میلگرد ابرکوه و کارخانه صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه یزد

2.7/5 - (12 امتیاز)

میلگرد ابرکوه و کارخانه صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه یزد

قیمت میلگرد ابرکوه

میلگرد ابرکوه یکی از تولیدات کارخانه صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه یزد است که در این مقاله با این کارخانه و تولیدات آن و همچنین با تغییرات قیمت میلگرد ابرکوه بیشتر آشنا خواهید شد.

۲.۷/۵ - (۱۲ امتیاز)

شهر یزد از جمله نقاط کلیدی کشور در استخراج سنگ آهن است. از جمله معادن سنگ آهن این استان می‌توان به معدن چغارت، چادرملو و سه چاهون اشاره کرد. معدن چغارت اولین معدن سنگ آهن ایران است که یک سوم سنگ آهن کشور از این معدن تامین می‌شود. هرچند که این معدن با وجود نیم‌قرن فعالیت و استخراج سالانه ۹ میلیون تن، روبه اتمام است. استخراج سنگ آهن به کمک کامیون معدن صورت می‌گیرد.

فولاد سرمد ابرکوه یزد با سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در اواخر سال ۱۳۹۱ تاسیس شد. این کارخانه در کیلومتر ۱۵ جاده ابرکوه به یزد واقع شده‌است.

مجموعه آهن و فولاد سرمد تولیدکننده میلگرد ابرکوه یزد به دلیل قرارگرفتن در مرکز ایران و نزدیکی به شبکه ریلی کشور دارای موقعیت مناسبی است. از سوی دیگر به دلیل اینکه در اطراف کارخانه میلگرد ابرکوه یزد هیچ کارخانه مشابهی وجود ندارد، تامین مقاطع فولادی استان‌های همجوار توسط این کارخانه صورت می‌گیرد. این مجتمع از دو واحد نورد و فولادسازی تشکیل شده‌است. این موارد بر قیمت میلگرد ابرکوه تاثیر می‌گذارد. در ادامه با واحد نورد این مجموعه بیشتر آشنا خواهید شد.

فولاد بافق یزد از واحد نورد خود با ظرفیت اسمی سالانه ۴۵۰ هزار تن در سال در آذرماه ۱۳۹۵ بهره برداری کرد. این واحد به تولید انواع میلگرد آجدار ۸ تا ۳۲ میلی‌متر مشغول است. همچنین این مجتمع هم‌اکنون طرح‌های واحد کلاف و احداث کارخانه فولادسازی با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن شمش فولادی را در دست دارد.

قیمت میلگرد ابرکوه

میلگرد ابرکوه

کارخانه صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه

کارخانه صنایع آهن و فولاد سرمد، تولیدکننده میلگرد ابرکوه در سال ۱۳۹۱ تاسیس گردید. دو سرمایه‌گذار عمده این مجموعه، شرکت‌های صنعتی و معدنی چادرملو و سرمایه‌گذار توسعه معادن و فلزات هستند. در سال ۱۳۹۵ بهره‌برداری از واحد نورد کارخانه آهن و فولاد سرمد، تولیدکننده میلگرد ابرکوه، را آغاز کرد. ظرفیت سالانه پیش‌بینی شده برای میلگرد ابر کوه تولیدی در تمامی سایزهای ۸ تا ۳۲، ۴۵۰ هزار تن می‌باشد. چشم‌اندازهای قابل پیش‌بینی برای توسعه مجموعه صنایع آهن و فولاد سرمد، واحد کلاف و کارخانه فولادسازی است.

استعلام قیمت میلگرد ابرکوه از چند جهت حائز اهمیت است. کیفیت مناسب و مطلوب میلگرد ابرکوه و نزدیکی کارخانه تولیدکننده آن به محورهای ترانزیتی شمال به جنوب و شرق به غرب قابل توجه می‌باشد. امکان توسعه تولیدات و بازده اقتصادی بالا به خصوص ارزآوری خارجی، در مورد واحد تولیدی میلگرد ابرکوه بشدت وجود دارد.

