مجتمع فولاد مبارکه اصفهان ، قطب تولید فولاد در ایران

5/5 - (3 امتیاز)

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان ، قطب تولید فولاد در ایران

بسیاری از محصولات آهن و فولاد کشور از مجتمعی صنعتی که سال‌ها پیش، در نزدیکی شهر مبارکه اصفهان آغاز به کار کرده است، تامین می‌شوند. مجتمعی که سبب اشتغال هزاران نفر به‌ صورت مستقیم و غیر مستقیم است. این واحد تولیدی توانسته، نقش مهمی در صادرات داشته باشد و از خروج ارز نیز جلوگیری کند. در این مطلب از وبلاگ آیرومارت، بیشتر درباره مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، تاریخچه، محصولات و آینده‌ای که  پیش رو دارد، بخوانید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

تاریخچه مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

در ۷۵ کیلومتری اصفهان، شهر مبارکه قرار دارد. منطقه‌ای مسکونی و صنعتی که در سال ۱۳۶۰، اولین کلنگ ساخت مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در آن زده شد. در ساخت بخش‌های ابتدایی این واحد صنعتی، عبور گاه و بیگاه موشک‌های عراقی، خللی ایجاد نمی‌کرد و مهندسان و کارگران ایرانی با قدرت برای ساخت این مجتمع تلاش می‌کردند.

امروزه، پروژه ساخت مجتمع فولاد مبارکه اصفهان را یکی از مهم‌ترین عملیات عمرانی در خاورمیانه می‌دانند. چرا که برای پیشبرد آن، حدود  ۱۸ ميليون و ۷۰۰ هزار متر مكعب خاک برداری انجام شده است. علاوه بر آن بیش از ۱ ميليون و ۸۴۵ هزار متر مكعب بتن ريزی، برای ساخت واحد صنعتی فولاد مبارکه استفاده شده است. در نهایت برای ساخت سازه‌ها، ۱ ميليون و ۸۰۰ هزار متر مربع قالب بندی و ۸۰ هزار تن آرماتور، بالغ بر ۱۵۰ هزار تن اسكلت فلزی، ۱ ميليون مترمربع نصب پوشش و بالاخره بیش از ۵۰۰ هزار تن تجهيزات و ماشين آلات در آن نصب شده است.

محصولات فولاد مبارکه

آغاز به کار فولاد مبارکه اصفهان

پس از سال‌ها تلاش، بالاخره در سال ۱۳۷۰، اولین کوره الکتریکی فولاد مبارکه به راه افتاد. یک سال پس از این رویداد، در ۲۳ دی ماه، خط‌های تولید کارخانه فولاد مبارکه اصفهان توسط رییس جمهور وقت افتتاح شدند و این واحد صنعتی رسما آغاز به کار کرد. ظرفیت اسمی این واحد صنعتی بیش از ۵/۲ میلیون تن است و تلاش شبانه روزی تمام نیروهای آن، توانسته گام بسیار موثری در خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز بردارد.

امروزه محصولات تولید شده در این کارخانه از جمله کالاهای استراتژیک محسوب شده و سیستم‌های برنامه‌ریزی کلان کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. امروزه؛ فولاد مبارکه اصفهان در حال تلاش و برنامه‌ریزی برای رسیدن به عدد ۳/۱۱ تن محصولات است و در جهت آن فعالیت‌های مستمر و بسیار ارزشمندی را نیز انجام می‌دهد

استراتژی‌های فولاد مبارکه اصفهان از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱

همان‌طور که اشاره شد، این واحد صنعتی از تولید کنندگان پیشرو و بسیار ارزشمند است. به همین دلیل استراتژی‌هایی را برای ۳ سال آینده در نظر گرفته که در ادامه به اختصار به برخی از آنها پرداخته‌‌ایم:

  • افزایش رضایت مشتریان

    توسعه سبد محصولات، تامین پایدار و تحویل به موقع، ارائه محصولات با کیفیت و پایدار، ارائه محصولات با قیمت رقابتی و ارزشمند

  • مسئولیت‌های اجتماعی

    ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان، بهبود عملکردها در برابر محیط زیست و ارتقای ارتباطات اثربخش با جامعه

  • مدیریت مشتری و بازار

    توسعه مشارکت‌های ارزش افزا با تولید کنندگان زنجیره تامین و افزایش فروش محصولات در بازارهای داخلی و خارجی

  • نوآوری و فناوری

    توسعه یکپارچه زیرساخت‌های فناوری در گروه‌ها، توسعه اکوسیستم نوآوری، طراحی و توسعه محصولات جدید همسو با سبد محصولات، مدیریت اثربخش سبد تکنولوژی

  • سرمایه‌های انسانی

    جانشین پروری در مشاغل با ماهیت سرپرستی، افزایش رضایت و اشتیاق شغلی کارکنان، افزایش بهره‌وری کارکنان

  • مدیریت توسعه

    مدیریت موثر پروژه‌های اجرایی و توسعه ظرفیت‌های تولیدی

فولاد مبارکه

محصولات فولاد مبارکه اصفهان

طیف وسیعی از کالاهای مهم در بازار آهن و فولاد، در مجتمع صنعتی فولاد مبارکه اصفهان ساخه می‌شود. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از مهم‌ترین محصولات این شرکت پرداخته‌ایم. مجتمع مبارکه تولید کننده مقاطع تخت فولادی است.

