کف سازی سوله، آشنایی با انواع و جزئیات اجرای آن

5/5 - (2 امتیاز)

کف سازی سوله، آشنایی با انواع و جزئیات اجرای آن

کف سازی سوله

کف‌ سازی سوله ‌های صنعتی در مراکز تولیدی و سایر فضاهایی که از سوله برای بخشی از فعالیت‌هایشان استفاده می‌کنند لاجرم می‌بایست پاسخگوی نیازهای خاص اینگونه فضاها باشد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

درواقع، کف ‌سازی در طی مراحل ساخت سوله صنعتی یکی از بخش‌هایی است که مهم‌ترین قسمت کار را به خود اختصاص می‌دهد و بسته به مصالح ساختمانی مصرفی می‌تواند طول عمر سوله را کم یا زیاد کند.

کف صنعتی اصطلاحی است که برای کف‌سازی سوله استفاده می‌شود و در این مقاله هم ما به دنبال معرفی انواع و جزئیات اجرای این قبیل کف‌ سازی ها به شما هستیم. تا پایان این مقاله همراهی کنید تا بیشتر در این رابطه بدانید.

کف سوله صنعتی

کف سازی سوله صنعتی اصطلاحی تخصصی است که برای کف سازی های خاص در محیط‌های صنعتی به کار برده می‌شود. در این بخش انواع کف سازی صنعتی که در سوله سازی کاربرد دارد را به شما معرفی می‌کنیم.

کف سوله صنعتی

انواع کف سازی صنعتی

انواع کف سازی صنعتی در جای خود کاربرد دارند. به طور مثال، کف سوله را می‌توان از بتن، لاستیک یا اپوکسی ساخت که هریک در یک بخش صنعت و تولید رواج بیشتری دارند.

روی هم رفته، کف سوله ‌ها برای عملکرد خوب باید دوام بالایی داشته باشند و لغزش نداشته باشند. در واقع باید به مواد شیمیایی واکنش نشان ندهند، رطوبت خرابشان نکند. همچنین باید حوادث محیط کار را کمتر کنند.

کف سوله بتنی

کفپوش‌های بتنی برای محیط‌های تجاری و صنعتی بی دردسرند. آنها فوق‌العاده سخت و درعین‌حال انعطاف‌پذیرند و می‌توانند فشار ناشی از تجهیزات سنگین از جمله لیفتراک، کامیون و اتومبیل را هم تحمل کنند.

آسیب رساندن به کف بتنی بسیار دشوار است. تعمیر‌ونگهداری کفپوش بتنیِ صیقلی، ساده است. این کف‌ سازی هزینه ساخت سوله را هم کاهش خواهد داد و بودجه نگهداری آن را هم در طولانی مدت بسیار به‌صرفه خواهد کرد.

ضخامت بتن کف سوله باید به قدری باشد که تحمل حرکت لیفترال و لاستیک خودرو را داشته باشد. پس در هنگام بتن ریزی کف به این موضوع هم دقت نظر کافی را مبذول داشته باشید.

انواع کف سازی سوله

کف سوله اپوکسی

روش کف سازی سوله با استفاده از سیستم‌های کفپوش بتنی، هم از نظر عملکرد و هم از نظر طول عمر، خوب است اما استفاده مداوم از لیفتراک، جک پالت و چرخ‌دستی می‌تواند به کف‌های بتنی صیقلی آسیب برساند. به همین دلیل از یک لایه اپوکسی در این نوع کف سازی استفاده می‌شود.

پوشش اپوکسی، سطح محکم و قابل اعتمادی را برای کفپوش‌های تجاری و صنعتی ارائه می‌دهد. به طور معمول، پوشش‌های اپوکسی روی کف‌های بتنی اعمال می‌شوند تا سطح صافی ایجاد کنند که می‌تواند چندین سال دوام بیاورد؛ در حالی که بارهای سنگین و ترافیک زیاد را تحمل می‌کند.

کفپوش‌های اپوکسی غیر متخلخل‌اند، که آنها را به یک انتخاب محبوب تبدیل می‌کند، زیرا خاک، کپک و حشرات نمی‌توانند به سطح نفوذ کنند. آنها همچنین صافند اما لغزنده نیستند و در محیط‌های صنعتی و تجاری به جذابیت آنها می‌افزاید.

در‌حالی که بتن پرکاربردترین بستر برای پوشش های کف اپوکسی است، سایر بسترها از جمله VCT، چوب سخت و کاشی ها نیز ممکن است پوشش داده شوند.

نحوه اجرای کف اپوکسی

مراحل کف سازی سوله با اپوکسی چندان دشوار نیست. درواقع، فرآیند اجرای پوشش کف اپوکسی را می‌توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

  • با روش اعمال مواد آشنا شوید و پروژه را برنامه‌ریزی کنید و به دیتیل کف سازی سوله دقت کنید؛
  • تمام وسایل را از قسمتی که قرار است تکمیل شود حذف کنید؛
  • وسایل و لوازم مورد نیاز را جمع آوری کنید؛
  • کف را تمیز کنید؛
  • سطح کف را آماده کنید؛
  • پوشش پایه را روی کف بتنی اعمال کنید.