محل استقرار کارخانه فولاد سرمد ابرکوه

کارخانه صنایع آهن و فولاد سرمد به عنوان تولیدکننده میلگرد ابرکوه، در استان مرکزی و غنی از معادن یزد واقع شده‌است. منابع بزرگ و در حال استخراج آهنی در یزد، استقرار و سطح بالای تولیدات در کارخانه میلگرد ابرکوه را موجب شده. در جاده یزد به ابرکوه و کیلومتر ۱۵ این جاده، کارخانه واقع گردیده‌است.

محصولات تولیدی کارخانه میلگرد ابرکوه یزد

تولیدات این مجموعه شامل میلگرد در سایزهای گوناگون از سایز ۸ تا ۳۲ تولید می‌شود. کارخانه میلگرد ابرکوه یزد با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا و همکاری شرکت STG ایتالیا با کارشناسان داخلی خود به تولید میلگرد مشغول است. محصولات کارخانه میلگرد ابرکوه یزد مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ تولید می‌شود. برای آگاهی از قیمت میلگرد ابرکوه کلیک کنید.

واحدهای مختلف در کارخانه میلگرد ابرکوه

صنایع آهن و فولاد سرمد را بیشتر با عنوان کارخانه میلگرد ابرکوه می‌شناسند. دلیل این شهرت نام در محصول تولیدی کارخانه است. میلگرد ابرکوه در حال حاضر تنها محصول تولیدی در مجموعه یادشده می‌باشد.

میلگرد ابرکوه در سایزهای اسمی، ۸ تا ۳۲  در واحد میلگردسازی تولید و روانه بازار می‌گردد. منظور از سایز اسمی میلگرد، قطر سطح مقطع میلگرد بر حسب میلی‌متر است. تکنولوژی به کار رفته در تولید میلگرد ابرکوه، هم تابع استانداردهای داخلی و هم استانداردهای خارجی می‌باشد.

شرکت STJ ایتالیایی، ارائه‌دهنده استاندارد مورد استفاده در تولید میلگرد ابرکوه است. از استانداردهای داخلی که مجموعه آهن و فولاد سرمد تابع آن است، استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ می‌باشد. تفاوت در سایزهای اسمی به تغییر در وزن و در نهایت قیمت میلگرد ابرکوه می‌انجامد.

جدول وزن میلگرد

در آینده، برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه سطح و تنوع محصولات تولیدی در کارخانه، پیش‌بینی شده است. واحدهای تولیدی کلاف و واحد فولادسازی از جمله این برنامه‌ها می‌باشد. کلاف فولادی را معمولا در کنار نام میلگرد ابرکوه می‌شنویم. واحد فولادسازی هم کارخانه را بی‌نیاز یا حداقل کمتر وابسته به کارخانه‌های مادر تولیدکننده فولاد می‌کند. در واحد فولادسازی کارخانه میلگرد ابرکوه، مقاطع اولیه فولادی چون شمش، تختال و بیلت و بلوم تولید می‌گردد.

واحد نورد میلگرد ابرکوه یزد

تامین شمش‌های اولیه کارخانه میلگرد ابرکوه یزد برای تولید میلگرد، عمدتا توسط شرکت صنعتی و معدنی چادرملو صورت می‌گیرد.

انواع فرآیندهای شکل دهی فلزات صنعتی

روش تولید میلگرد ابرکوه

پیش از بحث پبرامون قیمت میلگرد ابرکوه باید با نحوه تولید این کالا آشنا شوید. در ابتدا شمش‌ها در کوره‌های پیشگرم، به طور یکنواخت حرارت داده می‌شوند. کوره‌های مورد استفاده در این کارخانه با ظرفیت ۱۰۰ تن در ساعت، از سوخت‌های دوگانه مازوت و گاز طبیعی تغذیه می‌کنند. پس از رسیدن شمش‌ها به دمای مورد نظر(حدود ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد)، از کوره خارج شده و به سمت غلتک‌های نورد هدایت می‌شوند.

در هر مرحله عبور شمش از غلتک‌های نورد، سطح مقطع کاهش و طول آن افزایش می‌یابد. فرایندهای تکمیلی تولید میلگرد شامل آج زنی، برش زدن و خنک کردن می‌شود. البته لازم به ذکر است که مرحله آج‌ زنی برای تولید میلگرد آجدار است. برای تولید میلگرد ساده پس از نورد، توسط دستگاه برش داده می‌شوند.