  • ورق سیاه

از مهم‌ترین محصولات مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، ورق سیاه است. ورق St37 که با نام ورق سیاه شناخته می‌شود، کالای استراتژیک و پر مصرف در بسیاری از صنایع به‌شمار می‌رود. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه برای ضخامت‌های ۲ به بالا از آیرومارت قابل استعلام است. رول‌های وق این کارخانه در سه عرض استاندارد ۱۰۰۰، ۱۲۵۰ و ۱۵۰۰ میلی‌متر تولید می‌شود. در صورتی که به عرض‌های غیر استاندارد احتیاج دارید، کافیست به کارشناسان آیرومارت اطلاع بدهید تا مطابق با نیاز شما رول ورق را برش دهند.

  • ورق آجدار

یکی از محصولات پرکاربرد و مهمی که در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان تولید می‌شود، ورق آجدار است. یکی از مهم‌ترین کابردهای این ورق‌ها، جلوگیری از لیز خوردن و لغزش افراد و اشیا است. به همین دلیل ورق‌های آجدار با کیفیت، نقش مهمی در بالا بردن ایمنی و ضریب اطمینان دارند. برای اطلاع از قیمت انواع ورق‌های آجدار، روی لینک قیمت ورق آجدار کلیک کنید و قیمت روز محصول را بررسی نمایید.

  • ورق گالوانیزه

در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، با پوشاندن ورق‌های فولادی به کمک فلز روی، ورق‌های گالوانیزه ساخته می‌شود. این ورق‌ها کاربردهای گوناگونی دارند و به دلیل فلز روی، می‌توانند در برابر خوردگی، تنش و مشکلات دیگر، پایداری مناسبی از خود نشان بدهند. قیمت ورق گالوانیزه را در سایت آیرومارت ببینید.

  • ورق رنگی

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به منظور بالا بردن سطح خدمات و ارتقای محصولات، اقدام به تولید ورق‌های رنگی نیز کرده است. این ورق‌ها از نوع ورق گالوانیزه هستند و در ضخامت‌ها و عرض‌های گوناگونی به بازار ارائه می‌شوند. ورق رنگی معمولا به صورت رولی به فروش می‌رسد و در انبارهای آیروماررت با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه هستند. برای اطلاع از قیمت انواع ورق‌های رنگی و سفارش این ورق‌ها، روی لینک قیمت ورق رنگی کلیک نمایید و با کارشناسان آیرومارت گفتگو بفرمایید.

  • ورق قلع اندود

در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ورق قلع اندود نیز تولید می‌شود. برای تولید این محصول روی ورق‌های آهنی و فولادی را با یک لایه از فلز قلع می‌پوشانند تا از زنگ زدگی آن جلوگیری شود. مهم‌ترین کاربرد فلز قلع اندود در تولید قوطی‌های کنسرو است و به بخش‌های دیگری از صنعت نیز خدمات می‌رساند. تولید ورق قلع اندود با روش الکترولیت اسیدی انجام می‌شود و فلزی با کیفیت روانه بازار می‌شود.

ویدئو نحوه تولید ورق قلع اندود را با کلیک روی لینک زیر میتوانید دنبال کنید:

تولید ورق قلع اندود

 

فولاد مبارکه اصفهان

جوایز مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

در طی سال‌ها فعالیت، اقدامات و تلاش‌های فولاد مبارکه اصفهان، بارها مورد تقدیر قرار گرفته است. بخشی از جوایز این واحد صنعتی، دریافت ۱۱ دوره جایزه ملی تعالی و ۶ دوره جایزه ملی شرکت دانشی است. همچنین این شرکت صنعتی، تنها شرکت ایرانی است که با امتیازی بالا، تندیس زرین در جایزه ملی تعالی را به دست آورده است.

به دلیل فعالیت‌های زیست محیطی، این شرکت توانست لوح سبز اروپا را به دست بیاورد و تلاش‌های بسیاری برای تجهیز و راه‌اندازی غبارگیرها انجام داده است. این واحد صنعتی بین ۲۵ شرکت برتر دانشی قاره آسیا، در کنار اسامی همچون، تویوتا و سامسونگ قرار دارد و در چند سال، تنها نماینده خاورمیانه بوده است. محصولات فولاد مبارکه اصفهان در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی، کشتی سازی، سازه‌های دریایی و… کاربرد دارد. از سوی دیگر، یکی از صادر کنندگان برتر ایرانی، شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.

در این مطلب به بررسی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، از برترین و مهم‌ترین واحدهای تولیدی سرزمین‌مان پرداختیم. آیا شما تجربه استفاده از محصولات این شرکت را دارید و یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره فولاد مبارکه کسب کنید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات آهن و فولاد، تیم آیرومارت مشتاق گفتگو با شماست. برای استعلام قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه و بقیه انواع آن، با ما تماس بگیرید.

ادمین

نظر کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
5/5 - (3 امتیاز)

021-45306
محصولات وارد شوید! لیست سفارشات 021-45306فروش و بازرگانی

درخواست سفارش

کیلوگرم
معادلتن

قیمت نهایی بعد از تماس و اعلام کارشناس مشخص می شود.