هنگام نصب ورق استیل به چه نکاتی باید توجه داشت؟

5/5 - (7 امتیاز)

هنگام نصب ورق استیل به چه نکاتی باید توجه داشت؟

نصب ورق استیل را در ساختمان‌های مسکونی، واحدهای تجاری، کارخانجات، ورزشگاه‌، نمایشگاه‌ها و... هر روزه می‌بینیم. در اینجا بهتر است منظورمان از نصب ورق استیل را روشن کنیم. همانطور که قابل حدس زدن است، یکی از پرمصرف‌ترین نوع از انواع مقاطع استیل، ورق است. نصب ورق استیل، استفاده از ورق یادشده در کاربردهای مختلف است. نصب و کاربرد این ورق در مصارف گوناگون و با اهداف خاصی می‌باشد.

۵/۵ - (۷ امتیاز)

در این مقاله سعی داریم منظورمان از نصب ورق استیل را واضح‌تر بیان کنیم. انواع ورق استیل، کاربردهای مختلف و روش‌های اتصال‌دهی آن در هنگام نصب را توضیح دهیم. اگر هنوز نسبت به خرید ورق استیل ۳۰۴، ۳۱۶ و … اقدام نکردید، دست نگه دارید. پس از مرور مراحل نصب با منبع معتبر خرید انواع ورق استیل را به شما معرفی خواهیم کرد.

منظور از نصب ورق استیل چیست ؟

نصب ورق استیل، همان استفاده از ورق‌های استیل با ترکیب آلیاژی، رنگ، ضخامت و طرح‌های مختلف است. مسلما تفاوت در این ویژگی‌ها، در خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی ورق استیل، تفاوت‌هایی ایجاد می‌کند. کاربرد ورق استیل در هنگام نصب نیز متاثر از تمامی این موارد است.

نصب ورق استیل را در ساختما‌ن‌های مسکونی چه در کاربردهای تزئینی و چه تحت بار و وزن داریم. تنها مکان کاربرد ورق استیل، منازل و راهرو‌ها نیست. در مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری و پاساژها نیز در دکوراسیون، آسانسور و سقف و… شاهد نصب ورق استیل هستیم.

کارخانجات یکی از مشتریان دائمی و پر متقاضی مصرف ورق استیل هستند. نصب ورق استیل در صنایع و واحدهای تولیدی، عموما کاربرد تزئینی ندارد اما هم‌چنان حجم مصرف ورق در این صنایع بالا است. ورزشگاه‌ها، مکان‌هایی هستند که نیاز به تمیز شدن دائمی دارند و محل رفت‌ و آمد تعداد بالایی از اشخاص هستند. نصب ورق استیل در این مکان‌ها، باید پاسخگو مقاومت به تخریب بر اثر شست و شو دائم و هم‌چنین جالب توجه برای تماشاچیان باشد.

نصب ورق استیل، به شکل‌دهی و انجام عملیات ثانویه نیاز دارد. اینکار، مصارف متنوعی برای ورق را موجب می‌شود. اتصال‌دهی نیز پایه ثابت فرآیند نصب ورق استیل است.

برای آگاهی از قیمت روز ورق استیل، روی لینک کلیک نمایید.

انواع آسانسور

انواع ورق استیل قابل نصب

ورق استیل دارای انواع مختلفی است. از چندین نظر می‌توان ورق استیل را دسته‌بندی نمود. برندهای تولیدکننده، جنس آلیاژ، طرح ظاهری و ساختار درونی تمامی انواع تقسیم‌بندی‌ها در مورد این نوع ورق می‌باشد.

برندهای تولیدکننده

نکته قابل توجهی که درمورد تمامی انواع مقطع استیل به‌خصوص ورق وجود دارد، وارداتی بودن آن است. به دلیل دشواری آلیاژسازی در مورد شمش و مقاطع اولیه استیل و هم‌چنین شرایط ویژه فرآوری محصول تا تولید محصول نهایی، در داخل کشور قادر به تولید آن نیستیم.

برندهای ورق استیل موجود در داخل کشور، از تولیدکنندگان شناخته‌شده‌ای در سطح جهان تهییه می‌گردد. حجم بالای تولید، وسعت صادرات و کیفیت مطلوب محصولات استیل این کارخانجات زبانزد است. واردات ورق استیل از کشورهای هند، ایتالیا، کره جنوبی و کنیا عمدتا صورت می‌گیرد.

برندهای ویراج هند، کنیه ایتالیا، پوسکو کره جنوبی، وایسی ایناکس تایوان، تسیکو چین، آسرینوکس اسپانیا، بهرو مالزی، کلمبوس آفریقا جنوبی، در بازار داخلی برندهای موجود است. شناخت برترین تولیدکنندگان استیل زنگ‌نزن در دنیا به همراه تنوع محصول و حجم تولید محصولاتشان جالب توجه می‌باشد.

