفیل استفاده می‌کنند، در برابر خروج گرما و سرما عایق هستند و نیاز کمتری به مصرف انرژی دارد. به همین دلیل استفاده از ساندویچ پانل می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک‌های بسیاری کند.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل سقفی

نحوه تولید ساندویچ پانل

به طور خلاصه، تولید ساندویچ پانل شامل تولید صفحات فلزی، ایجاد لایه هسته، قالب‌بندی و فشاردادن، برش و تقسیم‌بندی، پوشش و رنگ‌آمیزی، حمل‌ونقل و نصب است. هر یک از این مراحل برای تولید ساندویچ پانل نهایی بسیار حیاتی و ضروری است. شما می‌توانید نحوه تولید ساندویچ پانل را با کلیک بر روی لینک به‌صورت مفصل بخوانید.

قیمت ساندویچ پانل سقفی

ازآنجاکه ساندویچ پانل‌ها اجزایی پیش‌ساخته و کارخانه‌ای به شمار می‌روند، بسیار مقرون به صرفه‌اند و می‌توانند از هزینه‌های بسیاری جلوگیری کنند.

هزینه‌هایی شامل ساخت لایه‌های گوناگون برای سقف، کارگران متخصص و زمان موردنیاز برای جای‌گذاری بخش‌های گوناگون، با استفاده از ساندویچ پانل‌ها به حداقل می‌رسد.

از سوی دیگر، استفاده از آنها می‌تواند به کل صنعت، بهره‌برداری از معادن و پیشبرد توسعه کمک کند.
علاوه‌برآن، مقاومت و ماندگاری بالای ساندویچ پانل‌ها، از هزینه‌های بعدی جلوگیری می‌کند و مصالحی ماندگار و همیشگی محسوب می‌شود.

همچنین، ساندویچ پنل سقفی علاوه بر سقف، در دیوارها نیز قابل‌استفاده است و می‌تواند جایگزینی امن و مطمئن برای بسیاری از مصالح باشد. به همین دلیل آنچه که بابت خرید ساندویچ پانل‌های سقفی می‌پردازید، پس‌اندازی برای تمام روزها و سال‌هایی است که قرار است سازه‌هایتان پابرجا و پایدار باقی بمانند.

ساندویچ پانل‌ها به‌صورت مترمکعب فروخته می‌شوند و دو نوع اورجینال و دسته دوم دارند. دراین‌بین نوع دست‌دوم، باتوجه‌به میزان کارکرد و سلامت ساندویچ پنل‌ها، قیمت‌گذاری می‌شود.

ضمن اینکه قیمت ورق نیز تأثیر مستقیم بر قیمت ساندویچ پاند دارد. برای اطلاع از قیمت روز ساندویچ پانل در آیرومارت، لطفاً با کارشناسان ما گفتگو کنید.

قیمت ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل ارزان از کجا بخریم؟

برای خریدوفروش ساندویچ پانل سقفی ارزان، می‌توانید به فروشنده‌های معتبر مراجعه کنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید. همچنین می‌توانید از سایت‌های فروش آنلاین و بازار آنلاین این پنل‌ها استفاده کنید.

همچنین، ممکن است در برخی اوقات مراکزی که تخفیفات و فروش ویژه دارند، ساندویچ پانل ارزان‌تری ارائه دهند. به همین دلیل، می‌توانید برای خرید ساندویچ پانل به تأمین‌کنندگانی که محصولات مرتبط را به قیمت تخفیفی عرضه می‌کنند، مراجعه کنید.

علاوه بر این، برای کاهش هزینه خرید ساندویچ پانل سقفی می‌توانید به دنبال فروشندگان بزرگ‌تر و تأمین‌کنندگان مستقیم این پانل‌ها باشید. این فروشندگان معمولاً به دلیل حجم بیشتری که خریداری می‌کنند، قیمت‌های بهتری را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

سخن پایانی

ساندویچ پانل نوعی از مصالح ساختمانی است که امروزه موارد استفاده گوناگونی دارند و می‌توانند به‌عنوان جایگزینی مطمئن، در ساخت‌وساز کنارتان باشند. با ساندویچ پانل، ایمنی، زیبایی و مقرون‌به‌صرفه بودن را در کنار هم خواهید داشت و از آن لذت می‌برید. آیا شما هم تجربه استفاده از این مصالح را داشته‌اید و یا می‌خواهید که آن‌ را تهیه کنید؟ سپاسگزار خواهیم بود تجربیات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (5 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.