جدیدترین پیش بینی قیمت مسکن ۱۴۰۲

3.8/5 - (40 امتیاز)

جدیدترین پیش بینی قیمت مسکن ۱۴۰۲

پیش بینی قیمت مسکن

خرید و فروش مسکن عموما با دو هدف رفع نیاز یا سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد و اطلاع از جدیدترین پیش بینی قیمت مسکن به منظور اتخاذ تصمیم صحیح، برای عموم مردم و فعالان بازار حائز اهمیت است. این بازار همواره بخش اعظمی از سرمایه مردم را به خود اختصاص داده، اما طی سال‌های اخیر و با افزایش شدید نرخ دلار، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

۳.۸/۵ - (۴۰ امتیاز)

از نظر کارشناسان یکی از مهمترین دلایل توجه عموم مردم به بازار مسکن برای سرمایه‌گذاری، نوسان کمتر آن در قیاس با سایر بازارها مانند طلا، دلار و بورس است. بازار مسکن همچنین بنابر خصوصیاتی که دارد، یکی از مطمئن‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود؛ از این رو همواره اقبال بسیاری از مردم به سرمایه‌گذاری در این بازار را شاهد بوده‌ایم. البته خرید و فروش ملک در طول دهه‌های اخیر هیچ‌گاه به پیچیدگی زمان حال نبوده است! به همین دلیل پیش بینی قیمت مسکن در شرایط کنونی اهمیت بیشتری به خود نیز گرفته است.

در واقع پیشرفت بازارهای موازی و تاثیرپذیری مسکن از آن‌ها و نیز پیچیده‌تر شدن روابط سیاسی، به تدریج بر تعداد متغیرهای موثر بر قیمت مسکن افزوده است. البته در طول زمان، شاهد فراز و فرود تمایل افراد نسبت به سرمایه‌گذاری در این بازار بوده‌ایم.

وضعیت اقتصادی، میزان درآمد، حجم ساخت و ساز، نرخ تورم و نمودار قیمت دلار در کنار برخی مسائل دیگر، بر رکود یا رونق بازار مسکن تاثیر می‌گذارند. از این رو مردم مشتاقند درباره پیش بینی قیمت مسکن در ماههای آینده بیشتر بدانند تا بتوانند برای سرمایه خود برنامه‌ریزی بهتری کنند.

برای آنکه دید بهتری از بازار مسکن داشته باشید، باید با جوانب مختلف این بخش آشنایی پیدا کنید. پس با آیرومارت همراه باشید تا درباره پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ بیشتر بخوانید و اطلاعات جامعی درباره وضعیت مسکن در سال پیش‌رو به دست آورید. در نتیجه درباره اینکه آیا امسال خانه بخریم یا نه، قادر به تصمیم‌گیری بهتری خواهید بود. ابتدا لازم است عوامل موثر بر قیمت مسکن را بررسی کنیم.

پیش بینی قیمت مسکن ۱۴۰۲

عوامل موثر در پیش بینی قیمت مسکن ۱۴۰۲

قیمت مسکن به طور کلی تحت تاثیر هفت عامل اصلی است که عبارتند از:

  • رشد اقتصادی
  • قدرت خرید
  • نرخ ارز
  • نرخ بهره
  • سیاست‌های دولت
  • تحولات سیاسی
  • عرضه و تقاضا

باید در نظر داشت در هر کشوری برخی از این عوامل نقش پررنگ‌تر و برخی دیگر نقش کم‌رنگ‌تری ایفا می‌کنند. در ایران می‌توان گفت نرخ ارز، سیاست‌های دولت و تحولات سیاسی بیشترین تاثیر را بر افزایش یا کاهش قیمت مسکن دارند و برای خرید و فروش ملک می‌بایست بیش از هر چیز این عوامل را در نظر گرفت. در ادامه هر یک از عوامل مذکور را به اختصار توضیح داده و سپس به بررسی جدیدترین پیش بینی قیمت مسکن می‌پردازیم.

