میلگرد ترانس چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

میلگرد ترانس چیست؟

میلگرد ترانس چیست

میلگرد ترانس یکی از پر استفاده‌ترین مقاطع فولادی به حساب می‌آید و به خاطر تنوع سایز و اندازه مناسب آن، در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی زیادی استفاده می‌شود. در حقیقت میلگرد ترانس جزو مصالح مورد نیاز ساختمان است که ظاهر زیبایی دارد و برای موارد تزئینی نیز به کار می‌رود.
در ادامه این مقاله ما قصد داریم تا به شما بگوییم میلگرد ترانس چیست و چه انواعی دارد. همراه وبلاگ آیرومارت باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

میلگرد ترانس تک پولیش

نحوه تولید میلگرد ترانس

روش‌های مختلفی برای تولید میلگرد ترانس وجود دارد و یکی از این راه‌ها فرآیند کشش سرد است. در این روش میلگردها، کشیده و نازک می‌شوند تا به سایز دلخواه مشتری برسند. ابتدا میلگرد برای فرآیند کشش آماده می‌شود، به این صورت که اول سطح میله‌ها را می‌شوییم تا تمامی آلودگی‌ها از سطح پاک شوند.

سپس سر میلگردها به اندازه ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر بریده می‌شوند تا میله‌ها بتوانند از محل اتصال یا قالب عبور کنند. بعد از این فرآیند، کشش میلگرد از طریق دستگاه کشش انجام می‌شود و سپس مرحله پولیش بر روی میلگرد صورت می‌گیرد. نهایتا میلگردها با توجه به درخواست مشتری در بسته بندی‌های مختلف آماده مونتاژ می‌شوند.

یکی‌دیگر از روش های تولید میلگرد ترانس، روش ریخته‌گری است. بدین صورت که ابتدا این محصول به روش نورد گرم ساخته شده و سطح آن پولیش می‌شود. پولیش کردن به محصول سطحی صاف و صیقلی می‌دهد. پولیش را می‌توان به صورت تک یا دو مرحله‌ای انجام داد که این موضوع باعث می‌شود میلگردهای ترانس از یکدیگر متمایز شوند. روش‌های دیگری نیز برای ساخت این محصول وجود دارند که همگی منجر به تولید انواع میلگردهای ترانس می‌شوند. در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

تولید میلگرد ترانس

انواع میلگرد ترانس

این محصول تنوع زیادی دارد و انواع آن در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تفاوت به دلیل نحوه تولید میلگرد ترانس است. این میلگرد معمولا به روش نورد گرم ساخته می‌شود، اما روش‌های دیگری برای ساخت آن نیز وجود دارد. اگر میلگرد ترانس را به شکل روغنی یا کششی بسازند، به آن ترانسمیسیون گفته می‌شود. میلگرد ترانس قطری بین ۱۰ تا ۶۰ میلی‌متر و طول ۳ تا ۶ متر دارد. انواع میلگرد ترانس عبارتند از:

۱. میلگرد ترانس تک پولیش

این میلگرد، میله‌ای است که سطح آن ناصاف بوده و به روش نورد گرم تشکیل می‌شود. سپس در مرحله پولیش این فولاد را صاف و براق می‌کنند. برای ساخت این محصول تنها یک مرحله لازم است و در قطعاتی مانند پمپ آب و روغن، سیلندرهای هیدرولیک و … کاربرد دارد. جالب است بدانید که این میله اگر در ماشین کاری استفاده شود، براقیت خود را از دست نمی‌دهد.

۲. میلگرد ترانس دو پولیش

این نوع میله به وسیله فرآیند گرم ساخته می‌شود و با صیقل دادن سطح آن، به صورت آینه‌ای در می‌آید. در نتیجه میزان درخشندگی آن بیشتر از میلگرد تک پولیش است. داشتن ظاهر آینه‌ای زیبایی آن را چند برابر می‌کند و به همین دلیل می توان از آن برای ساخت قطعات خودرو، سازه‌های معماری و مکان‌های خاص که به فلز محکم نیاز دارند، استفاده کرد.

۳. میلگرد ترانس سنگ خورده

برای ساخت این محصول باید از دستگاه خاصی استفاده کنید. این دستگاه LIDKOPING نام دارد که بسیار دقیق عمل می‌کند و حتی نسبت به هزارم میلی‌متر نیز حساسیت دارد. از مشخصات این محصول می‌توان به ضخامت ۳ تا ۱۰۰ میلی‌متر آن اشاره کرد. همچنین دارای تلورانس بسیار دقیق و قابل سفارش توسط مشتری است. میلگرد ترانس سنگ خورده در دو نوع، سر زرد (ST) و سر قرمز (CK) به فروش می‌رسد.