تفاوت انواع برند در کیفیت محصول ورق استیل است. تلرانس قیمتی و تست کشش در انواع ورق با برندهای متفاوت یکسان نیست. عاقلانه‌ترین کار در انتخاب برند برای نصب ورق استیل، در نظرگیری هزینه عملیاتی و خواص مطلوب با تمرکز بر نوع کاربرد است. به عنوان مثال، یک ورق با ضخامت پایین و یا حتی تست کشش ضعیف هم می‌تواند پاسخگو مصارف تزئینی به هنگام نصب ورق استیل باشد.

جنس آلیاژ

ترکیب شیمیایی در انواع شمش استیل تفاوت دارد. در این بخش به سه سری اصلی استیل که ورق‌ها از آن تولید می‌شود، اشاره می‌شود. سه سری ۲۰۰، ۳۰۰ و ۴۰۰ انواع استیل از نظر ترکیب آلیاژ هستند. وجه اشتراک تمامی انواع ورق استیل، وجود دو عنصر کروم و نیکل است. حضور این دو عنصر به استیل مقاومت به خوردگی و استحکام می‌بخشد.

دو سری ۳۰۰ و ۴۰۰ از گروه ورق استیل به ترتیب به نگیر و بگیر معروف هستند. علت این نام‌گذاری، واکنش استیل به جذب شدن یا نشدن توسط آهنربا است. سری ۴۰۰ یا همان بگیر، توسط آهنربا جذب می‌شوند، حال آنکه در مورد سری ۳۰۰ این چنین نیست. وجود فاز فریت در استیل، خاصیت بگیر بودن را به سری ۴۰۰ استیل می‌دهد.

سری ۲۰۰

میزان عناصر آلیاژی به خصوص شاخص‌ترین آن‌ها که کروم و نیکل است، در سری ۲۰۰ کمترین است. کاربرد سری ۲۰۰ عموما مصارف تزئینی و نه چندان نیازمند مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون سطحی می‌باشد. قیمت انواع استیل با توجه به ترکیب آلیاژی متفاوت است. ارزان قیمت‌ترین تمام این انواع، سری ۲۰۰ است.

سری ۳۰۰

از سری ۳۰۰ ورق استیل، گریدهای ۳۰۴، ۳۱۶،  ۳۱۶l و ۳۲۱ در بازار پرمتقاضی‌تر هستند. نیکل، درصد بالای کروم، مولیبدن، تیتانیوم، منگنز و کربن، عناصر سازنده این گرید هستند. نیکل عنصری آستنیت‌زا است و گیرایی مغناطیس را از آلیاژ صلب می‌کند. حرف l در کنار نام گرید ۳۱۶، از کم کربن بودن آن خیر می‌دهد و نتیجه کاهش کربن در ساختار، بهبود انعطاف و جوش‌پذیری است.

گریدهای ۳۰۹ و ۳۱۰ نیز از جمله آلیاژهای موجود در دسته ۳۰۰ است که تحمل‌پذیری بالای حرارت دارد. اصطلاح استیل نسوز در مورد این دو گرید به‌کار می‌رود و برخلاف سایر هم‌‍گروهی‌هایش، خاصیت بگیر بودن دارد. برای استعلام قیمت ورق استیل ۳۱۰ و بقیه گریدهای نسوز، از سایت آیرومارت استفاده کنید.

سری ۴۰۰

تمامی انواع سری ۴۰۰ استیل، عناصر کربن، سیلیسیم،  منگنز و کروم را در ساختار خود دارند. نبود نیکل در این ساختار، فریت‌زایی و در نتیجه ایجاد خاصیت گیرش مغناطیسی می‌کند. سه گرید شناخته‌شده و بیشتر متداول ۴۱۰، ۴۲۰ و ۴۳۰ از این گروه وجود دارد.

در یک مقایسه قیمتی ما بین این سه سری، ۲۰۰ ارزان ‌قیمت‌ترین و ۴۰۰ گران قیمت‌ترین است. عموما دو گرید ۳۰۴ و ۳۱۶ از نظر حجم مصرف، در هنگام نصب ورق استیل، شاخص‌تر هستند. برای درک بهتر این مسئله قیمت ورق استیل ۴۳۰ و قیمت ورق استیل ۳۲۱ را در سایت آیرومارت با هم مقایسه کنید.

برای آشنایی بیشتر با آلیاژهای استیل کلیک کنید.
فلز آسانسور چیست

طرح ظاهری

ورق استیل مات، براق و خش دار، با ظاهر خود، باعث ایجاد تفاوت در ورق استیل می‌شوند. استیل براق با انجام فرآیند تمیز سازی سطحی روی ورق مات حاصل می‌شود. کاربرد ورق مات را می‌توان صنعتی و در مصارف غیر تزئینی دانست. ورق براق، برای مصارفی چون طراحی دکوراسیون و عدم نیازمند به خواص مکانیکی بالا، به کار می‌رود. ورق خشدار نیز همان ورق استیلی است که با ایجاد شیارهایی روی سطح آن، به عدم نمایش چربی و آلودگی روی سطح آن کمک شده‌است.

