قیمت آهن ۱۴ امروز

فیلتر براساس:
نام کالا واحد فروش سایز طول استاندارد وزن تقریبی برند محل بارگیری تاریخ قیمت (تومان) قیمت با احتساب 9% مالیات نمودار
تیرآهن 14 ذوب آهن  ۱۲ متری   IPE اصفهان کارخانه قیمت تیرآهن كيلوگرم 14 12 IPE 1 ذوب آهن اصفهان کارخانه ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ 32100 35310
تیرآهن 14 کرمانشاه  ۱۲ متری   IPE تهران انبار قیمت تیرآهن شاخه 14 12 IPE 120 کرمانشاه انبار تهران ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ 3401840 3742024
تیرآهن 14 یزد 12 متری انبار تهران قیمت تیرآهن شاخه 14 12 IPE فولاد یزد انبار تهران ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ 4200000 4620000
تیرآهن 14 فایکو  ۱۲ متری   IPE تهران انبار قیمت تیرآهن شاخه 14 12 IPE 135 فایکو انبار تهران ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ 4300000 4730000
تیرآهن ۱4 ذوب آهن  ۱۲ متری   IPE تهران انبار قیمت تیرآهن شاخه 14 12 IPE 155 ذوب آهن اصفهان انبار تهران ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ 5400000 5940000
تیرآهن 14 فایکو  ۱۲ متری   IPE کارخانه قیمت تیرآهن شاخه 14 12 IPE 130 فایکو کارخانه ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ تماس تماس
تیرآهن 14 ماهان ۱۲ متری   IPE تهران انبار قیمت تیرآهن شاخه 14 12 IPE 115 ماهان انبار تهران ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ تماس تماس
تیرآهن ۱4 ذوب آهن  ۱۲ متری   IPE اصفهان انبار قیمت تیرآهن شاخه 14 12 IPE 155 ذوب آهن اصفهان انبار اصفهان ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ تماس تماس
تیرآهن 14 اهواز 12 متری IPE تهران انبار قیمت تیرآهن شاخه 14 12 IPE گروه ملی اهواز انبار تهران ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ تماس تماس
تیرآهن i7 ذوب آهن شاخه۱۲ متری سایز 14 انبار تهران قیمت تیرآهن نیمه سبک شاخه 14 12 i7 ذوب آهن اصفهان انبار تهران ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ تماس تماس

مراحل ثبت سفارش

درخواست خرید

با کارشناسان حرفه ای ما، فرآیند خرید را در کمترین زمان ممکن انجام دهید

پیش فاکتور

ارائه پیش فاکتور برای سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی

تسویه حساب نهایی

تسویه مبلغ خرید به صورت نقدی و یا چک مدت دار

ارسال و تحویل بار

ارسال و تحویل بار سفارشی شما در کمتر از 24 ساعت

تیرآهن ۱۴، یکی از سایزهای پرکاربرد تیرآهن است که به‌عنوان تیر اصلی، تیر فرعی و تیر کلاف در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. تیرآهن به‌طورکلی در پل‌ها و ساختمان‌ها به‌عنوان تکیه‌گاه اصلی افقی کاربرد دارد. وزن یک شاخه تیرآهن 14، معمولاً بین 9/12 تا 7/33 کیلوگرم است و استفاده از آن، وزن کلی سازه را پایین می‌آورد. از این نوع تیرآهن معمولاً در ساختن خرپا، نعل، تیر و پوشش سقف‌ها و پل‌های لانه زنبوری کاربرد دارد. قیمت روز تیرآهن مانند قیمت تیرآهن ۱۴ اصفهان امروز، فایکو، ماهان، اهواز و کرمانشاه با‌توجه‌به کاربردهای آن‌ها متفاوت است. قیمت این سایز از تیرآهن و قیمت سایزهای پرکاربرد دیگری مانند قیمت تیرآهن 16 معمولاً دستخوش نوسان‌های بازار از جمله قیمت دلار می‌شود. اطلاع دقیق از قیمت به‌روز تیرآهن می‌تواند به تصمیم شما برای خرید مصالح ساختمانی کمک کند.