خرید میلگرد ترانس

۴. میلگرد ترانس بلبرینگ خور

این محصول از نظر ظاهری شبیه نوع سنگ خورده است، ولی قابلیت بلبرینگ شدن دارد. مزیت این میلگرد قیمت فوق‌العاده پایین آن است که منجر می‌شود تولیدکنندگان زیادی به دنبال خرید آن باشند. از خصوصیات میلگرد بلبرینگ خور می‌توان از بلبرینگ خوردن، سطح براق، کیفیت بالا و سایز دلخواه نام برد.

۵. میلگرد ترانس مفتول

این نوع میلگرد عمدتا در مکان‌هایی که به تغییر اشکال و خم‌کاری نیاز دارند، استفاده می‌شود. میلگرد ترانس مفتول، ضمن برخورداری از قابلیت خم و انعطاف‌پذیری بالا، ظاهری صاف و هموار دارد. اگر به محصولات فرفورژه یا نرده‌های تزئینی نگاه کنید، این نوع میلگرد را می‌بینید. به طور کلی از آن در دکوراسیون اداری و منزل استفاده می‌شود.

۶. میلگرد ترانس چهارپهلو

این محصول دارای انواع سایزها است و هر یک از این سایزها در کاربری‌های متفاوتی استفاده می‌شوند. میلگرد چهار پهلو از سایز ۲ تا ۹۰ میلی‌متر به فروش می‌رسد که سایزهای بزرگ آن در قطعات با حساسیت بالا استفاده می‌شود. سایزهای کوچک‌تر برای ساخت وسایلی مانند قفل به کار می‌رود. هنگام ساخت نرده، در و پنجره، از سایزهای ۵ تا ۱۶ استفاده می‌شود و هر سایز می‌تواند در مراحل ساخت ساختمان های مختلف کاربرد داشته باشد.

۷. میلگرد ترانس شش پر

این محصول از مقاطع فلزی شش ضلعی تشکیل شده و آلیاژ فولادی ST37 دارد. میلگرد ترانس شش پر، محکم و زیبا است. از کاربردهای مهم آن می‌توان به ساخت و تولید قطعات در صنایع نساجی، ماشین آلات صنعتی و خودروسازی اشاره کرد.

مزایا و معایب میلگرد ترانس

یکی از مزیت های اصلی انواع میلگرد ترانس، استحکام و دوام بالای آن‌ها است. این میله‌ها در نهایت ظرافت ساخته می‌شوند و ظاهری زیبا دارند. برای آن دسته از صنایعی که می‌خواهند ظاهر زیبای خود را حفظ کنند و به استحکام بالا نیاز دارند، این نوع میلگرد گزینه مناسبی محسوب می‌شود. برای خرید میلگرد ترانس باید قیمت بالاتری را بپردازید که این مورد تنها عیب آن به شمار می‌رود.

میلگرد ترانس سنگ خورده

محاسبه وزن میلگرد ترانس

برای محاسبه وزن میلگرد ترانس از همان روش محاسبه میلگرد معمولی استفاده می‌شود. از طرفی وزن نیز یکی از مهمترین شاخص‌های تاثیرگذار در قیمت میلگرد است. بنابراین بهتر است قبل از خرید میلگرد ترانس یا هر قطعه فولادی دیگر، از قیمت روز آن مطلع شوید. جهت محاسبه وزن، از فرمول زیر استفاده کنید:
وزن هر متر میلگرد به کیلوگرم = شعاع میلگرد (میلی‌متر) به توان ۲ * طول * ۳.۱۴ * ۱۰۰۰/۷.۸

خرید انواع میلگرد از آیرومارت

در این مقاله سعی کردیم شما را با تمامی مشخصات میلگرد ترانس آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله و انتخاب بهترین میلگرد، بتوانید به اهداف پروژه خود دست یابید. جهت اطلاع از قیمت میلگرد ساده و آجدار، کافیست وارد سایت آیرومارت شوید و قیمت‌های به روز محصول را مشاهده کنید. سپس می‌توانید محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

زینب نصیریان

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

  1. یعقوبی فر
    خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۶:۴۹
    میلگرد ترانس به صورت بندیل فروخته میشه ؟
    1. آیرومارت
      خرداد ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۲
      سلام. بله شما می‌توانید چندین بندیل میلگرد ترانس و یا کمتر از آن را به آیرومارت سفارش دهید.
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.