چرا باید لوله گاز سپاهان را خریداری کرد؟

5/5 - (4 امتیاز)

چرا باید لوله گاز سپاهان را خریداری کرد؟

لوله گاز سپاهان ، محصولی است که در کارخانجات گروه صنعتی سپاهان تولید می‌شود. کارخانه سپاهان تولیدکننده انواع لوله‌های گازی توکار و روکار است. لوله گاز سپاهان دارای مصارف ساختمانی و صنعتی می‌باشد. لوله‌های تولیدی گروه صنعتی سپاهان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و جایگاه مناسبی را در بازار داخلی ایران کسب کرده‌اند. در این مقاله سعی داریم تا اطلاعاتی درباره لوله گاز سپاهان از جمله خواص، کاربرد و عوامل موثر بر قیمت لوله گاز سپاهان در اختیار شما قرار دهیم.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

برای انتقال گاز باید از لوله‌های با جنس و کیفیت خوب استفاده کرد. به این دلیل که ایمنی انتقال گاز بسیار حائز اهمیت است. بروز هرگونه مشکلی در روند انتقال گاز ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیر مالی و جانی را به دنبال داشته باشد.

برای انتخاب لوله‌های گازی مناسب باید موارد مختلفی از جمله جنس لوله، استانداردهای تولید و نیز کیفیت آن را مورد توجه قرار داد. هر کدام از این عوامل، به نحوی بر قیمت لوله نیز تاثیر گذار هستند. اطلاع از عوامل موثر بر قیمت انواع لوله، می‌تواند تاثیر زیادی بر انتخاب مقرون‌به‌صرفه توسط شما داشته باشد.

از کاربردهای لوله گاز سپاهان می‌توان به مواردی از قبیل انتقال گاز در ساختمان‌های مسکونی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، صنایع پتروشیمی و برای لوله‌کشی سیستم‌های هوای فشرده می‌توان نام برد.

قیمت لوله گاز سپاهان

شرکت گروه صنعتی سپاهان

شرکت گروه صنعتی سپاهان در سال ۱۳۵۲ با هدف تولید انواع لوله‌های فولادی به ثبت رسیده است. کارخانه سپاهان، با زیربنای ۵۵۰۰۰ مترمربع در نزدیکی شهر اصفهان واقع شده است. کارخانجات سپاهان برای بیش از ۸۸۰ نفر ایجاد اشتغال کرده و با ظرفیت تولید سالیانه تا ۴۲۰۰۰۰ تن از جمله قطب‌های اقتصادی ایران به شمار می‌رود.

گروه صنعتی اصفهان توانسته است با بهره‌گیری از کادر فنی با تجربه، تجهیزات پیشرفته و اعمال کنترل‌های کیفی دقیق، محصولاتی مرغوب را با استانداردهای بین‌المللی تولید کند. کارخانجات گروه صنعتی سپاهان با تولید محصولات متنوع در سطح استانداردهای جهانی و ارائه آن‌ها با قیمت‌های رقابتی توانسته جایگاه تجاری خاصی در کشورهای اروپا، آفریقا و به خصوص منطقه خاورمیانه بدست آورد. این مجموعه تولیدی توانسته با صادرات محصولات خود گام مهمی در صادرات غیرنفتی کشور بردارد. لوله گاز سپاهان از مهمترین محصولات این مجموعه تولیدی است.

افزایش کاربرد لوله در کشور موجب شده تا کارخانه‌های بسیاری در این زمینه فعالیت کنند. در نتیجه لوله‌های تولیدی تحت استانداردهای مختلف با سطح کیفیت متفاوت را راهی بازار نمایند. قیمت لوله تولیدی توسط برندهای مختلف، متفاوت است.

محصولات کارخانجات گروه صنعتی سپاهان

شرکت گروه صنعتی سپاهان، تولیدکننده انواع لوله‌های فولادی در ابعاد مختلف و نیز پروفیل‌های ساختمانی با ضخامت‌های متفاوت می‌باشد. لوله‌های تولیدی توسط این مجموعه به طور گسترده‌ای در صنایع مختلف مانند صنایع لوازم خانگی، خودروسازی و پتروشیمی کاربرد دارد. کاربرد این لوله‌ها با عنوان لوله گاز سپاهان ، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

علاوه بر لوله گاز سپاهان ، از محصولات دیگر کارخانجات گروه صنعتی سپاهان شامل لوله CDW، لوله گالوانیزه، انواع پروفیل‌‌های فولادی، قوطی فولادی، انواع ورق، لوله‌های دقیق- فوق دقیق و بویلر است.

