بسته بندی ورق گالوانیزه چگونه و با چه روش هایی انجام می‌شود؟

5/5 - (1 امتیاز)

بسته بندی ورق گالوانیزه چگونه و با چه روش هایی انجام می‌شود؟

ورق گالوانیزه یکی از پرکاربردترین انواع ورق است که برای بالا رفتن مقاومت آن، با فلز روی پوشش داده می‌شود. این ورق پس از تولید، باید با بسته بندی مناسب به بازار عرضه شود. بنابراین، در اینجا انتخاب بهترین بسته بندی برای ورق گالوانیزه اهمیت دارد تا پوشش روی این محصول دچار آسیب نشود. در واقع بسته بندی ورق گالوانیزه نکته مهمی است که بلافاصله بعد از تولید باید به آن توجه کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بنابراین ما در این مطلب از وبلاگ آیرومارت به توضیح روش های بسته بندی ورق گالوانیزه می‌پردازیم و نکاتی که باید در حین بسته بندی به آنها توجه کنید را شرح می‌دهیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق فولادی که سطح آن با روی پوشانده شده است را ورق گالوانیزه می‌نامند. این محصول برای افزایش استحکام، مقاومت در برابر خوردگی و آسیب و البته ظاهری زیبا، پوشش داده می‌شود. در واقع گالوانیزه کردن فلزات می‌تواند باعث افزایش طول عمر و استحکام آنها ‌شود.

ورق گالوانیزه به دو صورت رولی و فابریک تولید می‌شود. ورق رول گالوانیزه در ضخامت ۱۸/۰ میلی‌متر تا ۶ میلی‌متر، با عرض‌های ۱۰۰ سانتی‌متر و ۱۲۵ سانتی‌متری در بازار به فروش می‌رسد. همچنین ورق‌های فابریک در سایزهای ۲۰۰۰*۱۰۰۰ میلی‌متر و ۲۵۰۰*۱۲۵۰ میلی‌متر تولید می‌شوند. گفتنیست که رایج‌ترین ضخامت این ورق‌ها ۰.۳ تا ۳ میلی‌متر است. وزن ورق گالوانیزه رولی، با توجه به عرض و ضخامت آن حدود ۵ تا ۷ تن است.

ورق گالوانیزه چیست

اهمیت بسته بندی ورق گالوانیزه چیست؟

فرقی ندارد که ورق شما به صورت گالوانیزه سرد یا گالوانیزه گرم ساخته شده است، در هر صورت باید به فکر بسته بندی آن باشید. بسته بندی ورق گالوانیزه در بسیاری از شرکت‌های معتبر صورت می‌گیرد و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد.

در صورتی که بسته بندی ورق گالوانیزه طبق اصول و استانداردهای خاص آن اجرا نشود، این محصول با سرعت زیاد تخریب می‌شود و خواص خود را از دست می‌دهد. برخی از مهمترین دلایل اهمیت بسته بندی ورق گالوانیزه عبارت‌اند از:

۱. جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح ورق

مهمترین دلیل بسته بندی ورق های گالوانیزه، محافظت از سطح آن در برابر تخریب و آسیب است. همانطور که گفته شد، این محصول در عین پوشیده شدن با فلز روی، مقاومت بالایی در برابر آسیب و خوردگی دارد. ولی اگر این لایه از بین برود، مقاومت محصول کاهش یافته و خوردگی ایجاد می‌شود.

این موضوع به ضخامت پوشش هم ربطی ندارد؛ زیرا در صورت نداشتن بسته بندی مناسب، به هر میزان ضخامتی آسیب می‌رسد. برای اطلاع از ضخامت این ورق، حداکثر ضخامت پوشش گالوانیزه را مطالعه کنید.

۲. تسهیل در حمل و نقل ورق گالوانیزه

انواع ورق گالوانیزه، ابعاد و اندازه‌های متفاوتی دارند که این موضوع می‌تواند در جابه‌جایی آنها مشکلاتی را به وجود آورد. اگر بسته بندی محصولات به درستی صورت نگیرد، متاسفانه در حمل و نقل با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. ورق های گالوانیزه اغلب به صورت رول و توسط تسمه‌های فولادی بسته بندی و عرضه می‌شوند تا حمل و نقل آسان‌تر باشد.

۳. افزایش ماندگاری ورق گالوانیزه

اگر بسته بندی ورق گالوانیزه به درستی و منظم انجام شود زمان نگهداری آن نیز افزایش می‌یابد. از آنجایی که تمام لبه‌ها و سطوح با فلز روی پوشانده شده‌اند، این محصول مقاومت در برابر خوردگی بیشتری دارد. بنابراین آن را می‌توانید به مدت بیشتری در انبار نگهداری کنید.