رشد اقتصادی

رشد اقتصادی به معنای افزایش کمیت یا کیفیت کالاها و خدماتی است که طی یک سال مالی در یک کشور تولید و ارائه می‌شوند. اقتصاددانان عموما چنین رشدی را به عنوان درصد افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) ارزیابی می‌کنند. رشد اقتصادی بالاتر، افزایش درآمدها در یک جامعه را به همراه دارد و موجب رونق بازار مسکن نیز می‌شود.

قدرت خرید

قدرت خرید اشاره به میزان کالا یا خدماتی دارد که می‌توان با مقدار معینی پول خریداری یا دریافت کرد. این عامل بیش از هر چیز تحت تاثیر تورم و ارزش پول یک کشور است و طبیعتا افزایش یا کاهش قدرت خرید، مستقیما بر قیمت مسکن تاثیر می‌گذارد.

نرخ ارز

به مقدار واحد پول ملی یک کشور که برای کسب واحد پول کشوری دیگر پرداخت می‌شود، نرخ ارز گویند. در حال حاضر دلار آمریکا بیشترین اثرگذاری را در میان واحدهای پولی جهان دارد. در کشور ما نیز افزایش نرخ دلار و کاهش ارزش پول ملی، بالا رفتن قیمت مسکن و در نتیجه تاثیر منفی بر این بازار را به دنبال خواهد داشت.

باید توجه کنیم نوسانات بازار ارز، قیمت مقاطع فولادی مانند قیمت میلگرد را مستقیما تحت تاثیر قرار می‌دهد و بالا رفتن قیمت این مصالح ساختمانی پرکاربرد بر قیمت مسکن موثر است؛ در نتیجه جهت پیش بینی قیمت مسکن می‌بایست نوسانات ارز را زیر نظر بگیریم.

آینده بازار مسکن

نرخ بهره

نرخ بهره به مبلغی می‌گویند که بیش از مبلغ اصلی، توسط وام‌دهنده از وام‌گیرنده دریافت می‌شود. هر چه نرخ بهره منطقی‌تر باشد و وام‌های باصرفه‌تری به متقاضیان خرید مسکن ارائه شود، توان خرید آن‌ها بالاتر رفته و بازار مسکن رونق بیشتری خواهد داشت.

سیاست‌های دولت

در پیش بینی قیمت مسکن توجه کنید که سیاست‌های اقتصادی هر دولت تاثیر به‌سزایی در حوزه‌های مختلف از جمله بازار مسکن دارد. برای مثال ارائه وام‌های کم‌بهره و با اقساط بلند مدت یکی از سیاست‌هایی است که دولت‌ها در جهت رونق بازار مسکن اتخاذ می‌کنند.

تحولات سیاسی

تغییر دولت‌ها و در نتیجه تغییر سیاست‌های داخلی و خارجی، اقتصاد هر کشور را مستقیما تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از روش‌های پیش بینی قیمت مسکن، پیش بینی تحولات سیاسی است؛ بدین ترتیب می‌توان آینده بازار مسکن را نیز تا حدی پیش بینی کرد.

عرضه و تقاضا

در اقتصاد خرد، عرضه و تقاضا یک مدل اقتصادی برای تعیین قیمت‌ها در بازار است. در این مدل فرض می‌کنیم در یک بازار رقابتی، با ثابت نگه داشتن همه عوامل، قیمت یک کالا یا خدمات با افزایش یا کاهش عرضه و تقاضا دستخوش تغییر می‌شود. بازار مسکن نیز از همین قاعده پیروی می‌کند؛ با افزایش عرضه قیمت‌ها کاهش می‌یابند، در حالی که با افزایش تقاضا قیمت‌ها بالا می‌روند.

تا اینجا عواملی را که بر قیمت مسکن اثرگذراند، بررسی کردیم و در ادامه به پایش وضعیت بازار مسکن و چگونگی تاثیر آن‌ها بر این بازار در ایران می‌پردازیم.
نمودار قیمت مسکن طی دهه‌های اخیر همواره رو به رشد بوده، اما طی سال‌های گذشته، قیمت مسکن تحت تاثیر نوسانات شدید بازار ارز و بالا رفتن نرخ دلار، روند افزایشی شدیدتری به خود گرفته است. البته این افزایش قیمت گاهی متوقف می‌شود، با این وجود روند کلی قیمت مسکن مانند سایر بازارهای موازی رو به رشد بوده است. در ادامه نگاهی به بازار مسکن در سال گذشته می‌اندازیم، سپس پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ را ارائه می‌دهیم.

