تولیدکنندگان نبشی، ناودانی و سپری در ایران

5/5 - (6 امتیاز)

تولیدکنندگان نبشی، ناودانی و سپری در ایران

نبشی و ناودانی و سپری

گسترش ساختمان سازی و توسعه شهرها به افزایش مصرف آهن‌آلات منجر می‌شود. نبشی، ناودانی و سپری ازجمله مقاطع فولادی پرکاربردی‌اند که علاوه بر ساختمان‌سازی، در پروژه‌های دکل سازی، پل‌سازی و ... نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقاطع معمولا به منظور مقاوم‌سازی ساختمان و افزایش سطح تحمل آن در مقابل تنش‌هایی که وارد می‌شود، به‌کار می‌روند.

۵/۵ - (۶ امتیاز)

بیشترشدن مصرف در این بخش، موجب شده تا شاهد افزایش تعداد تولیدکنندگان نبشی و ناودانی در ایران باشیم. درنتیجه پیدایش برندهای مختلف این مقاطع در بازار آهن، توجه به کیفیت کالا اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. بنابراین با شناخت تولید کنندگان نبشی فولادی، ناودانی و سپری و نیز اطلاع از سطح کیفیت هر کدام، می‌توان بهترین کالا را انتخاب کرد. در انتخاب هر مقطع فولادی، یکی از مواردی که باید مدنظر قرار داد، فاصله محل خرید آن تا محل انجام پروژه است. این موضوع، بر اهمیت آشنایی محل کارخانه تولیدکنندگان نبشی، ناودانی و سپری تاثیر می‌گذارد. چرا که بهتر است برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل، خرید از جایی صورت گیرد که فاصله کمتری با محل اجرای پروژه داشته باشد. البته که در این مورد نباید کیفیت را فدای مسافت کرد.

در ویدئوی زیر درباره تمامی نکاتی که باید در خرید نبشی سبک و سنگین، ناودانی سبک و سنگین بدانید تا خریدی آگاهانه را متناسب با نیازتان رقم بزنید، صحبت شده است. این ویدئو می‌تواند راهنمای بسیار خوبی در مسیر خریدتان باشد.

 

پیشرو صنعت نفت آسیا (آیرومارت) به منظور آشنایی شما با کارخانه های نبشی و ناودانی، این مطلب را گردآوری کرده است. با مطالعه این مقاله به خوبی تمامی کارخانه‌ها و تولیداتشان که شامل نبشی، ناودانی و یا سپری می‌شود، به خوبی آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

تعریف نبشی، ناودانی و سپری

پیش از بررسی تمام کارخانه نبشی، ناودانی و سپری ایران، لازم است تا مختصری با هر کدام از این مقاطع آشنا شوید:

ناودانی

ناودانی یا UNP که در لاتین با نام steel channel شناخته می‌شود، از مقاطع پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌رود. ناودانی پرسی، از پرس تسمه فولادی تولید می‌شود. در خرید ناودانی ممکن است با دو اصطلاح ناودانی سنگین و سبک روبه‌رو شوید. ناودانی سبک به ناودانی با وزن کمتر از استاندارد اشتال و ناودانی سنگین به ناودانی مطابق با استاندارد اشتال اطلاق می‌شود.

تولیدکنندگان ناودانی

ناودانی یا پروفیل U

نبشی

نبشی یا پروفیل L، مقطعی است که از دو ضلع عمود بر هم تشکیل شده و در بازار با نامLNP نیز شناخته می‌شود. در هنگام خرید نبشی‌ باید توجه کنید که با توجه به اندازه بال، با یکی از دو محصول زیر مواجه خواهید بود:

  • نبشی بال مساوی
  • نبشی بال نامساوی

در جدول وزن نبشی، مشخصات و ابعاد و وزن کالاهای بال مساوی و بال نامساوی آورده شده است.

تولیدکنندگان نبشی

نبشی یا پروفیل L

سپری

در خرید سپری یا پروفیلT، توجه کنید که این محصول از نظر ظاهری در دو نوع لبه گرد و لبه تیز دسته‌بندی می‌گردد. ماده اولیه تولید سپری، شمش فولادی از نوع بلوم است و این مقطع، برخلاف نبشی و ناودانی، فقط به صورت فابریک قابلیت تولید دارد. یعنی مستقیما محصول نورد گرم شمش بلوم است.

تولیدکنندگان سپری

سپری یا پروفیل T

کارخانه های تولید نبشی، ناودانی و سپری در ایران

نبشی، ناودانی و سپری، مقاطعی‌اند که در بسیاری از کارخانه‌های نوردی سراسر کشور، تولید می‌شوند. نمودار توزیع استانی تولید این مقاطع نشان می‌دهد که ۴ استانی که بیشترین حجم تولیدی این مقاطع را دارند به ترتیب عبارتند از:

  • آذربایجان شرقی
  • قزوین
  • اصفهان
  • خراسان رضوی

از عوامل موثر بر کیفیت و در نتیجه قیمت، برند تولید کننده نبشی و ناودانی است. در ادامه قصد داریم به معرفی معروف‌ترین کارخانه تولید نبشی و ناودانی و سپری در مناطق مختلف کشور بپردازیم.

