وزن ورق گالوانیزه، جدول اشتال ورق گالوانیزه + دانلود

3.4/5 - (11 امتیاز)

وزن ورق گالوانیزه، جدول اشتال ورق گالوانیزه + دانلود

جدول وزن ورق گالوانیزه

جدول وزن ورق گالوانیزه، راهنمای کلیدی برای صنعتگرانی است که از این نوع ورق در صنعت خود استفاده می­‌کنند. به دلیل اینکه ورق­‌های گالوانیزه از مقاومت به خوردگی عالی برخوردارند، در محیط‌های مرطوب کاربرد فراوانی دارند. یکی از موارد مصرف این ورق‌ها، در شیروانی‌ است.

۳.۴/۵ - (۱۱ امتیاز)

در این مطلب قصد داریم تا ضمن معرفی مشخصات ورق گالوانیزه، به این سوال متداول که اصلا هر متر ورق گالوانیزه چند کیلو است، پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

وزن ورق گالوانیزه

جدول وزن هر متر ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه به دو شکل برش خورده و رول قابل خریداری است. وزن هر متر ورق گالوانیزه، با توجه به ضخامتی که دارد تغییر می‌کند. در جدول زیر، می‌توانید وزن آن را برای عرض‌های ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ میلی‌متر مشاهده نمایید.

جدول وزن ورق گالوانیزه
ضخامت (mm) وزن در واحد طول برای ورق با عرض ۱۰۰۰ میلی‌متر (kg/m) وزن در واحد طول برای ورق با عرض ۱۲۵۰ میلی‌متر (kg/m)
۰.۳ ۲.۳۴ ۲.۹۲۵
۰.۳۵ ۲.۷۳ ۳.۴۱۲۵
۰.۴ ۳.۱۲ ۳.۹
۰.۴۵ ۳.۵۱ ۴.۳۸۷۵
۰.۵ ۳.۹ ۴.۸۷۵
۰.۵۵ ۴.۲۹ ۵.۳۶۲۵
۰.۶ ۴.۶۸ ۵.۸۵
۰.۷ ۵.۴۶ ۶.۸۲۵
۰.۸ ۶.۲۴ ۷.۸
۰.۹ ۷.۰۲ ۸.۷۷۵
۱ ۷.۸ ۹.۷۵
۱.۲۵ ۹.۷۵ ۱۲.۱۸۷۵
۱.۵ ۱۱.۷ ۱۴.۶۲۵
۲ ۱۵.۶ ۱۹.۵
۲.۵ ۱۹.۵ ۲۴.۳۷۵
۳ ۲۳.۴ ۲۹.۲۵

علاوه‌بر جدول وزن ورق گالوانیزه، جداول وزنی برای سایر مقاطع مثل جدول وزن تیرآهن و جدول وزن میلگرد نیز در سایت آیرومارت موجود است. برای مطالعه این مقالات به بخش جدول وزن مقاطع در وبلاگ آیرومارت مراجعه کنید.

ورق‌های گالوانیزه­ دراستانداردهای مختلفی تولید می­‌شوند. این استانداردها شامل موارد زیر است:

  • EN 10346
  • ASTM A653/A653M
  • DSTU EN 10346
  • GOST R 52246-04
  • GOST 14918-80

وزن رول ورق گالوانیزه

ورق‌های رول گالوانیزه، در ضخامت‌های ۰.۱۸ تا ۶ میلی‌متر تولید می‌شوند و عرض هر یک ۱۰۰ یا ۱۲۵ سانتی‌متر است. بر اساس این استاندارد، وزن رول ورق گالوانیزه بین ۵ تا ۷ تن است. طول هر رول ورق گالوانیزه با توجه به این وزن، مشخص می‌شود.

جدول وزن ورق گالوانیزه، چگونه تدوین می‌شود؟

جدول وزن ورق گالوانیزه طبق استاندارد اشتال تدوین شده‌است. این استاندارد توسط مهندس زن آلمانی، به نام مارتا اشتابدر بورگر تهیه شده‌است. جدول وزن اشتال در سال ۱۹۳۸ نگاشته شد. این استاندارد با جدول‌بندی وزن مقاطع فولادی، مثل جدول اشتال ورق گالوانیزه کار صنعتگران را سهل نمود. بنابراین، ابعاد و وزن ورق گالوانیزه در این جدول مشخص شده و بر این اساس، کارخانه‌ها تولید این ورق را انجام می‌دهند. خریداران نیز، با توجه به جدول وزن ورق گالوانیزه و قیمت ورق گالوانیزه، می‌توانند هزینه‌های خرید خود را تخمین بزنند. به عنوان مثال، با داشتن وزن ورق گالوانیزه ۶۰، می‌توان قیمت رول آن را محاسبه نمود. قیمت ورق گالوانیزه ۶۰ را از وبسایت آیرومارت استعلام بگیرید.

در جدول وزن ورق گالوانیزه، پارامترهای متعددی در محاسبه وزن موثر است. این سه پارامتر شامل طول، عرض و ضخامت ورق گالوانیزه است. این نوع ورق عموما در عرض­‌های ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ میلیمتر تولید می­‌شوند. ضخامت ورق گالوانیزه در محدوده ۰.۳ تا ۴ میلیمتر متغیر است.