برای استعلام قیمت میلگرد می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس گرفته و یا به صفحه قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار مراجعه نمایید.

به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های مدرن میلگردهای تولیدی فولاد بافق یزد از حداقل مقدار اکسیداسیون و دی‌کربنه‌ شدن برخوردار هستند. براساس طول مورد نیاز مشتری، میلگردها برش داده می‌شوند. اما تجربه نشان داده که مشتریان بیشتر طول ۱۲ متری سفارش می‌دهند.

در تولید میلگرد از دو تکنولوژی آلیاژی شده و ترمکس استفاده می‌شود. در حقیقت این دو روش یکسان‌اند و تنها در مرحله خنک کردن تفاوت دارند. در روش آلیاژی شده محصول نهایی پس از نورد در هوای آزاد خنک می‌شود ولی در روش ترمکس محصول داغ درون یک تونل پاشش آب عبور می‌کند و به سرعت خنک می‌شود. میلگرد آلیاژی‌شده سختی پایین و میلگرد ترمکس سختی سطح بالاتری دارد. تمام آنچه در طول فرایند تولید بر روی شمش اولیه انجام می‌گیرد، به عنوان هزینه تولید بر قیمت میلگرد ابرکوه تاثیر دارد.

ترکیب شیمیایی میلگرد ابرکوه

میلگردهای این مجموعه با دو استاندارد تولید می‌شوند:

۱-استاندارد ملی ایران

۲- استاندارد سرمد ابرکوه یزد

براساس استاندارد ملی ایران، میلگردهای تولیدی از حداکثر ۰/۳۷ درصد جرمی کربن، ۰/۶ درصد سیلیسیم، ۱/۶ درصد منگنز و مقدار جزئی فسفر و گوگرد تشکیل شده است.

ساختار شیمیایی میلگردها طبق استاندارد درون شرکت به صورت حداقل مقدار کربن ۰/۳ درصد، سیلیسیم ۰/۲ درصد، منگنز ۰/۷ درصد و فسفر و گوگرد به ترتیب ۰/۳ و ۰/۲ درصد می‌باشد.

خواص مکانیکی میلگرد ابرکوه یزد

براساس استاندارد ملی ایران حداقل استحکام تسلیم و استحکام کششی میلگردهای تولیدی این واحد به ترتیب ۴۰۰ و ۶۰۰ نیوتن بر میلی‌مترمربع است. هم‌چنین حداقل مقدار درصد ازدیاد نسبی طول ۱۶ و زاویه خمش بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه است.

اما در استاندارد مربوط به کارخانه میلگرد ابرکوه یزد، این مقادیر کمی متفاوت است. بدین صورت که حداقل استحکام تسلیم و استحکام کششی میلگردها به ترتیب ۴۳۰ و ۶۲۰ نیوتن بر میلی‌متر مربع است. زاویه خمش در این استاندارد ۱۸۰ درجه و حداقل درصد ازدیاد طول نسبی آن ۱۸ می‌باشد.

واحد فولادسازی و تاثیر آن بر قیمت میلگرد ابرکوه

برای راحت شدن تامین مواد اولیه تولید میلگرد ابرکوه یزد، این مجموعه اقدام به تاسیس واحد فولادسازی با ظرفیت اسمی ۶۰۰ هزار تن در سال اقدام کرد. این واحد که جزو طرح‌های توسعه این مجموعه محسوب می‌شود. شمش‌های تولیدی این مجموعه در دو ابعاد ۱۳۰*۱۳۰ و ۱۵۰*۱۵۰ خواهد بود. تاسیس این واحد بر کنترل قیمت ماده اولیه و درنهایت قیمت میلگرد ابرکوه اثر خواهد داشت.

از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا در احداث این واحد کمک گرفته شده‌است. این واحد تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد. این واحد مزیت‌هایی را به دنبال خواهد داشت که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

تا امروز تامین آهن اسفنجی مورد نیاز در تولید میلگرد توسط گروه صنعتی و معدنی چادرملو صورت می‌گرفت. با احداث این واحد علاوه بر ارتقاء کیفیت ماده اولیه، باعث رقابتی شدن محصول به دلیل کاهش هزینه حمل بار خواهد شد.

