ساپورت لوله فولادی محافظ خطوط انتقال و افزایش دهنده عمر آن

5/5 - (1 امتیاز)

ساپورت لوله فولادی محافظ خطوط انتقال و افزایش دهنده عمر آن

ساپورت لوله فولادی از جمله اجزایی است که برای سهولت نصب لوله‌ها و افزایش عمر مفید تاسیسات، کاربردهای زیادی دارد. این تجهیزات با توجه به نوع و کاربری‌شان انواع گوناگونی دارند. در این مطلب از وبلاگ آیرومارت بیشتر درباره ساپورت لوله فولادی و نکات مهم مربوط  به آن بخوانید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

چرا از ساپورت لوله فولادی استفاده می‌کنیم؟

هر آنچه که بتواند عمر اجزای گوناگون تاسیسات را افزایش دهد، یک قطعه بسیار با ارزش است. از سوی دیگر، کنترل مناسب فضای قرار گیری لوله‌ها و جایگذاری درست بست‌ها، می‌تواند سیستم را به شکل بهتری کنترل کند. به همین دلیل استفاده از انواع ساپورت لوله فلزی، کاملا متداول است. در ادامه بیشتر درباره این قطعه بخوانید.

برای استعلام قیمت لوله مانیسمان کلیک کنید.

انواع ساپورت لوله فولادی

ساپورت‌ها بر اساس کاربرد، جنس، شیوه اتصال و… انواع گوناگونی دارند. در ادامه به بررسی انواع آنها پرداخته‌ایم.

  • ساپورت لوله فولادی زنگ نزن
    اگر قرار است لوله‌ها در فضایی که عناصر خورنده وجود دارد قرار بگیرد، این نوع از ساپورت، بهترین انتخاب است. زنگ نزن بودن تجهیزات می‌تواند عمر سیستم را افزایش دهد. برای مثال در خطوط لوله استیل از ساپورت‌های از این جنس استفاده می‌شود تا مقاومت به خوردگی خط انتقال کاهش نیابد.
  • ساپورت لوله پر قدرت
    برای کاهش زمان نصب و بالا بردن بهره‌وری، این نوع از ساپورت می‌تواند بسیار کارا و اثرگذار باشد. این وسیله به نگهداری بهتر لوله‌های فولادی سنگین، به خوبی کمک خواهد کرد.
  • آویزها و گیره‌های لوله فولادی
    با کمک این چفت‌ها می‌توان لوله‌های فولادی را به‌صورت سریع و آسان نصب نمود. این گیره‌ها عمدتا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یک نفر به تنهایی قادر به نصب آن‌ها باشد.
ساپورت-لوله-فولادی

ساپورت-لوله-فولادی

توسعه ساپورت لوله فولادی در طی تاریخ

با گذر زمان، تجهیزاتی که به‌عنوان ساپورت لوله فلزی استفاده می‌شوند، توسعه پیدا کردند. در ادامه به بررسی روند تغییرات این اتصالات پرداخته‌ایم.

  • از سیم و قلاب تا ساپورت لوله

    اولین تجهیزاتی که به عنوان ساپورت لوله مورد استفاده قرار گرفت، سیم‌ها، قلاب‌ها و نوارهایی فلزی بودند که توسط آهنگران بریده و آماده می‌شدند. آن‌ها معمولا توسط یک سیم به قطعات فلزی وصل می‌شدند و به‌عنوان یک ساپورت، عمل می‌کردند.

  • بندهای آویز و بند سوراخ دار

    حدود ۵۰ سال پیش، ناگهان تجهیزات بهتر، مدرن‌تر و کاراتری به‌عنوان ساپورت لوله فولادی به بازار آمد. این سازه‌ها، بندهای آویز بودند. طول قابل تنظیم و استفاده همزمان برای نگهداری چند لوله، از مهم‌ترین مزیت‌های این آویزها به شمار می‌رفت.

  • حلقه‌ها نگهدارنده لوله

    تقریبا همزمان با بندها، حلقه‌های آویز نیز به بازار ارائه شدند. این حلقه‌ها، از یک سو به سقف یا دیوار متصل‌اند و از سوی دیگر، به عنوان ساپورت لوله فولادی، بخشی از آن را احاطه کرده‌اند. معمولا این حلقه‌ها از جنس چدن هستند و برای فضاهایی که تعداد لوله زیادی دارند، با ناودانی ترکیب می‌شوند.