ویژگی‌های تیرآهن ۱۴

استفاده از تیرآهن ۱۴ به بهبود عملکرد سازه‌ها، ایمنی ساختمان‌ها و کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات کمک می‌کند. همچنین، توجه به مشخصات فنی و استانداردهای مرتبط با این نوع تیرآهن در انتخاب و استفاده از آن بسیار مهم است؛ مثلاً تیرآهن 14 به علت وزن کم و کاربردهای فراوان، هزینه‌های ساخت‌وساز را کاهش می‌دهد. از تیرآهن 14 بیشتر برای پوشش سقف و ساخت خرپا استفاده می‌شود. این نوع تیرآهن با استانداردهای گوناگون در محدوده وزنی 9/12 تا 7/33 کیلوگرم تولید می‌شود. از کاربردهای مهم تیرآهن 14 عبارت‌اند از:

ساختمان سازی

تیرآهن 14 در ساختن خرپاها استفاده می‌شود؛ چون سازگاری خوبی با هر نوع سیستم سقف دارد و بسیار سنگین است. همچنین برای ساخت ستون‌ها در ساختمان از تیرآهن 14 استفاده می‌شود. از این نوع تیرآهن برای ساخت صفحات کفی ستونی هم استفاده می‌شود.

کاربرد تیرآهن

تیرآهن در ساختمان‌سازی

کشتی‌سازی

برای ساخت اسکله و بدنه کشتی از تیرآهن 14 استفاده می‌شود. این مقطع فولادی به‌دلیل استحکام زیادی که دارد در ساختن قایق و لنج و کشتی کابرد فراوان دارد.

پالایشگاه‌ها

تیرآهن 14 از نوع بال پهن IPB به‌سبب ویژگی‌هایی که دارد در مقابل نیروهای برشی و خمشی بسیار مقاوم است؛ به‌همین‌دلیل در پالایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

بررسی مشخصات تیرآهن 14

تیرآهن 14 از دو قسمت جان و بال تشکیل شده است. به بخش میانی تیرآهن جان تیرآهن و به کناره‌های آن بال تیرآهن می‌گویند. عدد 14 به‌خاطر فاصله 14 سانتی‌متری بین دو بال تیرآهن به آن داده شده است. مهم‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده تیرآهن 14، کارخانه تیرآهن اصفهان، کارخانه فایکو و مجتمع ظفر بناب هستند. برخی ویژگی‌های این نوع تیرآهن عبارت‌اند از:

مقاومت زیاد

تیرآهن ۱۴ به‌دلیل ترکیبات مختلف فلزی، در برابر فشار، کشش، و خمش بسیار مقاوم است. این ویژگی اهمیت زیادی در ساخت سازه‌های پایدار دارد.

انعطاف‌پذیری

تیرآهن ۱۴ علاوه‌بر مقاومت بسیار، انعطاف‌پذیری مناسبی دارد که امکان تغییر شکل متناسب با کارکردهای مختلف در پروژه‌های متفاوت را دارد.

قابلیت اتصال آسان

تیرآهن 14 با طراحی‌های مناسب برای اتصال به سایر عناصر سازه‌ای مانند بتن، به‌راحتی قابل نصب است. به‌‌همین‌دلیل قیمت شاخه اهن 14 برای ساخت‌وساز مهم است.

قیمت مناسب

تیرآهن ۱۴ به‌عنوان یک گزینه با قیمت مناسب در بازار عرضه می‌شود که به مهندسان و سازندگان امکان می‌دهد، پروژه‌های خود را با کیفیت بالا و بودجه کمتر به انجام برسانند.

کاربرد تیرآهن 14

تیرآهن در کشتی‌سازی

وزن تیرآهن ۱۴

یکی از مهم‌ترین مشخصات تیرآهن 14 که اهمیت زیادی دارد وزن آن است و تأثیر مستقیم بر قیمت آهن ۱۴ دارد. قیمت شاخه آهن براساس وزن استاندارد آن تعیین می‌شود. برای محاسبه قیمت تیرآهن ۱۴ و وزن تیرآهن باید از جدول اشتال کمک گرفت. البته باید این نکته را هم مدنظر داشته باشید که وزن تیرآهن ۱۴ تولیدی در کارخانه‌های مختلف سراسر کشور، یکسان نیست و ممکن است تفاوت‌هایی با استاندارد اشتال داشته باشد. با بررسی جدول اشتال تیرآهن که وزن این مقطع را 8/154 کیلوگرم برای هر شاخه اعلام کرده و مقایسه با وزن انواع برندها، متوجه تفاوت وزن‌ها خواهید شد. در جدول زیر می‌توانید وزن این کالا برای برندهای مختلف را ببینید:

جدول وزن تیرآهن تیرآهن 14 برندهای مختلف
کارخانه وزن (کیلوگرم)
آرین (قزوین) 135
ظفر بناب 130
ذوب آهن اصفهان 155
فایکو 128
یزد 150
اهواز 150
ماهان 115
کرمانشاه 155

قیمت روز تیرآهن و قیمت تیرآهن 14 انواع برندها را از جدول بالا استعلام بگیرید.