از افتخارات گروه صنعتی سپاهان دریافت گواهینامه CE است. با این گواهینامه گروه سپاهان توانسته محصولات تولیدی خود را به بازارهای کشورهای اروپایی صادر کند. همچنین با دریافت گواهینامه استاندارد کیفی ملی ایران- شماره ISIRI 3574، محصولات با کیفیتی را به بازار ایران عرضه می‌کند.

قیمت لوله گاز سپاهان سنگین

معیارهای انتخاب لوله گاز مناسب

معیارهای انتخاب لوله گاز مناسب، به عوامل مختلفی بستگی دارد. از آنجا که ایمنی انتقال گاز در صنایع مختلف از اهمیت بسزایی برخوردار است، نیاز است تا در انتخاب آن دقت فراوانی صورت گیرد. از جمله این عوامل می‌توان به محیط انتقال گاز، نوع گاز، فشار گازی که درون لوله جریان دارد و هم‌چنین قیمت لوله، اشاره کرد. به عنوان مثال یکی از موارد مهم در انتخاب لوله گازی، محیطی است که انتقال گاز صورت می‌گیرد.

گاهی اوقات مسافتی که لوله قرار است نصب شود نیز بر انتخاب نوع لوله موثر است. معمولا برای مسافت‌های نصب طولانی، از لوله‌های توکار استفاده می‌شود.

برای استفاده در محیط‌های خورنده باید از لوله‌ای استفاده کرد که از مقاومت به خوردگی مناسبی برخوردار باشد. در نتیجه طول عمر بالاتری در آن محیط داشته باشد. مقاله طول عمر لوله فولادی را چگونه می‌توان افزایش داد، می‌تواند شما را  در انتخاب جنس لوله مناسب و مقرون‌بصرفه راهنمایی کند.

برند تولید لوله از موارد مهم در انتخاب لوله محسوب می‌شود. کارخانه سپاهان با تولیدات باکیفیت خود در زمینه تولید انواع لوله گاز سپاهان ، ازجمله برندهای اثبات‌شده در بازار ایران است. همین امر موجب شده تا لوله گاز سپاهان به طور گسترده در ایران مورد استفاده قرار ‌گیرد.

انواع لوله‌های گاز سپاهان

لوله گاز سپاهان در دو گروه کلی توکار و روکار قرار می‌گیرد. بنابراین این لوله‌ها در مصارف صنعتی و هم انتقال گاز مناطق مسکونی کاربرد دارد. لوله‌ها را می‌توان براساس معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد. به عنوان مثال بر اساس روش تولید به دو دسته لوله درزدار (لوله درز جوش) و لوله بدون درز (seamless) و بر اساس نوع کاربرد به انواع توکار و روکار تقسیم می‌شوند. دسته‌بندی‌های مختلف لوله، قیمت لوله را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. درباره تفاوت لوله بدون درز و درزدار در وبلاگ آیرومارت بیشتر بخوانید.

از بین لوله‌های تولیدی کارخانه سپاهان، لوله‌های CDW، لوله گاز توکار (مانیس گاز)، لوله‌های صنعت نفت و گاز، انواع لوله‌های فولادی، لوله‌ گاز روکار، از جمله مواردی هستند که در انتقال گاز کاربرد دارند. این انتقال گاز می‌تواند شامل انتقال گاز در ساختمان‌های مسکونی یا برای مصارف صنعتی باشد.

کیفیت لوله‌های گازی، جنس و خواص مکانیکی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به این خاطر که ایمنی انتقال گاز باید در نظر گرفته شود، در نتیجه نیاز است تا لوله‌های انتقال گاز با کیفیت، مورد استفاده قرار گیرد. کیفیت لوله‌های گازی وابسته به جنس لوله و همچنین روش تولید آن است. در ادامه به معرفی انواع لوله گاز سپاهان و ویژگی‌های هر کدام می‌پردازیم.

