وزن تیرآهن 18

5/5 - (1 امتیاز)

وزن تیرآهن 18

وزن تیرآهن 18

وزن تیرآهن 18 به عنوان یکی از پرکاربردترین تیرآهن‌ها در کارهای عمرانی، برای بسیاری از فعالان حوزه ساخت و ساز اهمیت دارد.
وزن تیرآهن‌ها نه تنها بر استحکامی که در هر سازه ایجاد می‌کنند اثر می‌گذارد بلکه بر روی تعیین قیمت خرید آن‌ها نیز اثرگذار است. تیرآهن 18، یکی از تیرآهن‌های با استحکام بالا است که استفاده از آن موجب می‌شود سازه وزن بالایی را تحمل کند چرا که مقاومت خمشی بالایی دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

در این مقاله، به بررسی وزن تیرآهن ۱۸ اصفهان و وزن استاندارد سایر برندها خواهیم پرداخت. همچنین، نحوه محاسبه وزن تیرآهن ۱۸ را نیز شرح خواهیم داد. همراه آیرومارت باشید.

جدول وزن تیرآهن 18

وزن تیرآهن ۱۸ چقدر است؟

هر شاخه تیرآهن ۱۸ چند کیلوگرم است؟ به طور کلی، تیرآهن ۱۸ به دلیل داشتن ابعاد بزرگ، وزن زیادی دارد و هر شاخه از آن در استاندارد اشتال حدودا ۲۲۵.۶ کیلوگرم است. در جدول وزن تیرآهن می‌توانید وزن برای سایزهای مختلف دیگر را نیز مشاهده نمایید.
تیرآهن ۱۸ با وزن بالایی که دارد، در ساخت و سازها و پروژه‌های عمرانی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که توانایی تحمل بسیاری در مقابل خم‌شدگی‌ها و تنش‌ها دارد.

جدول وزن تیرآهن ۱۸

جدول وزن تیرآهن ۱۸ فایکو، یزد و ذوب آهن با توجه به اهمیت وزن این کالا در صنعت ساخت و ساز تدوین شده است:

جدول وزن تیرآهن ۱۸
کارخانه تولید کننده وزن (کیلوگرم)
ذوب آهن اصفهان ۲۲۵
فایکو ۲۰۰
یزد ۲۰۵
اهواز ۲۱۵
آریان فولاد (آرین) ۲۲۰
پروفیل صنعت ماهان ۲۰۰

مشخصات تیرآهن ۱۸

در ابتدای مقاله و پیش از بررسی وزن تیرآهن ۱۸، خواهیم گفت که تیرآهن ۱۸ چه مشخصاتی دارد. این نوع تیرآهن، به دوام و استحکام سازه کمک می‌کند و در ایران نیز مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می‌شود. مشخصات فنی تیرآهن ۱۸ اصفهان در هر شاخه ۱۲ متری عبارت است از:

  • ارتفاع: ۱۸۰ میلی‌متر
  • عرض بال: ۹۱ میلی‌متر
  • ضخامت جان: ۵.۳ میلی‌متر
  • ضخامت بال: ۸ میلی‌متر
  • وزن هر متر تیرآهن ۱۸ اصفهان: ۱۸.۸ کیلوگرم

این تیرآهن به سبب مشخصات و تحمل وزن بالایی که دارد، در ساخت پل‌های لانه زنبوری، ساخت تاسیسات صنعتی و ساختمانی، تولید ماشین‌آلات، ساخت ستون اصلی و پوشش سقف‌ها و خرپاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وزن و مشخصات هر تیرآهن چون وزن تیرآهن ۱۴ را در آیرومارت مشاهده نمایید.

مشخصات تیرآهن 18

وزن تیرآهن ۱۸ اصفهان

تیرآهن ۱۸، در داخل کشور و از سوی برندهای مختلفی چون ذوب آهن اصفهان، فایکو و آرین تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. این کارخانه‌ها، تولید تیرآهن مذکور را به روش نورد گرم انجام می‌دهند. اگرچه وزن آهن ۱۸ در هر یک از این برندها ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی، کارخانه‌های مذکور بر اساس استاندارد، تولید خود را انجام می‌دهند.

بسیاری از افراد، تیرآهن ۱۸ اصفهان را به عنوان بهترین تیرآهن IPE تولید داخل می‌شناسند. وزن تیرآهن ۱۸ اصفهان در هر شاخه ۱۲ متری، ۲۲۵ کیلوگرم است.
باتوجه به اثر وزن بر قیمت، می‌توان به وضوح تفاوت قیمت تیرآهن ۱۴ و قیمت تیرآهن ۱۸ را در وبسایت آیرومارت مشاهده کرد.

محاسبه وزن تیرآهن ۱۸

به منظور محاسبه وزن تیرآهن ۱۸، از ارقامی که برای هر متر تیرآهن در جدول اشتال ذکر شده، استفاده می‌شود. در جدول اشتال تیرآهن، مشخصات ابعادی این محصول همچون ضخامت، جان و بال تیرآهن، عرض و ارتفاع آن به همراه وزن استاندارد آورده شده است.

محاسبه وزن آهن ۱۸ برای تعیین قیمت آن و بررسی تحمل وزنی که دارد و همچنین هزینه‌های حمل و نقل آن، اهمیت دارد. برای محاسبه وزن تیرآهن ۱۸ می‌توان با در نظر داشتن حجم سطح مقطع که در جدول اشتال آمده و ضرب آن در چگالی آهن که عدد ۷.۸ گرم بر سانتی‌متر مکعب است، وزن هر متر را محاسبه کرد. برای محاسبه وزن یک شاخه تیرآهن با طول مشخص، از فرمول زیر استفاده می‌شود:

طول تیرآهن × وزن واحد طول تیرآهن = وزن تیرآهن

با در نظر داشتن این فرمول، برای محاسبه وزن تیرآهن ۱۸ هر شاخه ۱۲ متری، طول آن را در عدد ۱۸.۸ کیلوگرم ضرب می‌کنند.

محاسبه وزن تیرآهن 18

استعلام قیمت و خرید تیرآهن ۱۸ از آیرومارت

قیمت تیرآهن ۱۸، همچون قیمت تیرآهن ۱۶ و سایر مقاطع فولادی، به عوامل مختلفی چون وزن تیرآهن، قیمت روز آهن، قیمت دلار و نوسانات آن، عرضه و تقاضا و شرایط سیاسی و اقتصادی کشور وابسته است.

با توجه به نوسان قیمت آهن ۱۸ در بازار، استعلام قیمت روز آن اهمیت دارد. توصیه ما به شما استفاده از لیست قیمت در وبسایت آیرومارت است که روزانه آپدیت شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید خرید تیرآهن ۱۸ را به صورت اینترنتی و آنلاین در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.