پروفیل جهان و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

4.5/5 - (22 امتیاز)

پروفیل جهان و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

شرکت جهان پروفیل پارس

پروفیل جهان محصول تولیدی کارخانه جهان پروفیل پارس است. این مجموعه از سال 1361 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع لوله و پروفیل فولادی آغاز نمود و امروزه در دسته برندهای برتر تولید پروفیل در ایران محسوب می‌شود.

۴.۵/۵ - (۲۲ امتیاز)

در داخل ایران، کارخانه‌های بسیاری هستند که به تولید مقطع پروفیل می‌پردازند. به همین دلیل بسیاری از حجم پروفیل مصرفی کشور، در داخل تامین می‌شود.
لیست کارخانه های پروفیل سازی ایران بر اساس استانی که در آن واقع شده‌اند، در مقاله تولیدکنندگان پروفیل فولادی، آورده شده است. این لیست به شما کمک می‌کند تا بهترین برند را بر اساس فاکتور هایی مانند مسافت، کیفیت، موجودی و سایزهای تولیدی هر کارخانه، انتخاب نمایید.
در این مطلب قصد داریم تا درباره پروفيل جهان، انواع، سایز و کاربردهای این مقطع فولادی، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

مختصری درباره شرکت جهان پروفیل پارس

شرکت جهان پروفیل پارس با تولید محصولات خود در بالاترین کیفیت و منطبق با استانداردهای جهانی، ارائه قیمت مناسب، تولید محصولات سفارشی و مطابق با درخواست مشتری، جایگاه بسیار خوبی را در بازار آهن ایران کسب نموده است.

کارخانه جهان پروفیل در حال حاضر، مقاطع لوله و پروفیل را در انواع و سایزهای بسیار متنوع به بازار عرضه می‌کند. همچنین ارائه کیفیت بالا سبب شده تا این مجموعه، صادرات محصولات خود را به کشورهایی از قبیل ترکیه، عراق، افغانستان، ارمنستان، پاکستان و تاجیکستان، نیز انجام دهد.

انواع پروفیل شرکت جهان پروفیل پارس

پروفيل جهان در حالت کلی و براساس نوع کاربرد، در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید شده و به بازار عرضه می‌گردد. پروفیل‌های ساختمانی جهان که معمولا از ورق‌های با ضخامت کمتر تولید شده و وزن کمتری دارند، در مواردی که به استحکام خیلی بالایی نیاز نباشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در حالیکه پروفیل صنعتی جهان که معمولا با نام پروفیل ستونی نیز شناخته می‌شود، در مواردی مانند ساخت شاسی خودروهای سنگین که به استحکام بالایی نیاز است، کاربرد دارد.

تفاوت پروفیل‌ها در دو نوع صنعتی و ساختمانی شامل موارد زیر می شود:

  • پروفیل‌های ساختمانی در ابعاد کوچکتری تولید می شوند.
  • تنوع سایزی و ابعادی پروفیل ساختمانی جهان بسیار بیشتر از نوع صنعتی است.
  • ضخامت پروفیل ساختمانی کمتر از پروفیل صنعتی است.
  • استحکام پروفیل ساختمانی کمتر از صنعتی است.
  • قیمت پروفیل جهان در دو نوع ساختمانی و صنعتی، تفاوت دارد.

در ادامه به معرفی برخی از پروفیل‌های جهان که در بازار موجود است، می‌پردازیم.

پروفیل قوطی

پروفیل قوطی جهان در دو شکل مربع و مستطیل و بر اساس استاندارد DIN 2395 Part 3 تولید می‌شود.
پروفیل‌های قوطی که تنوع ابعادی بسیار بالایی دارند، در ساخت نرده‌های فلزی، راه پله‌ها، در و پنجره و … پرکاربرد است. این نوع قوطی جهان در ابعاد بزرگ، که پروفیل ستونی نیز نامیده می‌شود، در ساخت ستون و اسکلت‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت قوطی ستونی را در سایت آیرومارت مشاهده کنید.

پروفیل های فرم دار صنعتی

پروفیل های فرم دار صنعتی جهان، اشکال بسیار متنوعی دارند و گاها به صورت سفارشی تولید می‌شوند. این نوع پروفیل کاربرد وسیعی در صنایع خودروسازی و ساختمان‌سازی دارد.