ساختار درونی

منظور از ساختار درونی در ورق استیل، چینش اتم‌ها درون ماده است. وجود جهت‌گیری‌های متفاوت در بطن ماده، خواص فیزیکی، مکانیکی و در نتیجه کاربرد ساختار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در هنگام نصب ورق استیل باید به ساختار درونی ماده نیز نیم‌نگاهی داشت. توجه به این مسئله برای کاربرد مناسب ورق، حیاتی است. چهار ساختار فریتی، آستنیتی، مارتنزیتی و داپلکس برای انواع استیل وجود دارد.

دو ساختار فریتی و آستنیتی را به طور مختصر در بالا مقایسه کردیم. سخت‌ترین و پر استحکام‌ترین نوع استیل، مارتنزیتی است. داپلکس گرانقیمت‌ترین نوع استیل است و کاربردهای محدود و به خصوصی دارد.

برای مطالعه بیشتر در مورد خواص ضد خوردگی انواع فولاد زنگ نزن روی لینک کلیک کنید.

کاربردهای متفاوت ورق استيل هنگام نصب

نصب ورق استیل برای کاربردهای گسترده‌ای انجام می‌گیرد. به طور کلی از به کارگیری ورق در مصارف مختلف، دو هدف طراحی دکوراسیون و تحت اعمال بار مدنظر است. کاربرد ورق استیل در مصارفی چون، کاور استیل ستون، زوار و قرنیز، کابین آسانسور، اجرای شیار بین دیوارهای گرانیتی، کاور پروفیل و پوشش لوستر، در گروه مصارف تزیینی می‌باشد. از جمله موارد نصب ورق استیل تحت بار مکانیکی، نرده و پوشش پله‌ها، بدنه ماشین‌آلات صنعتی، میز و پارتیشن‌بندی درون ساختمان و مجموعه‌ها است.

نصب ورق استیل در آسانسور

نصب ورق استیل در آسانسور

روش‌های اتصال در عملیات نصب ورق استیل

عملیات نصب ورق استیل، با انجام فرآیندهای شکل‌دهی ثانویه و اتصال‌دهی اندازه و اشکال مختلف ورق صورت می‌پذیرد. فرآیندهای ثانویه قابل انجام شامل، خمکاری، پانچ کاری، برش، خشدار کردن، آنتی فینگر تاچ به خصوص برای ورق‌های خش دار، حکاکی، روکش‌دار کردن، شانه تخم‌مرغی کردن، برش‌های مختلف با لیزر سی‌ان‌سی و گیوتین است.

اتصال‌دهی در نصب ورق استیل با دو نوع اتصال دائم و موقت انجام می‌گیرد. اتصالات دائم برای جدایی ناپذیر کردن ورق‌های دارای سایز و اشکال مختلف است. انجام آن با جوشکاری، لحیم‌کاری و ذوب مقطعی در محل اتصال ممکن می‌شود. اتصالات موقت شامل پیچ و مهره و پرچ است. در مصارف تزئینی کاربرد این نوع از اتصال متداول‌تر می‌باشد.

استعلام قیمت ورق استیل

مجموعه بازرگانی آهن‌آلات آنلاین آیرومارت، تامین‌کننده انواع مقاطع فولادی و استیل از تمامی برندهای داخلی و وارداتی است. تجربه کارشناسان با سابقه آیرومارت در بحث خرید و مشاوره انواع مقاطع فولادی چون ورق استیل به شما کمک می‌کند. چنانچه قصد خرید و یا استعلام قیمت روز انواع ورق برای کاربردهایی چون نصب ورق استیل را دارید، با ما در ارتباط باشید.

تیم بازرگانی ما، توانایی تامین و انبارداری هر میزان از ورق استیل به صورت رول یا شیت مدنظر شما را دارا است. برای اطمینان بیشتر از خواص مطلوب ورق استیل خریداری شده توسط شما، امکان ارائه سرتیفیکیت و انجام تست‌های مکانیکی و شیمیایی به درخواست شما توسط ما امکان دارد. پس از مشاهده لیست قیمت ورق استیل ۳۱۶، ۳۲۱ و دیگر انواع فولاد زنگ نزن در سایت آیرومارت، برای دریافت مشاوره در خرید و آگاهی از شرایط معامله از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با کارشناسان مجرب مجموعه در ارتباط باشید.

 

 

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (7 امتیاز)

  1. شهابی
    شهریور ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۲
    اگه برای نصب ورق استیل خواستیم جوشکاری انجام بدیم، از کدوم روش باید استفاده کنیم؟
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.