عوامل موثر بر قیمت لوله درزدار

5/5 - (3 امتیاز)

عوامل موثر بر قیمت لوله درزدار

قیمت لوله درزدار

تغییرات قیمت لوله درزدار در بازار یکی از معضلات مهم در صنایع مختلف به خصوص ساختمان سازی است. صنایعی مانند ساختمان سازی، نفت و پتروشیمی و دکوراتیو از لوله درزدار استفاده می‌کنند. قیمت لوله درزدار از عوامل مختلفی مانند ماده اولیه و روش تولید تاثیر می پذیرد. در این مقاله به بررسی تغییرات قیمت لوله درزدار و عوامل موثر بر آن می پردازیم.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

لوله درزدار یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. انتقال سیالات و کاربردهای سازه‌ای از جمله مهم‌ترین موارد مصرف این نوع لوله می‌باشد. با پیشرفت عمران و آبادانی و توسعه ساختمان‌سازی به منظور رفع نیازهای جدید، استفاده از مقاطع فولادی از جمله لوله درزدار افزایش یافت. قیمت لوله درزدار با توجه به فرآیند ساخت، ماده اولیه، شرایط اقتصادی و سیاسی و روش‌های حمل و نقل آن تعیین می‌شود.

انواع پرکاربرد لوله درزدار که در صنایع مختلف کاربرد دارند شامل لوله درز مستقیم، لوله گازی، لوله اسپیرال، لوله داربستی، لوله مبلی، لوله جدارچاه و لوله گالوانیزه است. لوله های ذکر شده با توجه به کاربردی که دارند روش های تولید متفاوتی دارند.

عوامل موثر بر قیمت لوله درزدار

عوامل موثر بر قیمت لوله درزدار

فرآیند تولید لوله درزدار

یکی از عوامل موثر بر قیمت لوله درزدار فرایند تولید آن است. لوله درزدار (welded pipe) طی فرایند خمکاری ورق یا تسمه و سپس جوشکاری آن تولید می شود. جوشکاری لوله های درزدار طی فرایندهای مختلفی انجام می شود.

جوشکاری ورق های فولادی و تولید لوله درزدار به چند شکل جوشکاری الکتریکی ، ذوبی الکتریکی و زیرپودری صورت می گیرد. در جوشکاری الکتریکی (ERW) از دستگاه جوش الکتریکی برای تولید استفاده می شود و لبه های ورق ذوب شده و سپس به هم متصل می شوند. جوشکاری ذوبی الکتریکی (EFW) برای تولید لوله های درز مستقیم و درز مخفی تولید می شود. روش جوشکاری زیرپودری (SAW) از پرکاربردترین روش های جوشکاری در صنعت است که طی آن لبه های ورق زمانی که در کنار هم قرار می گیرند یک شکاف V شکل را ایجاد می کنند که توسط دستگاه جوش قوس پر می شود. با کلیک روی لینک در مورد جوشکاری و روش‌های آن بیشتر بخوانید.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم تغییرات قیمت لوله درزدار متاثر از عوامل مختلفی از جمله مراحل تولید آن است. مراحل تولید لوله درزدار به صورت زیر است:

  1. برشکاری و آماده سازی ورق در ابعاد مورد نظر
  2. خمکاری ورق به صورت لوله
  3. جوشکاری درز لوله
  4. براده برداری از سطح جوش
  5. صافکاری لوله ها
  6. کنترل کیفی لوله ها

عامل اصلی قیمت لوله درزدار

 

کاربرد و تاثیر در تغییرات قیمت لوله درزدار

قیمت لوله درزدار مورد استفاده با توجه به کاربرد آن تعیین می‌شود. هرچه کیفیت ماده استفاده شده و جوش به کار برده شده در تولید لوله بهتر باشد قیمت آن بیشتر است. لوله درزدار علاوه بر تاسیسات ساختمان در انتقال سیالات از جمله انتقال مایعات مانند آب، نفت و مواد پتروشیمی، تولید پروفیل های قوطی، ساخت لوازم دکوراتیو و سازه های فلزی خاص به کار برده می‌شود. انواع خاصی از این لوله‌ها مانند لوله جدار چاه کاربردهای خاصی دارند. لوله جدارچاه در مناطق خفاری شده کاربرد دارند. علت اسنفاده از این لوله ها وجود شیارهایی است که در جداره آن وجود دارد. در صورتی که پس از اتمام حفاری از این لوله ها استفاده نشود دیواره چاه دچار ریزش می شود.