لوله CDW سپاهان

لوله CDW سپاهان با استانداردهای بین‌المللی A53-SCH40 وAPI 5L GRB-ASTM ، تولید می‌شود. این لوله به صورت درزدار تولید شده و در تولید آن از ورق API 5L GRB استفاده می‌شود. کاربرد این لوله در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، سیستم‌های هیدرولیک، سیستم اطفاء حریق و بویلرها می‌باشد.

لوله CDW تولیدی مجموعه سپاهان، به دو دلیل می‌تواند جایگزین مناسبی برای لوله‌های بدون درز باشد. به این دلیل که استفاده از این لوله‌ نسبت به لوله‌های بدون درز مقرون‌به صرفه‌ هستند و نیز از لحاظ فنی و خواص در یک رده قرار می‌گیرند.

از آنجا که لوله گاز سپاهان در شرایطی که به ایمنی بالایی نیاز است، مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین نیاز است تا در روند تولید آن برخی از تست‌های کنترل کیفیت انجام شود. این تست‌ها شامل تست غیر مخرب مانند جریان گردابی و امواج فراصوت و تست مخرب مانند تست فشار است. در جهت افزایش خواص مکانیکی لوله گاز سپاهان نیز، عملیات آنیلینگ بر روی آن انجام می‌شود.

لوله گاز تو کارسپاهان ( مانیس گاز)

لوله گاز توکار سپاهان، به طور عمده در انتقال گاز برای مصارف خانگی کاربرد دارد. این لوله‌ گازی با برند ثبت شده مانیس گاز، تحت استانداردهای بین‌الملی API 5L و استاندارد ملی ISIRI 3574 تولید می‌شوند. مطابق با بررسی‌های انجام گرفته توسط کارشناسان و نظام مهندسی کشور، از لوله گاز سپاهان می‌توان به عنوان جایگزینی برای لوله‌های بدون درز (لوله مانیسمان)، در لوله‌کشی‌های توکار ساختمان استفاده کرد. برای آشنایی با لوله مانیسمان می‌توانید به مقاله لوله مانیسمان چیست؟ مراجعه کنید. لوله مانیسمان بدون درز، بر اساس قطر داخلی و خارجی، در رده‌های مختلف ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۸۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ قرار می‌گیرند. این لوله‌ها در شاخه‌های ۶ و ۱۲ متری در بازار ایران به فروش می‌رسند.

برای استعلام قیمت به‌روز لوله مانیسمان بر روی لینک قیمت لوله مانیسمان کلیک کنید. در این مقاله همچنین توضیحات کاملی درباره لوله مانیسمان شامل جدول وزن لوله مانیسمان و تولید کنندگان آن آورده شده است. و همچنین می‌توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر برای خرید این لوله با کارشناسان بازرگانی آیرومارت تماس بگیرید.

لوله‌های صنعت نفت و گاز سپاهان (لوله API)

لوله‌های صنعت نفت و گاز سپاهان در صنعت به نام لوله‌های API شناخته می‌شوند. در تولید هر دو نوع لوله درزدار و بدون درز از استاندارد API استفاده می‌شود. اما در بازار ایران، به لوله‌های درزدار تولید شده با این استاندارد لوله گازی API گفته می‌شود. در تولید این نوع از لوله‌ گاز سپاهان ، که به صورت درزدار است، از روش جوشکاری مقاومتی برای ایجاد درز جوش استفاده می‌کنند.

در بازار ایران عمدتا منظور از لوله گاز سپاهان، لوله API است. لوله گاز API دارای دو استاندارد مشخص PSL1 و PSL2 است. لوله‌ گاز سپاهان تولید شده تحت هر کدام از این دو استاندارد در خواص مکانیکی از قبیل استحکام کششی، استحکام تسلیم و چقرمگی متفاوت هستند. علاوه بر این، تفاوت‌های این دو گرید، موجب تفاوت قیمت لوله نیز شده است. توضیحات کامل در مورد گریدهای آلیاژی هر کدام از لوله‌های API 5L PSL1 و API 5L PSL2 را در مقاله آشنایی با انواع لوله فولادی در صنایع مختلف، می‌توانید بخوانید.

