راهنمای خرید ناودانی سبک و سنگین

4.3/5 - (6 امتیاز)

راهنمای خرید ناودانی سبک و سنگین

راهنمای خرید ناودانی

راهنمای خرید ناودانی ، کمک کننده شما برای یک خرید آگاهانه، با کیفیت و مقرون به صرفه است. در این مقاله قصد داریم تا شما به عنوان خریدار با مهم‌ترین پارامترها به هنگام خرید ناودانی آشنا شوید. پیش از آن، مشاهده ویدئوی زیر که درباره نکات خرید ناودانی از بازار آهن ایران است، می‌تواند در روند خریدتان بسیار کمک‌کننده باشد:

۴.۳/۵ - (۶ امتیاز)

 

ناودانی به چه مقطعی می‌گویند؟

اولین نکته به عنوان راهنمای خرید ناودانی باید بدانید، پاسخ به این پرسش که ناودانی چیست؟ ناودانی از جمله محصولات پرکاربرد فولادی است. به همین دلیل لازم است تا پیش از خرید ناودانی نکات حائز اهمیت راهنمای خرید ناودانی را مطالعه کنید. ناودانی یا channel با شکل کلی حرف یو انگلیسی تولید می‌شود. این محصول به دو صورت بال موازی و بال ناموازی تولید می‌گردد. نوع بال موازی آن که در بازار ایران کمتر مورد استفاده می‌گیرد، تحت استاندارد UPE  تولید می‌شود. نوع دوم آن، ناودانی بال ناموازی، تحت استاندارد UNP یا UPN تولید می‌گردد. لازم به ذکر است که ناودانی مشابه محصول نبشی به دو صورت پرسی و فابریک تولید می‌شود. نبشی فابریک توسط فرآیند نورد گرم شمش فولادی و ناودانی پرسی از پرس کردن ورق یا تسمه های فولادی با ضخامت مشخص تولید می‌گردد. این دو نوع محصول علاوه‌بر ماده اولیه و روش تولید، از لحاظ خواص وظاهر متفاوت نیز با هم تفاوت دارند. به این موضوع به عنوان یکی از نکات اصلی راهنمای خرید ناودانی باید توجه شود. با کلید بر روی مقاله انواع نبشی ناودانی و سپری و آشنایی با روش تولید آن‌ها، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این محصول به دست آورید.

نکات خرید ناودانی

سایزبندی ناودانی

این مقطع فولادی معمولا به صورت شاخه‌ای و در طول‌های ۶ و ۱۲ متری تولید و راهی بازار می‌شود. با این وجود، گاهی به طول‌هایی ختارج از عرف نیاز است. در این صورت می‌توان به کمک روش‌های مختلف برش، مثل هوا برش یا فرز، ناودانی را مطابق با نیاز مشتری برش داد. برای آشنایی با انواع روش‌ های برش CNC بر روی لینک کلیک کنید. در این زمینه بازرگانی آیرومارت ارائه دهنده خدمات برش با بالاترین کیفیت است.

یکی دیگر از نکات مهم راهنمای خرید ناودانی هندسه مقطع و سایزبندی آن می‌باشد. مقطع ناودانی از یک قسمت اصلی و دو لبه عمود بر آن تشکیل شده‌است. قسمت اصلی ناودانی به نام جان و لبه‌های آن با نام بال شناخته می‌شوند. ابعاد جان و بال ناودانی طبق استانداردهای مختلفی تولید می‌گردند. در ایران محصولات بر اساس جدول وزنی اشتال تولید می‌شوند. سایز ناودانی نمایان‌گر طول جان آن بر حسب سانتیمتر است. یعنی ناودانی ۱۰ نشان دهنده محصولی با طول جان ۱۰ سانتیمتر می‌باشد. از دیگر مولفه‌های ابعادی مهم ناودانی ضخامت جان، ضخامت باله‌ها، طول باله‌ها و شعاع خمیدگی بین جان و بال آن است. جزئیات ابعادی ناودانی در جدول اشتال ناودانی بیان شده است. شما می‌توانید از آن به عنوان یکی از مهمترین راهنمای خرید ناودانی استفاده کنید.

جدول اشتال ناودانی

جدول اشتال ناودانی آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که برای مثال برای سایز  ۵ ناودانی، دو یا چند محصول با ضخامت‌های مختلف وجود دارد. به همین دلیل آشنایی با جدول اشتال ناودانی پیش از خرید این محصول بسیار مهم است. با کلیک بر روی لینک جدول وزن ناودانی UNP می‌توانید به این استاندارد دسترسی پیدا کنید. در صورت نیاز لازم است تا ضخامت و سایر ابعاد هندسی ناودانی تعیین شود تا به درستی تامین گردد. در این جدول ابعاد سایزهای مختلف، اطلاعات مساحت سطح مقطع، شعاع‌های انحنا و سایز جزئیات آن به همراه وزن هر متر از آن ارائه می‌شود. این جدول بر اساس یک استاندارد آلمانی گرد آوری شده‌است.

