آشنایی با محصولات کارخانه خیام سپهر فولاد نیشابور

4.7/5 - (4 امتیاز)

آشنایی با محصولات کارخانه خیام سپهر فولاد نیشابور

شرکت خیام سپهر فولاد نیشابور

شرکت خیام سپهر فولاد نیشابور در سال 1391 عملیات اجرایی احداث شرکت خود را آغاز نمود. در نهایت پس از تلاش فراوان در سال 1397 خط تولید کارخانه خیام فولاد نیشابور به بهره‌برداری رسید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

با تلاش مضاعف متخصصین، مدیران و کارگران زحمتکش داخلی اولین خط تولید کارخانه خیام نیشابور جهت تولید تیرآهن‌های H و I و دیگر مقاطع فولادی شروع به کار کرد.

واحد صنعتی شرکت خیام نیشابور در شهرک صنعتی عطار نیشابور و در زمینی به مساحت ۹۶ هکتار واقع شده است. در ادامه ضمن بررسی اهداف، کیفیت و نوع عملکرد کارخانه خیام فولاد نیشابور، محصولات تولیدی و خط تولید این کارخانه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

جهت استعلام قیمت پروفیل، ناودانی و انواع تیرآهن به صفحات قیمت مقاطع در آیرومارت مراجعه فرمایید.

واحدها و خط تولید کارخانه خیام سپهر فولاد نیشابور

کارخانه خیام سپهر فولاد نیشابور، توانسته در تولید مقاطع فولادی تیرآهن I، تیرآهن هاش، نبشی و ناودانی ظرفیت اسمی ۵۰۰ هزار تن در سال را برای خود به ثبت برساند.

محصولات این کارخانه با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها و تجهیزات تولید می‌شوند. تامین تجهیزات مورد استفاده در خط تولید این کارخانه از سوی شرکت SMS Group انجام شده است.

تجهیزات خط تولید این کارخانه به شرح زیر است:

  • کوره پیش گرم گام به گام که ظرفیت آن ۱۰۰ تن در ساعت ثبت شده است. شایان ذکر است که این کوره مصرف گاز پایینی دارد.
  • ۱۵ قفسه نوردی پیوسته Housing Less
  • بستر خنک کننده
  • دستگاه تاب‌گیری و برش همزمان، مجهز به جدیدترین تکنولوژی
  • واحد بسته بندی اتوماتیک

ماده اولیه ورودی به کارخانه خیام فولاد نیشابور، شمش های فولادی در ابعاد ۱۵۰*۱۵۰ و ۲۰۰*۲۰۰ است که از معتبرترین مراکز تهیه می‌شود.
شرکت خیام فولاد نیشابور، چندین طرح توسعه را هدف قرار داده است و قصد دارد کارخانه را با خط فولادسازی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن و احیاء مستقیم با ظرفیت ۸۵۰ هزار تن در سال توسعه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس شرکت فولاد نیشابور تماس حاصل فرمایید.

محصولات کارخانه خیام سپهر فولاد نیشابور

کارخانه خیام فولاد نیشابور در زمینه تولید تیرآهن I و H، نبشی و ناودانی فعالیت دارد. تمامی محصولات این کارخانه، با تکیه بر استانداردهای روز ایران و اروپا تولید و روانه بازار می‌شوند.

تیرآهن I

تیرآهن IPE که از لحاظ شکل ظاهری مشابه با حرف انگلیسی I است، از جمله مقاطع سبک به حساب می‌آید و به تیرآهن I یا تیرآهن معمولی نیز معروف است. ضخامت بال تیرآهن I ثابت است.

تیرآهن I شرکت خیام فولاد نیشابور، بر اساس استانداردهای ایران و اروپا تولید شده و در صنعت ساختمان سازی، به صورت خرپا، ستون، نعل درگاه و تیر در پوشش سقف‌ها و پل‌های لانه زنبوری به کار می‌رود. این تیرآهن ها نسبت به دیگر انواع، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. تیرآهن I کارخانه خیام سپهر نیشابور در سایز ۸۰ تا ۲۴۰ میلی‌متر تولید می‌شود.

تیرآهن - محصولات کارخانه خیام سپهر نیشابور

تیرآهن H

پروفیل های فولادی با بال پهن، تیرآهن IPB نام دارند و با عنوان تیرآهن H نیز شناخته می‌شوند. این تیرآهن‌ها که از جمله مقاطع سنگین به حساب می‌آیند، توسط چند تولیدکننده محدود از جمله کارخانه خیام سپهر فولاد نیشابور تولید می‌شوند. در تیرآهن H، اندازه بال با اندازه ارتفاع برابر است.

از این مقاطع فولادی برای ساخت تیر، خرپا و ستون استفاده می‌شود. با توجه به مقاومت بالای تیرآهن هاش، بیشترین کاربرد این نوع تیرآهن در سدسازی، پل‌سازی و برج‌سازی است. کارخانه خیام سپهر نیشابور تیرآهن H را در سایز ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلی‌متر تولید می‌کند.

