آشنایی کامل با کارخانه میلگرد گلستان

4.7/5 - (3 امتیاز)

آشنایی کامل با کارخانه میلگرد گلستان

کارخانه میلگرد گلستان زیرمجموعه صنایع نورد فولاد گلستان است. این مجموعه صنعتی، فعالیت تولیدی خود را از سال 1389 تحت مدیر عاملی آقای امین‌الله محمدی و رئیس هیئت مدیره احمد محمدی آغاز نمود. محصولات تولیدی مجموعه شامل ميلگرد آجدار با شاخه سایز 12-8 و کلاف ساده و آجدار با سایز 14-5/5 با ظرفیت تولید 320 هزار تن در سال می‌باشد.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

نشانی کارخانه میلگرد گلستان

همانطور که از نام کارخانه تولید میلگرد گلستان برمی‌آید، این کارخانه در استان گلستان واقع‌شده‌است. مکان احداث کارخانه در شهرک صنعتی مینودشت در خارج شهر احداث گردیده. به‌طور دقیق‌تر می‌توان آدرس کارخانه تولید ميلگرد گلستان را در کیلومتر ۵ جاده گنبد کاووس جستجو نمود.

 محصولات کارخانه میلگرد گلستان

محصول اصلی این کارخانه، میلگرد است. همانطور که که در مقاله میلگرد چیست گفته شد، میلگرد به عنوان یک مقطع فولادی مهم در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. واحد تولیدی صنایع نورد فولاد گلستان به‌طور کلی چهار نوع محصول تولید می‌نماید. به‌صورت تیتروار این محصولات در زیر آورده‌شده‌است.

۱-ميلگرد آجدار

۲-ميلگرد ساده

۳-کلاف ساده

۴-کلاف آجدار

میلگرد گلستان

میلگرد کلاف از محصولات صنایع نورد فولاد گلستان

انواع ميلگرد گلستان

انواع میلگرد تولیدی توسط کارخانه نورد فولادی گلستان دو گروه کلی آجدار و حرارتی است که میلگرد آجدار در سایزهای ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۵ و ۲۸ و حرارتی در سایز ۵/۶ برای گرید A1 تولید می‌گردد.

میلگرد ساده گرید A1 تولیدی توسط کارخانه میلگرد گلستان دارای سطحی صاف و بدون آج است. مقاومت تسلیم و کششی آن به‌ترتیب معادل ۲۴۰۰ و ۳۶۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع می‌باشد. میلگرد آجدار A2 ، A3 و A4 تولیدی توسط کارخانه نورد فولادی گلستان به‌ترتیب میلگرد آجدار معمولی، جناغی و مرکب با مقاومت تسلیم و کششی به‌ترتیب و حدودا معادل ۳۴۰۰ و ۵۰۰۰،، ۴۰۰۰ و ۶۰۰۰ ، ۶۱۰۰ و ۷۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است.

میلگرد گرید A1 تولیدی توسط کارخانه نورد فولادی گلستان ، دارای قابلیت انعطاف‌پذیری بالا است لذا برای جوشکاری و خمکاری مناسب می‌باشد.

میلگرد گرید A2 تولیدی توسط کارخانه نورد فولادی گلستان ، کم‌کربن و دارای قابلیت خم‌پذیری بالا است لذا برای ساخت خاموت مناسب می‌باشد.

میلگرد گرید A3 تولیدی توسط کارخانه نورد فولادی گلستان ، ترد و شکننده و کاملا نامتناسب برای کاربرد در موارد نیازمند جوشکاری است.

میلگرد A2 و A3 تولیدی توسط کارخانه میلگرد گلستان به‌ترتیب به عنوان میلگرد عرضی و طولی به‌کار برده می‌شوند. همچنین میلگرد آجدار A2 انعطاف‌پذیرتر از A3 می‌باشد و جوشکاری روی هر دو گروه مجاز نمی‌باشد.

ميلگرد گرید A4 تولیدی توسط کارخانه میلگرد گلستان ، سخت و شکننده و کاملا مناسب برای کاربردهای صنعتی و ساختمانی است.

سازه‌های ساخته شده با میلگرد گرید A4 تولیدی توسط کارخانه میلگرد گلستان، سبک‌ترین و مستحکم‌ترین در بین کل گریدها است، از این رو قیمت میلگرد A4 از گروه‌های A2 و A3 میلگرد گلستان بالاتر است.