ابعاد تیرآهن ۱۴؛ بررسی طول و ضخامت جان و بال تیرآهن

برای بررسی ابعاد تیرآهن 14، ابتدا باید کمی هندسه آن را بشناسید. سطح مقطع این تیرآهن به‌صورت حرف I انگلیسی است. به بخش‌هایی از آن که به‌صورت موازی قرار دارند، بال و به ضلعی که این دو بال را به هم متصل می‌کند، جان تیرآهن گفته می‌شود. منظور از سایز ۱۴ در تیرآهن، فاصله بین دو بال یا به عبارتی طول جان تیر آهن است. متداول‌ترین طول اهن ۱۴ موجود در بازار، 12 متر است. البته برخی کارخانه‌ها طول 6 و 9 متر را نیز تولید می‌کنند. قیمت تیرآهن 14 شاخه ای، باتوجه به طول آن متفاوت است.

بررسی استانداردهای تیرآهن 14 در بازارهای جهانی

انواع تیر از جمله تیرآهن ۱۴، مستقل از سایز آن تحت استانداردهای مشخصی تولید می‌شود. سه استاندارد کلی در سطح جهان برای تولید تیر ارائه شده که عبارت‌اند از:

  • استانداردIPE ؛ ایران و اروپا
  • استاندارد INP؛ چین و روسیه
  • استانداردIPB ؛ بال پهن یا هاش

برخی از این استانداردها در ایران تولید و مصرف بیشتری دارند. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات تیرآهن 14

استانداردهای تیرآهن

تیرآهن ۱۴ تحت استاندارد IPE؛ معروف به تیرآهن معمولی

  • استاندارد I-Beam Profile Europinne یا IPE، تیر تولیدی تحت این استاندارد، با نام تیر معمولی و ساده نیز شناخته می‌شود و شکلی شبیه حرف I انگلیسی دارد.
  • تیر IPE سایز 14، پرمصرف‌ترین تیرآهن در ایران است و کارخانه‌های فایکو و ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود. قیمت آهن ۱۴ اصفهان و قیمت تیرآهن فایکو 14 با توجه به کاربردهای آنها متفاوت است.
قیمت تیرآهن 14

استاندارد IPE

تیر آهن 14 تحت استاندارد IPB با بال‌های پهن

استاندارد IPB، از سایر استاندارد‌های اروپایی برای تولید تیرآهن است. به تیرهای تولیدی تحت این استاندارد، تیرآهن بال پهن موازی هم می‌گویند. تفاوت استاندارد IPB با استاندارد IPE، در ضخامت و عرض بال‌هاست. عریض و ضخیم‌ بودن بال‌های این نوع تیرآهن، به آن شکلی مشابه حرف H انگلیسی می‌دهد؛ به‌همین‌دلیل، آن را بیشتر به نام هاش می‌شناسند. معمولاً قیمت تیرآهن هاش بیشتر از IPE است؛ زیرا طول آن‌ها یکسان است اما وزن تیرآهن هاش از تیر IPE بیشتر است. قیمت تیرآهن ۱۴ در انواع استاندارد قابل استعلام است.

قیمت اهن 14

استاندارد IPB

تیرآهن ۱۴ تحت استاندارد INP؛ محصولی وارداتی

استاندارد INP، اغلب در کشورهایی هم‌چون روسیه و چین استفاده می‌شود؛ به‌همین‌دلیل تیراهن INP سایز 14 در کشور ما، تولید و تقاضای چندانی ندارد. تیرهای تولیدی در این استاندارد، با نام تیر آهن بال پهن شیبدار نیز شناخته می‌شوند. تفاوت این نوع تیرآهن با دو مورد قبل در این است که ضخامت بال آن با فاصله گرفتن از جان، کاهش می‌یابد. قیمت هر کیلو تیرآهن نیز با توجه به این تفاوت‌ها متغیر است.

قیمت روز تیرآهن 14

استاندارد INP

برندهای مطرح تولید‌کننده تیرآهن ۱۴ در ایران

کارخانه‌های متعددی در داخل کشور مقاطع فولادی متنوع ازجمله تیرآهن 14 را تولید می‌کنند. از کارخانه‌های تولیدکننده تیرآهن 14 در ایران می‌توان به برندهای زیر اشاره کرد:

  • ذوب آهن اصفهان
  • فولاد البرز ایرانیان (فایکو)
  • مجتمع جهان فولاد غرب
  • نورد آریان فولاد
  • فولاد ناب تبریز

تیرآهن‌های تولیدی در این کارخانه‌ها در وزن، استاندارد اشتال، کیفیت و قیمت محصول با یکدیگر متفاوت‌اند. در بین برندهای گفته‌شده، تیراهن ۱۴ اصفهان و فایکو، جایگاه بسیار خوبی در بازار ایران دارند؛ به‌همین‌دلیل ممکن است قیمت تیرآهن 14 اصفهان از قیمت روز تیرآهن کرمانشاه در همین سایز بیشتر باشد.

