تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران

4.8/5 - (11 امتیاز)

تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران

اطلس تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران ، با ارائه جزئیات تولیدات کارخانه‌های مختلف کشور، به خریداران این مقطع در انتخاب برند کمک خواهد کرد. لوله ازجمله مقاطع فولادی است که نقش بسیار مهمی در انتقال سیالات مختلف ایفا می‌کند. این مقطع از تنوع بالایی در سایز، استاندارد، جنس و وزن برخوردار است. بر اساس همین موارد نیز دسته‌بندی‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

۴.۸/۵ - (۱۱ امتیاز)

از مهم‌ترین دسته‌بندی‌های انواع لوله فولادی، بر اساس روش تولید می‌باشد که مطابق با آن، لوله در دو نوع درزدار و بدون درز قرار می‌گیرد. بدیهی است که نوع کاربرد و قیمت لوله در این دو نوع، متفاوت است.

به دلیل کاربرد گسترده انواع لوله در صنایع مختلف، کارخانه‌های بسیاری در سراسر ایران به تولید این مقطع مشغول هستند. تعداد این کارخانه‌ها به دلیل نیاز روزافزون کشور به این مقطع، روز به روز در حال افزایش است. همین موضوع سبب می‌شود تا گزینه‌های بیشتری برای انتخاب برند، در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. اما باید عوامل مختلفی چون فاصله، کیفیت و قیمت را نیز مد نظر قرار داد.

در این مطلب، درباره تولیدکنندگان مطرح انواع لوله فولادی در نقاط مختلف کشور، محصولات تولیدی هرکدام و مشخصات هرمحصول، مطالبی را خدمتتان ارائه خواهیم کرد.

توزیع استانی تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران

نمودار توزیع استانی تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران نشان می‌دهد که استان‌هایی که بیشترین تولید لوله را دارند به ترتیب عبارتند از:

  • مرکزی
  • اصفهان
  • تهران

اما باید اشاره کرد که بیشترین تولید لوله مانیسمان (بدون درز) در استان سمنان صورت می‌گیرد.

اطلس تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران

توزیع استانی تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران

تولیدکنندگان لوله فولادی در استان‌های تهران و مرکزی

طرفیت تولیدکنندگان لوله فولادی در دو استان تهران و مرکزی به اندازه‌ای است که نام این دو استان را در لیست بیشترین تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران می‌بینید. در ادامه با مهم‌ترین تولیدکنندگان این بخش‌ها آشنا خواهید شد.

اطلس تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران

تولیدکنندگان لوله فولادی در استان تهران و مرکزی

شرکت لوله و پروفیل سپنتا

گروه صنعتی سپنتا از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب تاکنون، با دو کارخانه تولیدی در شهرهای تهران و اهواز، در جایگاه بزرگترین تولیدکننده لوله و پروفیل در کشور قرار دارد. محصولات کارخانه سپنتا را می‌توان در دسته‌بندی‌های زیر قرار داد:

  • لوله گالوانیزه سپنتا

لوله گالوانیزه سپنتا در سه دسته لوله گالوانیزه با استاندارد ۳۷۶۵ که عمدتا مصارف انتقال آب دارد، لوله اندوئیت یا PG در دو نوع با رزوه و بدون رزوه و قوطی گالوانیزه مخصوص گلخانه قرار می‌گیرد. این لوله‌های گالوانیزه که به آن‌ها اصطلاحا لوله سفید نیز گفته می‌شود، در سه رده وزنی سبک، متوسط و سنگین و در سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌گردند.

نوع دیگری از لوله گالوانیزه که توسط مجموعه سپنتا تولید می‌شود، لوله گالوانیزه آتش نشانی، جهت انتقال آب با سرعت و فشار بالا می‌باشد. تولیدات این نوع لوله در سایزهای ۲/۱ تا ۶ اینچ صورت می‌گیرد. لوله گالوانیزه تولیدی شرکت سپنتا دارای بالاترین کیفیت در رده محصولات گالوانیزه در کشور می‌باشد.

