حداکثر ضخامت پوشش گالوانیزه چقدر است؟

5/5 - (1 امتیاز)

حداکثر ضخامت پوشش گالوانیزه چقدر است؟

ضخامت پوشش ورق گالوانیزه

پوشش گالوانیزه یکی از پوشش‌هایی است که در ساخت محصولات مقاوم به خوردگی در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. ضخامت پوشش گالوانیزه یکی از موارد مهم به حساب می‌آید، زیرا بر کیفیت محصول، طول عمر و هزینه آن تاثیرگذار است. بنابراین با ضخامت سنج پوشش گالوانیزه باید آن را اندازه‌گیری کنید تا از میزان کیفیت محصول مطمئن شوید.
ما در این مطلب به نحوه اندازه گیری ضخامت پوشش گالوانیزه می‌پردازیم و درباره اهمیت آن صحبت می‌کنیم. همراه وبلاگ آیرومارت باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

آیرومارت، خدمات گالوانیزه کردن کلیه مقاطع فولادی را با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، کافیست با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.

دلیل اهمیت ضخامت پوشش گالوانیزه چیست؟

یکی از موضوعات مورد توجه در کنترل کیفی پوشش‌های دوگانه به ویژه در پوشش‌های آلی، اندازه گیری ضخامت پوشش است. گالوانیزه کردن فلزات یکی از روش‌های رایج برای بالا بردن کیفیت آنها است. اندازه گیری ضخامت پوشش گالوانیزه، برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اهمیت زیادی دارد. زیرا نقص در پوشش می‌تواند منجر به خوردگی سطح شود، بنابراین اهمیت کنترل کیفیت محصول را برجسته می‌کند و در بسیاری از موارد لازم است اندازه‌گیری‌ها به صورت الکترونیکی ثبت شوند.

در این صورت می‌توان از ضخامت سنج استفاده کرد. اگر سازنده و مشتری از دو روش متفاوت استفاده کنند یا از دو نوع دستگاه اندازه گیری مختلف مانند ضخامت سنج گالوانیزه و القای مغناطیسی استفاده کنند، نتایج آنها اغلب با هم تضاد دارند. بنابراین بهتر است هر دو از ضخامت سنج استفاده کنند که در بخش‌های بعدی این مطلب، به طور مفصل درباره آنها صحبت می‌کنیم.

ضخامت پوشش گالوانیزه

آزمایش ضخامت پوشش گالوانیزه چیست؟

برخی از پوشش‌های محافظ در برابر خوردگی که به آنها روکش دوگانه می‌گویند، از یک پوشش رنگ یا پلاستیک بر روی یک ورق فلزی گالوانیزه تشکیل می‌شوند که در صنایع ساختمانی و خودروسازی به کار می‌روند. مانند هر سیستم دیگری که برای محافظت در برابر خوردگی به کار می‌رود، ضخامت پوشش گالوانیزه یکی از ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود.

این آزمایشات شامل هیچ هزینه اضافی نمی‌شوند و اندازه گیری ضخامت، یک تست غیر مخرب است. اما با توجه به تنوع پوشش های دوگانه، این پوشش‌ها باید با توجه به قابلیت‌های اندازه‌گیری آن‌ها طبقه‌بندی و تعریف شوند. در ادامه به توضیح آزمایش های ضخامت پوشش گالوانیزه می‌پردازیم.

انواع آزمایش های ضخامت پوشش گالوانیزه

به طور کلی دو نوع آزمایش جهت بررسی ضخامت ورق گالوانیزه و پوشش‌های دیگر استفاده می‌شوند که عبارت‌اند از:

۱. روش القایی الکترومغناطیسی

ضخامت سنج های پوشش الکترونیکی، از اصل القای الکترومغناطیسی برای اندازه گیری روی مواد بستر مغناطیسی استفاده می‌کنند. از یک سیستم پروبِ سه سیم‌پیچ، در جایی استفاده می‌شود که سیم‌پیچ مرکزی توسط دستگاه تغذیه می‌شود. همچنین دو سیم‌پیچ دیگر، در دو طرف سیم‌پیچ مرکزی، میدان مغناطیسی حاصل را تشخیص می‌دهند. سیگنال تولید شده توسط دستگاه سینوسی است و در نتیجه، یک میدان مغناطیسی متناوب در اطراف سیم‌پیچ مرکزی به وجود می‌آورد.

هنگامی که هیچ نوع ماده مغناطیسی روی پروب تاثیر نمی‌گذارد، میدان مغناطیسی، دو سیم‌پیچ دیگر را به طور مساوی قطع می‌کند. با نزدیک شدن پروب به بستر بدون پوشش، میدان با قطع نزدیکترین سیم‌پیچ و کاهش دورترین سیم‌پیچ، تعادل پیدا نمی‌کند. این یک ولتاژ خالص بین دو سیم‌پیچ به وجود می‌آورد که فاصله بین بستر (ضخامت پوشش) را اندازه‌گیری می‌کند.