این واحد به خط آهن در دست احداث یزد- اقلی- شیراز دسترسی دارد. با توجه به مقرون‌به‌صرفه بودن ناوگان حمل و نقل ریلی در انتقال بار، در آینده‌ای نه چندان دور از آن برای تامین خوراک و توزیع محصولات مجتمع استفاده خواهد شد.

تمام کارخانه‌های فولادسازی این ناحیه مثل کارخانه میلگرد ابرکوه یزد به دلیل نزدیکی به راه‌های اصلی و ترانزیت شمال-جنوب و شرق به غرب، از موقعیت مناسب برای حمل و نقل بار برخوردارند.

به دلیل نبودن کارخانه مشابه در شعاع ۱۰۰ کیلومتری کارخانه میلگرد ابرکوه یزد، تامین نیازهای مصنوعات فولادی در صنایع مرتبط در استان های مرکزی و پروژه‌های بزرگ شهرهای یزد، اصفهان ، شیراز و … توسط این واحد صورت می‎‌گیرد. هم‌چنین احداث این واحد به اشتغال‌زایی در منطقه محروم و توسعه نیروی انسانی کمک می‌کند.

استعلام قیمت میلگرد ابرکوه سایز ۱۲

یکی از سایزهای خیلی پرکاربرد میلگرد در صنایع مختلف به خصوص ساختمان‌سازی، میلگرد ۱۲ ابرکوه می‌باشد. منظور از سایز اسمی در میلگرد ۱۲ ابرکوه، قطر سطح مقطع در این نوع مقطع فولادی است.

سطح مقطع اسمی در میلگرد ۱۲ ابرکوه، معادل ۱۱۳ میلی‌مترمربع می‌باشد. وزن میلگرد ۱۲ ابرکوه به ازای واحد متر برابر ۰/۸۸۸ کیلوگرم برمتر است.

ترکیب شیمیایی در انواع میلگرد تولیدی این کارخانه شامل کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر و گوگرد می‌باشد. میزان این عناصر به ترتیب برابر کمتر یا برابر ۰/۳۷، ۰/۰۶، ۱/۶، ۰/۰۴۵ و ۰/۰۴۵ درصد است. استاندارد ملی ایران تعیین کننده این اعداد و ارقام در ترکیب عناصر و حتی مشخصات مکانیکی میلگرد ۱۲ ابرکوه هست.

حداقل تنش تسلیم، حداقل استحکام کششی و حداقل درصد ازدیاد طول نسبی در این نوع میلگرد به ترتیب برابر ۴۰۰، ۶۰۰ نیوتون بر میلی‌متر مربع و ۱۶ درصد می‌باشد. برای خرید و استعلام قیمت میلگرد ابرکوه در این سایز می‌توانید به سایت آیرومارت مراجعه کنید.

قیمت میلگرد ابرکوه

انواع میلگرد ابرکوه پس از خمکاری در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد

استعلام قیمت میلگرد ابرکوه سایز ۱۴

دیگر سایزهای پرمتقاضی میلگرد، در صنعت ساخت و ساز، میلگرد ۱۴ ابرکوه است. قطر سطح مقطع در میلگرد ۱۴ ابرکوه، ۱۴ میلی‌متر می‌باشد. سطح مقطع اسمی در  این نوع مقطع فولادی، معادل ۱۵۴ میلی‌متر مربع و وزن میلگرد ۱۴ ابرکوه به ازای واحد متر برابر ۱/۲ کیلوگرم بر متر است.

ترکیب شیمیایی عناصر در میلگرد ۱۴ ابرکوه شامل کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر و گوگرد با همان میزان گفته‌شده در میلگرد ۱۲ ابرکوه می‌باشد.

حداقل تنش تسلیم، حداقل استحکام کششی و حداقل درصد ازدیاد طول نسبی در این نوع میلگرد به ترتیب برابر ۴۰۰، ۶۰۰ نیوتون بر میلی‌متر مربع و ۱۶ درصد می‌باشد. قیمت میلگرد ابرکوه سایز ۱۴ به دلیل کاربرد این محصول در مصارف ساختمانی برای ساختمان سازان اهمیت دارد.