وضعیت بازار مسکن در سال گذشته

بانک مرکزی در آذر ماه سال ۱۴۰۱ گزارشی منتشر کرد که برمبنای آن، قیمت متوسط یک متر مربع در تهران ۴۸ میلیون تومان بود. این عدد نسبت به آبان سال همان سال ۲.۹ درصد و نسبت به آذر سال ۱۴۰۰، ۴۷.۵ درصد افزایش نشان می‌داد. با بالا رفتن قیمت ارز در آخرین ماه پاییز ۱۴۰۱، بازار مسکن باز هم دچار تورم شد.

ثبت خرید بالغ بر ۱۰ هزار آپارتمان در آذر که بیش از دو برابر میانگین ماهانه سه سال اخیر است، از افزایش شدت تحرکات تقاضای ملک خبر می‌داد. شما می‌توانید برای پیش بینی قیمت مسکن به شکلی موثرتر، نرخ تورم سال ۱۴۰۱ را در مطلب اختصاصی ما بررسی کنید.

نکته قابل ذکر اینکه به طور کلی طی سال‌های اخیر و با شروع تحریم‌ها که روند نرخ ارز به شدت افزایشی شد، سفته‌بازان و سرمایه‌گذاران بخش عظیمی از معاملات را انجام داده‌اند و خریداران خانه اولی، حضور پررنگی در بازار نداشته‌اند.

پیش بینی قیمت مسکن

پیش بینی قیمت مسکن در ماه های آینده سال ۱۴۰۲

با توجه به پیش بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ توسط کارشناسان، روند قیمت‌ها همچنان افزایشی خواهد بود. به گفته کارشناسان بازارهای مالی، بازده بازار مسکن در بازه زمانی آذر ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۲ حداقل ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. چنین امری بیانگر عمیق‌تر شدن رکود تورمی مسکن است و ظاهرا تا زمانی که شاهد گشایش‌های اقتصادی و اتخاذ تصمیم‌های اساسی در این حوزه نباشیم، نمی‌توان به بهبود وضعیت این بازار امیدوار بود.

بنابر اظهارات فعالان بازار مسکن، قیمت ملک طی ماه‌های اخیر رشد اندکی را تجربه کرده و نوسانات کم این بازار، رونق پایین معاملات را به دنبال داشته است. به گفته آن‌ها، اوج‌گیری قیمت مسکن باعث کاهش توان خریداران شده است و از سویی اغلب مالکان نیز حاضر به فروش ملک خود با قیمتی کمتر از قیمت متوسط بازار نیستند.

میانگین قیمت مسکن در تهران ۱۴۰۲

طبق آخرین آمارها میانگین قیمت مسکن در تهران در پاییز ۱۴۰۲ به رقمی در حدود ٨٠ میلیون تومان رسیده و جدیدترین پیش بینی قیمت مسکن حاکی از تداوم افزایش قیمت‌ها در این بازار طی ماه‌های آینده است. با این اوصاف نمودار قیمت مسکن ۱۴۰۲ تا اواخر پاییز افزایشی بوده است.

تاثیر قیمت آهن آلات بر قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲

قیمت تمام‌شده مسکن، برآوردی از هزینه‌های مربوط به صفر تا صد مراحل ساخت ساختمان است. بخش قابل توجهی از پول مصرفی در این بخش، به تامین مصالح اولیه به‌خصوص آهن‌آلات اختصاص می‌یابد.

انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی در بخش‌های مختلف ساختمان به کمک بتن و دیگر مصالح در کنار هم اسکلت اصلی ساختمان را شکل می‌دهند. برای ساخت جزئیات دیگر، همچون نما نیز به این مقاطع فولادی احتیاج است.