  • لوله گاز سپنتا

لوله گاز سپنتا در سه دسته لوله گاز خانگی (جهت انتقال گاز در مصارف مسکونی)، لوله گاز با استاندارد API 5L جهت استفاده در خطوط انتقال گاز با فشار متوسط (انتقال گاز در سوله‌های صنعتی، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها) و لوله گاز شبکه، جهت انتقال گاز فشار قوی و مطابق با استاندارد ملی گاز ایران (IGS)، در بازار موجود است.

  • لوله سیاه سپنتا

لوله سیاه سپنتا در دو دسته لوله مبلی و لوله شوفاژی قرار دارد. سایر محصولات این شرکت شامل لوله، قوطی و پروفیل‌های سفارشی است که مطابق با سفارش مشتری، در اندازه‌ها و طول‌های خاص تولید می‌گردد.

شرکت نورد و لوله صفا

شرکت نورد و لوله صفا در سال ۱۳۷۹ در نزدیکی شهر ساوه و مقابل شهر صنعتی کاوه، در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار، آغاز به کار کرد محصولات فولادی کارخانجات نورد و لوله صفا در موارد زیر جای می‌گیرد:

  • لوله‌های اسپیرال جهت انتقال آب تحت استاندارد AWWAC200 از قطر ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیمتر
  • لوله اسپیرال با استاندارد بین‌المللی API 5L جهت انتقال گاز به قطر ۲۰ الی ۵۶ اینچ
  • لوله درز مستقیم برای استفاده در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی از قطر ۲۰ تا ۶۴ و ضخامت ۴.۶ تا ۳۸.۱ میلیمتر
  • لوله‌هایی با قطر ۸ تا ۲۴ اینچ و ضخامت ۴ الی ۲۰ میلیمتر، با استفاده از روش جوش القایی و جهت استفاده به عنوان لوله‌های گاز و نفت در فشار متوسط

کارخانه نورد و لوله صفا به تدریج مجموعه کارخانجات خود را گسترش داده و در زمینه‌هایی چون صنعت پلیمر، سازه‌های فلزی، سیم و کابل، نوشت افزار و صنایع غذایی نیز فعالیت دارد. پروفیل ساختمانی HSS با ابعاد ۱۸۰*۱۸۰ تا ۵۰۰*۵۰۰ و نیز ۶۰۰*۴۰۰ میلیمتر، از دیگر تولیدات کارخانه نورد و لوله صفا می‌باشد.

کارخانجات نورد و پروفیل ساوه

کارخانه نورد و پروفیل ساوه در سال ۱۳۵۵، با هدف تولید ۵۰ هزار تن انواع لوله و پروفیل در سال، به بهره‌برداری رسید. اما به تدریج با اضافه شدن بخش‌های مختلف و همچنین خطوط تولید بیشتر به کارخانه، اکنون این مجموعه به ظرفیت تولید ۲ میلیون تن در سال، از انواع مقاطع فولادی رسیده است.

لوله‌های تولیدی کارخانه نورد و پروفیل ساوه عبارتند از:

  • لوله‌های گاز و آب خانگی از سایز ۴/۱ تا ۶ اینچ و به دو صورت سیاه و گالوانیزه در سه وزن سبک، متوسط و سنگین، تولید شده با روش ERW
  • لوله‌های صنعتی در قطر خارجی ۱۰ تا ۶۱۰ میلیمتر و ضخامت ۰.۷ تا ۲۰ میلیمتر
  • لوله گالوانیزه با قطر خارجی ۲۰ تا ۱۶۸ میلیمتر و در ضخامت های ۱.۵ تا ۶ میلیمتر
  • لوله فولادی گاز شبکه از سایز ۸/۳ تا ۲۴ اینچ و ضخامت ۲.۹ تا ۲۰ میلیمتر

از سایر محصولات این کارخانه می‌توان به انواع پروفیل ازجمله پروفیل‌های درب و پنجره، پروفیل‌های فرم‌دار صنعتی و قوطی‌های مربع مستطیل صنعتی و ساختمانی، اشاره کرد.

جهان پروفیل پارس

شرکت جهان پروفیل پارس با بیش از ربع قرن تجربه در تولید انواع مصنوعات فولادی، در سال ۱۳۶۱ در تهران آغاز به کار کرد. لوله‌های تولیدی کارخانه جهان پروفیل شامل لوله‌های صنعتی و داربستی و لوله‌های مبلی در سه ضخامت ۰.۸، ۰.۹ و ۱ میلیمتر می‌شود.