با توجه به جدول وزن ناودانی مشابه محصول نبشی یک تقسیم‌بندی سبک و سنگین نیز در بازار رایج است. به ناودانی با ضخامت ماشبه استاندارد ناودانی سنگین گفته می شود. در سال‌های اخیر محصولی در بازار ایران تحت عنوان ناودانی اروپایی به فروش می‌رسد که این محصول وارداتی در دسته لیست قیمت ناودانی سنگین قرار می‌گیرد. همچنین ناودانی سبک محصولی است که ضخامت بخش‌های مختلف آن کمی با استاندارد تفاوت دارد. به همین دلیل وزن هر متر از آن کمتر از نوع استاندارد و به ناودانی سبک معروف است. می‌توان گفت موضوع وزن ناودانی یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید ناودانی می‌باشد.

خرید ناودانی آیرومارت

خرید ناودانی از آیرومارت

پس از بررسی ویژگی‌های ابعادی محصول مورد نظر و برند تولیدی محصول آن را با کارشناسان فروش آیرومارت در میان بگذارید. به کمک کارشناسان و متخصصان هر محصول می‌توانید مناسب‌ترین محصول برای مرتفع سازی نیاز خود را انتخاب کنید. جهت آگاهی از قیمت روز ناودانی و قیمت ناودانی استیل به وبسایت یا کانال تلگرام مجموعه  مراجعه نمایید. پس از تهیه لیست محصولات مورد نیاز توسط مشتری پیش فاکتور به همراه قیمت‌های دقیق توسط کارشناسان جهت تایید نهایی ارسال می‌شود. پس از تایید مشتری عملیات خرید آغاز خواهد شد و محصول مورد نظر تامین می‌گردد.

به دلیل عدم امکان خرید در ظرفیت پایین از کارخانه و سخت بودن تامین دقیق محصول می‌توانیداز آیرومارت کمک بگیرید تا یک خرید با کیفیت را تجربه کنید. همچنین پیش از خرید ناودانی با خدمات قابل ارائه در خصوص این محصول از جمله برشکاری و گالوانیزه کردن نیز آشنایی پیدا کنید.

برندهای ناودانی

در راهنمای خرید ناودانی و هر محصول دیگری یکی از نکات بسیار مهم آشنایی با برندهای تولید کننده آن محصول است. ناودانی تولید داخل تحت برندهای متنوع و ناودانی وارداتی تحت برند ناودانی اروپایی قابل تامین است. در ادامه به معرفی برخی از تولیدکنندگان داخلی این محصول می‌­پردازیم، اما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تولیدکنندگان این محصول در استان‌های مختلف کشور، کافیست به صفحه تولیدکنندگان ناودانی مراجعه نمایید.

فولاد ناب تبریز

از برندهای معروف تولید کننده ناودانی و نبشی فولاد ناب تبریز می­باشد. این مجتمع در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. فولاد ناب تبریز مجهز به خط نورد گرم بوده و در کنار انواع ناودانی، به تولید نبشی و تیرآهن نیز مشغول می­باشد.

گروه فولاد البرز غرب ابهر

این مجتمع که از چندین کارخانه تشکیل شده یکی از بزرگ­ترین مجتمع­های خصوصی فعال در زمینه فولاد است. در بخش نورد گرم این کارخانه یکی از محصولاتی که تولید می­شود، ناودانی فولادی می­باشد. این محصول تحت عنوان برند ناودانی ابهر در بازار یافت می­شود.

شرکت فولاد البرز ایرانیان (فایکو)

این کارخانه که با برند تجاری فایکو مشغول به کار است، سالانه یک و نیم میلیون تن مقاطع فولادی تولید و راهی بازار می­کند. به همین جهت یکی از بزرگ­ترین تولید کنندگان مقاطع فولادی در ایران است. در کنار ناودانی، میلگرد، تیرآهن و نبشی سایر تولیدات این کارخانه هستند. قیمت تیرآهن فایکو را از سایت آیرومارت می‌توانید پیگیری کنید.

گروه صنعتی شکفته

این کارخانه سابقه طولانی در صنعت فولاد دارد اما از سال ۱۳۸۸ تا کنون تحت عنوان این برند در حال انواع مقاطع فولادی از جمله ناودانی است. این مجموعه در نزدیکی مشهد در استان خراسان و در شهرک صنعتی فناوری های برتر واقع شده است.