پیش بینی قیمت مسکن متاثر از قیمت آهن آلات

از آنجایی که پیش بینی قیمت مسکن مستقیما تحت تاثیر قیمت انواع مقاطع فولادی مورد استفاده در ساختمان سازی است، بررسی قیمت روز میلگرد در سایزها و برندهای مختلف در حوزه ساختمان و ساز و خرید و فروش مسکن به شما دید بهتری برای این منظور می‌دهد.

گفتنی است بازرگانی فولاد آیرومارت خدمات مختلفی را برای ارائه انواع مقاطع فولادی ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها امکان خرید اعتباری میلگرد است. شما می‌توانید ثبت سفارش خود را به صورت آنلاین یا تلفنی انجام دهید و محصول مورد نظر را در اسرع وقت در هر نقطه از کشور دریافت کنید.

حجم مصرف بالای این گونه مصالح نشان می‌دهد که در پیش بینی‌ قیمت مسکن ۱۴۰۲ باید تاثیر قابل توجه قیمت روز آهن آلات را در نظر داشت. نمودار قیمت آهن ۱۴۰۲ نیز می‌تواند به شما در بررسی قیمت آینده مسکن کمک کند.

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲

خرید آهن آلات برای ساخت مسکن

همان‌طور که در این مطلب بحث شد، قیمت آهن‌آلات جهت پیش بینی قیمت مسکن در ماه های آینده و نیز برآورد قیمت تمام‌شده و معاملات آن، نقش به‌سزایی دارد. در اختیار داشتن لیست قیمت روز مقاطع فولادی مثل قیمت تیرآهن ۲۰ و دیگر مصالح فلزی ساختمانی می‌تواند شما را در ساختمان سازی یاری دهد.

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری آیرومارت با عرضه انواع مقاطع فولادی به سراسر کشور و در سریع‌ترین زمان ممکن، تلاش می‌کند ضمن رفع نیاز شما عزیزان، باکیفیت‌ترین محصولات را در اختیارتان قرار دهد. آیرومارت با داشتن زیرساخت‌های لازم مانند انباری به مساحت ده هزار متر مربع در شورآباد تهران، مقاطع فولادی را از بهترین و معتبرترین برندهای کشور تهیه و عرضه می‌کند.

به علاوه، آیرومارت خدمات مختلفی مانند برش و خم میلگرد، پالت سازی و گالوانیزه کردن را ارائه می‌دهد. ثبت سفارش و خرید به صورت تلفنی و آنلاین امکان‌پذیر است و تنها با چند کلیک می‌توانید محصول مورد نظرتان را خریداری کنید. برای دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب آیرومارت با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس حاصل فرمایید.

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
3.8/5 - (40 امتیاز)

