مهمترین نکات در انتخاب و خرید لوله مانیسمان ساوه

5/5 - (2 امتیاز)

مهمترین نکات در انتخاب و خرید لوله مانیسمان ساوه

لوله مانیسمان ساوه، مقطع استوانه‌ای فولادی است که برای مصارف مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش تولید، از جمله مواردی است که بر کیفیت و مشخصات لوله‌های فولادی همچون لوله مانیسمان ساوه تاثیر می‌گذارد. اغلب کارخانه‌های لوله سازی به دو صورت درزدار و یا بدون درز محصولات خود را تولید و به بازار آهن عرضه می‌کنند. لوله مانیسمان به دلیل ساختار بدون درزی که دارد در برابر نیروهای فشاری به خوبی مقاومت می‌کند. همین ویژگی منحصر به فرد موجب شده تا این نوع لوله به کالایی محبوب در صنایع پتروشیمی تبدیل شود.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

آيرومارت به عنوان تامین کننده انواع لوله فولادی، ارائه اطلاعات کافی و آشنایی کامل با مشخصات کالا را از جمله الزامات پیش از خرید می‌داند. در ادامه به ذکر مهمترین نکات در خصوص لوله مانیسمان ساوه پرداخته شده است.

لوله مانیسمان ساوه چگونه تولید می‌شود؟

برای تولید لوله به ورق یا شمش فولادی نیاز است. تولید لوله مانیسمان یا بدون درز با سوراخ کردن شمش استوانه‌ای انجام می‌گیرد. در این روش وسط شمش گداخته با ماندرل سوراخ شده و لوله بدون درز ایجاد می‌شود. لوله‌های مانیسمان در نهایت در طول‌های مشخص بریده شده و پس از کیفیت سنجی، بسته بندی شده و به انبار کارخانه منتقل می‌شوند.

لوله مانیسمان ساوه

لوله مانیسمان از سوراخکاری شمش به دست می‌آید

در خرید لوله مانیسمان ساوه به چه مواردی توجه باید کرد؟

رده، ضخامت و برند سه پارامتر مهم در انتخاب و خرید لوله مانیسمان برشمرده می‌شود. رده اصطلاح خاصی است که برای لوله‌های بدون درز بکار می‌رود. در مقاله لوله مانیسمان چیست و چه کاربردی دارد، در رابطه با این اصطلاح بیشتر بخوانید.

رده و ضخامت لوله مانیسمان ساوه به محل و نوع مصرف آن وابسته است. به طور کلی هرچه لوله مانیسمان ساوه ضخامت و رده پایین‌تری داشته باشد، وزن آن کمتر بوده و قابلیت خمکاری آن افزایش می‌یابد.
برند لوله از جمله مهمترین پارامترهایی است که رابطه مستقیم با کیفیت دارد. اصول و قواعدی که هر واحد تولیدی از انتخاب تجهیزات و مواد اولیه تا تست‌های کنترل کیفی اجرا می‌کند، می‌تواند به تولید کالایی با کیفیت و یا بی کیفیت منجر شود. لوله ساوه سال‌ها است که به دلیل کیفیت و مرغوبیت به کالایی نام آشنا در میان اهالی بازار آهن تبدیل شده است.

کدام رده لوله مانیسمان را باید خریداری کرد؟

اگر گشتی در بازار آهن ایران بزنید به راحتی می‌توانید به رده‌های ۲۰، ۴۰،‌ ۶۰، ۸۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ لوله بدون درز دست پیدا کنید. انتخاب رده لوله با توجه به نوع مصرف اتجام می‌گیرد. توجه داشته باشید که برای قطر خارجی ثابت هرچه عدد رده افزایش پیدا کند، ضخامت لوله بیشتر می‌شود.

به طور کلی دو رده ۲۰ و ۴۰ به عنوان پر فروش‌ترین لوله‌های مانیسمان شناخته می‌شوند. مطابق با آنچه که گفته شد، رده ۴۰ در قطر خارجی یکسان ضخامت بیشتری نسب به رده ۲۰ دارد. بنابراین در مواردی که حساسیت سیال داخل لوله بالا باشد، ترجیحا از رده ۴۰ استفاده می‌شود. برای استعلام قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ کلیک کنید.