نبشی

نبشی، پروفیلی با دو ضلع عمود بر هم است و کاربرد بسیار بالایی در ساختمان‌سازی دارد. انواع نبشی در ساخت چارچوب، پایه‌های ستونی، پایه‌ها، دکل‌ها، سقف‌های سبک و شیروانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای نبشی، در پشت‌بندی و مهار نیروی جانبی بین ستون‌هاست. نبشی های تولید شده توسط کارخانه خیام فولاد نیشابور در اندازه‌های ۸۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر تولید می‌شوند. قیمت نبشی تحت تاثیر قیمت شمش ورودی به کارخانه تغییر می‌کند.

نبشی - شرکت خیام نیشابور

ناودانی

پروفیل‌هایی با ظاهر شبیه به حرف U انگلیسی، به نام ناودانی شناخته می‌شوند. هر ناودانی دارای یک جان افقی و دو بال عمودی است. ناودانی به دو شیوه پرسی و فابریک تولید می‌شوند. همچنین ناودانی‌ها بر اساس شکل ظاهری در دو دسته C شکل و U شکل تولید می‌گردند که در ساخت آن‌ها دو استاندارد UPE و UPN مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مقاطع در صنعت و ساختمان‌سازی و در بادبندها، تیرها و ستون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ناودانی تولید شده توسط کارخانه خیام سپهر فولاد نیشابور در اندازه‌های ۸۰ تا ۲۴۰ تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. قیمت ناودانی نیز همانند دیگر مقاطع فولادی، با تغییر قیمت شمش تغییر می‌کند.

ناودانی - شرکت خیام فولاد سپهر نیشابور

قیمت محصولات خیام سپهر فولاد نیشابور

عوامل مختلفی بر قیمت محصولات خیام سپهر فولاد نیشابور تاثیرگذار است. قیمت تیرآهن I خیام فولاد نیشابور و دیگر محصولات این مجموعه، با توجه به کیفیت ماده اولیه مورد استفاده، شرایط اقتصادی سیاسی کشور و نرخ ارز مشخص می‌شود. عواملی که منجر به نوسان قیمت شمش‌های فولادی ورودی به کارخانه می‌شود، بر قیمت محصولات فولاد نیشابور اثر می‌گذارند.

نرخ دلار موثرترین عامل نوسانات قیمت مقاطع فولادی خیام سپهر نیشابور در بازار است. دلار نه تنها بر قیمت مواد اولیه وارداتی تاثیر می‌گذارد، بلکه با تاثیر بر قیمت مقاطع در بورس کالا، موجب تغییر قیمت‌های مقاطع در بازار آزاد نیز می‌شود.

آیرومارت، عرضه‌کننده محصولات فولاد نیشابور

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با نام تجاری آیرومارت، در زمینه عرضه انواع مقاطع فولادی فعالیت می‌کند. این مجموعه متناسب با نیاز مشتری، امکان خرید مقاطع فولادی نظیر خرید هاش، تیرآهن، میلگرد و … از تمامی مراکز تولیدی سراسر کشور را فراهم آورده است.

مصرف‌کنندگان و صنایع می‌توانند انواع محصولات فولاد نیشابور را سفارش داده و در محل، تحویل بگیرند. به علاوه، مشتریان می‌توانند در صورت نیاز، خدمات مختلفی چون برشکاری، جوشکاری و گالوانیزه کردن انواع پروفیل را به آیرومارت بسپارند.

در صورتی که در انتخاب مقاطع فولادی نیاز به مشورت دارید، می‌توانید از مشاوره‌های فنی و تخصصی کارشناسان آیرومارت بهره‌مند شوید. در این جهت کافیست با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس حاصل فرمایید.

به علاوه، امکان استعلام قیمت و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مقاطع فولادی در سایر صفحات وبسایت آیرومات فراهم آمده است. همچنین می‌توانید جهت دسترسی آسان، صفحه رسمی آیرومارت را در اینستاگرام دنبال نمایید. همه روزه، تمامی قیمت‌های به روز مقاطع فولادی و اخبار نیز در کانال تلگرام آیرومارت در اختیار مخاطبین قرار داده می‌شوند.

مرضیه آلکلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
4.7/5 - (4 امتیاز)

  1. احمدی
    مهر ۴, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۴
    سلام مهندس اگر بخواهیم کمتر در تعداد کم و محدود از نبشی خیام سپهر فولاد نیشابور سفارش بدیم، امکانش هست؟
  2. صادق
    مهر ۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹
    خیلی کامل و جامع توضیح دادید و با جزئیات. ممنون
    1. آیرومارت
      مهر ۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۱
      سلام. خرسندیم که این مقاله آیرومارت برای شما مفید بوده.
021-45306

با شما تماس میگیریم

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

بازه زمانی مورد نظر جهت تماس
مشاوره در ساعات کاری 021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.