نحوه تولید گارد ریل اتوبان

5/5 - (3 امتیاز)

نحوه تولید گارد ریل اتوبان

گاردریل
۵/۵ - (۳ امتیاز)

امروزه برای افزایش امنیت جاده‌ها، کنترل تردد و کاهش خسارات ناشی از تصادف، از حفاظ‌هایی مانند گارد ریل استفاده می‌شود. می‌توان گفت گاردریل یا جان پناه، با هدف جلوگیری از شتاب و سقوط وسایل نقلیه، جداسازی لاین‌های بزرگراه‌ها، جلوگیری از انحراف از جاده و امثال آن تولید می‌شود.

با توجه به کاربرد، می‌توان گاردریل ها را به سه نوع گارد ریل کناری، میانی و ضربه‌گیر تقسیم کرد. هر گارد ریل دارای سه بخش اصلی سپری، پایه و فاصله‌انداز است.

تولید گارد ریل

همانطور که گفته شد، هر گاردریل دارای سه بخش اصلی سپری، پایه و فاصله‌انداز است که برای تولید گاردریل و قسمت سپری آن از روش رول فرمینگ سرد تولید می‌شود.

از مزایای این روش ساخت می‌توان به سرعت بالا، هزینه کم و کیفیت بالای محصول اشاره کرد. در ویدیو زیر، نحوه ساخت گارد ریل نمایش داده شده است.

اجزای گارد ریل

  • سپری: از ورق گالوانیزه و به روش رول فرمینگ، ساخته می‌شود. به این صورت که شیت‌های ورق داخل دستگاه رول فرمینگ و بر روی شافت های مهارشده توسط یاتاقان، قرار و تحت عملیاتی شکل موردنظر را به خود می‌گیرد. در مرحله بعد سپری، توسط پانچ سوراخ می‌شود. قیمت ورق گالوانیزه بر تعیین قیمت گاردریل موثر خواهد بود.
  • پایه گاردریل: این پایه از دو مقطع ناودانی یا تیرآهن تولید می‌شود. بعد از سوراخکاری توسط پانچ، پایه‌ها توسط یک لایه ضدزنگ پوشش داده می‌شوند.
  • ضربهگیر: جنس آن از فولاد است و به پایه و سپری متصل می‌شود تا میزان ضربه وارد شده توسط اتومبیل را به حداقل برساند.
  • سر سپری: جنس آن از فولاد ST37 است که با ضخامت ۳ میلیمتر تولید می‌شود. برای پوشش آن از گالوانیزه گرم استفاده می‌شود. سرسپری بر روی سپری‌ها و در محل قطع خط نصب، متصل می‌شود. بنابراین قیمت ورق سیاه در تایین نرخ گاردریل اثر می‌گذارد.
  • شب‌نما : جنس آن از ورق فولادی گالوانیزه است که در قسمت تسمه قرار می‌گیرد.

سخن نهایی

در این مقاله، درباره تولید گاردریل صحبت کردیم. همانطور که گفته شد، گارد ریل یا جان پناه از سه بخش تشکیل شده و با هدف افزایش امنیت در جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجموعه آیرومارت با ارائه خدمات رول فرمینگ، توانایی ساخت سپری را دارد. برای دریافت این خدمات از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با ما در ارتباط باشید.

پریسا خاتمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.