  • ساپورت‌های تاسیساتی (هیلتی)

    در اواخر دهه ۹۰ میلادی، با ترکیب ساختار چند ساپورت گوناگون، ساپورت لوله فولادی با شکل‌های جدیدی روانه بازار شد. با پیچیده‌تر شدن نصب تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، استفاده از ساپورت یا نگهدارند، افزایش پیدا کرد. نصب کنندگان، به دنبال ایده‌های جدید بودند. پس شروع به اتصال این ساپورت‌ها به یکدیگر کردند. در همین زمان بود که ساپورت لوله فولادی هیلتی به بازار ارائه شد. ساختار هیلتی دارای طراحی مدولار بود و با سیستم‌های تاسیساتی جدید، سازگاری بیشتری داشت. از سوی دیگر صرفه اقتصادی بیشتری داشت و بازار آن‌ را به صرفه یافته بود.

  • ناودانی سقف و نگهداری از لوله فولادی

    به کمک حلقه‌هایی، می‌توان این لوله‌ها را به ناودانی متصل کرد. این نوع از نگهدارنده نیز در زمره ساپورت لوله فولادی مدرن جای می‌گیرد و امنیت و سلامت سیستم را تضمین می‌کند.

نحوه اجرای ساپورت فولادی در این ویدیو مشاهده می‌کنید.

  • اتصال به تیرهای فولادی

    ناودانی دوبل MQ-124XD قابل استفاده برای دهانه‌های بزرگ و بار و فشار زیاد است. این ساپورت، یک پیشنهاد عالی برای نگهداری از لوله فولادی، در محل مورد نظر است.

  • استندهای ایستاده و ساپورت لوله فولادی

    برای کنترل و حمایت از بار و وزن لوله در دو طرف سازه، می‌توان از استندها استفاده کرد. این پایه‌ها خود به‌صورت ۹۰ درجه روی زمین قرار می‌گیرند و یک پشت بند ۴۵ درجه از آنها حمایت می‌کند. در طراحی این سازه تلاش شده تا تمام قسمت‌ها کارایی مناسبی داشته باشند.

  • سازه‌های سه بعدی پشت بند دار

    اگر تعداد لوله‌های سازه زیاد باشد، برای حمایت بیشتر از بخش‌های گوناگون آن می‌توان از سازه‌های سه بعدی استفاده کرد. این سازه‌ها که به منظور ساپورت لوله فولادی کاربرد دارند، فضای کمی اشغال می‌کنند و می‌تواند از چند جهت، فضایی برای حمایت از وزن سازه ایجاد کرد.

  • ساپورت‌های دیواری قابل تنظیم

    در صنعت، استفاده بهینه از فضا و ایجاد راهکارهای به‌صرفه بسیار اهمیت دارد. از این رو ساپورت لوله فولادی دیواری، یک پیشنهاد عالی برای فضاهای مورد نظر شماست. این حمایت کننده، قابل تنظیم است و یک پشت بند دارد که با زاویه ۴۵ درجه‌ای از ساپورت محافظت خواهد کرد.

  • ساپورت U شکل

    یکی دیگر از سازه‌هایی که به‌عنوان ساپورت لوله فولادی کاربرد دارد، ساپورت U شکل است. این سازه قابل تنظیم است و با یک پشت بند، توانایی‌های آن‌را تقویت کرده‌اند. از این ساپورت می‌توان برای نگهداری لوله‌ها در ابعاد گوناگون استفاده کرد.

  • ساپورت به شکل تیکه گاه

    بست تکیه‌گاهی از دیگر تجهیزاتی است که در صنعت برای ساپورت لوله فولادی کاربردی دارد. این سازه دارای پشت بند است و طراحی آن به گونه‌ای است که از دو طرف به دیوار متصل شده است.

در این مطلب به بررسی ساپورت لوله فولادی پرداختیم و انواع آن را بررسی کردیم. این وسیله که وجود آن برای سازه‌ها ضروری است، با توجه به اندازه لوله فولادی، شیوه چیدمان سیستم، فضای کار و… طراحی شده‌اند. در تولید بیشتر ساپورت‌های لوله فولادی از مواد ضد زنگ و مقاوم به خورندگی استفاده شده. در نهایت این سازه‌ها قرار است عمر استفاده از لوله را افزایش دهند و بار اضافی را از تن سازه کم کنند.

بدون شک انواع ساپورت لوله فولادی را برای مثال در خطوط لوله گاز مشاهده کرده‌اید. آیا شما تجربه استفاده از ساپورت لوله فولادی را داشته‌اید و یا مایل به سفارش و خرید این تجهیزات می‌باشید؟ سپاسگزار خواهیم بود کلیک کنید و با تیم آیرومارت گفتگو بفرمایید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.