پوشش دهی لوله درزدار

یکی از فرایندهایی که به منظور بهبود خواص لوله درزدار از جمله مقاومت به خوردگی آن ها انجام می شود، پوشش دهی لوله ها با موادی مانند اپوکسی است. از عوامل موثر بر تغییرات قیمت لوله درزدار می توان به نوع و کیفیت این پوشش ها اشاره کرد.

لوله گالوانیزه از ورق گالوانیزه تولید می‌شوند که خود دارای پوشش روی است که باعث بهبود خواص و مقاومت به خوردگی آن می شود. علاوه بر این، برخی لوله ها مانند لوله اسپیرال برای بهبود خواصی مانند مقاومت به خوردگی، تسهیل جریان درونی و ایجاد لایه عایق حرارتی پوشش داده می شوند. سطح داخلی لوله اسپیرال با مواد پلیمری مانند پودر اپوکسی یا اپوکسی مایع و سطح خارجی آن با موادی مانند پلی پروپیلن، پلی اتیلن سه لایه، بیتوسیل و بتومین پوشش داده می شوند.

برای آشنایی بیشتر با انواع روش های عایق کاری لوله فولادی روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده عوامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز می توانند روی تغییرات قیمت لوله درزدار اثرگذار باشند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت ارز عامل اصلی تغییرات قیمت لوله

تغییرات قیمت لوله درزدار به صورت مستقیم از تغییرات ارز تاثیر می پذیرد. ارزش ریال به عنوان پول ملی و رایج در داخل کشور در مقایسه با دلار تعیین می شود. با تغییر عوامل سیاسی و اقتصادی و کاهش ارزش ریال نسبت به دلار، قیمت لوله درزدار و سایر مقاطع فولادی در داخل کشور افزایش می یابد. همچنین برخی از نیاز کشور به مقاطع فولادی از جمله لوله از طریق واردات تامین می‌شود. علاوه بر واردات مقاطع فراوری شده، ماده اولیه تولید لوله درزدار و بدون درز از جمله ورق و شمش فولادی نیز می‌تواند از کشورهای دیگر تامین شود. با افزایش قیمت دلار، هزینه واردات افزایش می‌یابد.

تغییرات قیمت لوله درزدار

عرضه و تقاضا

مانند هر محصول دیگری، قیمت لوله درزدار به میزان عرضه و تقاضا برای آن وابسته است. قیمت لوله درزدار و سایر مقاطع فولادی به صورت روزانه تعیین می شود. ممکن است قیمت لوله درزدار در برخی روزها افزایش قیمت شدید را تجربه کند و علت این امر افزایش تقاضا و یا کاهش عرضه آن نوع لوله است.

قیمت مواد اولیه

از عوامل تاثیرگذار بر تغییرات قیمت لوله درزدار می توان به قیمت مواد اولیه اشاره کرد. آهن اسفنجی، قراضه آهن، شمش و اسلب مواد اولیه ساخت مقاطع فولادی هستند. با نورد اسلب، ورق فولادی تولید می‌شود که ماده اولیه تولید لوله درزدار است. قیمت لوله درزدار به طور مستقیم با نوسان قیمت ورق تغییر می‌کند.

حمل و نقل

مسافت بین کارخانه تولیدکننده و محل مصرف از عوامل اثرگذار بر قیمت لوله درزدار است. هرچه این فاصله بیشتر باشد هزینه‌های ناشی از حمل بار و انتقال آن به محل مصرف باعث تغییرات قیمت لوله درزدار در نواحی مختلف می‌شود.

قیمت لوله های درزدار

ویروس کرونا

یکی از جدیدترین عواملی که به شدت بازار خرید و فروش مقاطع فولادی و قیمت لوله درزدار را تحت تاثیر قرار داده است شیوع ویروس کرونا است. با گسترش این بیماری بسیاری از کارخانجات تولید کننده مقاطع فولادی و همچنین صنایع مصرف کننده کسب و کار خود را تعطیل کرده و یا کاهش دادند که این امر موجب تغییر در عرضه و تقاضا شد. تغییرات قیمت لوله درزدار در ماه های اخیر به شدت تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات در مورد آخرین تغییرات قیمت لوله درزدار، قیمت لوله جدارچاه ۱۲ اینچ، ۱۰ اینچ و سایر مقاطع فولادی با کارشناسان آیرومارت تماس حاصل فرمائید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

  1. محسن
    خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۶:۴۴
    قیمت لوله درزداری که روی سایتتون میذارید به روزه؟
    1. آیرومارت
      خرداد ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۶
      سلام روز خوش. بله قیمت لوله صنعتی، مانیسمان و … روزانه در سایت آیرومارت آپدیت می‌شوند.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.