کارخانه های نبشی، ناودانی و سپری در ایران

توزیع استانی تولیدکنندگان نبشی، ناودانی و سپری در ایران

تولید کنندگان ناودانی، نبشی و سپری در شمال و غرب ایران

کارخانه های نبشی، ناودانی و سپری ایران در این بخش، عمدتا در دو استان آذربایجان شرقی و قزوین متمرکز شده‌اند. در ادامه با مهم‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی نام برده شدن در این مناطق آشنا خواهید شد.

تولید کنندگان نبشی و ناودانی و سپری در ایران

تولیدکنندگان تولیدکنندگان نبشی، ناودانی و سپری در شمال و غرب ایران

مجتمع فولاد ناب تبریز

مجتمع فولاد ناب تبریز ازجمله برندهای معروف تولید نبشی و ناودانی در کشور محسوب می‌شود. این کارخانه تولید ناودانی و نبشی در ۳۵ کیلومتری غرب شهر تبریز واقع شده و از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز نموده است.
محصولات مجتمع ناب تبریز شامل تیرآهن، نبشی و ناودانی می‌شود. نبشی ناب تبریز در گستره سایزی ۳۰ تا ۱۰۰ میلیمتر و اغلب در طول‌های ۶ و۱۲ متری وارد به بازار عرضه می‌گردد. با این وجود، امکان تولید سایز سفارشی این مقطع، متناسب با نیاز مشتری نیز وجود دارد. ناودانی ناب تبریز نیز در سایزهای ۸۰ تا ۱۶۰ و در دو نوع سبک و سنگین، تولید و عرضه می‌گردد.

نورد آریان فولاد قزوین

شرکت نورد آریان فولاد در سال ۱۳۸۵ در جنوب شرقی قزوین و در کیلومتر ۱۵ جاده بوئین زهرا-اشتهارد، تاسیس گردید. این مجموعه به طور سالانه، ۲۵۰ هزار تن نبشی و ۲۵۰ هزار تن ناودانی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. نبشی کارخانه آریان فولاد، از نوع بال مساوی بوده که در سایزهای ۴۰ تا ۲۰۰ تولید می‌شود. ناودانی آریان در سایزهای ۸۰ تا ۱۲۰ در بازار موجود است.

سایر محصولات این کارخانه ناودانی و نبشی شامل موارد زیر است:

  • انواع ریل‌های سبک و سنگین
  • انواع شمش‌های ساختمانی و آلیاژی
  • تسمه فولادی تا عرض ۴۰۰ و ضخامت ۸ به بالا
  • تیرآهن از سایز ۱۴۰ تا ۲۷۰
  • میلگرد آجدار از سایز ۱۰ الی ۳۲

فولاد البرز ایرانیان (فایکو)

شرکت فولاد البرز ایرانیان که در بازار با نام تجاری فایکو شناخته می‌شود، با تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن از انواع مقاطع فولادی در دسته مهم‌ترین تولیدکنندگان نبشی و ناودانی کشور محسوب می‌شود. این مجموعه در استان مازندران، کیلومتر ۱۵ جاده ساری به مشهد واقع شده است. نبشی‌های بال مساوی فایکو در طول‌های ۶ و ۱۲ متر و مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی DIN EN 10056-2، ISIRI 13968-1 و GOST 8510 تولید می‌گردد. همچنین تولید ناودانی فایکو نیز در سایزهای ۱۴۰ تا ۲۰۰ و در دو نوع سبک و سنگین انجام می‌گیرد.

ظرفیت تولید نبشی و ناودانی سالیانه این کارخانه، به ترتیب حدود ۱۷۵ هزار تن و ۱۳۴ هزار تن است. از سایر محصولات شرکت فولاد البرز ایرانیان، می‌توان به میلگرد آجدار و تیرآهن در انواع استانداردها، اشاره کرد.

کارخانه های نبشی، ناودانی و سپری در شرق و مرکز ایران

بیشترین ظرفیت تولید نبشی، ناودانی و سپری در بخش دوم بیشتر به دو استان اصفهان و خراسان رضوی اختصاص دارد. برای آشنایی بیشتر با تولیدکنندگان این نواحی مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 تولید کنندگان نبشی، ناودانی و سپری در ایران

تولیدکنندگان تولیدکنندگان نبشی، ناودانی و سپری در شرق و مرکز ایران

ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان در کنار سایر تولیدات خود ازجمله تیرآهن اصفهان، میلگرد، انواع شمش، ریل و مفتول، سالانه به تولید حدود ۳۰ هزار تن نبشی و ۴۰ هزار تن ناودانی نیز می‌پردازد. نبشی ذوب آهن با استفاده از روش نورد گرم و در اندازه‌های ۴۰ تا ۱۵۰ تولید و وارد بازار می‌شوند. ناودانی این شرکت نیز در دو نوع بال شیب‍دار و بال موازی و در سایزهای ۱۲۰ تا ۲۰۰ در بازار موجود است.