آزمایش های ضخامت پوشش گالوانیزه

۲. روش جریان گردابی

برای بررسی ضخامت پوشش گالوانیزه سرد یا گرم، ضخامت سنج تست جریان گردابی از پروبی که دارای سیم‌پیچ است نیز استفاده می‌کند. این روش، فرکانس متناوب با دامنه بالا را از طریق یک نوسانگر پروب تولید می‌کند. هنگامی که این میدان نزدیک یک رسانای فلزی است، جریان‌های گردابی در آن ماده رسانا ایجاد می‌شوند و در نتیجه، مقاومت ظاهری (امپدانس) سیم‌پیچ پروب تغییر می‌کند.

فاصله بین سیم‌پیچ پروب و سطح زیرین هادی، میزان تغییر مقاومت ظاهری را تعیین می‌کند. کاربردهای رایج برای اندازه گیری ضخامت پوشش گالوانیزه با روش جریان گردابی، شامل پوشش‌های مایع و پودری روی آلومینیوم، فولاد زنگ نزن غیر مغناطیسی و همچنین آلومینیوم آنودایز می‌شود. در اینجا خوب است که مطلب تفاوت ورق گالوانیزه و آلومینیوم را هم مطالعه کنید تا درباره این پوشش‌دهی‌ها بیشتر اطلاع داشته باشید.

میزان ضخامت پوشش گالوانیزه

در خصوص ضخامت پوشش گالوانیزه که باید گفت، به طور معمول این ورق‌ها ۸۰ میکرومتر است. با این‌حال، بستگی به نیاز مشتریان دارد. این ورق را می‌توان در ضخامت‌های پوشش متنوع تولید کرد. برای خرید ورق‌هایی با ضخامت پوشش گالوانیزه سفارشی، می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با کارشناسان آیرومارت در تماس باشید و ثبت سفارش نمایید.

تست ضخامت پوشش گالوانیزه

بهترین ضخامت سنج پوشش گالوانیزه چیست؟

هنگام اندازه گیری ضخامت پوشش گالوانیزه، بسیاری از دستگاه‌های موجود بر اساس ترکیبی از مکانیسم‌های القای مغناطیسی و جریان گردابی کار می‌کنند. این بدان معناست که به کاربر اجازه می‌دهد تا در محدوده وسیع‌تری بدون تغییر ضخامت، عدد اصلی را تشخیص دهد.

ضخامت سنج های اصلی فقط مقدار ضخامت را به صورت دیجیتالی نمایش می‌دهند. برخی از ضخامت سنج ها نیز مقادیر اندازه‌گیری شده را ذخیره می‌کنند و اطلاعات آماری مانند میانگین، انحراف استاندارد یا بالاترین و کمترین مقادیر اندازه گیری را در اختیار ما قرار می‌دهند. مصرف‌کنندگان یکی از آنها را انتخاب می‌کنند.

البته هنگام انتخاب ضخامت سنج پوشش گالوانیزه، باید به مورد دیگری هم دقت کنید. گاهی یک نوع ضخامت سنج و پروب را نمی‌توان برای تمام قطعات به کار برد. زیرا ممکن است با قطعه‌ای با اشکال پیچیده روبه‌رو شوید. پروب‌های مختلف به طور جداگانه عرضه می‌شوند: به عنوان مثال، اندازه گیری ضخامت پوشش در قطر داخلی لوله ممکن است به یک پروب ۹۰ درجه نیاز داشته باشد.

درحالی‌که اندازه گیری سطح صاف، به یک پروب زاویه صفر درجه برای بهترین عملکرد نیاز دارد. عواملی مانند انحنای سطح، ناهمواری سطح، ضخامت سطح، نفوذپذیری مغناطیسی و رسانایی سطح بر اندازه گیری ضخامت پوشش گالوانیزه گرم یا سرد تاثیر می‌گذارند که باید در حین کالیبراسیون در نظر گرفته شوند.

پوشش گالوانیزه

خرید انواع محصولات گالوانیزه از آیرومارت

از آنجایی که گالوانیزه کردن محصولات هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم که محصولات گالوانیزه را از مرکزی معتبر تهیه کنید. شما می‌توانید قیمت ورق گالوانیزه ۳ میل، قیمت لوله گالوانیزه و … را در سایت ما مشاهده کنید و محصول مورد نظرتان را آنلاین سفارش دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، کافیست با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید و توسط کارشناسان مجرب راهنمایی شوید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.