علاوه‌بر تولید لوله، این مجموعه در دسته برترین تولیدکنندگان پروفیل کشور نیز قرار دارد که به تولید انواع پروفیل درب و پنجره، قوطی‌های صنعتی و ساختمانی و مقاطع باز می‌پردازد.

کارخانه لوله و پروفیل کیهان

کارخانه لوله و پروفیل کیهان یکی از برترین تولیدکنندگان لوله و پروفیل در ایران به شمار می‌رود. این مجموعه در سال ۱۳۷۰، در تهران آغاز به کار کرد و لوله‌های تولیدی آن عبارتند از:

  • لوله‌های صنعتی مطابق با استاندارد DIN 2394
  • لوله آب
  • لوله گاز خانگی
  • لوله مبلی یا لوله روغنی
  • لوله گالوانیزه

انواع لوله‌ای نام برده، در سایز ۲/۱ تا ۶ اینچ، توسط این کارخانه قابلیت تولید دارند. علاوه بر تولید لوله، کارخانه کیهان به تولید انواع پروفیل نیز می‌پردازد.

شرکت لوله سازی دقیق کاوه ایرانیان

گروه صنعتی کاوه ایرانیان در سال ۱۳۷۷ در شهرک صنعتی کاوه در استان مرکزی، به بهره‌برداری رسید. این مجموعه اولین تولیدکننده لوله بدون درز یا به اصطلاح لوله مانیسمان، در بخش خصوصی کشور، محسوب می‌شود. کارخانه لوله سازی کاوه، سالانه حدود ۱۵ هزار تن تیوب بدون درز به روش کشش سرد و ۷۵ هزار تن لوله بدون درز به روش نورد گرم را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

لوله مانیسمان کاوه، به دلیل اینکه بدون درزجوش تولید می‌شوند، در موارد حساسی چون انتقال مواد پالایشگاهی، خطوط شبکه گازرسانی، انتقال سیالات پرفشار و … کاربرد دارند. برای استعلام قیمت لوله مانیسمان کاوه کلیک کنید.

شما می‌توانید قیمت روز لوله مانیسمان را در سایت آیرومارت مشاهده نمایید.

شرکت لوله و تجهیزات سدید

شرکت لوله و تجهیزات سدید در سال ۱۳۴۲، به عنوان یک شرکت ماشین‌سازی کوچک در تهران، شروع به کار کرد. و در سال‌های آخر دهه ۶۰، اقدام به تاسیس کارخانه تولید لوله سنگین فولادی به روش اسپیرال برای اولین بار در ایران، نمود که در سال ۱۳۷۲ به بهره‌برداری رسید. این مجموعه هم‌اکنون به تولید لوله‌های قطور انتقال آب، گاز و نفت، با روش اسپیرال می‌پردازد.

تولیدکنندگان لوله فولادی در استان اصفهان

تولیدکنندگان لوله فولادی متعددی در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند. در جدول توزیع استانی تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران، استان اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد. برای آنکه اطلاعات بیشتری تولیدات لوله فولادی این استان داشته باشید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اطلس تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران

تولیدکنندگان لوله فولادی استان اصفهان

شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان

شرکت گروه صنعتی سپاهان تولیدکننده انواع لوله‌های فولادی در سایزها و ضخامت‌های مختلف است که در سال ۱۳۵۲ تاسیس شد. این مجموعه با ظرفیت تولید سالانه ۴۲۰ هزار تن، در نزدیکی شهر اصفهان واقع شده است. لوله گاز سپاهان از محصولات مهم این کارخانه به شمار می‌رود که در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌گردد. لوله‌های تولیدی کارخانه سپاهان در انواع زیر قرار می‌گیرند:

  • لوله CDW
  • لوله گالوانیزه
  • لوله گاز توکار (مانیس گاز)
  • لوله گاز روکار
  • لوله‌های صنعت نفت و گاز
  • لوله‌های دقیق، فوق دقیق و بویلر

از محصولات دیگر کارخانه سپاهان می‌توان به انواع پروفیل و قوطی و انواع ورق اشاره نمود.

