هر آنچه که باید درباره ناودانی شکفته مشهد بدانید

5/5 - (4 امتیاز)

هر آنچه که باید درباره ناودانی شکفته مشهد بدانید

ناودانی شکفته مشهد از جمله مقاطعی است که کاربرد گسترده‌ای در ساختمان‌سازی دارد. در تعریف ناودانی باید گفت نوعی پروفیل فولادی است که در بازار با نام UNP نیز شناخته می‌شود. با توجه به روش تولید، شکل ظاهری، جنس و ...، می‌توان ناودانی را در دسته بندی‌های مختلفی قرار داد. از رایج‌ترین این دسته‌بندی‌ها، براساس هندسه سطح مقطع می‌باشد که مطابق با آن، ناودانی در دو گروه زیر قرار می‌گیرد:

۵/۵ - (۴ امتیاز)

● ناودانی U شکل (بال موازی)
● ناودانی C شکل (بال شیب دار)

هرکدام از انواع ناودانی، با توجه به خواصی که ارائه می‌دهد، کاربرد خاصی نیز دارد. در پی مصرف روزافزون ناودانی در سازه‌های فولادی، بسیاری از کارخانه‌ها در سراسر کشور به تولید این مقطع مشغول شده‌اند. بنابراین شاهد کیفیت‌های مختلفی از این محصول در بازار آهن‌آلات هستیم. برای انجام خرید بهتر، باید از برندهای تولید کننده ناودانی و نیز محصولات هرکدام، اطلاعاتی داشته باشیم. مطالعه اطلس تولیدکنندگان نبشی، ناودانی و سپری در ایران، به شناخت بیشتر شما درباره کارخانه‌های تولیدکننده این مقاطع در استان‌های مختلف کشور، کمک می‌کند.
یکی از برندهای معروف تولید نبشی و ناودانی در ایران، گروه صنعتی شکفته مشهد است که در سال‌های اخیر، به دلیل ارائه کیفیت مطلوب، در بازار، بسیار مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است. در ادامه این مطلب سعی داریم تا به معرفی این گروه و بیان مشخصاتی درباره ناودانی شکفته مشهد بپردازیم.

ناودانی شکفته مشهد

ناودانی شکفته مشهد

معرفی گروه صنعتی شکفته مشهد

گروه صنعتی شکفته در دهه ۱۳۳۰ فعالیت خود را با یک کارگاه ریخته‌گری ساده آغاز نمود. اما رفته رفته در سال ۱۳۶۰، با ارتقای تجهیزات خطوط تولید، ساخت انواع قطعات ریلی، خودرو، کشاورزی و گازرسانی را نیز در دستور کار خود قرار داد. این مجموعه در کیلومتر ۲۰ جاده مشهد – قوچان، شهرک صنعتی فناوری‌های برتر واقع شده و با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی در سال، به تامین بخشی از نیاز کشور به این محصولات می‌پردازد.
گروه صنعتی شکفته مجموعه‌ای از چندین شرکت است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فولاد کبکان
  • نورد مقاطع فولادی شکفته
  • فولاد تابان کویر یزد
  • فولاد الماس یزد
  • نورد فولاد خاوران
  • فولاد فرم تابران
  • مجتمع فولاد رشتخوار

محصولات کارخانه شکفته مشهد

معروف‌ترین تولیدات کارخانه شکفته، مربوط به نبشی و ناودانی شکفته مشهد می‌شود که با ارائه کیفیت مناسب، جایگاه بسیار خوبی را در بازار آهن و فولاد به خود اختصاص داده است. اما علاوه بر این دو مقطع، شمش فولادی، پروفیل سپری و برخی مقاطع خاص نیز در سبد محصولات این کارخانه قرار می‌گیرند. در ادامه به بیان مشخصات ناودانی شکفته مشهد خواهیم پرداخت.

مشخصات ناودانی شکفته مشهد

سطح مقطع ناودانی نیز مانند تیرآهن، دارای دو بخش جان و بال است. بخش اصلی ناودانی، جان و دو بخشی که توسط جان به هم متصل شده‌اند، بال نام دارد. همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد، ناودانی بر اساس هندسه سطح مقطع، در دو نوع بال موازی و بال شیب دار قرار می گیرد. ناودانی شکفته مشهد به صورت بال شیبدار سبک تولید شده و در بازار با نام ناودانی مشهد نیز شناخته می‌شود.

سایز ناودانی مشهد

سایز ناودانی در واقع همان عددی است که پس از کلمه ناودانی قرار گرفته و بیانگر طول جان آن می باشد. به عنوان مثال، ناودانی ۸ ، به ناودانی با طول جان ۸ سانتی‌متر اشاره دارد. ناودانی شکفته مشهد در سایزهای ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ و اغلب در طول‌های ۶ متری تولید می‌گردد.

وزن ناودانی مشهد

وزن ناودانی مشهد یکی از موارد مهم در خرید این محصول است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد. در حالت کلی، در تولید ناودانی نیز مانند سایر مقاطع فولادی، استاندارد مشخصی در نظر گرفته می شود. معروف‌ترین این استانداردها، اشتال می‌باشد که جدولی نیز بر اساس آن تدوین شده که تعیین می‌کند ناودانی در سایزها و ابعاد استاندارد، چه وزنی دارد.