اهمیت بسته بندی ورق گالوانیزه

تسمه فولادی برای بسته بندی ورق گالوانیزه چیست؟

روش های مختلفی برای بسته بندی ورق های گالوانیزه وجود دارند که با توجه به نوع محصول و نیاز مشتری و همچنین مقصد بارگیری و تخلیه متفاوت است. تسمه فولادی در واقع ورق فولادی است که به صورت نوارهای بلند و باریک بریده شده و در بسته بندی مواد فولادی استفاده می‌شود.

این محصول را به دور کلاف می‌پیچند، به طوری که کاملا به دور آن محکم شود. شما باید برای بسته بندی این محصول، قیمت تسمه فولادی یا قیمت تسمه آهنی را بررسی کنید تا با توجه به مزایا و معایب هر کدام، مقرون به‌صرفه‌ترین آنها را بررسی کنید.

روش های بسته بندی ورق گالوانیزه کدامند؟

تمسه فولادی یکی از متریال رایج برای بسته بندی ورق گالوانیزه است که به توضیح آن پرداختیم. ولی علاوه بر آن، متریال دیگری مثل تسمه گالوانیزه، ورق کاغذی، مقوا و پالت چوبی استفاده می‌شوند. در نتیجه، با توجه به نوع تسمه و متریال مورد استفاده برای ورق های گالوانیزه، بسته‌بندی‌های مختلفی ساخته می‌شوند که عبارت‌اند از:

۱. بسته بندی ۶۰۱ ورق گالوانیزه

ساده‌ترین نوع بسته بندی ورق گالوانیزه، روش ۶۰۱ است که در آن لبه‌های داخلی و خارجی ورق محافظت شده و سطح آن پوشش محافظی ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید ورق گالوانیزه را برای مدت طولانی در انبار نگهداری کنید، بهتر است از این روش استفاده نکنید.

۲. بسته بندی ۶۲۱ ورق گالوانیزه

رایج ترین روش بسته بندی ورق های گالوانیزه، روش ۶۲۱ است که در آن تمامی سطوح با ورق محافظ پوشانده می‌شود. جدای از این، استفاده از کاغذ ضد آب برای محافظت از لبه‌های داخلی و خارجی ورق از دیگر ویژگی‌های مثبت این نوع بسته‌بندی محسوب می‌شود. برای محکم کردن رول‌ها، دو تسمه محیطی و چهار تسمه شعاعی به کار می‌روند که استحکام آنها نسبت به روش قبلی بیشتر است.

۳. بسته بندی ۶۳۱ ورق گالوانیزه

این نوع بسته بندی شبیه مدل ۶۲۱ است، اما یک تفاوت مهم دارد و آن، استفاده از پالت چوبی است. این پالت‌ها در زیر ورق رول شده قرار می‌گیرند و از حرکت خود به خودی آن جلوگیری می‌کنند.

۴. بسته بندی ۶۴۱ ورق گالوانیزه

این شیوه کامل‌ترین روش بسته بندی ورق گالوانیزه است که در آن تمامی سطوح ورق و لبه‌های داخلی و خارجی توسط کاغذ ضد آب و روکش‌های مخصوص محافظت می‌شود. از این‌رو، ورق های گالوانیزه بسته‌بندی شده به این روش را می‌توان برای مدت طولانی در انبار نگهداری کرد. البته باید بدانید که این بسته بندی هزینه بالایی دارد و برای برخی کاربردها اصلا به صرفه نیست.

۵. بسته بندی ۶۵۱ ورق گالوانیزه

بسته بندی ورق گالوانیزه طبق روش ۶۵۱، معمولا جهت صادرات به کشورهای دیگر انجام می‌شود. زیرا از نظر محافظت از سطح و لبه، شبیه بسته بندی ۶۴۱ بوده و برای حمل و نقل آسان مجهز به پالت چوبی است.

روش های بسته بندی ورق گالوانیزه

کدام روش بسته بندی ورق گالوانیزه برای نگهداری طولانی در انبار مناسب نیست؟

در میان تمام روش‌های بسته‌‌بندی، روش بسته بندی ۶۰۱ مناسب استفاده نگهداری طولانی مدت در انبار نیست. علت این امر، عدم استفاده از پوشش‌های محافظ سطحی در این روش است. بنابراین، توصیه می‌شود از این روش برای دپوی طولانی در انبار استفاده نشود.

