نحوه تولید لوله درز مستقیم

5/5 - (6 امتیاز)

نحوه تولید لوله درز مستقیم

تولید لوله درز مستقیم

لوله درز مستقیم در تاسیسات انتقال آب، گاز، ساخت پروفیل و شوفاژ کاربرد دارد. برای تولید لوله درز مستقیم از ورق فولادی استفاده می‌شود. بنابراین، قیمت ورق فولادی را می‌توان از عوامل موثر بر قیمت این نوع لوله دانست. ورق فولادی به روش‌های مختلفی شکل‌دهی می‌شود که در ویدیو زیر به آن اشاره شده است.

۵/۵ - (۶ امتیاز)

 

 

در روش اول، ورق به کمک فشار جک هیدرولیک دستگاه بر مرکز آن حالت u شکل به خود می‌گیرد. سپس در قالب نیم‌دایره استقرار می‌یابد و با فشار مجدد دستگاه ورق u شکل به صورت یه دایره کامل درمی‌آید.
روش دوم موسوم به سه غلتک، به این صورت است که در جریان عبور ورق از بین سه غلتک، فرآیند شکل‌گیری اتفاق می‌افتد. دو غلتک کناری حین چرخش حول محور خود، از بیرون و غلتک میانی از داخل به ورق فشار می‌آورند تا به تدریج شکل دایره‌ای بخود گیرد.

روش‌های جوشکاری لوله درز مستقیم:

از روش های جوشکاری مختلفی برای ساخت لوله‌های درزدار استفائه می‌شود که هرکدام، مزایا و معیب خاص خود را داشته و کیفیت‌های متفاوتی از لوله را تولید می‌کنند. بنابراین، نوع روش جوشکاری به‌کار رفته، در نهایت، بر کیفیت و قیمت لوله تاثیرگذار خواهد بود.

  1. تولید لوله درز مستقیم به وسیله جوش فیوژن یا (EFW)

    یکی از فرآیندهای تولید لوله درزدار، است که با نام جوش پیوسته نیز شناخته می‌شود. لوله جوش فیوژن از کویل فولادی، تولید می‌شود. ورق‌ها پس از عبور از غلتک به منظور جوش فورج به هم نزدیک می‌شوند. گرما همراه با فشار غلتک‌ها، جوش را تشکیل می‌دهند.

  2. تولید لوله درز مستقیم با استفاده از جوش مقاومت الکتریکی (ERW)

    لوله ERW به کمک نورد سرد ساخته می‌شود. پس از عبور ورق از غلتک و نزدیک شدن لبه‌ها به یکدیگر، دستگاه جوش مقاومت الکتریکی، دو سر ورق را به هم جوش می‌دهد.

  3. تولید لوله درز مستقیم به کمک جوش قوس الکتریک زیر پودری (SAW-LSAW-DSAW)

    بعد از شکل گیری ورق، لبه‌های آن با فورج در کنار هم قرار می‌گیرند. سپس شکاف V شکل بوجود آمده توسط دستگاه با زیرپودر پر و در نهایت جوشکاری می‌گردد.

روش‌های جوشکاری لوله درز مستقیم:

لوله درزدار یکی از پرکاربردترین انواع لوله است که در صنایع متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقابل این نوع لوله، لوله مانیسمان یا لوله بدون درز قرار گرفته‌است. انواع لوله مانیسمان به دلیل نداشتن درز، مقاومت بیشتری دارد. به همین دلیل و همچنین به دلیل سخت بودن تولید این نوع لوله، قیمت لوله مانیسمان از لوله درزدار بیشتر است. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت روز انواع لوله همچون قیمت لوله داربست ۱۷ کیلویی و خرید آن‌ها، به وبسایت آیرومارت مراجعه نمایید و یا از طریق ۰۲۱۴۵۳۰۶ با کارشناسان ما در آیرومارت تماس حاصل فرمایید.

پریسا خاتمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (6 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.