پروفیل در و پنجره

پروفیل در و پنجره جهان، در سه دسته زیر قرار می‌گیرد:

  • پروفیل ۵۰۷ جهان (پروفیل سپری)
  • پروفیل ۵۰۸ جهان
  • پروفیل ۵۰۹ جهان

این پروفیل‌ها در شکل ظاهری خود با یکدیگر متفاوتند. به اینصورت که پروفیل سپری جهان دارای دو لبه به شکل یک سپری است. پروفیل ۵۰۸ هم دو لبه دارد اما این دو لبه به صورت قطری قرار گرفته‌اند. اما پروفیل ۵۰۹ برخلاف دو مورد قبلی دارای یک لبه بوده که برای ساخت قالب درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت پروفیل جهان در هر کدام از انواعی که ذکر شد، متفاوت است.

پروفیل Z

پروفیل Z همانطور که از نام آن پیداست، دارای ظاهری شبیه به حرف Z انگلیسی است. از کاربردهای این نوع پروفیل می‌توان به ساخت سقف سوله، اتصال سازه‌های اسکلت فلزی و زیرسازی سقف‌های شیبدار اشاره نمود.

برای ارائه مشخصات ابعادی پروفیل Z جهت انجام خرید، معمولا ضخامت و سایز آن بیان می‌شود. سایز این نوع پروفیل، در واقع عددی است که بعد از حرف Z قرار می‌گیرد و به ارتفاع آن اشاره دارد.

پرمتقاضی‌ترین ضخامت‌ها از پروفیل Z جهان در بازار آهن آلات، ۲.۵ و ۳ میلی‌متر است. همچنین باید گفت که این محصول شرکت جهان پروفیل، در سایزهای ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ سانتی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌شوند. قیمت پروفیل ۱۶ را در سایت آیرومارت مشاهده کنید.

پروفیل جهان

پروفیل لنگه دری

پروفیل لنگه دری از انواع پروفیل‌های باز ساختمانی است که کاربرد اصلی آن به ساخت چارچوب در و پنجره اختصاص می‌یابد. این پروفیل معمولا در ضخامت‌های ۰.۹ تا ۲.۵ میلی‌متر تولید می‌شود که ضخامت ۲ میلی‌متر آن تقاضای بیشتری در بازار آهن دارد.

ماده اولیه تولید پروفيل جهان

یکی از پارامترهای بسیار موثر بر کیفیت نهایی محصولات فولادی، مربوط به ماده اولیه در تولید آن می‌شود. اینکه کارخانه‌ای از ماده اولیه مرغوب برای تولید محصولات خود استفاده کند، یک مزیت بسیار عالی برای آن محسوب می‌شود.

همانطور که می‌دانیم، ماده اولیه تولید انواع پروفیل، ورق فولادی است. در فرایند تولید پروفیل معمولا ورق‌های فولادی تحت فرایند نورد قرار گرفته و به شکل پروفیل تبدیل می‌شوند.

کارخانه‌های تولیدکننده پروفیل در ایران، از ورق‌های تولید شده داخلی و خارجی به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند.
ورق مورد نیاز برای تولید پروفيل جهان، اغلب از برترین تولیدکنندگان داخلی که در صدر آن‌ها، مجتمع فولاد مبارکه اصفهان قرار دارد و برخی تولیدکنندگان خارجی تامین می‌شود.

استفاده از ماده اولیه مرغوب، از برتری‌های این محصول در بازار آهن بوده و جایگاه بسیار مناسبی را برای آن رقم زده است.

وزن پروفیل جهان

وزن پروفیل جهان متاثر از ابعاد آن و ضخامت ورق اولیه برای تولید این محصول است. پروفیل‌های تولیدی شرکت جهان پروفیل پارس، در دو وزن سنگین و سبک تولید می شوند.

پروفیل سبک معمولا به پروفیل های تولید شده از ورق روغنی گفته می شود که ضخامت کمی دارند. اما این بدین معنی نیست که از ورق سیاه قابلیت تولید نداشته باشند.

ممکن است در مواردی هم از ورق‌های سیاه با ضخامت کم برای تولید آن استفاده شود. بنابراین قیمت ورق روغنی، از عوامل موثر بر قیمت پروفیل سبک محسوب می‌شود.

پروفیل سنگین، معمولا از ورق سیاه تولید شده و دارای ضخامت بیشتر از ۱.۵ میلی‌متر است. این نوع پروفیل‌ها دارای استحکام بالایی بوده و اغلب مصارف صنعتی دارند.

برای محاسبه وزن قوطی جهان ابتدا باید سطح مقطع آن را به طور تقریبی محاسبه کنید.

