آشنایی با شرکت لوله و پروفیل سپنتا تهران

5/5 - (3 امتیاز)

آشنایی با شرکت لوله و پروفیل سپنتا تهران

شرکت لوله و پروفیل سپنتا در سال 1339 با دو واحد صنعتی در تهران و اهواز، راه‌اندازی شد و یک سال بعد در سال 1340، بهره‌برداری از آن آغاز شد. شرکت صنعتی سپنتا، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوله و پروفیل ایران شناخته می‌شد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

پس از به پیروزی رسیدن انقلاب، این دو واحد کارخانه توسعه یافته و با به راه انداختن خطوط تولیدی کشش لوله و گالوانیزاسیون ورق، توان تولیدی خود را افزایش دادند.

با گذشت زمان و در اوایل دهه ۸۰، کارخانجات تهران و اهواز به صورت دو واحد مستقل سهامی خاص تحت نظارت شرکت لوله و پروفیل سپنتا تهران حوزه فعالیت خود را تغییر دادند. زیرمجموعه‌های دیگر نیز تحت نظارت این شرکت در حال فعالیت هستند:

  • سپنتا پلیمر (تولید کننده لوله‌های پلیمری در اهواز)
  • شرکت نورد و لوله سپنتا مرند (استان آذربایجان شرقی، جاده مرند – جلفا)
  • ماشین سازی فراگیر سپنتا (شرکت طراحی و مهندسی و ماشین سازی در تهران)
  • شرکت پخش سراسری لوله و پروفیل سپنتا (سهامی عام و عضو بورس سهام اوراق بهادار – تابلوی اصلی)

کارخانه لوله و پروفیل سپنتا در حال حاضر دارای ۱۳ خط لوله سازی، ۴ خط پروفیل سازی، ۳ خط تولیدی لوله گالوانیزه، ۹ خط تست هیدرواستاتیک و ۳ دستگاه خط تست ادی کارنت است. ظرفیت تولیدی این کارخانه در حال حاضر ۱۴۰ هزار تن در سال است و با دو واحدی تولیدی تحت نظارت توانسته جایگاه بزرگترین تولیدکننده لوله و پروفیل را حفظ کند.

لوله سپنتا

تولید انواع لوله فولادی در کارخانه سپنتا

محصولات لوله و پروفیل سپنتا تهران

لوله، در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شود که هر نوع، کاربرد خاص خود را دارد. شرکت لوله و پروفیل سپنتا، بر مبنای استانداردهای لازم و با کمک نیروهای متخصص خود، انواع لوله گالوانیزه، لوله‌های گازی، لوله سیاه و انواع پروفیل سفارشی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای استعلام قیمت پروفیل سپنتا از سایت آیرومارت کمک بگیرید.

لوله‌ گالوانیزه سپنتا

لوله گالوانیزه با استاندارد ۳۷۶۵

لوله‌ گالوانیزه، لوله فولادی درز جوش است که طی فرآیند گالوانیزه گرم و با غوطه‌وری در مذاب روی، تولید می‌شود. در ویدئو گالوانیزه کردن مقاطع فولادی مراحل این پروسه را تماشا کنید.

این نوع لوله سپنتا مطابق با استاندارد ملی ISIRI 3765 در اندازه‌ها و طول‌های مختلف ارائه می‌شود.

لوله گالوانیزه سپنتا که بالاترین کیفیت این نوع مقطع را در بازار کشور دارد، در انواع لوله سنگین، متوسط و سبک تولید می‌شود. تولید لوله سپنتا سبک گالوانیزه در سایز  اینچ تا ۴ اینچ و لوله متوسط و لوله سنگین در اندازه  اینچ تا ۶ اینچ انجام می‌گردد که اندازه هر یک مناسب با کاربرد خاص خود است.

لوله کاندوئیت سپنتا

در مسیر اجرای سیم‌کشی و کابل‌کشی پروژه‌های صنعتی، ساختمانی، دکل‌های مخابراتی و … جهت حفاظت و مراقبت از سیم‌ها و کابل‌ها از لوله‌های کاندوئیت یا PG استفاده می‌شود. این نوع لوله فولاد گالوانیزه به دو شکل روکار و توکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله سپنتا کاندوئیت در برابر ضربات مکانیکی، حیوانات موذی، گرد و غبار و شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی دارد. این نوع لوله در دو نوع با رزوه و بدون رزوه تولید می‌شود.

قوطی گالوانیزه مخصوص گلخانه سپنتا

قوطی گالوانیزه مخصوص گلخانه از پروفیل‌های پرکاربرد در ساخت گلخانه‌های صنعتی مدرن است. مقاطع این پروفیل‌ها که در فونداسیون و ساخت سازه به‌کار می‌روند، مستطیل یا مربع شکل است. این نوع لوله سپنتا در سایز‌های مختلف با طول ۶ متر تولید می‌شود.

لوله‌ گاز سپنتا

لوله گاز خانگی با استاندارد ۳۳۶۰

لوله گاز خانگی سپنتا مطابق با استاندارد ملی IRISI 3360 با قطر اسمی  اینچ تا ۲ اینچ تولید می‌شود و برای مصارف خانگی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله‌ها ۶ متر طول دارند.

لوله گاز خانگی با استاندارد ۳۵۷۴

لوله‌های گاز بر اساس استاندارد ملی ISIRI 3574 و استاندارد API 5L تولید می‌شوند. این نوع لوله سپنتا که از نوع لوله درز جوش فولادی است در پروژه‌های صنعتی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، ساختمان‌های مصنوعی، لوله کشی سیستم‌های هوای فشرده و خطوط انتقال گاز فشار متوسط کاربرد دارد.