تفاوت ظاهری ناودانی پرسی و فابریک

از دیگر نکات مهم راهنمای خرید ناودانی تشخیص تفاوت ظاهری ناودانی فابریک و پرسی است. این قابلیت امکان مغایر فروشی محصول مورد نیاز شما را به صفر می­رساند. همان­طور که پیش از این هم بررسی شد، نوع فابریک ناودانی به کمک فرآیند نورد گرم و با ماده اولیه شمش فولادی ساخته می­شود. در مقابل ناودانی پرسی، همان­طور که از اسم آن برمی­آید به کمک پرس ورق یا تسمه فولادی با ضخامت مشخصی تولید می­گردد. خمیدگی بیرونی ناودانی پرسی به دلیل نوع ساخت بیشتر می‌باشد. نوع فابریک این محصول اما زوایای بیرونی تیزتری دارد و کاملا با چشم قابل مشاهده و تشخیص است. استفاده اشتباه از ناودانی پرسی به جای ناودانی فابریک در کاربردهای حساس می‌تواند خطر آفرین باشد.

راهنمای خرید unp

نکات مورد توجه در خرید ناودانی کدام‌اند؟

سوالی که ذهن اکثر خریداران را درگیر خود کرده این است که بهترین زمان خرید نبشی و ناودانی چه موقع است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت، نبشی و ناودانی مستقیما از شمش تولید می‌شوند. پس برای کشف قیمت سایز‌هایی که در ایران تولید می‌شوند، از بورس کالا بهره می‌جوییم. همچنین از دیگر عوامل موثر بر قیمت قیمت نبشی و ناودانی، نوسانات نرخ دلار است. حال تصور می‌شود سایزهای وارداتی تنها متاثر از این عامل هستند اما این موجودی کالا است که بیشترین اثر را بر قیمت نبشی و ناودانی دارد.

به عبارتی قیمت کالاهای وارداتی که از موجودی تاثیر می‌پذیرند؛ در صورت افزایش واردات و متعاقبا موجودی، کاهش می‌یابد که این تاثیر، بر روی کالاهای صنعتی محسوس‌تر است.
چراکه قیمت نبشی‌های ساختمانی تولید کارخانه‌های داخل ایران؛ تحت تاثیر نرخ شمش دچار نوسان می‌شوند. دلیل این امر تولید مستمر آن‌ها است که باعث می‌شود قیمت این کالا تحت تاثیر موجودی قرار نگیرد.
برخی کالاها مثل نبشی‌های ۱۲ متری سایز پایین، کم مصرف‌ترند و کارخانه‌های کمتری سمت تولید آن‌ها می‌روند. پس پیشنهاد می‌شود از نبشی ۶ متری استفاده شود چون سهل الحصول‌تر و ارزانتر است.

چطور از کیفیت ناودانی خریداری شده اطمینان حاصل کنیم؟

عامل اصلی تشخیص کیفیت ناودانی، وزن آن است. تطابق وزن با استاندارد به این معنیست که کالا کیفیت مطلوب را دارد.
در مورد کالایی همچون ناودانی، بخصوص سایزهای وارداتی، باید گفت به علت زمان‌بر بودن حمل بار، کالا دچار زنگ‌زدگی و یا زردی می‌گردد. اما آیا هردو عامل موثرند؟ درپاسخ باید گفت که زنگ‌زدگی به معنای پوسته شدن و خوردگی کالا و در نتیجه کیفیت پایین آن است. اما زردی نشانگر آغاز فرآیند اکسید شدن است که در کیفیت کالا تاثیری ندارد.
آیرومارت در کنار شما است تا بهترین تجربه از خرید انواع مقاطع فولادی را برای شما رقم بزند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره برید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.3/5 - (6 امتیاز)

  1. علی اصغری
    شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۲۲:۵۲
    کارخونه هایی که معرفی کردید ناودونی و نبشی باکیفیت دارن؟ ما تا حالا خرید نداشتیم و به دنبال یه تولیدکننده عالی برای خرید میگردیم
    1. آیرومارت
      آبان ۹, ۱۴۰۰ ۱۷:۰۱
      سلام وقت بخیر. در این مقاله به برترین تولیدکنندگان نبشی و ناودانی اشاره شد. برای دریافت بهترین راهنمای خرید ناودانی سبک و سنگین با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید تا کارشناسان آیرومارت شما را راهنمایی کنند.
  2. سالاری
    تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۶:۳۰
    ناودانی استیل رو کی استفاده میکنه؟ صرفه اقتصادی نداره ورقی ناودانی معمولی هستش
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.