  1. محنا اکبری
    بهمن ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۲
    به نظرتون قیمت مسکن تو سه ماه اول سال چقدر افزایش پیدا میکنه؟
    1. آیرومارت
      بهمن ۱۹, ۱۴۰۰ ۰۹:۳۳
      سلام روز بخیر. با توجه به پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۱ و رکود در این بخش، احتمالا قیمت ها در این بازار افزایشی نخواهد بود.
  2. ممد
    اسفند ۱, ۱۴۰۰ ۰۲:۰۹
    سلام ..به نظرمن گرانی رو به سقوط هستش با توجه به توافق اگر طلا بیاد پایین ۱۰۰درصد فلزی چون اهن نیز بیشتر میاد پایین وبازار مسکن گرم میشود
    1. آیرومارت
      اسفند ۲, ۱۴۰۰ ۰۹:۳۷
      وقت بخیر. برای بازار بعد عید مسکن پیش بینی های مختلفی ارائه شده است. با ادامه دار شدن رکود در این بازار احتمالا نوسان قیمتی چندانی وجود نخواهد داشت.
  3. محمود
    تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۳:۲۲
    متاسفانه بر خلاف انتظارات قیمت مسکن در بهار ۱۴۰۱ ۲۰ درصد رشد قیمت داشت!!!
    1. آیرومارت
      تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۶:۲۱
      سلام. بله در حال حاضر بازارهای مالی رفتار هیجانی دارند و به کوچکترین خبر مثبت یا منفی واکنش نشان می‌دهند.
  4. m.z
    تیر ۷, ۱۴۰۱ ۱۳:۰۴
    تحلیل آینده بازارمسکن و اجاره در ایران امروز بزرگ ترین مشکل اقتصاد ایران هجوم سرمایه سرگردان اتباع خارجی و(سلطه اقتصادی ) است.(در در تمام دنیا جذب سرمایه خارجی بسیار خوب است ولی باید کنترل شده باشد ودر بخش های مثل بحث تولید مسکن و پیشرفت و ارتقاء اقتصاد کشور سرمایه گذاری شود نه بحث دلالی و مصرفی و..) امروزه از مسکن، خانه، مغازه، تا کار ، مواد غذایی ، آموزش ، و سایر خدمات مثل پزشکی وتفریحی و … که همین الان هم بسیاری از و حتی مصالح ساختمانی سیمان و اهن و..ویا مواد غذایی به کشورهای دیگر ارسال میشود با توجه به اختلاف قیمت یعنی قیمت میوه و مصالح ایرانی ده برابر کمتر است و یا بسیاری از کشور اطراف برای خدمات پزشکی و مهندسی وحتی تحصیل کشور ایران را انتخاب میکنند، که چون هزینه ده ها برابر کمتر است وولی طرف دیگر داستان اقامت و زندگی و سرمایه گذاری در کشور ایران است که با ورود و دلارهای و سایر واحد های پول که که طی چندین سال گذشته چند ده برابر رشد کرد و ریال که کاهش پیدا کرده، پس توان مالی ریال و سرمایه مالی( به غیر از طلا و دلارو جواهرات و اجناس قیمتی) مردم ایران نسبت به سایر کشور ها کاهش پیدا کرده و همه زیان کرده اند از ثروتمند و.. ولی در عوض توان مالی اتباع سایر کشور ها برای خرید در ایران چند ده برابر شده است و این شده که قیمت املاک هرسال درایران چند برابر میشود، یکی از دلایل اصلی کاهش ارزش ریال است که مثل یخ است که باعث شده اختلاف ارزش قیمت یک خانه در کشورهای همسایه با کشور ایران بین ۱۸ تا ۲۷ برابر و بیشتر باشد که در نهایت این شده که مردم کشورهای همسایه یک شبه راه صد سال را طی کنند و برای خود پادشاهی میکنند و یک شب از قشر متوسط به قشر ثروتمند تبدیل شوند،( اگر ما هم همچنین فرصتی داشتم این کار را میکردم) یعنی مهاجران و اتباع خارجی سایر کشورها خانه خود را میفروشد و با سرمایه دلار، طلا و جواهرات قیمتی و.. به ایران میایند و اول از همه برای درخواست اقامت میدهند حالا اگر ۷ مد هم که بشود و بعد ۱۰ خانه خوب ۲و۳ تا مغازه در بهتر جا و ۲ تا ماشین یک و یک کار راحت ، خوب اگر حوصله داشته باشد راه می اندازد( بعضی هاشون هم وارد بازاهاهی دلالی مسکن خودرو مواد غذایی و.. میشوند و تا اخر عمر خود ثروتمند زندگی میکند، جالب اینکه اگر فرزند داشته باشد میزارند درس بخونند