مطابق با جدول وزن ناودانی، دو نوع سبک و سنگین را می‌توان برای این مقطع در نظر گرفت. در این مورد، سنگین بودن، به مطابقت آن با وزن استاندارد اشاره دارد. اما ناودانی شکفته مشهد ، سبک وزن است. در واقع باید گفت که مقدار وزن این پروفیل، کمتر از مقدار آن در استاندارد اشتال می باشد. در ناودانی سبک، ضخامت بخش‌های مختلف آن کمی متفاوت با ابعاد استاندارد بوده و به همین دلیل وزن کمتری نیز دارند. به عنوان مثال، وزن ناودانی شکفته مشهد برای ناودانی ۱۰ شاخه ۱۲ متری حدود ۷۸ کیلوگرم است. به این ترتیب وزن، قیمت ناودانی ۱۰ شکفته مشهد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در مثالی دیگر وزن نبشی شکفته مشهد نیز برای ابعاد ۳*۴۰*۴۰، حدود ۱۰.۵ کیلوگرم است. مطالعه راهنمای خرید ناودانی سبک و سنگین، می‌تواند به شما در خرید این دو نوع مقطع، کمک شایانی نماید.

فرایند تولید ناودانی شکفته مشهد

در حالت کلی ناودانی با استفاده از دو روش تولید می‌گردد که بر اساس روش تولید، این مقطع فولادی را می توان در دو دسته پرسی و فابریک قرار داد.
روش تولید ناودانی بر میزان کیفیت، خواص مکانیکی، نوع کاربرد و قیمت آن، تاثیرگذار است. به عنوان مثال ناودانی فابریک که از نورد شمش فولادی تولید می شود از کیفیت و درنتیجه قیمت بالاتری نسبت به ناودانی پرسی تولید شده از طریق پرس ورق، برخوردار است.
ناودانی شکفته مشهد به صورت فابریک و از طریق نورد گرم شمش فولادی تولید می شود. روش تولید این محصول، در میزان کیفیتی که ارائه می‌دهد، بی تاثیر نیست.

ناودانی شکفته مشهد

ناودانی با دو روش پرسی و فابریک تولید می‌گردد

کاربرد ناودانی شکفته مشهد

ناودانی مشهد اغلب در ساخت پل، ساختمان سازی، ماشین‌آلات و ساخت تیر و خرپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این محصول گروه شکفته از جنس فولاد ساده کربنی بوده و در نتیجه در محیط‌های مرطوب و اسیدی، ممکن است دچار خوردگی و اکسیداسیون شود. بنابراین کاربرد آن در برخی محیط‌ها، با محدودیت روبه‌رو است.
به منظور افزایش مقاومت به خوردگی ناودانی شکفته مشهد، با استفاده از فرایند گالوانیزاسیون گرم، پوششی محافظ از فلز روی بر سطح آن اعمال می شود. تا بتوان از این ناودانی در محیط‌های خورنده نیز استفاده کرد.

عوامل موثر بر قیمت ناودانی شکفته مشهد

قیمت ناودانی شکفته مشهد تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند. برخی از این عوامل شامل میزان عرضه و تقاضا، قیمت ماده اولیه، نرخ ارز، وضعیت بازار و وقایع سیاسی و اقتصادی کشور می شود. همه این موارد، در زمان‌های مختلف ممکن است با شدت‌های متفاوتی، قیمت ناودانی را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین برای تحلیل بازار و پیش بینی نوسانات قیمت این مقطع، باید تجربه و دانش کافی داشت. به افرادی که در پی یافتن زمان مناسب برای خرید ناودانی هستند پیشنهاد می شود که از مشورت افراد فعال در بازار، استفاده کنند.

خرید ناودانی شکفته مشهد

در هنگام خرید ناودانی مشهد باید در نظر داشت که بار مغایر خریداری نکنید. یکی از راه‌های تشخیص اصالت بار، توجه به ظاهر ناودانی است. می‌دانیم که ناودانی شکفته مشهد از نوع فابریک بوده و به واسطه روش تولید آن، دارای لبه‌های تیزتر و با خمیدگی کمتری نسبت به نوع پرسی می‌باشد.
استفاده از ناودانی پرسی به جای فابریک در برخی موارد، می‌تواند منجر به رخ دادن خسارات مالی و گاها جانی بسیاری شود. از سوی دیگر، تشخیص بار مغایر در بسیاری موارد، برای مشتری، کاری دشوار است. بنابراین انتخاب یک منبع معتبر برای خرید مطمئن ناودانی مشهد ، بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

بازرگانی فولاد آیرومارت تامین‌کننده انواع مقاطع فولادی از جمله ناودانی شکفته مشهد در سایزهای مختلف است. این مجموعه در کنار تامین نیاز مشتری در بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن، با ارائه بهترین خدمات پیش و پس از خرید، جایگاه مناسبی را در بین بنگاه‌های تامین انواع مقاطع فولادی کسب نموده است. برای خرید ناودانی ۱۰، ۱۲، ۱۴ و … ، می‌توانید با شماره ۴۵۳۰۶-۰۲۱ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی کارشناسان و متخصصان آیرومارت، بهره‌مند گردید.

 

رویا سبزعلی

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (4 امتیاز)

  1. مینا رضوی زاده
    شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۲۲:۵۴
    سلام شرکت ما از طریق سایت ثبت سفارش انحام داد خیلی ممنون که با سرعت پیگیری کردید
    1. آیرومارت
      شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۴:۳۰
      سلام وقت بخیر. بسیار خوشحالیم که توانستیم رضایت شما را جلب کنیم.
  2. ماشالا
    خرداد ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۶:۵۲
    بجز ناودانی شکفته مشهد ناودونی کدوم برند بهتره؟
    1. آیرومارت
      خرداد ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۶:۴۵
      سلام روز شما بخیر. ناودانی ذوب آهن، فولاد ناب تبریز و نورد سجاد نیز مناسبند.
      1. خاطریان
        مرداد ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۴:۲۶
        سلام وقت بخیر البته با توجه به کیفیت محصول و تکنولوژی استفاده شده در محصولات شکفته می توان گفت که تولیدات این شرکت یک سر و گردن از شرکت های مشابه بالاتر است
021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.