آنالیز به روش طیف‌سنجی نشری (oes)

5/5 - (3 امتیاز)

آنالیز به روش طیف‌سنجی نشری (oes)

آنالیز به روش طیف‌سنجی

از پرکاربردترین و با اطمینان‌ترین روش‌های آنالیز عناصر موجود در مواد فلزی، آنالیز oes یا طیف‌سنجی نشر نوری است.
از این روش برای آنالیز تمامی نمونه‌های فولادی و در تمامی مراحل تولید از جمله ریخته‌ گری پیوسته، شمش‌ریزی و یا محصول نهایی کاربرد دارد.
نمونه‌های فولادی که با استفاده از این روش مورد آنالیز قرار می‌گیرند شامل انواع چدن، فولاد آلیاژی، کربنی، زنگ‌نزن، مارجینگ، فیلرهای جوشکاری و انواع آلیاژهای پایه فولاد، مس، روی، برنج و قلع می‌شود.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

مراحل آنالیز به روش طیف‌سنجی نشری (oes)

ابتدا نوک الکترود متصل به جریان الکتریسیته در فاصله مشخصی از نمونه قرار می‌گیرد. در این مرحله، به دلیل اختلاف پتانسیل میان الکترود و نمونه فلزی، جریان القایی برقرار می‌شود. با افزایش دمای سطح فلز، نوری از آن منعکس می‌گردد. نور ساطع شده به کمک سیستم اپتیکی دستگاه به طیف‌های مختلف تجزیه می‌شود. در واقع جریان القایی باعث برانگیختگی الکترون‌های لایه آخر اتم فلزی می‌‌گردد. سپس الکترون جدا شده به لایه بالاتر منتقل می‌شود، اما به دلیل ناپایداری، الکترون تهییج شده به لایه اولیه خود بازمی‌گردد. در این مرحله از آنالیز، انرژی مازاد الکترون در هنگام بازگشت به صورت طیف نوری منتشر می‌شود. هر عنصر با داشتن طیف نوری مخصوص به خود، به کمک آشکارساز شناسایی می‌گردد. در نهایت این طیف‌ها بصورت نمودارهایی از دستگاه خروجی گرفته می‌شوند.

آیرومارت، مرجع قیمت آهن آلات ایران، در صورت نیاز تمام تست های کنترل کیفی را بر رو مقاطع فولادی خریداری شده انجام می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس حاصل نمایید.

پریسا خاتمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.