و مدرک بگیرند و بعد انها میفرسد بروند در سوئد و کانادا و کشور هاری اروپایی کار و زندگی کنند ، در نهایت تمام موارد فوق باعث شده شهرهای بزرگ و مهاجر پذیر ایران از جمله مشهد و تهران و… این رشد و جهش قیمتی چند برابرمسکن و اجاره اتفاق بیوفتد (وقتی تقاضا زیاد است هر کالای، خانه ، به دست کسی میرسد که بیشترین پول می دهد یعنی وقتی یک ملک با چند ده برابر قیمت به اتباع خارجی در ایران به اجاره و یا بدتر به صورت غیر قانونی با قولنامه و… به فروش میرسد نتیجه این است که اخرین قیمت معیار تمام بازار میشود و همه مردم با این قیمت باید هماهنگ شوند جالب اینکه هم به دنبال چنین مشتری های برای املاک خود هستند !!! ولی این کار درآیند نزدیک باعث بدبختی و گرفتاری فرزندان همین افراد به دلیل گرانی میشود)، مثلا اجاره امسال درمنطقه پایین شهر این رشد قیمتی دو برابر ۱۰۰ درصد و بیشتر و در منطقه مرفه نشین وبالای شهر از ۱۰۰ تا ۳۰۰ و بشتر چون همیشه ارزش افزوده و سود سرمایه گذاری در منطقه بالی شهر چند برابر است در نتیجه تقاضا خرید و ساخت سازه و سرمایه گذاری بیشتر است. انچه نظر بنده میباشد ، از اتفاقات امروز بازار مسکن ۱۴۰۱ برای آینده مسکن مشهد پیش بینی کرد، اینکه وضعیت بازار با همین جهش قیمتی ۲و ۳ برابر هرسال افزایش دارد حتی اجاره و…، مگر اینکه قانون و برخوردی و تصمیمی جهت خرید املاک توسط مهاجران سایرکشور شود که دو اتفاق ممکن است بییفتد. ۱- اینکه طبق قانون قبلی کشور خرید ،فروش ممنوع بوده ولی ضمانت اجرایی و برخورد های شدیدتر و بیشتر شود که در نهایت باعث فرار سرمایه خارجی و دلارها و سایر ارزهای خارجی و کاهش قیمت و افت یک باره بازار مسکن وخودر،سایر و. … میشود ( یعنی قیمت مسکن ثابت و حتی بسیار ارزان میشود) احتمال اتفاق این مورد ۳۰ درصد است. ۲- ولی ۷۰ درصد ممکن است قانونی جدید تصویب شود جهت راحتی و قانونی شدن خرید املاک در ایران برای افراد خارجی و تشویق به خرید و سرمایه گذاری در بحث تولید و ارتقاء ساخت مسکن که با این کار ایران درهای اقتصاد املاک و مسکن رو برای کشورهای دیگر باز میکند و باعث ورود هجم وسیعی دلارها و سایر ارزها به کشور میشود ،( که خود عامل جهش قیمت مسکن است و اجاره است)درنهایت در بازده کوتاه مدت قیمت املاک به یک باره تا نصف اختلاف قیمت نصف ۱۸ و نصف ۲۷ برابر افزایش پیدا میکند و در بلند مدت قیمت املاک و مسکن به همون قیمت جهانی و در سایرکشورها میرسد، ولی این وسط بسیار مردم و خانواده ایرانی متحمل فشار اقتصادی زیادی میشود، یعنی گرانی و جهش قیمت مسکن واجاره طی این سالها اتفاق میوفتد و…( هر کس خانه و مسکن خودش بفرشد محال است که بتواند مثل همون با همون قیمت بخرد و تنها مالکان که واملاک که مجبور به فروش هستند به فروش میرسد و.. همین الان همه بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ شهر در مشهد اتباع میباشند ) در انتهای بعد این اتفاقات بازار مسکن ایران متعادل میشود ولی این نکته مهم که دست مزدها هم در این دوران که فشار اقتصادی زیادی رو مردم متحمل میشوند و از ریال به دستمزد ها جهانی حالا دلار و سایر ارزها تبدیل میشود. در نهایت امید وار مطالب مفید باشد
    1. آیرومارت
      تیر ۷, ۱۴۰۱ ۱۶:۲۲
      سلام وقت شما بخیر. ممنون از اینکه تحلیل خود از بازار مسکن ۱۴۰۱ را با ما در میان گذاشتید.
    2. مژگان
      خرداد ۴, ۱۴۰۲ ۲۰:۳۶
      سلام ممنونم از توضیحات جامع و کاربردی شما هم وطن اگاه ودلسوز،امیدوارم مسولین هم به این درک برسند
  5. محمدطالبی
    بهمن ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۵:۱۸