تولید‌کننده تیرآهن ۱۴

تواید تیرآهن در کارخانه

عوامل مؤثر بر قیمت آهن ۱۴ امروز

قیمت تیرآهن ۱۴ به عوامل متعددی بستگی دارد که عبارت‌اند از:

قیمت مواد اولیه

برای تولید تیرآهن، مواد اولیه مانند زغال سنگ، سنگ آهن و … لازم است. هر تغییر در قیمت این مواد می‌تواند تغییر قیمت تیرآهن ۱۴ را در پی داشته باشد.

تقاضا و عرضه

تقاضا برای تیراهن۱۴ در بازار و تعداد واحدهای تولیدی موجود در بازار نیز تأثیرگذار است. اگر تقاضا افزایش یابد و عرضه کاهش پیدا کند، قیمت آهن ۱۴ امروز معمولاً افزایش می‌یابد و برعکس.

نرخ ارز

آهن ۱۴ تحت تاثیر نرخ دلار نوسان قیمت خواهد داشت. دلار به صورت مستقیم و غیرمستقیم اثر خود را بر قیمت این کالا خواهد گذاشت.

هزینه‌های تولید و حمل‌ونقل

تغییرات در هزینه‌های تولید تیرآهن 14، مانند هزینه‌های نیروی کار و انرژی، و هزینه‌های حمل و نقل نیز می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد.

عوامل جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی تولیدکنندگان تیرآهن و بازارهای مصرفی نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. برای پیش‌بینی تغییرات قیمت آهن ۱۴ امروز، به مطالعه دقیق این عوامل و تحلیل بازار نیاز دارید. اطلاعات روزمره در مورد این عوامل و مانیتورینگ بازار می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین پیش‌بینی‌ها را داشته باشید. سایت آیرومارت به آدرس iromart.com مرجعی مطمئن برای دریافت اطلاعات به‌روز در زمینه قیمت آهن آلات است.

قیمت آهن ۱۴ امروز

خدمات جانبی آیرومارت برای خرید تیرآهن ۱۴

بازرگانی فولاد آیرومارت، علاوه‌بر تأمین انواع تیرآهن 14 در سبدی بسیار متنوع از برترین برندهای داخلی و خارجی، تمام خدمات مرتبط با خرید تیرآهن را ارائه می‌دهد. این خدمات شامل شبکه کردن، برشکاری، خمکاری و تولید و تحویل تیرآهن لانه زنبوری با بهترین کیفیت و قیمت است. برای به‌دست‌آوردن اطلاعات بیشتر درباره خرید آهن و خدمات مربوط به آن، دریافت مشاوره فنی و تخصصی پیش از خرید و استعلام قیمت تیرآهن ۱۴ هر شاخه، با شماره 02145306 تماس بگیرید و با کارشناسان ما گفت‌وگو کنید.

بیشتر بخوانید
1 تیرآهن 14 در چه طول‌هایی تولید می‌شود؟

معمولا هر شاخه تیرآهن ۱۴ به طول 12 متر تولید می‌شود؛ اما برخی از برندهای ترک، روسی و چینی، این تیرآهن را در طول‌های 6 و 9 نیز به بازار عرضه می‌کنند.

2 تیرآهن 14 در چه برندهایی در آیرومارت عرضه می‌شود؟

تیرآهن 14 عرضه شده در بازرگانی آیرومارت محصول کارخانجات ذوب آهن اصفهان، فایکو، ترک، کرمانشاه و ماهان است.

3 قیمت اهن۱۴ امروز در نوع ipb بیشتر است یا ipe؟

به دلیل ضخامت و وزن بیشتر در تیرآهن‌های 14 با استاندارد ipb، قیمت آهن شاخه۱۴ بال پهن بیشتر از نوع ipe خواهد بود.

4 بهترین برند تیرآهن 14 موجود در بازار کدام است؟

بهترین برند تیرآهن 14 موجود در بازار ایران، ذوب آهن اصفهان است. در واقع افرادی که به دنبال خرید تیرآهن 14 استاندارد هستند، معمولا تیرآهن اصفهان را خریداری می‌کنند.

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.