ورق گالوانیزه به صورت رول­‌های ورق گالوانیزه در بازار موجود است و براساس نیاز مشتری در طول‌های مختلف برش داده می‌­شود. در این میان مشتریان عموما به برش ورق­‌های گالوانیزه به طول ۶ متر تمایل دارند.

فرمول محاسبه وزن ورق گالوانیزه به صورت زیر عمل می‌کنیم:

وزن ورق گالوانیزه = چگالی (کیلوگرم بر متر مکعب) * ضخامت (متر)* عرض (متر)* طول (متر)

با استفاده از این فرمول، بدست خواهیم آورد که هر متر مربع ورق گالوانیزه چند کیلو است. در جدول وزن ورق گالوانیزه که ادامه مشاهده می‌کنید، براساس دو مقدار چگالی واحد سطح و ضخامت طبقه‌بندی شده‌است. از آنجا که ورق گالوانیزه معمولا در دو عرض ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ میلیمتر تولید می‌شود، مقدار وزن در واحد طول برای این دو عرض را نیز در جدول مشاهده می‌کنید. برای به دست آوردن وزن نهایی کافی است مقدار طول بریده شده را در آن ضرب کنید.

جدول وزن ورق گالوانیزه

وزن هر متر مربع ورق گالوانیزه

برای محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه لازم است تا از وزن ورق بر حسب کیلوگرم اطلاع پیدا کنید. با توجه به فرمولی که در بالا اشاره شد، در صورتی که طول و عرض هر ورق گالوانیزه را ۱ متر در نظر بگیریم، قادر خواهیم بود وزن هر متر مربع ورق گالوانیزه را محاسبه کنیم. بدین ترتیب این فرمول به شکل زیر درمی‌آید:

وزن یک متر مربع ورق گالوانیزه = چگالی (کیلوگرم بر متر مکعب) * ضخامت (متر)* ۱ * ۱

با توجه به این فرمول و پس از آنکه بدست آوردیم هر متر مربع ورق گالوانیزه چند کیلو است، می‌توانیم با در دست داشتن طول هر رول، وزن رول ورق گالوانیزه را نیز محاسبه کنیم. برای محاسبه این وزن، ابتدا باید بدانیم هر رول ورق گالوانیزه چند متر است. ضخامت هر رول ورق گالوانیزه، تعیین‌کننده متراژ رول خواهد بود. بنابراین، هر رول متراژ خاص خود را دارد.

برای محاسبه وزن هر متر ورق شیروانی نیز بر اساس فرمول مذکور عمل می‌کنیم. در حقیقت، ورق شیروانی نیز از ورق گالوانیزه تولید می‌شود. در این فرمول، چگالی فلز مهم است. بنابراین با جایگذاری چگالی مناسب ورق شیروانی در فرمول و با در نظر گرفتن طول و عرض یک متر برای آن می‌توان وزن را محاسبه کرد.

دانلود جدول وزن ورق گالوانیزه

در جدول وزن این ورق، وزن هر متر مربع ورق گالوانیزه آورده شده است. شما می‌توانید جدول وزن ورق گالوانیزه pdf که در ادامه آمده است را، دانلود نمایید:

دانلود اکسل جدول وزن ورق گالوانیزه

دانلود PDF جدول وزن ورق گالوانیزه

سخن نهایی

جدول وزن ورق گالوانیزه که در آن وزن هر متر مربع ورق گالوانیزه آمده است، کمک می‌کند که قیمت هر شیت و رول را تخمین زد. تنها کافیست قیمت هر کیلوگرم را در وزن شیت ضرب نمایید.

تولیدکنندگان داخلی مثل فولاد مبارکه اصفهان، امیرکبیر کاشان و تاراز به تولید ورق گالوانیزه مشغول­‌اند. مجموعه آیرومارت،قیمت ورق در انواع و ابعاد مختلف مانند قیمت ورق گالوانیزه ۳ میل و سایر ضخامت‌ها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا به سادگی، قیمت روز هر شیت و رول را تخمین بزنند. شما می‌توانید برای استعلام قیمت ورق ۵۰ گالوانیزه و سایر ضخامت‌ها، با کارشناسان ما در آیرومارت از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶  تماس بگیرید.

گفتنیست قیمت انواع مقاطع فولادی از جمله قیمت لوله داربست ۱۷ کیلویی را نیز می‌توانید با مراجعه به صفحه قیمت آن‌ها استعلام بگیرید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
3.4/5 - (11 امتیاز)

  1. نادر مهدوی
    اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱ ۱۴:۵۷
    خدمات گالوانیزه کردن ورق هم انجام میدید یا اینکه فقط فروش ورق گالوانیزه آماده دارید؟
    1. آیرومارت
      اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱ ۱۶:۳۳
      سلام روز شما بخیر. آیرومارت علاوه بر ارائه انواع مقاطع فولادی با پوشش‌های مختلف، ارائه دهنده خدمات مورد نیاز صنایع همچون گالوانیزاسیون، پوشش دهی، خمکاری و … را دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.