جوشکاری زیر آب به روش تر

4/5 - (14 امتیاز)

جوشکاری زیر آب به روش تر

جوشکاری زیر آب جز مشاغلی است که از آن به عنوان یکی از سخت ترین مشاغل دنیا یاد می‌شود. در ویدیو زیر نمایی از انجام جوشکاری به روش تر در زیر آب نشان داده شده است.

۴/۵ - (۱۴ امتیاز)

جوشکاری زیر آب به چه صورت انجام می شود؟

جوشکاری زیر اب اولین بار توسط یک فرد روسی در سال ۱۹۳۲ و در دریای سیاه انجام شد. بر خلاف آنچه که به نظر می‌رسد جوشکاری زیر آب در واقع تفاوت زیادی با انواع روش های جوشکاری که در خشکی اتفاق می‌افتد ندارد. اگرچه که این نوع از جوشکاری به عنوان یک رشته خطرناک احتیاج به مهارت و تمرین زیاد دارد.

جوشکار باید علاوه بر مهارت جوشکاری مهارت غواصی هم داشته باشد. اعمال یک فرایند دما بالا در عمق دریا برای همه عموم عجیب است. باید توجه داشته باشید که دمای جوشکاری از قوس تامین می‌شود نه شعله آتش!

از طرفی قرار گرفتن آب و الکتریسیته در کنار هم از دلایل پرخطر بودن این حرفه است. که می تواند منجر به شوک الکتریکی فرد جوشکار شود. برای جلوگیری از این اتفاق لوازم و تجهیزات جوشکاری باید تماما عایق بندی و ضد آب باشند. یکی دیگر از مشکلات این روش جوشکاری، فشار زیاد در اعماق دریا است. که در زمان‌های طولانی مدت ممکن است برای غواص و جوشکار ایجاد مشکل کند. برای جلوگیری از این اتفاق فرایند فشار زدایی با استفاده از عمق سنج باید به دقت انجام شود.

جوشکاري زیر آب به دو روش مرطوب و خشک انجام می‌شود.جوشکاری به روش خشک در یک اتاقک زیر آب انجام می‌شود و درون اتاقک هوای فشرده شده وجود دارد. این روش بسیار هزینه بر است و زمان زیادی می‌گیرد اما بسیار از مشکلات جوش‌کاری به روش مرطوب را ندارد.

قوس الکتریکی در زیر آب از یونیزه شدن مولکول های آب شکل می‌گیرد. به همین دلیل تشکیل ترک هیدووژنی مشکل شایعی است. از این روش جوشکاری، برای تعمیر خطوط لوله دریایی و بدنه کشتی ها استفاده می‌شود.

 

مدیر

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4/5 - (14 امتیاز)

  1. کیوان سمیعی پور
    تیر ۴, ۱۴۰۰ ۰۱:۳۶
    سلام .من جوشکار هستم جوش اهن .برنج .ارگون وc2 بلدم کار کردم ۳۵سالمه .احل گیلان سیاهکل هستم یکی از بزرگترین ارزوی من یاد گرفتن جوشکاری زیر اب هست خیلی برام جالب وشیرین هست تو اینترنت خیلی فیلم نگاه میکنم راجب جوش زیر اب ای کاش یه جایی اموزش میدادن خیلی دوست دارم اما حیف جایی سراغ ندارم یاد بگیرم ….ممنون از برنامه شما
    1. تیر ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۱
      با سلام خیلی خوشحالیم که مطالب ما برای شما مفید بوده
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.