    متاسفانه افزایش قیمتی که روی هر متر مربع آمده در مناطق پایین شهر باعث شده هر متر مربع حتی تا ۵۰ میلیون هم معامله شود .
    1. آیرومارت
      بهمن ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۴:۴۶
      سلام. وقت شما بخیر. متاسفانه بله. تا حدی که پیش بینی قیمت مسکن هم چندان جوابگوی این افزایش قیمت نیست.
  6. محمد اعطایی
    بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ ۱۶:۵۰
    سلام روز بخیر واقعا کار از پیش بینی گذشته قیمت امروز با دیروز هر متر کلی فرق داره و متاسفانه بازار به ثبات نمی رسه
    1. آیرومارت
      بهمن ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۴
      سلام. وقت شما بخیر. بله متاسفانه. قیمت مصالح ساختمانی رو برای پیش بینی قیمت مسکن دنبال کنید.
  7. رها شایسته
    اسفند ۲, ۱۴۰۱ ۱۶:۲۷
    خونه که خیلی وقته ارزو شده ماشینم که به افسانه ها پیوسته انشالله تا چندوقت دیگه خوراک و پوشاکم همینطور یه جوری همه چی بسته به دلار شده که باهربار بالارفتن دلار تن ادم میلرزه که این دفعه چی از سفره مون جمع میشه
    1. آیرومارت
      اسفند ۳, ۱۴۰۱ ۱۵:۳۳
      امیدوارم که نه تنها بازار مسکن بلکه شرایط در بازار آهن، بازار خودرو و سایرین هم به ثبات برسه.
      1. اسفند ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۲
        امیدوارم واقعا شرایط خیلی نگران کننده شده به خصوص برای جوانان که با این شرایط آرزوهاشون به باد میره
        1. آیرومارت
          اسفند ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۵:۴۷
          امیدواریم که نه تنها برای مسکن بلکه مشاغل، قیمت مقاطع فولادی مثل قیمت ورق گالوانیزه و سایر بازارها تدبیری اندیشیده بشه و شرایط جوانان هم بهبود پیدا کنه.
  8. فروردین ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۵:۲۶
    درود بر شما مطمعن باشید قیمت مسکن در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲ رشد چشم گیری خواهد داشت و بهترین زمان برای سرمایه گذاری مسکن تا قبل از برج ۳ می‌باشد
    1. آیرومارت
      فروردین ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۵:۵۶
      ممنون بابت اطلاعاتتون. امیدواریم قیمت مسکن در ۱۴۰۲ بهبود پیدا کنه.
  9. شبنم قادری
    فروردین ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۵:۱۰
    سلام با این افزایش قیمتی که برای خرید و فروش و پول پیش و اجاره خونه اتفاق افتاده مستاجرین بشدت به مشکل خواهند خوردخرید خونه پیش کش
    1. اصغر کمکی
      فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۷:۵۶
      متاسفانه شرایط مسکن اصلا خوب نیست
      1. آیرومارت
        فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۵:۴۹
        امیدواریم که اوضاع مسکن و قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ بهبود پیدا کنه.
  10. محمد
    آذر ۴, ۱۴۰۲ ۰۰:۱۵
    تو بهترین حالت باز هم متاسفانه تا پایان امسال قیمت مسکن ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت..
    1. امید
      آذر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۷
      ۲۰%رشد نمیکنه۲۰%خرید و فروش انجام میشه و بعد سال تحویل رکود تا حداقل ۴ماه اول هست
  11. رضااحمدی
    دی ۱۵, ۱۴۰۲ ۲۲:۴۹
    مردم چون میدانن بعداز انتخابات قیمت مسکن اضافه ویا جهش دارد از بهمن میرن خرید تا قیمت گرانتر نخرن همین افزایش خریدار در بهمن امسال حتما باعث افزایش قیمت خواهد شد یعنی استارت افزایش قیمت مسکن از بهمن ۱۴۰۲ زده خواهد شد
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.