فولاد اصفهان

شرکت تولیدی فولاد اصفهان، با هدف تولید انواع نبشی ساختمانی و صنعتی، در سال ۱۳۷۶ و در شهرک صنعتی اشترجان اصفهان، شروع به فعالیت کرد. این مجموعه، اولین تولیدکننده نبشی در ایران است و با نام نبشی سپاهان نیز شناخته می‌شود. نبشی سپاهان در دو نوع صنعتی و ساختمانی و از سایز ۶۵ تا ۱۵۰ میلیمتر تولید می‌گردد. سایر محصولات این کارخانه نبشی اصفهان، عبارتند از:

  • میلگردهای صنعتی (شافت) از ۵۵ میلیمتر تا ۱۱۰ میلیمتر
  • شمش نوردی چهارگوش تولید شده از اسلب در ابعاد رایج و نیز مطابق با سفارش مشتری
  • ورق گرم با ضخامت ۱۵ تا ۶۰ میلیمتر

فولاد کوهپایه

شرکت فولاد کوهپایه در ۳۵ کیلومتری شرق اصفهان و در شهرک صنعتی شرق (سگزی) در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار واقع شده است. این کارخانه در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسید. شرکت فولاد کوهپایه تنها تولیدکننده نبشی ریز به صورت صنعتی و استاندارد است. نبشی این کارخانه در سایزهای ۲۰ تا ۶۰ میلیمتر و در طول‌های اغلب ۶ متری در بازار موجود است. اما امکان سفارش طول درخواستی مشتری از ۲ متر تا ۱۵ متر نیز وجود دارد.

ناودانی کوهپایه نیز در سایزهای ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ میلیمتر تولید می‌شود. شرکت کوهپایه تنها تولیدکننده ناودانی سایز ۳۰، ۴۰ و ۵۰ مطابق با استانداردهای مشابه استانداردهای اروپایی است.
سایر محصولات کارخانه فولاد کوهپایه عبارتند از:

  • سپری در سایز ۲۵ تا ۵۰ میلیمتر
  • ریل چهارپهلو
  • تسمه فولادی

پروفیل صنعت ماهان

شرکت پروفیل صنعت ماهان ازجمله تولیدکنندگان نبشی و ناودانی در استان سمنان است. این مجموعه در سال ۱۳۸۹ در شهرک صنعتی جنت آباد تاسیس شد. ازجمله محصولات کارخانه پروفیل صنعت ماهان می‌توان به نبشی در سایزهای ۸ و ۱۰، ناودانی در سایزهای ۸ تا ۱۶ و تیرآهن ماهان، اشاره کرد.

گروه صنعتی شکفته

گروه صنعتی شکفته در استان خراسان و در کیلومتر ۲۰ جاده مشهد به قوچان واقع شده است. عمده فعالیت این مجموعه مربوط به تولید انواع مقاطع فولادی سبک، سنگین و نیمه سنگین شامل انواع نبشی، ناودانی و سپری است. اما از سایر محصولات آن می‌توان به تولید شمش فولادی از نوع بیلت نیز اشاره کرد.

استعلام قیمت نبشی، ناودانی و سپری از آیرومارت

قیمت انواع مقاطع فولادی در بازار آهن‌آلات، تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند. گاهی اوقات این تغییرات به طور روزانه و حتی لحظه‌ای رخ می‌دهد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید هر مقطع فولادی را دارید، از منابع معتبر استعلام قیمت بگیرید. شما حتی می‍توانید با دنبال کردن تحلیل هفتگی بازار فولاد، بازار را تحلیل کرده و نوسانات قیمت‌ها را حدس بزنید.

اگر در خصوص خرید هرکدام از محصولات کارخانه ناودانی و نبشی و سپری به راهنمایی و مشاوره خرید و حتی استعلام قیمت لحظه‌ای نیاز داشتید، با کارشناسان ما در بازرگانی فولاد آیرومارت در طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید. فایل PDF تولیدکنندگان نبشی، ناودانی و سپری در ایران را از طریق لینک زیر می‌توانید دانلود کنید:

دانلود PDF اطلس تولیدکنندگان نبشی، ناودانی و سپری در ایران

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (6 امتیاز)

  1. mobina
    اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۴:۳۷
    مطلب بسیار کاملی بود و کاش برای تولیدکنندگان تیرآهن و میلگرد هم چنین مقاله ای داشتید.
    1. آیرومارت
      اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۶:۱۳
      سلام روز بخیر. در لیست تولیدکنندگان فولاد ایران می‌توانید لیست تولیدکنندگان تیرآهن، میلگرد و …. را مشاهده نمایید.
  2. ali
    تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۶:۲۴
    آرشیو قیمت نبشی تولیدکنندگان داخل رو از کجا می‌تونم داشته باشم ؟
    1. آیرومارت
      تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۶:۴۷
      سلام وقت شما بخیر. بهتون پیشنهاد می‌کنیم به صفحه قیمت نبشی مراجعه نمایید و به کمک نمودارها، قیمت هر کدام از انواع نبشی از ماه‌های قبلی تا به امروز را مشاهده کنید.
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.