کاربرد لوله مانیسمان ساوه

همانطور که پیش از این اشاره شد، توانایی بالای لوله مانیسمان در برابر نیروهای فشاری موجب شده تا در مصارف حساسی چون نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی از این مقطع استفاده شود.
لوله مانیسمان ساوه در گریدهای آلیاژی مختلف می‌تواند در صنایع زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • صنایع شیمیایی
  • خودروسازی
  • ساخت بویلرهای صنعتی
  • نیروگاه صنعتی
  • تجهیزات آزمایشگاهی
لوله مانیسمان ساوه

لوله مانیسمان در قطرهای کم تولید می‌شود

قیمت لوله مانیسمان ساوه در سال ۱۴۰۰

قیمت گذاری لوله مانیسمان ساوه در بازار تحت تاثیر پارامترهای مختلفی انجام می‌شود. اغلب شرایط روز بازار، شرایط سیاسی داخلی و خارجی و نیز نوسان بازار ارز بر قیمت روز تمام آهن آلات تاثیر می‌گذارد.

پروژه‌های ساختمانی و عمرانی که به دلیل شرایط آب و هوایی در فصل‌های گرم بیشتر رونق دارد، موجب افزایش تقاضا در بازار آهن خواهد شد. بنابراین در چنین شرایطی معمولا قیمت لوله مانیسمان ساوه در مقایسه با سایر فصل‌ها بیشتر خواهد بود. با آغاز سال ۱۴۰۰ اتفاقاتی چون انتخابات ریاست جمهوری، مذاکرات برجام، نوسان بازارهای ارزی و قطعی برق کارخانه‌ها همگی دست به دست هم داد تا بازار آهن با فزار و نشیب‌های متعددی همراه باشد. در تحلیل بازار آیرومارت هر هفته می‌توانید قیمت بازار لوله و دیگر مقاطع را رصد کنید.

فرایندهای قابل اجرا بر روی لوله مانیسمان ساوه

اغلب لوله به همان شکلی که خریداری می‌شود مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در نتیجه در چنین شرایطی لازم است تا به کمک فرایندهای چون خمکاری تغییری در ظاهر لوله اجرا کرد. گاهی نیز لازم است تا با روش‌های مختلف مقاومت لوله را در شرایط نگهداری خورنده و مرطوب افزایش داد. با یک جمع بندی کلی موارد زیر معمولا توسط مشتری از آيرومارت خواسته می‌شود:

  • خمکاری
  • رزوه کاری
  • شیارزنی
  • برشکاری
  • پوشش دهی به روش‌های مختلف
  • گالوانیزاسیون سرد و گرم

آیرومارت، انتخاب برتر در خرید لوله مانیسمان ساوه

پیشرفت و توسعه جوامع صنعتی و نیاز روزافزون به مقاطع فولادی موجب شده تا فعالیت افراد در این حوزه افزایش پیدا کند. این مسئله در کنار محدود بودن ارتباط شخص حقیقی با برترین کارخانه‌های داخلی و خارجی دست به دست هم داد تا نقش تامین کنندگان در این عرصه پر رنگ‌تر شود.

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا که سال‌ها است تحت برند تجاری آیرومارت فعالیت می‌کند، با ارائه خدمات جانبی چون برشکاری و خمکاری علاوه بر ارائه بهترین کیفیت آهن آلات به مشتری، توانسته در این عرصه موفق ظاهر شود.

ارائه لوله مانیسمان در تمامی ضخامت‌ها و رده‌های موجود در بازار که توسط برترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی به تولید می‌رسد، مهمترین مزیت در انتخاب آیرومارت به عنوان تامین کننده برشمرده می‌شود. همچنین شما می‌توانید پاسخ پرسش‌های خود در خصوص خرید انواع لوله بدون درز و درزدار را از طریق شماره تلفن ۴۵۳۰۶-۰۲۱ از کارشناسان مجموعه بپرسید.

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)

  1. مهدی
    مرداد ۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۰
    متن بسیار عالی بود. ممنون از زحمات شما
    1. آیرومارت
      آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۸
      سلام روز بخیر ممنون از حسن توجه شما
  2. Naderi
    شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۲۲:۲۳
    بهترین برند لوله مانیسمان توی ایران چه برندی هست؟
    1. آیرومارت
      آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۷
      سلام وقت بخیر لوله مانیسمان ساوه و سپاهان اصفهان از برندهای معتبر بازار ایران محسوب می‌شوند.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.