شرکت ایران اسپیرال

شرکت ایران اسپیرال، تولیدکننده انواع لوله‌های فولادی با درز جوش مارپیچ (لوله اسپیرال) به روش جوشکاری زیرپودری SAW است. این کارخانه در سال ۱۳۷۳، در شهرک صنعتی سگزی در کیلومتر ۵۲ شرق اصفهان، آغاز به فعالیت کرد.

لوله‌های ایران اسپیرال در قطرهای ۱۶ تا ۱۲۰ اینچ، در بازه ضخامتی ۵ تا ۲۵.۴ میلیمتر و تا گرید فولادی ۷۰ x بر اساس استاندارد AWWA تولید و به بازار عرضه می‌گردد.

شرکت ساخته‌های فلزی اصفهان

شرکت ساخته‌های فلزی اصفهان با برند تجاری سافا، در سال ۱۳۵۱، در اصفهان و کیلومتر ۲۵ جاده اصفهان- نایین، تاسیس گردید. این کارخانه علاوه بر سبد متنوعی که در انواع پروفیل ارائه می‌دهد، به تولید لوله‌های گالوانیزه بدون درز و لوله داربستی نیز می‌پردازد.

تولیدکنندگان لوله فولادی در شمال و شمال غربی ایران

اطلس تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران

تولیدکنندگان لوله فولادی شمال و شمال غربی ایران

گروه صنعتی درپاد تبریز

گروه درپاد تبریز در سال ۱۳۸۰ با ایجاد چندین مجتمع و کارخانه بزرگ صنعتی، فعالیت خود را آغاز نمود. تنوع فعالیت و تولیدات این مجموعه بسیار بالا بوده و برخی از محصولات آن عبارتند از:

  • ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۵ تا ۵ میلیمتر تا عرض ۱۲۵۰ میلیمتر
  • لوله و پروفیل مربع و مستطیل مبلی از سایز ۱۰ تا ۶۰ میلیمتر
  • لوله‌های صنعتی درز جوش از سایز ۴/۱ تا ۴ اینچ
  • لوله‌های گالوانیزه از سایز ۲/۱ تا ۴ اینچ
  • لوله‌های آب و گاز از سایز ۲/۱ تا ۴ اینچ
  • انواع میلگرد ساده و آجدار از سایز ۸ تا ۳۲ میلیمتر
  • لوله‌های درز مخفی از سایز ۲/۱ تا ۲ اینچ

شرکت لوله و پروفیل آریاوا

کارخانه لوله و پروفیل آریاوا در سال ۱۳۶۱ در قزوین، کیلومتر ۱۴ جاده بوئین زهرا، شروع به فعالیت کرد. این مجموعه در زمینه تولید انواع لوله های فولادی درزدار و بدون درز (گازی) با ظرفیت حدود ۱۵۰ هزار تن در سال فعالیت دارد. از محصولات این کارخانه می‌توان به لوله‌های صنعتی، لوله‌های گازی و لوله‌های شوفاژی اشاره کرد. هر کدام از این انواع لوله‌ها در سایزهای ۲/۱ تا ۴ اینچ تولید و به بازار عرضه می‌گردند.

تولیدکنندگان لوله فولادی در شرق و شمال شرق ایران

اطلس تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران

تولیدکنندگان لوله در شرق و شمال شرق ایران

کارخانه فولاد پروفیل مشهد

کارخانه پروفیل مشهد در کیلومتر ۵۵ جاده مشهد به نیشابور، شهرک صنعتی بینالود واقع شده است. این شرکت ازجمله معروف‌ترین تولیدکنندگان لوله فولادی و پروفیل فولادی درز جوش در شمال شرق کشور محسوب می‌شود. لوله‌های تولیدی کارخانه پروفیل مشهد در دو نوع لوله سیاه و گالوانیزه قرار می‌گیرند. سایر محصولات تولیدی این کارخانه شامل انواع پروفیل می‌باشد.