لوله‌های API به عنوان لوله‌های انتقال و توزیع شبکه‌های نفت و گاز و عملیات پایپینگ در صنایع نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی کاربرد گسترده‌ای دارد. لوله‌ گاز سپاهان (لوله گاز API) در قطر‌های ۳/۴ و  ۵/۸‌‌ ۸ تولید و به بازار عرضه می‌شود.

لوله‌های فولادی سپاهان

لوله‌های فولادی تولیدی کارخانجات سپاهان در سایزها و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود. این لوله‌ها کاربرد

گسترده‌ای در صنایع مختلف از قبیل لوازم خانگی، خودرو سازی و ساختمان‌سازی دارند. لوله‌های فولادی سپاهان در اشکال گوناگونی مانند لوله گاز، لوله بویلر، کمک فنر، لوله اگزوز، غلاف چاه، داربست، لوله شوفاژ و نرده‌ها کاربرد دارد.

لوله گاز روکار سپاهان

لوله گاز روکار سپاهان در ساختمان‌های مسکونی، سوله‌های صنعتی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و برای لوله‌کشی سیستم‌های هوای فشرده و هیدرولیک کاربرد دارد. این نوع از لوله‌ گاز سپاهان با استاندارد ملی ISIRI 3360 تولید می‌شود و مصرف مسکونی و تجاری دارد.

استاندارد لوله‌ گاز سپاهان

لوله‌ گاز سپاهان تحت استانداردهای API (انستیتوی نفت آمریکا)، IGS (استاندارد گاز ایران) و  IPS (استاندارد نفت ایران) تولید می‌شوند. استفاده از استانداردهای مختلف در تولید لوله‌ گاز سپاهان می‌تواند در دستیابی به کیفیت مورد نیاز مشتریان این مجموعه بسیار موثر باشد. در حالت کلی، برخی از کشورها برای تولید لوله، استانداردهایی را در نظر گرفته‌اند که این استانداردها، جنس آلیاژ لوله، سایز و حتی موارد مصرف انواع لوله را مشخص می‌کنند.

از جمله استانداردهای رایج در ایران برای تولید لوله، استاندارد API آمریکا است که با شعار عمر مفید محصولات در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، در کشورهای مختلف استفاده می‌شود. کارخانجات گروه صنعتی سپاهان از تولیدکنندگان برجسته لوله گاز API در کشور محسوب می‌شوند که با نام لوله گاز سپاهان راهی بازار می‌شود و با ارائه محصولات با کیفیت به بازار، جایگاه مناسبی را در بازار ایران کسب نموده‌اند. قیمت لوله گاز سپاهان و سایر برندها در سایت آیرومارت، به صورت کاملا به‌روز قرار داده می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت لوله گاز سپاهان

قیمت لوله گاز سپاهان تحت تاثیر عوامل مختلفی است. درحالت کلی، قیمت لوله ها با توجه به جنس لوله، استاندارد مورد استفاده و روش تولید آن‌ها متفاوت است. قیمت لوله‌های بدون درز معمولا بیشتر از لوله‌های درزدار است. به منظور استعلام قیمت لوله گاز سپاهان و سایر انواع لوله‌های فولادی مانند قیمت لوله گاز ۱/۲ اینچ، قیمت لوله گاز ۳/۴ اینچ، لوله صنعتی، گالوانیزه و … می‌توانید با کارشناسان آیرومارت تماس بگیرید.

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (4 امتیاز)

  1. مهرنوش علیزاده
    شهریور ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۹
    لوله گاز جدول وزن نداره؟
    1. آیرومارت
      مهر ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۷:۰۶
      سلام وقت بخیر به صفحه جدول وزن مقاطع فولادی مراجعه کنید.
  2. محسن
    خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۶:۳۳
    لوله گاز سپاهان معروفترین لوله گازیه؟
    1. آیرومارت
      خرداد ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۵:۵۶
      سلام وقت شما بخیر. لوله گاز سپاهان جزء برندهای معتبر و با کیفیت داخلی به شمار می‌رود.
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.