استفاده از پلاستیک در بسته بندی ورق گالوانیزه باعث چه مشکلی می شود؟

در صورتی که از پلاستیک در بسته بندی ورق گالوانیزه استفاده شود، هوا در میان ورق‌ها باقی می‌ماند. رطوبت هوای باقی‌مانده، موجب شوره زدن ورق گالوانیزه خواهد شد. بنابراین، توصیه می‌شود از پلاستیک در بسته بندی این ورق‌ها استفاده نشود.

نکات مهم در بسته بندی ورق گالوانیزه

برای بسته بندی ورق گالوانیزه باید نکات لازم را در نظر گرفت تا خطرات احتمالی و خسارات اقتصادی و جانی به میزان قابل توجهی کاهش یابند. برخی از این نکات شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. مراقبت از تسمه‌های فولادی

تسمه‌های پیچیده شده در اطراف رول‌ها از استحکام خوبی برخوردارند، اما در صورت کشیده شدن، می‌توانند پاره شوند و به کارگران آسیب برسانند. به همین دلیل برای جابجایی ورق‌ها بهتر است از وسایل مناسب استفاده کنید و از کشیدن تسمه‌ها روی زمین خودداری کنید.

۲. استفاده از تجهیزات ایمنی

استفاده از کلاه ایمنی، دستکش، کفش و عینک مخصوص برای حمل و نقل ورق گالوانیزه ضروری است. زیرا لبه‌های تیز و وزن زیاد آنها می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری ایجاد کند.

۳. انبارداری مناسب و استاندارد

محصولات فولادی و گالوانیزه به دلیل ذخیره‌سازی نامناسب، به سرعت خراب می‌شوند. بنابراین از نگهداری آنها در معرض رطوبت خودداری کنید و پیش از هر چیزی ابتدا از تهویه مناسب انبار مطمئن شوید. در غیر این صورت، سطوح گالوانیزه دچار شوره می‌شوند.

روش بسته بندی ورق گالوانیزه

شرایط انبار نگهداری از ورق گالوانیزه بسته بندی شده

با اینکه در بخش قبل، درباره اهمیت انبار مناسب برای ورق گالوانیزه بسته بندی شده گفتیم، ولی باید بدانید که رطوبت تنها فاکتور در این انبار نیست. بنابراین در اینجا کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت می‌کنیم:

  • این ورق‌ها نباید در تماس مستقیم با زمین انبار باشند.
  • آنها باید روی سطح چوبی یا فلزی نصب شوند تا در معرض رطوبت قرار نگیرند.
  • دمای محیط نگهداری ورق باید یکنواخت و بدون رطوبت باشد تا ورق‌ها به درجه فرسایش نرسند.
  • باید با استفاده از کلاف و داربست اطراف ورق‌ها بپوشانید.
  • سطح ورق باید با پوششی از جنس تارپولین پوشانده شود تا در هنگام بارندگی آسیب نبیند.
  • جریان هوا در انبار را کنترل کنید.
  • دما و رطوبت ورق‌ها و محیط باید دائما بررسی شود.
  • از رطوبت دوری کنید.
  • قبل از جابجایی ورق‌ها، باید وضعیت بندیل و کلاف‌ها به طور دقیق بررسی شود.

خرید انواع تجهیزات فولادی از آیرومارت

مجموعه بازرگانی فولاد آیرومارت، با رهایت تمامی اصول حمل و نقل و بسته‌بندی ورق گالوانیزه به صورت صحیح، ارسال بار را به ایمن‌ترین شیوه ممکن انجام می‌دهد. شما می‌توانید با خرید ورق گالوانیزه از این بازرگانی، از کیفیت و سلامت محصول خود مطمئن شوید.

همچنین اگر فکر خرید انواع دیگر مقاطع فولادی هستید، می‌توانید وارد سایت آیرومارت شوید و محصول مورد نظرتان را آنلاین خریداری کنید. در سایت ما قیمت ورق سیاه، قیمت ورق گالوانیزه امروز و…، به همراه نمودار تغییرات قیمت ارائه می‌شوند تا شما بتوانید با مقایسه تغییرات، سفارش خود را ثبت کنید.

ورق گالوانیزه بسته بندی شده

گالوانیزه کردن فلزات خود را به آیرومارت بسپارید

همانطور که عنوان شد، گالوانیزه کردن فلزات اهمیت زیادی دارد و باید با بهترین کیفیت صورت بگیرد. بنابراین بهتر است این کار را به مرکزی معتبر و متخصص بسپارید. آیرومارت با سابقه‌ای درخشان در حوزه فولاد، نه تنها تجهیزات فولادی را به فروش می‌رساند، بلکه تمامی مقاطع شما را با بهترین کیفیت و قیمت مقرون به‌صرفه، گالوانیزه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید تا کارشناسان حرفه‌ای ما شما را راهنمایی کنند.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.