شرکت نورد و لوله سمنان

کارخانه نورد و لوله سمنان در سال ۱۳۷۲ با هدف تولید انواع لوله و قوطی و پروفیل، در شهرک صنعتی سمنان تاسیس شد. ظرفیت خطوط تولید انواع لوله، قوطی و پروفیل در این کارخانه، ۷۲۰ هزار تن و لوله گالوانیزه، ۱۵۰ هزار تن است.  مجتمع نورد و لوله سمنان علاوه بر تولید لوله درزدار، به تولید لوله بدون درز نیز می‌پردازد. در حالت کلی، محصولات این کارخانه را می‌توان در دسته‌های زیر قرار داد:

  • لوله گالوانیزه
  • لوله‌های سایز بالا از سایز ۱۰ تا ۴۰ اینچ
  • لوله‌های سایز پایین از سایز ۲/۱ تا ۸ اینچ
  • انواع قوطی و پروفیل
  • ورق گالوانیزه در ضخامت ۰.۲۵ تا ۳ میلیمتر
  • ورق رنگی در ضخامت ۲۵ تا ۱.۲۵ میلیمتر
  • ورق کرکره سینوسی

تولیدکنندگان لوله فولادی در جنوب غربی ایران

اطلس تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران

تولیدکنندگان لوله فولادی جنوب غربی ایران

شرکت لوله سازی اهواز

شرکت نورد و لوله اهواز با بیش از نیم قرن سابقه و تولید سالانه ۶۰ هزار تن انواع لوله‌های فولادی در دسته برترین تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران قرار می‌گیرد.

موقعیت جغرافیایی مناسب این کارخانه، به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد و خطوط حمل و نقل ریلی اختصاصی، امکان انتقال محصولات این شرکت را با ظرفیت بالا، صرف زمان و هزینه کم، فراهم نموده است.

از محصولات این شرکت در زمینه تولید لوله، می‍توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • لوله‌های درز دار با  درز طولی، تولیدشده با روش جوشکاری زیرپودری (SAW)، در استانداردهای IGS، IPS و API 5L در قطر ۲۴ تا ۵۶ اینچ
  • لوله درزدار تولیدی با روش جوش مقاومت الکتریکی در قطر ۶ تا ۱۶ اینچ و ضخامت ۰.۱۷۲ تا ۰.۴۰۶ اینچ و در گریدهای A تا گرید X60
  • لوله‌های درزدار با روش جوش مقاومت الکتریکی در قطر ۶ تا ۲۴ اینچ و ضخامت ۰.۱۸۸ تا ۰.۵۶۲ اینچ، در گریدهای A تا گرید X65
  • لوله اسپیرال در قطر ۲۴ تا ۱۰۰ اینچ (۶۴۰ تا ۲۵۰۰ میلیمتر)، درضخامت ۷ تا ۲۵ میلیمتر، مطابق با استاندارد API و IGS و AWWA C200 و در گریدهای فولادی از گرید A تا X70

استعلام قیمت انواع لوله فولادی از آیرومارت

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، لوله فولادی در انواع، سایزها و برندهای مختلف در بازار آهن‌آلات موجود است. برخی از لوله‌ها دز ایران قابلیت تولید دارند، اما برخی نیز هستند که باید از کشورهای دیگر وارد ایران شوند.

بنابراین کیفیت‌های مختلفی از انواع لوله در بازار موجود است که قطعا قیمت لوله را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. با توجه به این موارد، خرید لوله بدون داشتن اطلاعات کافی از وضعیت بازار، می‌تواند منجر به خریدی ناموفق گردد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید لوله را دارید، حتما با متخصصان این حوزه مشورت نمایید، تا بهترین خرید خود را متناسب با نیازتان داشته باشید.

کارشناسان بازرگانی آیرومارت می‌توانند در خرید انواع مقاطع فولادی از جمله لوله، راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه نمایند. فقط کافیست با این متخصصان تماس حاصل نمایید. فایل PDF تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران را از طریق لینک زیر می‌توانید دانلود کنید:

دانلود PDF اطلس تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران

از طریق تماس با کارشناسان آیرومارت و یا مراجعه به صفحه قیمت هر کالا، می‌توانید قیمت انواع مقاطع فولادی همچون قیمت لوله داربست ۱۷ کیلویی را استعلام بگیرید.

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.8/5 - (11 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.