کف سوله اپوکسی

کفپوش چوبی

با وجود قیمت خرید نسبتاً بالا و هزینه نصب، کفپوش‌های چوبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای مناطق پرترددند. علاوه‌بر استحکام ذاتی، کف‌پوش‌های چوبی را می‌توان به‌طور مرتب بدون ایجاد خستگی زیاد روی آن راه‌ رفت.

این به انبساط و انقباض چوب سخت نسبت داده می‌شود که نیاز به گفتن ندارد، در یک محصول طبیعی مانند کفپوش چوبی این امر طبیعی است.

چوب‌های سخت در حالت طبیعی خود برای موزه‌ها، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مناطقی که سالانه صدها هزار بازدیدکننده دارند، مناسبند. اگرچه کفپوش‌های چوبی مستعد خراش و فرورفتگی‌اند، برخی از چوب‌ها سخت‌تر از بقیه هستند و در برابر آسیب مقاوم‌ترند.

کفپوش کاشی موزائیک

کاشی موزائیک یک نوع کفپوش همه‌کاره است. موزائیک در طرح‌های بی پایان در دسترس است؛ حتی کاشی‌هایی وجود دارند که شبیه کف چوبی بلوطی طراحی شده‌اند و یا طرح سنگ رویشان چاپ شده.

نگهداری کاشی ساده است و اگر یکی از کاشی‌ها ترک خورد، به راحتی می‌توان آن را تعویض کرد.

به درجه بندی موزائیک‌ها هم دقت کنید و آن‌هایی را انتخاب کنید که نرخ جذب آب کمتر از ۰.۵ درصد دارند. وگرنه خیلی زود در یک محیط صنعتی مجبورید کف را عوض کنید.

تنها نکات منفی در مورد استفاده از موزائیک یا کاشی این است که می تواند نسبتاً گران باشد، و اگر قصد دارید خودتان آن را نصب کنید، تا حدودی کار خسته کننده‌ای است.

کفپوش کاشی موزائیک

کفپوش وینیل

وینیل یک انتخاب به‌روز و مدرن است. نه تنها کفپوش وینیل نسبت به کفپوش‌های چوبی یا کاشی کم هزینه‌تر به‌شمار می‌رود، بلکه یک فرآیند نسبتاً ساده و خوش‌دست نصب هم دارد که از انجامش لذت خواهید برد. کفپوش‌های وینیل در رنگ‌ها و بافت‌های مختلف موجودند و می‌توان آن‌ها را شبیه چوب، سنگ یا کاشی کرد.

از آنجایی که وینیل هم در برابر آب مقاوم است و هم نگهداری آن آسان است، انتخاب محبوبی برای محیط‌های تجاری و صنعتی ارزیابی می‌شود. همچنین نسبتا مستحکم و با دوام گزارش شده.

طبق معمول روال بازار، قیمت می‌تواند بر اساس کیفیت متفاوت باشد. اما کفپوش وینیل به طور کلی ارزان‌تر از کاشی و موزائیک است. کاشی‌های وینیل لوکس بین ۴ تا ۷ دلار برای هر متر مربع قیمت دارند، در حالی که کاشی‌های سرامیکی می‌توانند از ۵ تا ۲۰ دلار در هر متر مربع متغیر باشند.

به دلیل احتمال بالا در سایش و پارگی، کف‌پوش‌های وینیل چاپی در سوله سازی، هنگام آسیب دیدن روکش شفافشان می‌توانند به طور قابل توجهی آسیب ببینند. با این حال، وینیل جامد و کامپوزیت وینیل در کل تخته همگن‌اند، بنابراین لازم نیست نگران محو شدن آنها در اثر سایش باشید.

کلام آخر

در این مطلب نگاهی داشتیم به امور مربوط به کف‌سازی، کف‌ِ سوله، قیمت مواد مورد نیاز و دیگر مواردی از این دست. چون ما در آیرومارت قصدِ ارائه بهترین‌ها به شما را داریم همواره در جهت جمع‌آوری سبدی کامل از مقاطع فولادی و آهن‌آلات بوده و هستیم.

اگر قصد‌ دارید تا یک سوله با حداقل هزینه و با بهترین متریال بسازید روی آیرومارت برای تامین قطعات و مقاطع فولادی و آلومینیومی مورد نیاز، همچنین انواع لوله و راه‌پله‌های پیش‌ساخته فلزی حساب کنید. شما می‌توانید روزانه، قیمت انواع آهن آلات مانند قیمت میلگرد، تیرآهن، ورق، نبشی، ناودانی و … را در وبسایت آیرومارت استعلام کنید و درصورت داشتن قصد خرید، ثبت سفارش خود را به صورت آنلاین انجام دهید. یک تماس کوتاه با کارشناسان ما شما را به زنجیره خدمات و اعتماد آیرومارت متصل می‌کند.

غزاله کریمی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.