تولید مخازن کروی به روش انفجاری

3.7/5 - (3 امتیاز)

تولید مخازن کروی به روش انفجاری

مخازن کروی

از مخازن کروی برای ذخیره‌سازی مایعات سبک و گازهای تحت فشار و گازهای مایع استفاده می‌شود.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

روش‌های سنتی ساخت پوسته مخازن کروی نیازمند قالب و پرس بود. از این رو هزینه‌های بیشتری بر تولیدکننده تحمیل می‌شد. امروزه از روش انفجاری برای شکل‌دهی مخازن استفاده می‌شود.
شکل اولیه مخزن از یک ساختار چهار مخروطی تشکیل می‌شود. به بیان دقیق‌تر، ابتدا ورقه های فولادی نورد دیده شده را در اندازه های موردنظر به هم جوشکاری می‌کنند. از جوشکاری این ورق ها مخروط هایی بدست می‌آید که دو یه دو با هم برابر هستند. ساختار مخروطی پیشتر گفته شده، که از بهم پیوستن چهار مخروط ناقص بدست می‌آید، به وسیله ماده منفجره‌ای که در وسط آن قرار می‌گیرد، به شکل کروی درمی‌آید.

در این ویدیو می‌توانید مراحل ساخت مخازن کروی را مشاهده فرمایید.

 

مزیت‌های مخازن کروی

از مزیت‌های مخازن کروی می‌توان به به‌صرفه بودن، کاهش انتقال حرارت، امکان تحمل بیشترین میزان فشار و عدم نیاز به زیرسازی کمتر نسبت به مخازن استوانه‌ای و مکعبی اشاره کرد.

مخازن تحت فشار عموما از فولاد ساخته می‌شوند. خواص مکانیکی ورق‌های فولادی بهم جوش خورده جهت تولید این نوع مخازن، بع از فرایند جوشکاری کاهش می‌یابد. که البته اقدامتی جهت رفع این مساله انجام می‌گیرد. از کاربردهای مخازن کروی تحت فشار می‌توان به ذخیره‌سازی آب، هوای فشرده، راکتور فشاری، پالایشگاه نفت و گاز، راکتور هسته‌ای، ایستگاه‌های فضایی و زیردریایی اشاره کرد.

اگر قصد ساخت مخزن را دارید، قیمت ورق A283، قیمت ورق A516 و دیگر ورق‌ های آلیاژی مورد نیاز را در سایت آیرومارت ببینید.

پریسا خاتمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
3.7/5 - (3 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.