برای محاسبه سطح مقطع، مجموع اضلاع یا محیط آن را در ضخامت ضرب کنید. با ضرب کردن این عدد در چگالی آهن (۷.۸ گرم بر سانتی‌متر مکعب)، وزن هر متر از این پروفیل را می‌توان محاسبه نمود. در صورتی که بخواهید وزن طول مشخصی از آن مثلا ۶ یا ۱۲ متری را به دست آورید، وزن هر متر را در طول آن ضرب کنید.

یکی از رایج‌ترین راه‌های تخمین وزن پروفیل، استفاده از جدول وزنی پروفیل است که بر اساس استاندارد اشتال تدوین شده است. در این جدول، با در اختیار داشتن ابعاد، می‌توانید به راحتی وزن را تخمین بزنید.

پروفیل قوطی جهان

کاربرد پروفیل جهان

پروفیل‌ها در دسته مقاطع فولادی بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف قرار دارند. تنوع و گستردگی انواع این محصولات نیز در این کاربرد گسترده، بی تاثیر نیست.
پروفيل جهان، در بین برندهای موجود در بازار ایران، جایگاه مناسبی دارد و از تنوع سایز و ابعاد بسیار بالایی برخوردار است. همین موضوع سبب شده تا از پروفیل تولیدی شرکت جهان پروفیل پارس، در بسیاری از کاربردهای وابسته به این محصول استفاده شود.

برخی از کاربردهای این محصول عبارتند از:

  • ساخت باسکول و ترازو
  • تولید تجهیزات صنعتی
  • ساخت شاسی خودروها
  • ساخت سقف سوله
  • بخش‌های مختلف ساختمان‌سازی
  • تولید میز و صندلی
  • ساخت درب و پنجره

دانشگاه شرکت جهان پروفیل پارس

این دانشگاه علمی کاربردی توسط شرکت جهان پروفيل و در شهرستان رباط کریم تهران تاسیس شده است. تاسیس این مجموعه با هدف ارتقا و انتقال دانش و تجربه متخصصان با تکیه بر فناوری‌های روز دنیا بوده است.

قیمت پروفیل جهان

قیمت پروفیل جهان با توجه به فاکتورهای مختلفی ممکن است دچار تغییر شود. از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت پروفیل، ماده اولیه در تولید آن، یعنی ورق فولادی است. با تغییرات قیمت ورق، قیمت پروفیل نیز قطعا تحت تاثیر قرار می گیرد.

خدمات آیرومارت در رابطه با انواع پروفيل 

بازرگانی آیرومارت علاوه بر تامین پروفيل در سایزها و انواع مختلف، می‌تواند خدمات بسیاری را در رابطه با این محصول، در بهترین کیفیت و کمترین زمان ممکن ارائه دهد. برخی از این خدمات عبارتند از:

  • گالوانیزه کردن انواع قوطی و پروفیل
  • برشکاری
  • سایز کردن
  • انجام تست‌های کنترل کیفیت

خرید پروفیل جهان از آیرومارت

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا (آیرومارت) تامین کننده انواع محصولات فولادی و استیل از برترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی است. فروش پروفیل جهان نیز در انواع، استانداردها، سایز و ضخامت، توسط بازرگانی آیرومارت انجام می‌شود.

از سوی دیگر باید گفت که به دلیل زیاد بودن تعداد برندهای تولید پروفیل، گستردگی انواع این محصول و تنوع در کاربرد آن، برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، حتما باید با افراد متخصص در این حوزه مشورت کنید.

تیم بازرگانی آیرومارت با تکیه بر تجربه چندین ساله خود در بازار آهن و فولاد و نیز دانش تخصصی خود، می‌توانند راهنمای مناسبی برای شما در تمامی مراحل خریدتان باشند.

برای دریافت مشاوره فنی پیش از خرید پروفیل c و تمامی مقاطع فولادی، فقط کافیست با شماره ۴۵۳۰۶-۰۲۱ تماس گرفته و با کارشناس مربوط به محصول مورد نظرتان گفتگو نمایید.

سحر اشکواری

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.5/5 - (22 امتیاز)

  1. محمدرضا
    مهر ۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۶
    بهترین کارخانه های تولید پروفیل توی ایران رو میشه بگید؟
    1. آیرومارت
      آبان ۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۶
      سلام وقت بخیر. به مقاله اطلس تولیدکنندگان پروفیل فولادی در ایران مراجعه کنید.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.