شناسایی میلگرد ابرکوه

تمامی کارخانه‌های تولید کننده مقاطع فولادی چون صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه، برای شناسایی بهتر محصولشان روی میلگرد ابرکوه، نشانی از خود درج می‌کنند. آرم یا نشان حک شده روی سطح میلگرد ابرکوه، حروف اول نام مجتمع تولیدی می‌باشد.

در مورد صنایع آهن و فولاد ابرکوه، این نشان SAIS CT است. که حروف CT نشان دهنده گرید و روش تولید میلگرد هستند. حرف C یعنی میلگرد آجدار از نوع جناغی با آج ۴۰۰ و حرف T یعنی تولیدشده به روش ترمکس می‌باشد. ترمکس را می‌توان روشی برای خنک کاری و برگشت تحل کنترل در تولید میلگرد ابرکوه دانست. حروف SAIS نیز به میلگرد تولیدی در مجتمع آهن و فولاد سرمد ابرکوه اشاره دارد.

با کلیک نمودن روی لینک علامت اختصاری میلگرد، علامت اختصاری این مقطع فولادی از کارخانه ابرکوه و دیگر کارخانجات را بهتر بشناسید.

نمودار تغییر قیمت میلگرد ابرکوه در ۹ ماهه نخست سال ۹۹

میلگرد به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع مقاطع فولادی، بازار با نوسان قیمتی را تجربه می‌کند. قیمت میلگرد ابرکوه به علت بازار پرمتقاضی اهمیت ویژه دارد. ما به شما قیمت روز میلگرد به خصوص میلگرد ابرکوه را ارائه می‌دهیم. در ادامه با رجوع به آرشیو قیمتی مجموعه آهن‌آلات آنلاین آیرومارت، نمودار تغییرات قیمت میلگرد ابرکوه سایز ۱۲ آورده شده است. با توجه به اهمیت سایز ۱۴ این محصول نیز، داده‌های قیمتی در قالب نمودار تغییرات قیمت میلگرد ۱۴ ابرکوه را نیز به نمایش در آورده‌ایم.

نمودار تغییر قیمت میلگرد 12ابرکوه در 9 ماهه نخست سال 99

نمودار تغییر قیمت میلگرد ابرکوه سایز ۱۲ در ۹ ماهه نخست سال ۹۹

 

نمودار تغییر قیمت میلگرد 14ابرکوه در 9 ماهه نخست سال 99

نمودار تغییر قیمت میلگرد ابرکوه سایز ۱۴ در ۹ ماهه نخست سال ۹۹

قیمت میلگرد ابرکوه

شما با مطالعه این مقاله با مجتمع فولاد و آهن سرمد ابرکوه آشنا شدید.

مجموعه بازرگانی آیرومارت، خدمات فروش و مشاوره آنلاین و غیرآنلاین را برای تمامی مشتریانش ارائه می‌نماید. وجود مشاوران با تجربه و سابقه حضور طولانی در بازار آهن آلات، امکان خریدی مطمئن را برای شما فراهم می‌نماید.

چنانچه در زمینه خرید و استعلام قیمت میلگرد ابرکوه در تمامی سایزها به مشاوره نیاز داشتید، با ما از طریق شماره ۴۵۳۰۶-۰۲۱ در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید : چند نکته مهم هنگام خرید میلگرد

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
2.7/5 - (12 امتیاز)

  1. سپیده سهرابی
    شهریور ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۳
    کامل و جامع بود. ممنون
  2. غلامرضا عباسی
    دی ۶, ۱۴۰۱ ۲۰:۱۹
    سلام .بسیار عالی وکامل بود ..بنده جهت یکی از پروژه هامون جهت فنداسیون مقدار ۷۰۰ تن ملیگرد نیاز دارم لطفا اگر امکان خرید شرایطی وجود دارد ..اطلاع بدهید سپاسگذارم
    1. آیرومارت
      دی ۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۲
      سلام. روز شما بخیر. حتما. با شما تماس خواهیم گرفت.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.