لوله سپنتا

لوله گازی سپنتا

لوله گاز شبکه با استاندارد IGS

لوله‌های گاز شبکه بر اساس استاندارد ملی گاز ایران با نشان IGS–M-PL-001-2 برای استفاده در خطوط انتقال گاز فشار قوی تولید می‌شوند. این لوله فولادی بدون درز و درز جوش است و در سایزهای  اینچ تا ۶ اینچ تولید می‌شود.

تفاوت لوله درزدار و بدون درز به عنوان دو گروه اصلی لوله فولادی در مقاله‌ای جداگانه شرح داده شده است. از جمله لوله های درزدار می‌توان به لوله درز مستقیم، لوله گالوانیزه، لوله مبلی، لوله گاز و لوله اسپیرال اشاره کرد. لوله مانیسمان نیز با نام لوله بدون درز شناخته می‌شود. شما می‌توانید قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله گالوانیزه و دیگر انواع لوله را به صورت آنلاین در سایت آیرومارت مشاهده کنید و یا با کارشناسان حرفه ای آیررومارت با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.

لوله سیاه سپنتا

لوله مبلی

لوله مبلی (لوله سبک یا لوله روغنی) از ورق نورد سرد تولید می‌شود. اساس ساخت آن استانداردهای DIN 2394(1) 94 و EN 10 219 -2 است. مقاومت بالای لوله سپنتا مبلی منجر به کاربرد وسیع آن در صنعت مبلمان و صندلی، خودروسازی، اگزوز سازی، کانتینر و کانکس، لوازم خانگی، دوچرخه سازی و … شده است.

لوله سیاه تست شده با استاندارد ۳۷۶۵

لوله سیاه یا لوله درز جوش فولادی بر اساس استاندارد ملی ISIRI 3765 تولید می‌شود. این لوله سپنتا به لوله شوفاژی نیز معروف است و در پروژه‌های عمرانی، ساختمانی و … کاربرد دارد.

لوله‌های آتش نشانی سپنتا

آتش نشانی به لوله‌هایی نیاز دارد که در برابر فشار و سرعت بالای آب مقاومت کافی را داشته باشند. همچنین پایداری و دوام بالا در کنار مقاومت به افزایش دما اهمیت دارد.

لوله سپنتا مناسب برای استفاده در صنعت آتش نشانی، لوله درز جوش گالوانیزه است و مطابق با استاندارد ASTM 795 در اندازه‌های  تا ۶ اینچ تولید می‌شود.

گواهینامه‌ها و افتخارات شرکت لوله و پروفیل سپنتا

  • استاندارد الزامات کیفی جوشکاری بر اساس گواهینامه ISO 3834-2:2005
  • استاندارد مدیریت زیست محیطی بر اساس گواهینامه ISO 14001:2015
  • استاندارد بین المللی برای سیستم های مدیریت کیفیت بر اساس گواهینامه ISO 3834-2:2005
  • پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری: صدور اجازه استفاده از علامت استاندارد ایران بر مبنای استاندارد ملی ۳۵۷۴ برای لوله سپنتا گازی گازرسانی شهری و همچنان استفاده از آن بر مبنای استاندارد ملی ۳۳۶۰ برای لوله سپنتا گازی گازرسانی در مصرف خانگی و تجاری (مطابق با لوله فولادی درز جوش)
  • گواهی صلاحیت شرکت های تولید کننده به این شرکت جهت تولید انواع لوله سپنتا طی یکسال:
    • لوله فولادی درزدار معمولی (ERW): سایز اینچ تا ۶ اینچ
    • لوله فولادی درزدار معمولی (ERW,API): سایز اینچ تا ۶ اینچ
    • لوله فولادی درزدار خانگی (ERW): سایز اینچ تا ۴ اینچ
    • لوله درزدار گالوانیزه(ERW) : سایز اینچ تا ۶ اینچ
    • پروفیل
  • پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی: صدور اجازه استفاده از علامت استاندارد ایران بر مبنای استاندارد ملی ۳۷۶۵ برای فرآورده لوله سپنتا و اتصالات لوله‌ای شکل فولادی مورد استفاده در آبرسانی

سفارش محصول به لوله و پروفیل سپنتا

تمامی تولیدات این کارخانه قابلیت سفارشی شدن دارند. مشتریان می‌توانند مطابق با نیاز خود اندازه‌ها و طول‌های مورد نظر خود را به شرکت اطلاع دهند و محصولات سفارشی مورد نیاز خود را تحویل گیرند.

استعلام قیمت لوله سپنتا از آیرومارت

در این مقاله لوله سپنتا، انواع و استانداردهای آن‌ها به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت. در صورت نیاز به خرید هر یک از این مقاطع فولادی و جهت اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه و سایر محصولات شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا (آیرومارت) با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. علاوه بر قیمت روز لوله فولادی سپنتا، در صورتی که برای اطمینان از خرید به راهنمایی نیاز دارید، با مشاوران این مجموعه از طریق شماره تلفن ۴۵۳۰۶-۰۲۱ در ارتباط باشید.

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

  1. مهندس پورسجاد
    شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۲۲:۴۴
    بسیار جامع و کامل کارخونه سپنتا رو توضیح دادید. متشکر
    1. آیرومارت
      آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۱
      سلام وقت بخیر سپاس از همراهی شما
  2. kamran
    مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۰۹:۱۲
    پس سپنتا لوله api هم تولید میکنه
    1. آیرومارت
      آبان ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۶:۴۰
      سلام روز بخیر. بله لوله و پروفیل سپنتا از جمله تولیدکنندگان لوله گازی محسوب می‌شود.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.