فرآیند تولید میلگرد گلستان

در فرآیند تولید میلگرد در کارخانه ميلگرد گلستان که به دو صورت شاخه‌ای و کلاف ارائه می‌شود، از شمش‌های فولادی حاوی کربن با مقطع و طول مشخص استفاده می‌گردد. این شمش‌ها ابتدا در کوره‌های مخصوص نورد گرم ریخته می‌شوند و پس از آنکه دمای شمش به مقدار مشخصی رسید، تحت نورد گرم قرار می‌گیرد. با اعمال کشش و فشار قطرهای مطلوب ایجاد می‌گردد. میلگرد گلستان تولیدی در سه گرید A1 ، A2 و A3 می‌باشند.

آج زنی گرید A2 میلگرد گلستان حین نورد اما دو گرید دیگر پس از خنک‌سازی و در دمای اتاق انجام می‌گیرد. بعد از اتمام فرآیند تولید، میلگرد گلستان با طول استاندارد ۱۲ متر برش خورده و آماده روانه‌شدن به بازار می‌گردد.

کیفیت ميلگرد گلستان

همانطور که مشخص است یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت کنونی، میلگرد می‌باشد. با توجه به افزایش قیمت میلگرد در این چند وقت، لازم است در هنگام خرید به کیفیت میلگرد خریداری شده، توجه کافی گردد. میلگرد گلستان مطابق با نیاز کشور و شرایط جغرافیایی برای مصارف مختلف در ترکیب آلیاژی مطلوب و مطابق با استانداردهای مقاطع فولادی هم‌چون: استاندارد ملی INSO3132، استاندارد بین المللی JISG3112، DIN488، A615M و ASTM A615، استاندارهای بین المللی DIN EN 10056-2، DIN1025، ۱۰۲۶، DIN EN 12014، DIN 1028، DIN1029 و DIN 10024، تولید می‌شود.

مطابق با بند ۱۳ استاندارد تولیدکنندگان موظف به دادن اطلاعات شیوه ساخت محصول به مشتریان هستند. این اطلاعات در قالب گواهینامه تولید میلگرد گلستان شامل: معرفی محصول با ارائه شماره گواهینامه و بندیل، نام، طول و استاندارد محصول، هم‌چنین نوع شمش، خواص مکانیکی، شیمیایی و فیزیکی توسط کارخانه تولید کننده میلگرد گلستان تولید و توسط واحد کنترل کیفیت و کارشناسان متخصص این حوزه در شرکت آیرومات با دقت بررسی و آنالیز مکانیکی، شیمیایی و فیزیکی می‌گردد. با اطمینان‌یافتن از صحت اطلاعات ارائه‌شده بصورت چاپ ترمکس روی سرشاخه‌های میلگرد، هم‌چون استحکام تسلیم، کشش نهایی، ازدیاد طول و ترکیب شیمیایی، محصول به مشتری ارائه می‌گردد.

تغییرات قیمت میلگرد گلستان

با بررسی و نگاهی کلی به تغییرات قیمت میلگرد گلستان در آرشیو قیمتی شرکت آیرومارت می‌توان روند تغییرات قیمت را صعودی یافت. نوسانات قیمت دلار و افزایش هزینه‌های تولید، بسته‌بندی و حمل و نقل و عرضه به بازار، متعاقبا باعث تلاطم در بازار فولاد بخصوص قیمت میلگرد گلستان گردیده که شامل افت و خیزهایی جزئی و بطور کلی روند صعودی است.

در ادامه شاهد نمودار تغییرات قیمت میلگرد گلستان در ۸ ماهه نخست سال ۹۹ مطابق با داده‌های قیمتی ارائه‌شده توسط شرکت بازرگانی آیرومارت هستید.

میلگرد گلستان

خرید ميلگرد گلستان از آیرومارت

آیرومارت امکان رؤیت بار ميلگرد گلستان قبل‌از خرید، ارائه خدمات انبارداری پس‌از خرید و عدم جابجایی آن، دریافت لیست سفارشی ميلگرد گلستان مشتری و تعامل با کارخانه‌ی تولید کننده میلگرد گلستان و تولید کالا با مشخصات، ابعاد و آلیاژ سفارشی و مورد درخواست مشتری، امکان بازرسی ميلگرد گلستان در زمان تولید را دارد.

و هم‌چنین انجام کلیه امور بازرسی، نمونه برداری و خدمات آزمایشگاهی، با همکاری واحد راه‌اندازی شده توسط آیرومارت در دانشگاه علم و صنعت امکان‌پذیر است.

 

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.7/5 - (3 امتیاز)

  1. پیمان قادری
    شهریور ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۲
    میلگرد گلستان سایز ۱۲ تو انبار موجود دارید؟
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.